Uçak Kazası Geçirdim
-
Hocam haklısınız, uçakların izlenmesi bir zorunluluk. Ama bildiğim kadarıyla uçakları GPS üzerinden değil yer radarları ile izlenerek yer tespiti söz konusu, tabi farklı uygulamalar prosedüre dahil edilmedi ise... Ancak benim söylediğim şey bu değil.
Sizin dediğiniz şey var ancak bunu siteden birebir canlı yayın olarak koymuyorlardır, onu demek istiyorum. Bu izleme verileri elbette var ancak sitenin her bir uçağın her değişikliğini gösterecek altyapıya sahip bir sistemi olduğunu sanmıyorum. Uçaklar havalanmadan önce önceden belirlenmiş koordinat üzerinden süre nazarında uçağın tahmini yerini gösteriyordur o kadar.
-
yok hocam flightradara girip havalimanından kalkmakta olan bi ucagı izleyebilirsin nerden taksi yaptı sırada oldugu hatta bazen şaşırıyosun ulan bu ucak düşer diye hatta flightradar gecen ay paralı bi eklenti koydu sanıyorum 3 boyutlu olarak ucagı takip edebiliyosun anlık olarak
mesela gecen hafta ny seferini yapan thy ucagı rotasından saptı baska biryere indi sanıyorum irlandada bi havalimanına kesin dedim arıza olmuştur uçakta yarım saat sonra anladıkki uçakta birisi fenalaşmış bunun gibi..
-
joe_black bunu yazdı
Rock güzel ilgilenmiş anlatmışsın da
Itcelik abi de boş sallayacak ya da hit kaygısı olacak biri değildir.
geçmiş olsun abi.
Itcelik'e bi'şey demedim, hit kaygısı felan benim laflarım değil.
RaNGeR bunu yazdıHocam verdiğiniz sitedeki uçuş bilgileri muhtemelen uçakların önceden belirlenmiş rotalarını gösteriyordur. Hangi saatte yolun neresinde olduğunu hesaplayıp sözüm ona "gerçekçi" bir uçuş takibi yapıyordur. Havayolu trafiğinin yoğunluğundan gerçekleşen pas geçme olayları olsun, ufak tefek hava olayları nedeniyle anlık küçük rota dışı aktiviteler olsun, bunların o siteden görülebileceğini sanmıyorum.
Benim takıldığım bir başka nokta var. O da bu Adnan Menderes Havalimanı'nın pist yönünü ne diye saçma sapan bir doğrultuyu gösterecek şekilde yapmışlar? Havaalanına en yakın ilçe Gaziemir'de tek uçak sesi yok, ama onun dışında Konak, Karabağlar ve Buca üzerinden geçen uçakların sesinden illallah edersiniz :) Hem havayolu pisti istikameti saçma sapan verimsiz bir yöne doğru yapılmış hem de uçakları şehrin en kalabalık ilçe ve semtlerinin üzerinden geçirerek zaten var olan gürültü kirliliğine ilave yapıyorlar. Hiçbir işimiz tam olmayacak mı bizim :P
edit: imla...
1)
Flightradar ADS-B dedikleri bir sistemi kullanıyor. Oldukça hassas bir veri sunuyor.
ADS-B Hakkında Sıkça Sorulan Sorular: https://www.faa.gov/nextgen/programs/adsb/faq/#1 (Geniş bilgi ihtiva eder).
Bu bi forum link, ne kadar hassas felan diye tartışmışlar : http://forum.flightradar24.com/threads/5078-How-accurate-is-the-flightradar-web
FR24 'ün kendi sitesinden sistem nasıl çalışıyor o anlatılmış: https://www.flightradar24.com/how-it-works
Bu kaynaklara bakarak FR24 verilerinin oldukça hassas oldukları söylenebilir. 16 Mart 2016'da inişte kaza yapan uçağın kaydı oldukça detaylı : https://www.flightradar24.com/data/pinned/fz981-922b3bd#922b3bd
2)
Ses konusunda haklısın fakat aslında bu sesi engellemek için havayollarının bazı kısıtlamalara (NADP1 ve NADP2) uymaları gerekiyor. Buna uymayan firmalar bazen çok ses yaptıkları için ceza yiyorlar.
Havalimanları inşaa edilmeden önce dikkat edilen en önemli unsur oranın havadurumu olsa gerek. Uçaklar rüzgarı daima karşıdan almalı, yan rüzgar inişi zorlaştırır. Pistler de buna göre yerleştirilir.
ltcelik bunu yazdıArkadaşlar Ben makina mühendisiyim..
