folder Tahribat.com Forumları
linefolder Vukuatlar
linefolder Uçak Kazası Geçirdim



Uçak Kazası Geçirdim

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Hocam haklısınız, uçakların izlenmesi bir zorunluluk. Ama bildiğim kadarıyla uçakları GPS üzerinden değil yer radarları ile izlenerek yer tespiti söz konusu, tabi farklı uygulamalar prosedüre dahil edilmedi ise... Ancak benim söylediğim şey bu değil.

    Sizin dediğiniz şey var ancak bunu siteden birebir canlı yayın olarak koymuyorlardır, onu demek istiyorum. Bu izleme verileri elbette var ancak sitenin her bir uçağın her değişikliğini gösterecek altyapıya sahip bir sistemi olduğunu sanmıyorum. Uçaklar havalanmadan önce önceden belirlenmiş koordinat üzerinden süre nazarında uçağın tahmini yerini gösteriyordur o kadar.


    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    acab
    acab's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Aralık/2015
    Erkek

    yok hocam flightradara girip havalimanından kalkmakta olan bi ucagı izleyebilirsin nerden taksi yaptı sırada oldugu hatta bazen şaşırıyosun ulan bu ucak düşer diye hatta flightradar gecen ay paralı bi eklenti koydu sanıyorum 3 boyutlu olarak ucagı takip edebiliyosun anlık olarak

    mesela gecen hafta ny seferini yapan thy ucagı rotasından saptı baska biryere indi sanıyorum irlandada bi havalimanına kesin dedim arıza olmuştur uçakta yarım saat sonra anladıkki uçakta birisi fenalaşmış bunun gibi.. 


    cccyyyzzz
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RockZs
    RockZs's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2002
    Erkek
    joe_black bunu yazdı

    Rock güzel ilgilenmiş anlatmışsın da 

    Itcelik abi de boş sallayacak ya da hit kaygısı olacak biri değildir.

    geçmiş olsun abi.

    Itcelik'e bi'şey demedim, hit kaygısı felan benim laflarım değil. 

    RaNGeR bunu yazdı

    Hocam verdiğiniz sitedeki uçuş bilgileri muhtemelen uçakların önceden belirlenmiş rotalarını gösteriyordur. Hangi saatte yolun neresinde olduğunu hesaplayıp sözüm ona "gerçekçi" bir uçuş takibi yapıyordur. Havayolu trafiğinin yoğunluğundan gerçekleşen pas geçme olayları olsun, ufak tefek hava olayları nedeniyle anlık küçük rota dışı aktiviteler olsun, bunların o siteden görülebileceğini sanmıyorum.

    Benim takıldığım bir başka nokta var. O da bu Adnan Menderes Havalimanı'nın pist yönünü ne diye saçma sapan bir doğrultuyu gösterecek şekilde yapmışlar? Havaalanına en yakın ilçe Gaziemir'de tek uçak sesi yok, ama onun dışında Konak, Karabağlar ve Buca üzerinden geçen uçakların sesinden illallah edersiniz :) Hem havayolu pisti istikameti saçma sapan verimsiz bir yöne doğru yapılmış hem de uçakları şehrin en kalabalık ilçe ve semtlerinin üzerinden geçirerek zaten var olan gürültü kirliliğine ilave yapıyorlar. Hiçbir işimiz tam olmayacak mı bizim :P

    edit: imla...

    1)

    Flightradar ADS-B dedikleri bir sistemi kullanıyor. Oldukça hassas bir veri sunuyor.

    ADS-B Hakkında Sıkça Sorulan Sorular: https://www.faa.gov/nextgen/programs/adsb/faq/#1 (Geniş bilgi ihtiva eder).

    Bu bi forum link, ne kadar hassas felan diye tartışmışlar : http://forum.flightradar24.com/threads/5078-How-accurate-is-the-flightradar-web

    FR24 'ün kendi sitesinden sistem nasıl çalışıyor o anlatılmış: https://www.flightradar24.com/how-it-works

    Bu kaynaklara bakarak FR24 verilerinin oldukça hassas oldukları söylenebilir. 16 Mart 2016'da inişte kaza yapan uçağın kaydı oldukça detaylı : https://www.flightradar24.com/data/pinned/fz981-922b3bd#922b3bd

    2)

    Ses konusunda haklısın fakat aslında bu sesi engellemek için havayollarının bazı kısıtlamalara (NADP1 ve NADP2) uymaları gerekiyor. Buna uymayan firmalar bazen çok ses yaptıkları için ceza yiyorlar.

    Havalimanları inşaa edilmeden önce dikkat edilen en önemli unsur oranın havadurumu olsa gerek. Uçaklar rüzgarı daima karşıdan almalı, yan rüzgar inişi zorlaştırır. Pistler de buna göre yerleştirilir.

    ltcelik bunu yazdı

    Arkadaşlar Ben makina mühendisiyim.. 

