Yaşam Şeklimizi Sorguluyoruz
-
phoneix bunu yazdı:
-----------------------------pirax bunu yazdı:
-----------------------------
edit: senin dediklerin gibi de olsaydı bu sefer de seni dinlemiş olcaktı toplum, sen yönlendirmiş olcaktın.Yani değişen bir şey yok
-----------------------------Bu yazıdan bu fikre nasıl kapıldın hocam :) Adam kişisel iradeden bahsediyor.. Başkalarını dinlemeyin beni dinleyin benim dediğim renkte buzdolabı alın(gibi) dese doğru olacaktı kapıldığın fikir ama kendi istediğinizi yapın diyor.Kapiş bu yönlendirme değil sadece fikir paylaşımı.
-----------------------------
dostum burayı şirinler köyü sandın galiba, o zaman herkesin zengin olması gerekir, nasıl yaptıracak o dediklerini ? paran varsa yapılır, yaptırırsın.Ha buzdolabı yeşil olsa ne olur olmasa ne olur, burda biraz takıntı var bana göre.Buzdolabının 24 ay taksitle alındığı bir ülkede yaşıyoruz bi de rengini beğenmiyor küçük bey te allam ya :) -
Tek renk boya ekonomik fayda sağlıyormuş, beyaz dünyada en çok tercih edilen renkmiş, düğme fermuar ve cırta göre daha dayanıklı oluyormuş. Kendi giyeceğiniz elbiseyi tasarlayıp diktirebileceğiniz kişiye özel dikim yapan modaevleri varmış, renkli beyaz eşyalarda üretiliyormuş fiyatları biraz daha pahalıymış. Sorularınızı başkalarıda sormuş.
-
Gülünç konular için anarşistleşiyorsun! Pekala cepsiz ve de "çıt çıt"lı gömleklerim var ve takım elbise altına spor ayakkabı giyiyorum, bunları isteyip yapabilirsin zor değil, kimse kimseye birşeyleri zorla yaptırmıyor. Bahsini ettiğin alternatif ürünler içinde kesinlikle istediğini yaptırabilirsin fakat bu da artı maliyet demektir.
-
gömleğin cebini söküp cepsiz gömlek yapabilirsin diyenler var.
buzdolabını maviye boyayabilirsin diyenler var.
sorun tam olarak bu değil. benim anlamadığım neden varsayılan olarak birçok ürün basma kalıp üretiliyor. daha üretim aşamasında neden bir çamaşır makinası turuncu renkte üretilmiyor. yada bir kot pantolon neden üretilirken yeşil renkte üretilmiyor. neden bütün gömlekler aynı tip yakalı. yakasız gömlekler de var ama onların da standartı var. hepsi birbirinin aynısı. gömlek dediğiniz şeyin ön kısmında düğmeler vardır. göğüs kısmında en az bir tane cep vardır. yani daha üretim aşamasında önceden belirlenmiş kalıplar kullanılıyor. mesela bir ceket düşünün 150 sene önceki ceketler ile neredeyse aynılar. neden kimse yan cebi olmayan ceket üretmiyor. ki bazı kimseler ceket düzgün dursun diye cebi hiç açmıyor bile. e mademki çoğu kimse ceketin yan cebini kullanmıyor neden inatla yan cebi olan ceket üretiliyor. gidin mağazaya kazak sorun simit yaka mı olsun ? "V" yaka mı olsun ? diyeceklerdir. yeryüzünden 3. yaka türünde kazak neden üretilmez ?
bir aralar alt aşofman görmüştüm. bildiğiniz alt aşofman... adamlar bacak kısmına fermuar yapmışlar. fermuarı sökünce aşofman iki parça oluyor. alt parça işe yaramıyor o an için kenara koyuyorsunuz, üst parça kapri/şort oluyor.
bir arkadaşımda mont görmüştüm. rengi yeşildi. tersini çevirince bile giyebiliyordunuz. tersi ise mavi renkti. tasarımı görüyormusunuz ? adamlar mont konusunda kalıpları terketmişler. sorgulamışlar ve yeni tarz bir mont üretmişler. tam olarak adına moda dedikleri basma kalıp eşyaları eleştirmemizin vakti gelmedi mi ?
-
hocam yapılan yorumlara bakılırsa bu konu bu ortamda tartışılacak bi olay değil .
senin vermek istediğin frekansı ısrarla anlamamazlıktan gelen elemanlar var çünkü .
-
"Neden turuncu bulaşık makinası yok" sorusunun cevabı basit. Çünkü insanlar beyaz rengi tercih ediyorlar ve bu kişisel bir tercihtir. Modayla, zorunlulukla alakası yoktur.
Diyelim ki Arçelik turuncu ve beyaz bulaşlık makinası üretti ama turuncunun aylık satış rakamları 0 iken beyazınki 100'lerde. Bu durumda Arçelik turuncu renki bulaşık makinası üreterek neden satılmayan bir ürünü imal etsin?
