Vücut Geliştirme Konusunda Soru.
-
dhmm bunu yazdı
Ha birde unutmadan...
12x4 yaparsan ve alabildigin kadar agirlik alirsan sismeye baslarsin. Yani iri yari olmaya dogru gidersin kasdlarin buyur.
Tavsiyem eger kiloluysan bol bol protein alip 5 x 25 ama atiyorum kol ile 25 yerine 15 kaldir ama unutma HIZLI TEMPODA ki kaslar belirginlesir ve calistirdigin bolgedeki yaglar yanmaya baslar
Ayrica Karin kaslari icin asla tek bir calismayla kalma. 3 kademeli olani da unutma.
Calismadan once 500 saat kosup kendini yorma. Sadece 5 dk isinanan kadar. SOnra agirlik calis.
VE tabi agirliklar v.s bittiginde 30 dk minimum kosu verya aerobik
Kolay gelsin
Hızlı tempodan kasıt hareketleri oldukça hızlı yapmak mı, yoksa sakin sakin kasları zorlayıp gere gere yavaş yapıp setler arası bekleme süresini kısaltmak mı.
Ben salona yazılalı 1 ay oldu ama, hiç adam gibi koşmadım. :)) Bundan sonra başlıyım koşmaya.
Bir de karın için mekik, ters mekik ve kollarla yanlardan tutunup dizleri yukarı çekme (ismini bilmiyorum) var. Bunun haricinde ne yapmalı ?
-
dhmm bunu yazdı
Ha birde unutmadan...
12x4 yaparsan ve alabildigin kadar agirlik alirsan sismeye baslarsin. Yani iri yari olmaya dogru gidersin kasdlarin buyur.
Tavsiyem eger kiloluysan bol bol protein alip 5 x 25 ama atiyorum kol ile 25 yerine 15 kaldir ama unutma HIZLI TEMPODA ki kaslar belirginlesir ve calistirdigin bolgedeki yaglar yanmaya baslar
Ayrica Karin kaslari icin asla tek bir calismayla kalma. 3 kademeli olani da unutma.
Calismadan once 500 saat kosup kendini yorma. Sadece 5 dk isinanan kadar. SOnra agirlik calis.
VE tabi agirliklar v.s bittiginde 30 dk minimum kosu verya aerobik
Kolay gelsin
Hacı bunun tempoyla alakası yokki. Şişirmek istiyorsan ağırlığı arttıracaksın, 12 zaten yapamayacağın ağırlıkları seçeceksin. 8 ya da 10 yapıcaksın. Yapıcaksın ama götün çıkana kadar yapıcaksın, bağırıp çağırıp salonu inletip basur olana kadar bastıracaksın ağırlığa. Zaten birisi parmak ucuyla yardım eder. Baktın bu ağırlığı rahat kaldırmaya başladın, hemen arttıracaksın. Sabit ağırlıkta çalışırsan şişmeye değil yağ yakmaya gider.
Konuyu açan arkadaşım, beslenme, beslenme, beslenme... Yoksa siksen o fotoğraftaki adam gibi olamazsın.
-
Eğer yağlıysan öncelikle yağ seviyeni düşürmek için haftada 3 yada 4 gün- günde 3-4 kmyi gidecek kadar yürü-koş-yürü-koş rutinini tavsiye ederim.
Öte yandan sadece koşu ile vücut şekil almaz. Koşudan sonra yağların azalmasını istediğin bölgede bel, karın, bacak içleri olabilir. Yükse tekrarlı, ağırlıksız ya da düşük ağırlıkla çalışmak yağları eritecektir.L-carnite'in faydasını kesinlikle görürsün. Ter atışına ve kuvvetlendirmesine şahit olacaksın.
En önemlisi DIET.
Şeker, junk food, alkol yok tabiki.
Saglam protein alımı da herkesin bildiği gibi şart.
Sabah kahvaltısında aldığın karb'a çok takılmayabilirsin. Yağ yakımı amacı varsa öğleden sonra kes derim.
L-cartinite etkisi ve vücuttaki yağın enerjiye dönüşmesi karb eksikliği gidereceği düşüncesindeyim.
Son olarak, hangi harekette TAM olarak nereyi çalıştırdğını bilmek güzel bir motivasyon.
İnternetteki hareketleri bilinçsiz yapmak yerine aşağıda adını yazacağım kitaptan faydalanabilirsin.