    10 yaşımdan beri havacılılka ilgilenirim , 20 senedir de  sanal pilotum.. ne gördüğümü de bilyorum.. 
    Tren  piste paraleldi..  ve kırmızı ışıkta durur vaziyetteydi

    Nrmalde düzgün iniş yörüngesindeki uçakları trenin sol tarafında görürsünüz.. 
    Bu uçak bildiğniz sağ taraftaydı.. O zaman uyandım işe zaten

    madem düzgün rotada gidyordu neden ip gibi inmedi de uçağı sağa çevirdi...

    Hocam senin çizdiğin resmin üzerine, flightradar'dan gelen resmi kesip, göz kararı eşit ölçümlendirip koydum. Resimleri döndürmedim.

    a) Haritada gösterdiğin muhtemel konuma göre piste paralel değilsin.

    b) Resimde 1 numaralı şekillenmede uçak trenin üstüne doğru alçalıyor. Sen piste paralel olmadığın için bunu akçay cadeesine alçalıyor sanıyorsun fakat değil ve evet, uçak senin dediğin gibi trenin sağında.

    c) 2 numaralı şekillenimde uçak sağa kırıp pisti karşılıyor (senden yaklaşık 200-250 metre yukarıda).

    d) 3 numaralı şekillenim de uçak artık trenin solunda kalıyor ve inmek üzere.

    Yani herşey trenin konumunda bitiyor. Tren piste paralel değil, seni yanıltan da sanırım bu olmuş.

    Sevgiler..

     

    RockZs tarafından 09/May/16 13:09 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ArduouS
    ArduouS's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Nisan/2007
    Erkek

    cool story bro

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    RockZs bunu yazdı
    joe_black bunu yazdı
     

    Itcelik'e bi'şey demedim, hit kaygısı felan benim laflarım değil. 

    RaNGeR bunu yazdı

    Hocam verdiğiniz sitedeki uçuş bilgileri muhtemelen uçakların önceden belirlenmiş rotalarını gösteriyordur. Hangi saatte yolun neresinde olduğunu hesaplayıp sözüm ona "gerçekçi" bir uçuş takibi yapıyordur. Havayolu trafiğinin yoğunluğundan gerçekleşen pas geçme olayları olsun, ufak tefek hava olayları nedeniyle anlık küçük rota dışı aktiviteler olsun, bunların o siteden görülebileceğini sanmıyorum.

    Benim takıldığım bir başka nokta var. O da bu Adnan Menderes Havalimanı'nın pist yönünü ne diye saçma sapan bir doğrultuyu gösterecek şekilde yapmışlar? Havaalanına en yakın ilçe Gaziemir'de tek uçak sesi yok, ama onun dışında Konak, Karabağlar ve Buca üzerinden geçen uçakların sesinden illallah edersiniz :) Hem havayolu pisti istikameti saçma sapan verimsiz bir yöne doğru yapılmış hem de uçakları şehrin en kalabalık ilçe ve semtlerinin üzerinden geçirerek zaten var olan gürültü kirliliğine ilave yapıyorlar. Hiçbir işimiz tam olmayacak mı bizim :P

    edit: imla...

    1)

    Flightradar ADS-B dedikleri bir sistemi kullanıyor. Oldukça hassas bir veri sunuyor.

    ADS-B Hakkında Sıkça Sorulan Sorular: https://www.faa.gov/nextgen/programs/adsb/faq/#1 (Geniş bilgi ihtiva eder).

    Bu bi forum link, ne kadar hassas felan diye tartışmışlar : http://forum.flightradar24.com/threads/5078-How-accurate-is-the-flightradar-web

    FR24 'ün kendi sitesinden sistem nasıl çalışıyor o anlatılmış: https://www.flightradar24.com/how-it-works

    Bu kaynaklara bakarak FR24 verilerinin oldukça hassas oldukları söylenebilir. 16 Mart 2016'da inişte kaza yapan uçağın kaydı oldukça detaylı : https://www.flightradar24.com/data/pinned/fz981-922b3bd#922b3bd

    2)

    Ses konusunda haklısın fakat aslında bu sesi engellemek için havayollarının bazı kısıtlamalara (NADP1 ve NADP2) uymaları gerekiyor. Buna uymayan firmalar bazen çok ses yaptıkları için ceza yiyorlar.

    Havalimanları inşaa edilmeden önce dikkat edilen en önemli unsur oranın havadurumu olsa gerek. Uçaklar rüzgarı daima karşıdan almalı, yan rüzgar inişi zorlaştırır. Pistler de buna göre yerleştirilir.

    ltcelik bunu yazdı

    Arkadaşlar Ben makina mühendisiyim.. 

