

Windows'ta Yazilim Uzerine Calisma Ortami?
-
by_Tet bunu yazdıend bunu yazdıcukurova bunu yazdıend bunu yazdı
Windows bir sürüm çıkardıysa kararlıdır. Güncelle gitsin. Windows 10 ile birlikte her güncelleme bir işletim sistemi artık windows 11 vs çıkmayacak fi tarihinden beri.
Chrome muhabbetini anlamadım. Chrome kendi gui frameworkünü kullanıyor win api kullanmıyor ona eminim de dediğin olay insert tuşuyla alakalı aslında.
Insert tuşu aktifken imleç altı çizili oluyor o karakterin yerine yazı yazılıyor chromeda zor anlaşılıyor.
Ancak dediğin problem olsa notepad'te sıkıntı yaşamıyorum dedin. Anlamadım bu kısmı
insertlik bir mevzu degil hocam. imlec normal modta.
hizli yazarken bastigim karakterler anlik gidiyor (kayboluyor), sonrasinda geri geliyor. Mesela az once geliyor yazdim.
Soyle oluyor asama asama:
g
ge
gel
geli
geliy
gelio
geliyo
geliyor
o "y" aradan kayboluyor, sonraki bastigim tus (o), i'nin yanina geliyor sonrasinda ise y tekrar yerine isinlaniyor.
Kullanim bakimindan problem degil fakat urun ikinci el geldigi icin tedirginlik yaratti aciz bunyemde.
Bahsettigim sey herhangi bir karakter icin boyle (space dahil).
Ilginc bir sikinti. Edge'de olmuyor mesela. Chrome'da da bazi araliklarda olmuyor bu durum.
Formattan sonra tekrar bir degerlendirecegim.
Makine bana gelmeden once urun sayfasindan https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-zbook-14u-g4-mobile-workstation/15435153
Kurulan driverlarin listesi:
end tarafından 07/Oca/21 20:07 tarihinde düzenlenmiştir
-
Merak ettiğim tek bir şey var: Neden windows kullanmak zorundasın?
C# ve .Net Core ile linux altında geliştirmemi yapıyorum. Sadece Windows ile halledebileceğim durumlar için de virtualbox ile win10 açıp kullanıyorum :)
Dual-boot düşünülebilir, kişisel makinelerimden birinde ubuntu-win10 (oyun oynamak için), birinde sadece ubuntu var, ofis bilgisayarında da ubuntu kullanıyorum.
High Level geliştiriciler için en rahat dağıtım net bir şekilde ubuntu diyebilirim:
- Driver sıkıntısı pek olmuyor
- Herhangi bir uygulamayı sağda solda aramıyorum, linux için var diyorsa ubuntuda vardır. Özellikle jetbrains ideleri olmazsa olmazım durumdalar.
Özet: Kasma, istediğin dağıtımdan devam et, ya dualboot kullan ya da virtualbox içinde win10
-
end bunu yazdıby_Tet bunu yazdıend bunu yazdıcukurova bunu yazdıend bunu yazdı
Windows bir sürüm çıkardıysa kararlıdır. Güncelle gitsin. Windows 10 ile birlikte her güncelleme bir işletim sistemi artık windows 11 vs çıkmayacak fi tarihinden beri.
Chrome muhabbetini anlamadım. Chrome kendi gui frameworkünü kullanıyor win api kullanmıyor ona eminim de dediğin olay insert tuşuyla alakalı aslında.
Insert tuşu aktifken imleç altı çizili oluyor o karakterin yerine yazı yazılıyor chromeda zor anlaşılıyor.
Ancak dediğin problem olsa notepad'te sıkıntı yaşamıyorum dedin. Anlamadım bu kısmı
insertlik bir mevzu degil hocam. imlec normal modta.
hizli yazarken bastigim karakterler anlik gidiyor (kayboluyor), sonrasinda geri geliyor. Mesela az once geliyor yazdim.
Soyle oluyor asama asama:
g
ge
gel
geli
geliy
gelio
geliyo
geliyor
o "y" aradan kayboluyor, sonraki bastigim tus (o), i'nin yanina geliyor sonrasinda ise y tekrar yerine isinlaniyor.
Kullanim bakimindan problem degil fakat urun ikinci el geldigi icin tedirginlik yaratti aciz bunyemde.
Bahsettigim sey herhangi bir karakter icin boyle (space dahil).
Ilginc bir sikinti. Edge'de olmuyor mesela. Chrome'da da bazi araliklarda olmuyor bu durum.
Formattan sonra tekrar bir degerlendirecegim.
Makine bana gelmeden once urun sayfasindan https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-zbook-14u-g4-mobile-workstation/15435153
@end problem chrome ile ilgili, normalde benim pc de testler için chrome, opera, firefox yüklü ama yıllardır kullandığım default browser : Firefox, chrome hakim değilim.
Yeniden format atıp driverları sende kurabilirsin veya dediğim gibi windows update en sağlam güncel driverları indirip kurabilir. Ben uzun zamandır hp sitesine girip driver indirmiyorum, windows10 hallediyor.
Bu arada VS IDE iyi öğrenmeye çalış. Başta biraz zor gelebilir ama VS tam hakim olduktan sonra bir daha başka platformda kod yazmak istemeyeceksin. Aklına hayaline gelecek herşeyi (linux/windows/mobil) tek platformda yazabileceksin.