Frederic.Delavier.Strength.Training.Anatomy.2nd.Edition_By_RockeR.
Sorular olursa yardımcı olmaya çalışırım. -
LostDream bunu yazdıdhmm bunu yazdı
Ha birde unutmadan...
12x4 yaparsan ve alabildigin kadar agirlik alirsan sismeye baslarsin. Yani iri yari olmaya dogru gidersin kasdlarin buyur.
Tavsiyem eger kiloluysan bol bol protein alip 5 x 25 ama atiyorum kol ile 25 yerine 15 kaldir ama unutma HIZLI TEMPODA ki kaslar belirginlesir ve calistirdigin bolgedeki yaglar yanmaya baslar
Ayrica Karin kaslari icin asla tek bir calismayla kalma. 3 kademeli olani da unutma.
Calismadan once 500 saat kosup kendini yorma. Sadece 5 dk isinanan kadar. SOnra agirlik calis.
VE tabi agirliklar v.s bittiginde 30 dk minimum kosu verya aerobik
Kolay gelsin
Hızlı tempodan kasıt hareketleri oldukça hızlı yapmak mı, yoksa sakin sakin kasları zorlayıp gere gere yavaş yapıp setler arası bekleme süresini kısaltmak mı.
Ben salona yazılalı 1 ay oldu ama, hiç adam gibi koşmadım. :)) Bundan sonra başlıyım koşmaya.
Bir de karın için mekik, ters mekik ve kollarla yanlardan tutunup dizleri yukarı çekme (ismini bilmiyorum) var. Bunun haricinde ne yapmalı ?
Hocam bak simdi :
Oncelikle kas gruplarini iyi ayirman gerek. Ayni gunde gogusle kollari sakin yapma
1.gun Gogus ve sirt
2. gun Ayaklar
3.gun kollar, omuzlar
Hizli tempodan kastim : hareketi oldukca hizli yapmak. Boylece o bolge kendini sikar. Dogal olarak agirlik kaldirdigin icinde az bucuk kaslar gelisip yagda yakacaktir.
Kosmayi sakin ihmal etme. En cok kosma kilo verdirir . Yoksa butun sen durmadan agirlik yapsan o kadar kilo vermezsin. Aerobik onemlidir
Karin kaslari icin : Yukaridan ters asilip kalkmak var ama onu cok zaman sonra yaparsin.
Ellerinin arkasina bir demir gecirip onunla kalmka var. 3 kademeli var ki bunda nefesi tutup 3 kademe kakiyorsun.
ve sakin unutma "SAKIN KARIN KASLARI CALISIRKEN SU ICME SAKIN !!!"
Ayrica hafizim.. Gece saat 6-7 en gec yiyecen sonra yemek yok....
Spor salonundan ciktiginda kaldiriyorsa serbest kosuya da cik
ARTI : Spor salonunda yaptigin tum hareketleri SERBEST AgIRLIKLAR ile yap. Makinelerle yapmamaya calis.
-
barfiks vazgeçilmezdir kanat sırt göğüs biceps triceps alt ve üst göğüs çalışır . hareketleri herşeyden once doğru yapmak onemli fazla kilo ile çalışmak yapmayın arkadaşlar türk işi yapmayın bea :W az kilo ile fazla tekrar yaparsın yine aynı verimi alırsın. doğru şekilde + iyi bewslenme ile devam et . arkadaşların hızlı temnpolu demesine ben katılmıyorum hareketi yavaş yapacaksın hissederek yapacaksın sabredeceksin.üst omuz için yine bi çift dumbbel ile yapabilirsin. ayağa kalk çift dumbbell i al kambur durmadan eller yanlardan birini kaldırmaya başlıyacaksn düz bi şekilde alnına kadar. sonra aynı şekilde oburunu yapacaksın 3*10
-
KrypT bunu yazdıdhmm bunu yazdı
Ha birde unutmadan...
12x4 yaparsan ve alabildigin kadar agirlik alirsan sismeye baslarsin. Yani iri yari olmaya dogru gidersin kasdlarin buyur.
Tavsiyem eger kiloluysan bol bol protein alip 5 x 25 ama atiyorum kol ile 25 yerine 15 kaldir ama unutma HIZLI TEMPODA ki kaslar belirginlesir ve calistirdigin bolgedeki yaglar yanmaya baslar
Ayrica Karin kaslari icin asla tek bir calismayla kalma. 3 kademeli olani da unutma.