    10 yaşımdan beri havacılılka ilgilenirim , 20 senedir de  sanal pilotum.. ne gördüğümü de bilyorum.. 
    Tren  piste paraleldi..  ve kırmızı ışıkta durur vaziyetteydi

    Nrmalde düzgün iniş yörüngesindeki uçakları trenin sol tarafında görürsünüz.. 
    Bu uçak bildiğniz sağ taraftaydı.. O zaman uyandım işe zaten

    madem düzgün rotada gidyordu neden ip gibi inmedi de uçağı sağa çevirdi...

    Hocam senin çizdiğin resmin üzerine, flightradar'dan gelen resmi kesip, göz kararı eşit ölçümlendirip koydum. Resimleri döndürmedim.

    a) Haritada gösterdiğin muhtemel konuma göre piste paralel değilsin.

    b) Resimde 1 numaralı şekillenmede uçak trenin üstüne doğru alçalıyor. Sen piste paralel olmadığın için bunu akçay cadeesine alçalıyor sanıyorsun fakat değil ve evet, uçak senin dediğin gibi trenin sağında.

    c) 2 numaralı şekillenimde uçak sağa kırıp pisti karşılıyor (senden yaklaşık 200-250 metre yukarıda).

    d) 3 numaralı şekillenim de uçak artık trenin solunda kalıyor ve inmek üzere.

    Yani herşey trenin konumunda bitiyor. Tren piste paralel değil, seni yanıltan da sanırım bu olmuş.

    Sevgiler..

     



    Hepsine eyvallah da kardeş.. Uçak benim üstümden geçti Yandex haritalardan bakarsan  psitlerin hiç birisi tren hattıyla kesişmez  daima sağ tarafta kalır 


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RockZs
    RockZs's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2002
    Erkek
    ltcelik bunu yazdı
    RockZs bunu yazdı
    ltcelik bunu yazdı

    Arkadaşlar Ben makina mühendisiyim.. 

    10 yaşımdan beri havacılılka ilgilenirim , 20 senedir de  sanal pilotum.. ne gördüğümü de bilyorum.. 
    Tren  piste paraleldi..  ve kırmızı ışıkta durur vaziyetteydi

    Nrmalde düzgün iniş yörüngesindeki uçakları trenin sol tarafında görürsünüz.. 
    Bu uçak bildiğniz sağ taraftaydı.. O zaman uyandım işe zaten

    madem düzgün rotada gidyordu neden ip gibi inmedi de uçağı sağa çevirdi...

    Hocam senin çizdiğin resmin üzerine, flightradar'dan gelen resmi kesip, göz kararı eşit ölçümlendirip koydum. Resimleri döndürmedim.

    a) Haritada gösterdiğin muhtemel konuma göre piste paralel değilsin.

    b) Resimde 1 numaralı şekillenmede uçak trenin üstüne doğru alçalıyor. Sen piste paralel olmadığın için bunu akçay cadeesine alçalıyor sanıyorsun fakat değil ve evet, uçak senin dediğin gibi trenin sağında.

    c) 2 numaralı şekillenimde uçak sağa kırıp pisti karşılıyor (senden yaklaşık 200-250 metre yukarıda).

    d) 3 numaralı şekillenim de uçak artık trenin solunda kalıyor ve inmek üzere.

    Yani herşey trenin konumunda bitiyor. Tren piste paralel değil, seni yanıltan da sanırım bu olmuş.

    Sevgiler..

     


    Hepsine eyvallah da kardeş.. Uçak benim üstümden geçti Yandex haritalardan bakarsan  psitlerin hiç birisi tren hattıyla kesişmez  daima sağ tarafta kalır 

    Hocam izban'la cumaovasına giderken yandex map'dan da görebileceğin üzere raylar sola kıvrılıyor ve neredeyse 34L 'nin hizzasına geliyor.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RockZs
    RockZs's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2002
    Erkek

    Uçak dönerken trenin üzerinden geçmiştir. Senin de dediğin gibi zebellah gibi bişey, çizdiğin sarı çizgiyi uçağın ortasına çeksen kanadı trenin üstünde kalır. Ayrıca uçağın araba gibi dönmesini beklemeyelim, illaki trenin üzerine meyletmiştir. Ayrıca o saatlerde üstünden geçebilecek başka bi' trafik yok. Ayrıca FR24'deki flight path bildiğim kadarıyla bir algoritmayla güzel görünmesi için düzeltiliyor, yani çizgi biraz düzeltilmiş olabilir. Kısacası, verdiğin saatte bir yanlışlık yoksa üstünden geçen TK2312 idi.

    Olay trenin piste paralel olmamasından ve büyük uçak olmasından kaynaklanıyor. 

    İllaki bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsan bu ciddi bir meseledir, yetkilileri bilgilendir, geri-bildirim iste. Tanıdık felan varsa onları araya koy uçağın datalarını bile alırsın.

    Ayrıca başlıkta "atlattım" desen daha doğru.

    Ek: Benden bu kadar.

    RockZs tarafından 10/May/16 17:56 tarihinde düzenlenmiştir