Whatsapp Uçtan Uca Şifreleme
-
https://www.whatsapp.com/faq/tr/general/28030015 gelmiş.
fakat ben şüpheli bakıyorum her ne kadar güvenli densede private keyi saklıyorlardır.
https://www.whatsapp.com/security/WhatsApp-Security-Whitepaper.pdf
edit: open whisper system ile birlikte yapmışlar şu meşhur snowdenin kullandığı signal uygulamasını geliştiren firma, gerçektende güvenli olabilir bakalım
edit2: şuan beta sürümünde kalın italik yazma, telefonun anaekranındayken gelen bildirim üzerinden hızlı cevap yazma gibi özellikler eklenmiş yakında bunlarda eklenir.
BlackApple tarafından 05/Nis/16 21:47 tarihinde düzenlenmiştir -
Bende şu an onu araştırıyordum. Bulamadım mantıklı bir cevap dedim müridlere sorayım :)
Yetişemedim. :D
Harbi bu uçtan uca şifreleme ne demek oluyor?
-

-
Senin telefonunda kodlanan yazi karsi telefonda aciliyor. Arada dinleme yapma imkani olmuyor benim bildigim kadariyla
@adamhakli
oksijen tarafından 05/Nis/16 21:11 tarihinde düzenlenmiştir -
-
Acilmasaydi ben acacaktim, iyi oldu
Yalniz bana da guven vermiyor cunku whatsapp, facebook ve instagram'da gelecek AI calismalarina da kaynaklik edebilecek inanilmaz bi veri var, mark beyefendiler bunlardan birinden bile vazgecemez bence.
-
Whatsapp'ın tek eksiği görüntülü görüşme. Oda gelsin Viber, Line vs kimse kullnmaz.
-
BlackApple bunu yazdı
https://www.whatsapp.com/faq/tr/general/28030015 gelmiş.
fakat ben şüpheli bakıyorum her ne kadar güvenli densede private keyi saklıyorlardır.
private key benim telefonda oluşturulmuyormu zaten
anlamadım hacu
benim telefon bir public birde private key oluşturur
public keyi karşı tarafa gönderir
karşı taraf gelen keye göre şifreler
bana gönderir
sonra gelen veriyi private keyle çözerim
sistemin böyle olması gerekiyore
-
Yalnız mantık güzel ancak hiç pratik değil. Örneğin Telegram'da Whatsapp gibi ancak bunlara gerek yok. Direk kendinden şifreliyor. Onuda kullanan yok.
-
mkyb bunu yazdı
Whatsapp'ın tek eksiği görüntülü görüşme. Oda gelsin Viber, Line vs kimse kullnmaz.
En geç mayis ayında gelecek ;)
-
Lightsaber bunu yazdı
Acilmasaydi ben acacaktim, iyi oldu
Yalniz bana da guven vermiyor cunku whatsapp, facebook ve instagram'da gelecek AI calismalarina da kaynaklik edebilecek inanilmaz bi veri var, mark beyefendiler bunlardan birinden bile vazgecemez bence.
bana sorarsan içeriği kaliteli kategorize edebilecek yapay zeka henüz ortada olmadığı için göz boyama amaçlı yapıyorlar. yani hasta bi adamın güçlü görünüp zaten dövemeyeceği birine bak sana acıdım dövmüyom demesinden ibaret.
ben mümkün görmüyorum ciddi şekilde tüm whatsapp mesajlarının içeriğini işeyebileceklerini. ancak kelime cımbızlayıp bol yanlışlı iş yaparlar ki o da çok ciddi çok büyük enerji ve yatırım ister.