Arçelik'in satılmayacak bir ürünü bunu bile bile üretmesi mantıklı mı?
Giyim konusuna gelirsek; eğer uygun ücreti ödersen istediğin renk, desen ve ebatlarda giysi diktirebilirsin. Bunu engelleyen her hangi bir yasa yok. Bunu engelleyen modacılar da yok.
Neden üretilmediği konusunda beyaz eşyalar için verdiğimiz örneği verebiliriz. Eğer senin gibi 1 milyon insan mağazaya gidip cepsiz gömlek sorarsa belki cepsiz gömlek üretimi artabilir ve seninde gözüne çarpmaya başlar. Zira cepsiz gömlek var.
Takım elbisenin altına spor ayakkabı giyemiyorsan bu senin spor ayakkabıya sahip olmadığının bir göstergesidir. Spor ayakkabı alarak bu sorunu halledebilirsin.
Diğer sorularına da cevap vereyim:
İnsan kendi elbisesini tasarlayabilir.
İstediği renkte ev eşyası siparişi verebilir. Marangoza gidip mavi koltuk istiyorum demen yeterli.Faturayı ödemeyi unutma.
Yeşil kot pantolonu piyasa mevcut. Damalı desenlileri bile var.
Kendi ayakkabını tasarlayabilirsin. Ve hatta biliyor musun; yaptırabilirsin bile! Kunduracılık diye bir meslek duymamışsın heralde. -
flassy bunu yazdı:
-----------------------------
1)Beyaz olmalarının sebebi her renkle uyumlu olması,çizik cart curt olduğunda kolayca görülebilmesidir.Gözü yormaz,her türlü evde kullanılabilir.kırmızı makinayı istemeyenler çıkabilir ama beyazda sıkıntı olmaz.
2) cepsiz gömlek vardır.bende de var 3-4 tane.
3)Takım elbisenin altına spor ayakkabı giyilmemesinin sebebi estetik olmamasıdır.Göze hoş gelmez.Barbunyayla sütlaçı karıştırıp yiyor musun sen?
4)Fermuar sanıldığı kadar kullanışlı değildir bozulabilir ve gömlekte deriyi rahatsız eder.Ayrıca düğme çok daha şık görünür.
5) Etrafta tasarımcıdan bol bir şey yok git yaptır istediğini,illa hazır giyime mahkum değilsin.
-----------------------------Demişsin ki göze hoş gelmez, şık durmaz
Müridin sorguladığı da zaten bu ya. Adam alternatif yollardan düşünmüş. Neden bize şık görünür, neden beyaz olmak zorunda. Bu genel kanıların altında yatan sebep ne? Bu reklamların ve modanın bilinçaltımıza nakşettiği bir şey midir?
Konuya cevaben: Hocam evdeki mutfak eşyaların beyazdır çünkü kimse sorgulamaz bu neden beyaz diye. Reklam dünyası bu aletlerin sadece beyaz olanının güzel olduğunu bize kabul ettirmiştir ve alırken de bu rengini alır sorgulamayız gerisini.
Elbise konusu hem moda,hem toplum hem de sosyal statüye göre şekilleniyor. Apaçilerin giyim tarzını sen yadırgarsın,bu nasıl bir tarz dersin ama onu giyen adam da kendini bi o kadar iyi hisseder. Çünkü çevresinde örnek aldığı kişiler, adamın ortamı öyledir. Bir iş adamından altta düşük bel kot pantol üstte metallica baskılı sıfır yaka t-shirt giymesini bekleyemezsin. O elbiseyle iş ortamında hiç bir şekilde ciddiye alınmaz. Takım elbise,gömlek ciddiyeti ifade eder bi nevi. Velhasıl-ı kelam hepsi toplumun bizlere dayattığı fikirler, yazılı olmayan kurallarıdır hacım bence.
-
Hack_Fat_Hakkinen bunu yazdı:
-----------------------------flassy bunu yazdı:
-----------------------------
1)Beyaz olmalarının sebebi her renkle uyumlu olması,çizik cart curt olduğunda kolayca görülebilmesidir.Gözü yormaz,her türlü evde kullanılabilir.kırmızı makinayı istemeyenler çıkabilir ama beyazda sıkıntı olmaz.
2) cepsiz gömlek vardır.bende de var 3-4 tane.
3)Takım elbisenin altına spor ayakkabı giyilmemesinin sebebi estetik olmamasıdır.Göze hoş gelmez.Barbunyayla sütlaçı karıştırıp yiyor musun sen?
4)Fermuar sanıldığı kadar kullanışlı değildir bozulabilir ve gömlekte deriyi rahatsız eder.Ayrıca düğme çok daha şık görünür.
