Yeni Nesil Yazılımlar
-
hayatımda bi kere para verdim oyuna. o da bad boys II di. para olup da korsan cd çektirdiydim 2 lira :D
-
Hocam oyun crackleme hakkında pek bilgin olmadığı aşikar. Öyle "bu uygulamanın nasıl çalıştığı henüz bilinmiyor, zaten çalışma prensibi çözülemeyecek şekilde yapılıyor ki crack tayfaları ne kadar uğraşırsa uğraşsın zevkli bir korsan oyun deneyimi yaşatamasınlar." diye birşey yok. Sadece her yeni nesil oyunda artık protection sistemini değiştirdikleri için debug etmesi reverse engineering falan olalarını yeniden yapmaları gerektiği için biraz uzun sürüyor. Hatta bazen çeşitli yerleri atladıkları için bazı yerlerde memory leak oluyor ve senin dediğin hatalr baş gösterebiliyor.
Bunu genelde p2p grupları oyun daha piyasaya düşmeden önce (mesela güncel olara kassassins craac black flag) cracklemeye çalıştıklarında hemen bi crack yapıp yayınlıyorlar. Ama oyunu oynadığında bir yerde sıkıntı olduğu görülüyor. Adamlar da napıyor o kısma kadar gelip oradaki korumayı tekrar debug edip çözdükten sonra crackfix yayınlıyorlar.
Bu olay scene gruplarında çok daha nadir.Mesela aşağıdaki linklere bakarsan güncel oyunlarda şuan sadece 2 tane nuke sunum olduğunu görebilirsin.
Hatta bazı çok ilginç noktalar da oluyor. Mesela bu age of empires 2 hd de reloaded oyunu yayınlayan firmanın fixlemeyi unuttuğu bir bug u kendi cracklerinde fixleyip yayınlamışlardı :D
Asıl şu anda scene ve p2p gruplarını zorlayan olay diablodaki veya yeni simcitydeki gibi oyunun bazı datalarının oyunu yayınlayan firmanın sunucularında olduğu oyunlar. Onlarda çok fazla reverse engineering gerektiği için stabil olması imkansıza yakın.
torpedo_XL tarafından 15/Kas/13 17:08 tarihinde düzenlenmiştir -
Fm'e verilen paraya acımamda diğerlerine para vermem. :)
-
joe_black bunu yazdı
hayatımda bi kere para verdim oyuna. o da bad boys II di. para olup da korsan cd çektirdiydim 2 lira :D
Güzel oyundu hea .D
-
Kreyzi bunu yazdıDrKill bunu yazdı
Bu olay biraz vicdani bir olay. Bence kullandığınız yazılımlardan para kazanıyorsanı, ya da zevk alıp para verebilecek durumdaysanız o yazılımın hakkını ödemelisiniz demektir.
Enayimiyim amk cracklisi varken ne satın alacağım demeyin. Bu biraz emek hırsızlığına giriyor. He ihtiyacını vardır ama paranız yoktur o zaman bence sıkıntı yoktur. Bu konudaki en güzel mantığın minecraft'ın yapımcısı söylemişti. Crackli oynamak isteyen oynayabilir benim için sıkıntı yok demişti...
Ama 19€ luk fiyatına rağmen tam 12 milyon kişi satın aldı oyunu. Bu çok büyük bir rakam. Bence yazılımcılarında suçu var. Fiyatlandırma politikalarından tutunda, crack kullanımını engellemeye çalışmaları gibi.
Fiyatlandırma politikasını en çok beğendiğim sistem STEAM dir sanırım. 10$ gibi bir fiyata yıllarca oynayabileceğiniz oyunlar alabiliyorsunuz. Valve'nin oyunları tek başına yetiyor zaten..
Diyorum ya burada iki taraftada sıkıntı var. Gerek üreticilerdeki aç gözlülük gerek kullanıcılardaki sınırları bilememe kısmı.
valla hocam özellikle oyunları orjinal almak istiyorum. böyle kutularını koleksiyon yapmak uzun yıllar saklamak istiyorum. ama bir oyuna 150-200 lira istediklerinde insan maalesef çaresiz kalıyor.
-
çok ağır cezalar var beyler. özellikle ticari olarak kullanan kullanıcılar kafeler BSA'nın telif hakkını elinde tuttuğu programları kullanmasınlar.
-
hoca neyin kafasını yaşıyosun cidden merak ediyorum ?
-
Madcrazy bunu yazdı
hoca neyin kafasını yaşıyosun cidden merak ediyorum ?
hiç öyle düşüncemi ifade edeyim dedim. rahatsız eden veya ucu sana dokunan bir hareketim uysa söyle hocam düzeltiriz evelallah.
