Turkuaz / Damla Markalı Su'ları Almayın..
-
Bakkaldan gittim 1.5 lt. su aldım eve geldim içtim ve tadı çok deişk geldi acımtırak değişk bi tadı vardı sonra internete "damla su" yazdım araştırdım ve bunları gördüm.. arkadaşlar okumanız sağlığınızın hayrına.. saygılar..
Bu yazı Y.Doç.Dr. Cemalettin CAMCI tarafından hazırlanmıştır
Dün gece eve dönerken su almak üzere markete uğradım, görevliye şöyle sordum:
1,5 lt. su var mı? Ama Turkuaz/ Damla dışında lütfen !!!
Turkuaz çıktığından beri bu şekilde su alıyordum artik.
Para verip kötü su içmeye hiç niyetim yok! Marketteki adamın dediklerini aynen aktarıyorum:
- Abi, ben o sudan satmıyorum. İnan ki gelen müşterilerden onda dokuzu senin söylediğin şeyi söylüyor.
Peki, neden halen satıyorlar?’ diye sordum.
- Abi, Turkuaz/Damla suyu, marketlere bedava veriliyor, satarsan kara geçiyorsun, satmazsan öylece duruyor. Ama ben satmıyorum, çünkü alan yok.
Ayrıca CocaCola satanın Turkuaz/Damla da satma zorunluluğu var, hatta Başka su sattırmamaya çalışıyorlar.
Türkiye’de bazı şişeli içme suları doğal kaynak suyu değil.
Doğal kaynak sularında devlete para ödemeniz gerekiyor, artı bu tesislerin yatırım maliyeti çok yüksek.
Dolayısıyla CocaCola ne yaptı,
kaynak suyu araştırmalarının maliyetlerini çok yüksek bulduğu için
Bursa/Kestel ovasındaki CocaCola fabrikasında derin kuyu pompalarıyla ovanın suyunu çekerek bunu da termostan geçirip filtre ederek hem CocaCola meşrubatını hem de Türkuaz/Damla’yı şişelemeye başladı.
Türkuaz/Damla’nın etiketinin üst ve altındaki Kahverengi şeritlere dikkat edin:
‘Sofra İçeceği’ yazar. Devlet, CocaCola’nin uyanıklığını kanuna uydurmak ve uyanıklığa yapılacak itirazları bertaraf etmek için böyle bir kural çıkardı!
Binlerce dönümlük tarım arazisinin bulunduğu
ve CocaCola hariç
hiçbir İsletmeye ‘derin kuyu pompası’ çakma izni verilmeyen Kestel ovasında,
yeraltından çekilen su, filtre edilip daha sonra içine bazı mineraller katıldıktan sonra
Türkiye’nin en ücra kasabalarına bile satılıyor ve lıkır lıkır içiliyor.
Bazı yazlık kasaba ve köylerde neredeyse Turkuaz/Damla harici içme suyu bulamazsınız çünkü
dağıtım ağı çok güçlü. Bayilere baskı bile olduğu yolunda duyumlar aldım.
Turkuaz/Damla içmeye Devam edecekseniz, unutmayın, yapay bir su içiyorsunuz.
Duyarlı bir vatandaş olarak konuya dikkatinizi çekerim.
Her tarafı doğal kaynak sularıyla dolu memlekette, millete kuyu suyunu zorla ve de üstüne para alarak içiriyorlar.
İçmeyin arkadaşlar!
Ücretsiz’ adını bile söylemeyen bu malum firmalar,
‘Ücretsiz su veriyorlarsa’
bunun nedenini DÜŞÜNÜN VE BULUN!!
Yazan
Y.Doç. Dr. Cemalettin CAMCI
Fırat Üniversitesi Genel Cerrahi Elazığ-Türkiye
-
duymustum bunu saolasın hocam tekrar gündeme getirdiğin için ..
-
turkuaz kalkdı zaten :D
-
bir kere içtim. harbiden kötü.
ayrıca madem bu kadar güçlü bir dağıtım ve reklam gücün var adam gibi su çıkarıp piyasaya ortak olmak daha mantıklı değil midir?
-
ErikLi ve Yalısuyu Tek gecerim Baska Su tanımam ..
-
husnuweb bunu yazdı:
-----------------------------
bir kere içtim. harbiden kötü.
ayrıca madem bu kadar güçlü bir dağıtım ve reklam gücün var adam gibi su çıkarıp piyasaya ortak olmak daha mantıklı değil midir?
-----------------------------Öyle yapsalarmış Türk su piyasasını da ele geçirebilirlermiş.
Bence Erikli,yıllardır erikli içiyorum.
-
turkuaz arıtma suyu
-
erikliden şaşmayın hajım... uludağın zirvelerinden gelen serinlik heueuheu reklam gibi oldu:)
-
rappermcs bunu yazdı:
-----------------------------
erikliden şaşmayın hajım... uludağın zirvelerinden gelen serinlik heueuheu reklam gibi oldu:)
-----------------------------:D
-
Hocam en iyisi arıtma suyu waterbox diye marka aldık apartmandan biri de bu işin içinde adam kendisi de kullanıyor yakın tanıdıklar zaten tüm apartman aldılar ve çoğu ünlüde onu kullanıyor adamla muhabbetlerimde söyledi okan bayülgen bir kaç kişi daha söyledi mükkemmel tadı var suyun tavsiye ederim.
-
biz fakiriz :( musluktan içiyoz geçen yanlışlıkla arkadaşın erikli suyundan içtim hastaneye kaldırdılar zengin suyuya bünyem kaldırmadı :|
nutellada yiyemiyorum ben dokunuyo... hele bi kere adidas giydim derim ufucuk oldu