Calismadan once 500 saat kosup kendini yorma. Sadece 5 dk isinanan kadar. SOnra agirlik calis.
VE tabi agirliklar v.s bittiginde 30 dk minimum kosu verya aerobik
Kolay gelsin
Hacı bunun tempoyla alakası yokki. Şişirmek istiyorsan ağırlığı arttıracaksın, 12 zaten yapamayacağın ağırlıkları seçeceksin. 8 ya da 10 yapıcaksın. Yapıcaksın ama götün çıkana kadar yapıcaksın, bağırıp çağırıp salonu inletip basur olana kadar bastıracaksın ağırlığa. Zaten birisi parmak ucuyla yardım eder. Baktın bu ağırlığı rahat kaldırmaya başladın, hemen arttıracaksın. Sabit ağırlıkta çalışırsan şişmeye değil yağ yakmaya gider.
Konuyu açan arkadaşım, beslenme, beslenme, beslenme... Yoksa siksen o fotoğraftaki adam gibi olamazsın.
Hacim...
Zaten kaldirabildigin kadar agirlik demedim. Diyelim ki sen kolla 20 kg kaldiriyon. 20X12 rahat cikariyon.
Peki hic 10X25 denedin mi 2 kat hizla. Kasin yaniyor hafiz. Buradan amac yag yakilan bolgenin sikilasmasi ve kaslarin beliginlesmesi.
Ha yok sisirmek istiyorsan 2% yagli yogurdun icine 10 tane yumurtanin beyazini atacan 2 gunde bir yiecen ve 10X25 calisacan bak gor noluyor...
Ha beslenmeye gelince 1000000% haklisin beslenme + aerobik ile verilir kilolar. Ama ayda ne kadar az kilo veriyorsun o kadar cok yg yakiyorsun
-
Hah senin dediğin olaya belirginleştirme diyorlar aynen işte hacı. Aralardaki yağları da yakıp kas çizgilerinin belirginleşmesi için. Ama bu daha sonraki aşama. Önce kas kütlesini arttıracak adam.
-
Herkese çok teşekkür ederim yardımlardan dolayı şimdi, bench press yapmanın göğüsler için en uygun olduğunu anladım bir halter almak için para biriktirmek lazım şimdi. :D
Birde bir sorum daha var hocalar , barfix çekerken , hangi durumda çekersek , göğüs hangi durumda çekersek sırt kası gelişir ?
-
Maddox bunu yazdı
Herkese çok teşekkür ederim yardımlardan dolayı şimdi, bench press yapmanın göğüsler için en uygun olduğunu anladım bir halter almak için para biriktirmek lazım şimdi. :D
Birde bir sorum daha var hocalar , barfix çekerken , hangi durumda çekersek , göğüs hangi durumda çekersek sırt kası gelişir ?
Barfiks ne zamandan beri göğüs hareketi oldu lan ?
Avuç içi karşıya bakarak çekersen arka kol basarsın.
Avuç içi sana bakarak çekersen omuz basarsın.
Eğer avuç içi karşıya bakarak ensene çekersen sırt basarsın.
Göğüs ikincil tepki bölgesi olabilir belki ama hareketin odak noktası değil.
Göğüs dediğin beach pressle olur... -
WALLACEs bunu yazdı
manken, oyuncu, vs. olmadıktan sonra bu kadar vücut için deliler gibi uğraşmaya gerek yok bence. giydiğin kıyafetler üzerine oturacak kadar kas normal vatandaş için en ideali.
ben birde şu gerizekalıları anlamıyorum sporun amacını bılmeyenler var body şampiyonu vs oluyorlar eyvallah ta steroid belki ama ilerletip at dopingi vs kullanıp kalp kasının aşırı yorulmasını sağlayanlar var ve cinsel isteksizliğe ve tamamen iktidarsızlığa yol açan ilan kullanıyorlar.
sporun temel amacı kalp kasının kuvvetlendirmektir. ekstra ilaç ile vucudu sikmek değil.
ama eğer ki çok şişman isen kilo vermek en sağlıklısı zayıfsanda biraz toparlanmak güzel ama tamamen komple vucudumdakı örnegın 500 kasta calıssın ılac vurduracagım ben dersen sporu bıraktıgın zaman :) facia oluyor
