Uzun Yolda Hız Sınırını Çok Anlamıyorum
-
glaurung bunu yazdı
sırf bu kameralar güzünden istanbuldan karamana afyon üzerinden gidiyorum, kamera yok radar varsa da yandexe uyarı atıyorlar, basa basa geliyorum ölürsem de kendime arkadaş çekemem ben 9 saat yol.
kazaya sebebiyet verip bir başkasını öldürürsen ya da sakat bırakırsan ne olacak??
-
https://halkweb.com/behzat-cnin-senaristinden-sok-itiraf-teslim-oluyorum/
-
Araç takip mesafesi ve hız sınırı, senin önünde ki araç acil fren yaptığında senin ona çarpmadan durabileceğin şekilde hesaplanıyor. Yani laf olsun diye veyahut devlet ceza kesip daha fazla para kazansın diye değil.
Bunun dışında kötü hava şartları vs. bir sürü etken var.
-
RaAmLis bunu yazdı
Araç takip mesafesi ve hız sınırı, senin önünde ki araç acil fren yaptığında senin ona çarpmadan durabileceğin şekilde hesaplanıyor. Yani laf olsun diye veyahut devlet ceza kesip daha fazla para kazansın diye değil.
Bunun dışında kötü hava şartları vs. bir sürü etken var.
Bu hesabın en boktan araba baz alınarak yapıldığını da hatırlatalım...
BMW ile Tofaşın fren mesafesini aynı görüyorsan birşey diyemem tabi.
-
Geçen Trabzon - İstanbul git gel yaptık yolda çok fazla kamera var amahenen hemen hepsi kapalıymış zaten Otobüsleri takip etmek yetiyor otobüs yardırıyorsa biz de yardırıyoruz şehirlerarası yollar hep yerleşim yeri olmuş hız limiti konmuş neresinden tutarsan tut elde kalıyor otobana bile 120 hız limiti koydular daha yeni..
-
NCAP Ön çarpışma testinde 64 km/h (40 mph) hızındaki araç duran bir bariyere çarpmaktadır. Yan çarpışma testinde ise 50 km/h (31 mph) hızındaki bir bariyer aracın sürücü kapısı tarafından çarpmakta, direk ile yapılan çarpışma testi ise 29 km/h (18 mph) hızında yanal hareket eden araç 259mm çapındaki durağan bir direğe yine sürücü kapısı kısmından çarptırmak suretiyle gerçekleştirilir
sonra euro ncap videoları izleyin.bu videolar duran cisimlere karşı yappılıyor. ne güzel 160 lar 200 ler havada uçusuyor. lüks arabaların lastikleri demirden galiba
-
Kahramann bunu yazdı
NCAP Ön çarpışma testinde 64 km/h (40 mph) hızındaki araç duran bir bariyere çarpmaktadır. Yan çarpışma testinde ise 50 km/h (31 mph) hızındaki bir bariyer aracın sürücü kapısı tarafından çarpmakta, direk ile yapılan çarpışma testi ise 29 km/h (18 mph) hızında yanal hareket eden araç 259mm çapındaki durağan bir direğe yine sürücü kapısı kısmından çarptırmak suretiyle gerçekleştirilir
sonra euro ncap videoları izleyin.bu videolar duran cisimlere karşı yappılıyor. ne güzel 160 lar 200 ler havada uçusuyor. lüks arabaların lastikleri demirden galiba
90km/h üzerinde bir hızla "duran ve rijit" bir cisme çarparsan kurtulamazsın.
Ama 90la giderken 50yle giden bir araca çarparsan ölmezsin büyük olasılıkla.
170le giderken freni köklediğinde 20-30metre sonra hızın zaten 60a kadar düşer. Vurduğun cisim araba ise vurduğun arabayı da itekleyeceğinden hayatta kalabilirsin. Kamyona çarpıyorsan kamyonu itemeyeceğin için ağır geçer.
F=m.a
-
Kahramann bunu yazdı
NCAP Ön çarpışma testinde 64 km/h (40 mph) hızındaki araç duran bir bariyere çarpmaktadır. Yan çarpışma testinde ise 50 km/h (31 mph) hızındaki bir bariyer aracın sürücü kapısı tarafından çarpmakta, direk ile yapılan çarpışma testi ise 29 km/h (18 mph) hızında yanal hareket eden araç 259mm çapındaki durağan bir direğe yine sürücü kapısı kısmından çarptırmak suretiyle gerçekleştirilir
sonra euro ncap videoları izleyin.bu videolar duran cisimlere karşı yappılıyor. ne güzel 160 lar 200 ler havada uçusuyor. lüks arabaların lastikleri demirden galiba
valla bizim arkadaş 160 ile vurdu direğe, o videodaki bmw kadar anca hasar gördü aracı. Perte çıktı o ayrı da.
olaya sadece etki açısından bakılıyor oradaki videolarda bence. tepki ne olacak ?
-
Sadece kazayı yapan aşırı hız yapan zarar görüyo olsa ne halin varsa gör diyip hiç bir yere hız sınırı koymamak lazım.
Otoban değilse görüş mesafem epey fazla gündüz ve yol boşsa yapacağım 110dur.
nadir 110u geçerim.
genelde 110u geçme sebebim de otobüs ya da tıra takıldığımdandır.
Marka model ne olursa olsun mümkün mertebe yavaş giderim.
ama ne kadar kurallara uyarsan uy her zaman bir angut çıkıp artisliğine skip atıyo ortalığı.
kendi başını yakması zerre kadar umrumda değil de işte suçsuz başkasına da zarar veriyor.
örnek 160 kmlik bir yolda.
80 ile gitmek 120dk
136 ile gitmek 70 küsur dk.
ölme riski 12kat
-
Hız sınırları en boktan aracı en mal şoförün kullanmasına göre belirleniyor bizim suçumuz ne. Virajda 50 km hız sınırı var bana göre viraj bile değil çok hafiften yol kıvrılıyor 90 km ile çok rahat dönebiliyorum üstü ile de dönebilirim ama onun üstü tehlikeli olabilir. Hız sınırları trafik yapmak, gereksiz fazla yakıt yakmaktan başka bi boka yaramıyor. Herkes aracına, şoförlüğüne ve yolu bilmesine göre kullansa hız sınırına zaten gerek kalmaz. İstanbul trafiğinin en az %50'si araç çokluğundan değil mal çokluğundan. Adam köprü üstünden 50 km ile geçiyor köprü çıkışına doğru daha da yavaşlıyor tümsek olsa birşey olsa tamam diyeceğim. Ondan sonra yarım saatte gideceğimiz yolu bir buçuk saatte gidiyoruz zamana da yazık yakıta da yazık. Yakıtın da parasında değilim çevreye verdiği zararı düşünüyorum zaten mecbur kalmadıkça araç kullanmamaya çalışıyorum.
Şunu da söylemeden geçmeyim koduğumun sağ şeridinde çivi yok, tümsek yok sağ şerit boşsa hızınız ne olursa olsun sağdan gidin. 15 şerit yol da yapsalar bizim sığırlar sol şeritlerden 60-70 km ile gider yine trafik çözülmez. Mal mal gidiyorlar sonra adam sinirlenip makas ata ata gidiyor diye suçlu oluyor. Soldan yavaş gidenlerle acelem yoksa önüne kırıp 30-40 km'ye kadar düşüp sağ şeride geçene kadar uğraşıyorum. Aracın arkasına yazı koyabilsem ana avrat sövüp sağ şeride geçmesini söyleyeceğim kornadan, sellektörden de anlamıyorlar çünkü.