Uçak Kazası Geçirdim
-
Austen bunu yazdı
İzmir metro ve izban hatlarında bir cenabetlik var ama neyse.
Önceden de durduk yere giden trenin vagonuna konteyner düşmüştü. Gerçi o hatlarda bırak konteyneri gökten dana düşse yadırgamazsın öyle bir hatta ilerliyor. Duraklar arası medeniyetin düzeyi değişiyor resmen. Alsancak durağı daha mülayimken Hilal durağına geldin mi insanın çelik yelek ile gezesi geliyor.
Ondan sonra düzenli olarak yapılan piçozların taşlama merasimleri de var. Genelde getto bölgelerinde yaşanıyor. Buna bir önlem bulamadılar. Hat doğrudan onların mevkiyi yarıp geçiyor. Spor niyetine izban taşlıyorlar.
Benim başımdan geçen en enteresan şey Fahrettin Altay yönüne gitmesi gerek trenin aynı hatta ters istikamette durmaksızın bomboş ilerlemesi, öncesinde bolca duman ve yanık kokusu gelmesiydi. Bildiğin 15 dakika o dumanı soluduk. Neresi yandıysa.
O dumana benzer bir şeye ben de Konak'ta denk geldim de . görevliye sordum.. havalalandırmalar çalışmayınca fren balatalarınddan gelen partikül -koku- öyle yapıyormuş..
-
-
vay amk olaya bak. Bugün yarın birisi kalkıp beni gemi ezdi dese ona bile şaşırmam. This İs Turkey :D
-
KaptaN bunu yazdı
Aynen :D
-
belki çarpsada ölmiyicekdin sevinme yani :D
geçmiş olsun
do_som tarafından 07/May/16 12:52 tarihinde düzenlenmiştir -
Adnan Menderes (LTBJ)'te aslında yan yana iki pist var (34R ve 34L) fakat bunlardan 34L olanı iniş-kalkış için değil de sadece taksi için kullanılıyor. Yazıklarını okuduktan sonra ilk önce pilotun yanlış pist için yaklaştığını ve bunu son anda farkedip diğer piste indiğini düşündüm. Bu uçakta bulunan pilotların uçuş hayatını bitirebilecek türden bir hareket olduğundan konuyu biraz araştırmak istedim.
İlgili Uçuş (TK2312): https://www.flightradar24.com/data/flights/tk2312#9a2e05f
Bu link ile uçuşu başından sonuna kadar izleyebilirsiniz.
Saat 9 civarı LTBJ'te inen uçaklar şöyle:
İniş saatleri yerel zaman. Kırmızı içine aldıklarım verilen zamana göre olası inişleri gösteriyor.
Hepsini teker teker incelediğimde uçuşlardan TK2312 haricinde hepsi 34R pistine (aşağıda göstereceğim) genellikle kullanılan ILS dediğimiz aletli iniş sisteminin süzülüş hattından dosdoğru bir iniş gerçekleştirmiş.
TK2312 hariç hepsinde inişler hep şu şekilde:
Gördüğünüz gibi dümdüz, pist doğrultusunda yapılan bir iniş... Gelelim TK2312 'ye.. Önce uçağı görelim:
THY'nin son günlerde reklamını yaptığı meşhur batman-superman kaplamalı uçak. Boeing 777 olduğundan geniş gövdeli diye tabir edilen oldukça büyük bir uçaktır. Boyutları kısaylayalım:
Büyük olan Boeing 777, küçük olan ise şu anda dünyada en sık kullanılan yolcu uçağı olan Boeing 737. İç hat uçuşlarında genellikle 737 tipi, dar gövde uçaklar kullanılır (Pegasus, SunExpress ve Atlasjet'in tüm uçakları dar gövde yani B737 ya da Airbus A320 tipi uçaklardır)..
Müridin sabah uçak kazası atlattığını sandığı uçuş şöyle gerçekleşmiş:
Gördüğünüz gibi diğer uçuşlar gibi uzun bir yol gidip, 180 derece dönüp dümdüz piste inmemiş. Bazen uçaklar kule'den visual landing (görsel iniş) için müsade isterler. Meydan ve hava şartları uygunsa kule görsel yaklaşmaya izin verir ve pilot oto-pilottan çıkarak tamamen kendi uçuş becerisine dayalı olarak uçağı indirir. Bunu yapmalarının en büyük nedeni yakıt tasarrufudur. Kestirmeden iniverirler. Hele ki uçak büyük olunca harcanan yakıt miktarı da büyük olacaktır. Visual Approach 'u anlamak için 737 ile Gaziantep'e yapılan inişi gösteren aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz:
https://www.youtube.com/watch?v=Q-rsybE61k4
Yukarıdaki resimden de görüleceği gibi uçak tam trenin üstünde dönüşünü tamamlamış ve en yukarıda verdiğim linki incelerseniz uçağın yerden yakşalık 850 feet'te (~260 metre) pisti karşıladığını görürsünüz. Bu uçağın cüssesi düşünüldüğünde alçak sayılabilecek bir yükseklik.
Sevgiler.
-
Rock7z adamsın. ben bakmayı düşünüyordum ikinci sayfaya geçerken ama gerek kalmamış hacım :)
-
Rock7z güzel anlatmış tamda aklımda geçiyordu 737 olamaz diye (: siz bide ltba yı düşünün bu topkapıdaki dönüş sahasını..
-
RockZs bunu yazdı
Hocam çok iyi anlatmışsın ben de pilotlar bu kadar salak olamaz kule ile sürekli iletişim halindeler zaten diyecektim ki baktım sen çılgın atmışsın. Kıyak abiymişsin, helal olsun.
-
Arkadaşlar Ben makina mühendisiyim..
10 yaşımdan beri havacılılka ilgilenirim , 20 senedir de sanal pilotum.. ne gördüğümü de bilyorum..
Tren piste paraleldi.. ve kırmızı ışıkta durur vaziyetteydiNrmalde düzgün iniş yörüngesindeki uçakları trenin sol tarafında görürsünüz..
Bu uçak bildiğniz sağ taraftaydı.. O zaman uyandım işe zatenmadem düzgün rotada gidyordu neden ip gibi inmedi de uçağı sağa çevirdi...
ltcelik tarafından 07/May/16 16:04 tarihinde düzenlenmiştir