10 yaşımdan beri havacılılka ilgilenirim , 20 senedir de sanal pilotum.. ne gördüğümü de bilyorum..
Tren piste paraleldi.. ve kırmızı ışıkta durur vaziyetteydiNrmalde düzgün iniş yörüngesindeki uçakları trenin sol tarafında görürsünüz..
Bu uçak bildiğniz sağ taraftaydı.. O zaman uyandım işe zatenmadem düzgün rotada gidyordu neden ip gibi inmedi de uçağı sağa çevirdi...
Hocam senin çizdiğin resmin üzerine, flightradar'dan gelen resmi kesip, göz kararı eşit ölçümlendirip koydum. Resimleri döndürmedim.
a) Haritada gösterdiğin muhtemel konuma göre piste paralel değilsin.
b) Resimde 1 numaralı şekillenmede uçak trenin üstüne doğru alçalıyor. Sen piste paralel olmadığın için bunu akçay cadeesine alçalıyor sanıyorsun fakat değil ve evet, uçak senin dediğin gibi trenin sağında.
c) 2 numaralı şekillenimde uçak sağa kırıp pisti karşılıyor (senden yaklaşık 200-250 metre yukarıda).
d) 3 numaralı şekillenim de uçak artık trenin solunda kalıyor ve inmek üzere.
Yani herşey trenin konumunda bitiyor. Tren piste paralel değil, seni yanıltan da sanırım bu olmuş.
Sevgiler..
-
cool story bro
-
RockZs bunu yazdıjoe_black bunu yazdı
Itcelik'e bi'şey demedim, hit kaygısı felan benim laflarım değil.
RaNGeR bunu yazdıHocam verdiğiniz sitedeki uçuş bilgileri muhtemelen uçakların önceden belirlenmiş rotalarını gösteriyordur. Hangi saatte yolun neresinde olduğunu hesaplayıp sözüm ona "gerçekçi" bir uçuş takibi yapıyordur. Havayolu trafiğinin yoğunluğundan gerçekleşen pas geçme olayları olsun, ufak tefek hava olayları nedeniyle anlık küçük rota dışı aktiviteler olsun, bunların o siteden görülebileceğini sanmıyorum.
Benim takıldığım bir başka nokta var. O da bu Adnan Menderes Havalimanı'nın pist yönünü ne diye saçma sapan bir doğrultuyu gösterecek şekilde yapmışlar? Havaalanına en yakın ilçe Gaziemir'de tek uçak sesi yok, ama onun dışında Konak, Karabağlar ve Buca üzerinden geçen uçakların sesinden illallah edersiniz :) Hem havayolu pisti istikameti saçma sapan verimsiz bir yöne doğru yapılmış hem de uçakları şehrin en kalabalık ilçe ve semtlerinin üzerinden geçirerek zaten var olan gürültü kirliliğine ilave yapıyorlar. Hiçbir işimiz tam olmayacak mı bizim :P
edit: imla...
1)
Flightradar ADS-B dedikleri bir sistemi kullanıyor. Oldukça hassas bir veri sunuyor.
ADS-B Hakkında Sıkça Sorulan Sorular: https://www.faa.gov/nextgen/programs/adsb/faq/#1 (Geniş bilgi ihtiva eder).
Bu bi forum link, ne kadar hassas felan diye tartışmışlar : http://forum.flightradar24.com/threads/5078-How-accurate-is-the-flightradar-web
FR24 'ün kendi sitesinden sistem nasıl çalışıyor o anlatılmış: https://www.flightradar24.com/how-it-works
Bu kaynaklara bakarak FR24 verilerinin oldukça hassas oldukları söylenebilir. 16 Mart 2016'da inişte kaza yapan uçağın kaydı oldukça detaylı : https://www.flightradar24.com/data/pinned/fz981-922b3bd#922b3bd
2)
Ses konusunda haklısın fakat aslında bu sesi engellemek için havayollarının bazı kısıtlamalara (NADP1 ve NADP2) uymaları gerekiyor. Buna uymayan firmalar bazen çok ses yaptıkları için ceza yiyorlar.
Havalimanları inşaa edilmeden önce dikkat edilen en önemli unsur oranın havadurumu olsa gerek. Uçaklar rüzgarı daima karşıdan almalı, yan rüzgar inişi zorlaştırır. Pistler de buna göre yerleştirilir.
ltcelik bunu yazdıArkadaşlar Ben makina mühendisiyim..
10 yaşımdan beri havacılılka ilgilenirim , 20 senedir de sanal pilotum.. ne gördüğümü de bilyorum..