DadasAdam tarafından 15/Kas/13 21:51 tarihinde düzenlenmiştir -
Güzel bir yazı olacakken tamamen anlamsız olmuş çünkü o bilgilerin hiçbiri doğryu yansıtmıyor.
Lisanslı yazılım kullanımı eskiye nazaran çok büyük yükselişe geçti. İnsanlar (ülkemiz gibi üçüncü dünya ülkelerinde bile) yeni çıkmış bir oyuna asgari ücretin 5 te birini ödeyerek alıp oynamaya başladı, büyük oyun şirketleri eskiden hayallerimizi süsleyen şeyleri bugün gerçekleştirmiş durumdalar; oyunlar Türkçe dil seçeneği ile sunulmaya başlandı.
Öte yandan crack mevzusunda, eğer process crash olmuyorsa, "performans" ile ilgili herhangi bir problem de olması yazılımsal olarak mümkün değil. Oyunların kopya korumalarını kıran gruplar oturup oyunun işleyişiyle ilgili herhangi bir kod yazmıyorlar, oyunla hiç bir alakaları da yok. Kısaca herkesin anlayabileceği şekilde özetlersek; oyunun executable dosyasının koruma algoritmalarını pas geçmesini sağlıyorlar, hepsi bu.
Yani satın alıp kurduğun oyun ile, cracklenmiş executable kullanarak çalıştırdığın aynı oyun arasında performans farkı olması olanaksız, kaldı ki lisanslı oyun devamlı netten check ederek çalışmak isteyeceği için, başlangıçta crackli oyundan daha yavaş bile kalabilir.
-
trampfd bunu yazdı
Güzel bir yazı olacakken tamamen anlamsız olmuş çünkü o bilgilerin hiçbiri doğryu yansıtmıyor.
Lisanslı yazılım kullanımı eskiye nazaran çok büyük yükselişe geçti. İnsanlar (ülkemiz gibi üçüncü dünya ülkelerinde bile) yeni çıkmış bir oyuna asgari ücretin 5 te birini ödeyerek alıp oynamaya başladı, büyük oyun şirketleri eskiden hayallerimizi süsleyen şeyleri bugün gerçekleştirmiş durumdalar; oyunlar Türkçe dil seçeneği ile sunulmaya başlandı.
Öte yandan crack mevzusunda, eğer process crash olmuyorsa, "performans" ile ilgili herhangi bir problem de olması yazılımsal olarak mümkün değil. Oyunların kopya korumalarını kıran gruplar oturup oyunun işleyişiyle ilgili herhangi bir kod yazmıyorlar, oyunla hiç bir alakaları da yok. Kısaca herkesin anlayabileceği şekilde özetlersek; oyunun executable dosyasının koruma algoritmalarını pas geçmesini sağlıyorlar, hepsi bu.
Yani satın alıp kurduğun oyun ile, cracklenmiş executable kullanarak çalıştırdığın aynı oyun arasında performans farkı olması olanaksız, kaldı ki lisanslı oyun devamlı netten check ederek çalışmak isteyeceği için, başlangıçta crackli oyundan daha yavaş bile kalabilir.
peki aynı sistemde denediğim oyunlarda neden öyle oldu hocam ? crack işinden pek anlamam ama oyun yazılımcısı crackleneceğini biliyor zaten piyasaya sürerken. buna önlem olarak oyun dosyaları arasında bir iletişim adresi oluştursa oyun cracklenince bu bağ/bağlar hasar görecek ve oyun kararsız çalışmaya başlayacak. böyle bir sistem mümkün olamaz mı ?
bir dergide okumuştum kitaplıkta bulabilirsem ismiyle sayısını paylaşayım. bir de:
aynı pc üzerinde bf4 ve ets2 nin hem crackli hem orjinal versiyonlarını denedim (sırf meraktan işsizlikten denedim başta test etme gibi bi amacım yoktu). crackler skidrow ismiyle piyasaya sürülen herkes tarafından kullanılan yaygın cracklerdi.
iki oyunu da önce orjinal olarak oynadım, sonra crackli versiyonlarını oynadım bariz fark vardı aralarında:
fps farkı, göz yorması, bazı heyecanlı ve can alıcı noktalarda oyunun kasma yapması ve fazla göze batmayan ama oyun zevkini bertaraf eden teklemeler farkettim.
sistem aynı sistem. iki oyunu deneme fırsatım oldu sonuçlar böyle hocam.
ya bir bakımdan yazdığım yazı kesinlikle doğru demiyorum deneysel yazdım zaten sizlerin de fikrini almak için
DadasAdam tarafından 15/Kas/13 22:37 tarihinde düzenlenmiştir