5) Etrafta tasarımcıdan bol bir şey yok git yaptır istediğini,illa hazır giyime mahkum değilsin.
-----------------------------Demişsin ki göze hoş gelmez, şık durmaz
Müridin sorguladığı da zaten bu ya. Adam alternatif yollardan düşünmüş. Neden bize şık görünür, neden beyaz olmak zorunda. Bu genel kanıların altında yatan sebep ne? Bu reklamların ve modanın bilinçaltımıza nakşettiği bir şey midir?
Konuya cevaben: Hocam evdeki mutfak eşyaların beyazdır çünkü kimse sorgulamaz bu neden beyaz diye. Reklam dünyası bu aletlerin sadece beyaz olanının güzel olduğunu bize kabul ettirmiştir ve alırken de bu rengini alır sorgulamayız gerisini.
Elbise konusu hem moda,hem toplum hem de sosyal statüye göre şekilleniyor. Apaçilerin giyim tarzını sen yadırgarsın,bu nasıl bir tarz dersin ama onu giyen adam da kendini bi o kadar iyi hisseder. Çünkü çevresinde örnek aldığı kişiler, adamın ortamı öyledir. Bir iş adamından altta düşük bel kot pantol üstte metallica baskılı sıfır yaka t-shirt giymesini bekleyemezsin. O elbiseyle iş ortamında hiç bir şekilde ciddiye alınmaz. Takım elbise,gömlek ciddiyeti ifade eder bi nevi. Velhasıl-ı kelam hepsi toplumun bizlere dayattığı fikirler, yazılı olmayan kurallarıdır hacım bence.
-----------------------------
benim anlatmak istediğimi sen anladın hocam. bilinç altımıza birşeyler vermişler farkında bile değiliz. -
sorgulamak güzel şeydir. farkında yaşarsın durumları. lakin senin yaptığın biraz abzürt kaçmış. herşeyin bir açıklaması vardır. sen demek ki medya bunu bize nakşetmiş diyorsun. medya dediğin kim ? diğer insanlar. bu insanlar ne yapar. üretileni sunarlar. yani birisi çıkıpta illa beyaz olsun. beyazın psikolojik etkisi şudur budur tarzı bir girişimde bulunmamıştır. sanmıyorum. ha sorgulamak iyi güzel de. bokunu çıkarmadan yap sorgulama işini. adalet sistemini sorgula, siyasi durumu sorgula, eğitim sistemini sorgula. da, artık adetleşmiş şeyleri sorgulayarak bir yere varamazsın. neden ? çünkü zamanında bunlar kabul görmüştür. pembe yapayım reklam yapayım, yedirebilir miyim ? yediremem. ajdar çıktı çok güzel sesim var dedi. medya onca destekledi. yedirebildi mi ? yediremedi. demek ki bu yedirdikleri şeyler akla yatkın şeyler. yani sorgulancak şey var, sorgulanmayacak şey var. mesala sorabilirsin neden türkiyede sigaralardaki nikotin oranı, zifir oranı daha fazla. anlarım. çünkü ortada bi tezat mevcut diğer ülkelere göre. ama neden beyaz ? saçma be? ha ? değil mi sence de ?
-
Beyaz renkli Samsung Galaxy S , 649 Euro' dan Almanya pazarına . .. Beyaz renkli Galaxy S II , ülkemizde satışa sunuluyor... Samsung Galaxy S Bembeyaz... 10 milyon adet satılan Samsung GALAXY S II , beyaz renk ... evet beyler durumu görüyorsunuz. adamlar bizim bilinç altımıza telefon siyah renklidir olur diye yerleştirmişler. herkes genel olarak siyah renk cep telefonu tercih ediyor. aslında bu bizim tercihimiz değil. başkalarının diktesidir. beyaz renk telefon üretilince haber oluyor. beyaz renkli telefon kullandığınızda daha güzel bir telefon kullanıyormuşsunuz hissi bilinçaltınıza yerleştiriliyor. beyaz renk cep telefonu iyidir deniliyor ama üreticiler üretmiyor. neden ? çünkü önce siyah üretiyorlar. sonra beyaz üretip bakın biz beyazını da ürettik yaşasın diyorlar. kullanıcı hemen beyaz renge yöneliyor. satışlar %300 artıyor. üstelik bazen beyaz renk olanı daha pahalı olabiliyor. bu durumda psikolojik olarak sizi etki altına alıp size bazı renkleri dikte ediyorlar. siyah kullanacaksın diyorlar. beyaz kullanmak ayrıcalıktır diyorlar. daha fazla para talep ediyorlar. veya reklam yapıyorlar. biz beyaz ürettik diyorlar. sorun renklerde değil neden belirli renkler ile belirli özelliklerle sınırlandırılıyoruz. önemli olan bu. bunu düşünmek lazım. adamlar ne yapmak istiyor.