Visual Studio Community 2019 zaten ücretsiz. Yanlız kurarken bütün paketleri full kur dersen 70 GB üstü alan ister ve bunu netten indirecek çook uzun sürer. Ben genelde full kurulum paketlerini indirip, offline install yapıyorum. ( google bknz: visual studio offline installer)
Delphiyi kullanmayalı yıllar oldu, Sanırım en son 5 veya 6 gibi bir sürüm kullanmıştım. O zamanlar native kod vardı, güzeldi :)
-
cukurova bunu yazdıend bunu yazdıby_Tet bunu yazdıend bunu yazdıcukurova bunu yazdıend bunu yazdı
Windows bir sürüm çıkardıysa kararlıdır. Güncelle gitsin. Windows 10 ile birlikte her güncelleme bir işletim sistemi artık windows 11 vs çıkmayacak fi tarihinden beri.
Chrome muhabbetini anlamadım. Chrome kendi gui frameworkünü kullanıyor win api kullanmıyor ona eminim de dediğin olay insert tuşuyla alakalı aslında.
Insert tuşu aktifken imleç altı çizili oluyor o karakterin yerine yazı yazılıyor chromeda zor anlaşılıyor.
Ancak dediğin problem olsa notepad'te sıkıntı yaşamıyorum dedin. Anlamadım bu kısmı
insertlik bir mevzu degil hocam. imlec normal modta.
hizli yazarken bastigim karakterler anlik gidiyor (kayboluyor), sonrasinda geri geliyor. Mesela az once geliyor yazdim.
Soyle oluyor asama asama:
g
ge
gel
geli
geliy
gelio
geliyo
geliyor
o "y" aradan kayboluyor, sonraki bastigim tus (o), i'nin yanina geliyor sonrasinda ise y tekrar yerine isinlaniyor.
Kullanim bakimindan problem degil fakat urun ikinci el geldigi icin tedirginlik yaratti aciz bunyemde.
Bahsettigim sey herhangi bir karakter icin boyle (space dahil).
Ilginc bir sikinti. Edge'de olmuyor mesela. Chrome'da da bazi araliklarda olmuyor bu durum.
Formattan sonra tekrar bir degerlendirecegim.
Makine bana gelmeden once urun sayfasindan https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-zbook-14u-g4-mobile-workstation/15435153
@end problem chrome ile ilgili, normalde benim pc de testler için chrome, opera, firefox yüklü ama yıllardır kullandığım default browser : Firefox, chrome hakim değilim.
Yeniden format atıp driverları sende kurabilirsin veya dediğim gibi windows update en sağlam güncel driverları indirip kurabilir. Ben uzun zamandır hp sitesine girip driver indirmiyorum, windows10 hallediyor.
Bu arada VS IDE iyi öğrenmeye çalış. Başta biraz zor gelebilir ama VS tam hakim olduktan sonra bir daha başka platformda kod yazmak istemeyeceksin. Aklına hayaline gelecek herşeyi (linux/windows/mobil) tek platformda yazabileceksin.
Visual Studio Community 2019 zaten ücretsiz. Yanlız kurarken bütün paketleri full kur dersen 70 GB üstü alan ister ve bunu netten indirecek çook uzun sürer. Ben genelde full kurulum paketlerini indirip, offline install yapıyorum. ( google bknz: visual studio offline installer)
Delphiyi kullanmayalı yıllar oldu, Sanırım en son 5 veya 6 gibi bir sürüm kullanmıştım. O zamanlar native kod vardı, güzeldi :)
delphi eski, ama işe yarar bence; tek sorunu koderleri azalıyor yoksa bence hala kullanılabilir gibi, bir de lisansları pahalı
-
cukurova bunu yazdıend bunu yazdıby_Tet bunu yazdıend bunu yazdıcukurova bunu yazdıend bunu yazdı
Windows bir sürüm çıkardıysa kararlıdır. Güncelle gitsin. Windows 10 ile birlikte her güncelleme bir işletim sistemi artık windows 11 vs çıkmayacak fi tarihinden beri.
.
. O zamanlar native kod vardı, güzeldi :)
Bios update yapıp 20H2 kurdum, driverlarin bir kısmını Windows halletti, bir kısmını da hp'den indirdim.
PCI ile ilgili bir şeyler boşta görünüyordu, chipset driverlarını kurdum falan.
Wsl 2 Ubuntu + vscode indirdim wsl eklentisini kurdum. Windows terminal de indirdim, mis gibi oldu.
Rölantide 4 GB ram kullanıyor olması ve device manager'da usb portlarında hiçbir şey takılı olmamasına rağmen tanıyamadığını söylediği USB aygıtı bulunması dışında her şey tamam.
Ubuya nodejs, php vs kurulumu yapacağım.
Ayriyeten visual studio (.net zimbirtilari icin), android studio ve embercado da indireceğim.
end tarafından 08/Oca/21 15:31 tarihinde düzenlenmiştir -
yalinyalniz bunu yazdı
delphi eski, ama işe yarar bence; tek sorunu koderleri azalıyor yoksa bence hala kullanılabilir gibi, bir de lisansları pahalı
Sorma, buralar ilk kurulduğunda mis gibi delphi, vb6, C++ gibi native kodlar kokuyordu. Şeh HolyOne ilk yazdığı programlar delphi üretimiydi, bende virus, killer, nuke, ddos attack vb. yaramaz şeyler yazmıştım.
Sub7, school bus, irc zamanları yeni nesil bilmiyor, Neslimiz tükeniyor :)