Tren piste paraleldi.. ve kırmızı ışıkta durur vaziyetteydiNrmalde düzgün iniş yörüngesindeki uçakları trenin sol tarafında görürsünüz..
Bu uçak bildiğniz sağ taraftaydı.. O zaman uyandım işe zatenmadem düzgün rotada gidyordu neden ip gibi inmedi de uçağı sağa çevirdi...
Hocam senin çizdiğin resmin üzerine, flightradar'dan gelen resmi kesip, göz kararı eşit ölçümlendirip koydum. Resimleri döndürmedim.
a) Haritada gösterdiğin muhtemel konuma göre piste paralel değilsin.
b) Resimde 1 numaralı şekillenmede uçak trenin üstüne doğru alçalıyor. Sen piste paralel olmadığın için bunu akçay cadeesine alçalıyor sanıyorsun fakat değil ve evet, uçak senin dediğin gibi trenin sağında.
c) 2 numaralı şekillenimde uçak sağa kırıp pisti karşılıyor (senden yaklaşık 200-250 metre yukarıda).
d) 3 numaralı şekillenim de uçak artık trenin solunda kalıyor ve inmek üzere.
Yani herşey trenin konumunda bitiyor. Tren piste paralel değil, seni yanıltan da sanırım bu olmuş.
Sevgiler..
Hepsine eyvallah da kardeş.. Uçak benim üstümden geçti Yandex haritalardan bakarsan psitlerin hiç birisi tren hattıyla kesişmez daima sağ tarafta kalır -
ltcelik bunu yazdıRockZs bunu yazdıltcelik bunu yazdı
Arkadaşlar Ben makina mühendisiyim..
10 yaşımdan beri havacılılka ilgilenirim , 20 senedir de sanal pilotum.. ne gördüğümü de bilyorum..
Tren piste paraleldi.. ve kırmızı ışıkta durur vaziyetteydiNrmalde düzgün iniş yörüngesindeki uçakları trenin sol tarafında görürsünüz..
Bu uçak bildiğniz sağ taraftaydı.. O zaman uyandım işe zatenmadem düzgün rotada gidyordu neden ip gibi inmedi de uçağı sağa çevirdi...
Hocam senin çizdiğin resmin üzerine, flightradar'dan gelen resmi kesip, göz kararı eşit ölçümlendirip koydum. Resimleri döndürmedim.
a) Haritada gösterdiğin muhtemel konuma göre piste paralel değilsin.
b) Resimde 1 numaralı şekillenmede uçak trenin üstüne doğru alçalıyor. Sen piste paralel olmadığın için bunu akçay cadeesine alçalıyor sanıyorsun fakat değil ve evet, uçak senin dediğin gibi trenin sağında.
c) 2 numaralı şekillenimde uçak sağa kırıp pisti karşılıyor (senden yaklaşık 200-250 metre yukarıda).
d) 3 numaralı şekillenim de uçak artık trenin solunda kalıyor ve inmek üzere.
Yani herşey trenin konumunda bitiyor. Tren piste paralel değil, seni yanıltan da sanırım bu olmuş.
Sevgiler..
Hepsine eyvallah da kardeş.. Uçak benim üstümden geçti Yandex haritalardan bakarsan psitlerin hiç birisi tren hattıyla kesişmez daima sağ tarafta kalırHocam izban'la cumaovasına giderken yandex map'dan da görebileceğin üzere raylar sola kıvrılıyor ve neredeyse 34L 'nin hizzasına geliyor.
-
-
Uçak dönerken trenin üzerinden geçmiştir. Senin de dediğin gibi zebellah gibi bişey, çizdiğin sarı çizgiyi uçağın ortasına çeksen kanadı trenin üstünde kalır. Ayrıca uçağın araba gibi dönmesini beklemeyelim, illaki trenin üzerine meyletmiştir. Ayrıca o saatlerde üstünden geçebilecek başka bi' trafik yok. Ayrıca FR24'deki flight path bildiğim kadarıyla bir algoritmayla güzel görünmesi için düzeltiliyor, yani çizgi biraz düzeltilmiş olabilir. Kısacası, verdiğin saatte bir yanlışlık yoksa üstünden geçen TK2312 idi.
Olay trenin piste paralel olmamasından ve büyük uçak olmasından kaynaklanıyor.
İllaki bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsan bu ciddi bir meseledir, yetkilileri bilgilendir, geri-bildirim iste. Tanıdık felan varsa onları araya koy uçağın datalarını bile alırsın.
Ayrıca başlıkta "atlattım" desen daha doğru.
Ek: Benden bu kadar.
RockZs tarafından 10/May/16 17:56 tarihinde düzenlenmiştir