folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Yerli Üretim Silahların Seri Üretimi? (ASELSAN)



Yerli Üretim Silahların Seri Üretimi? (ASELSAN)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    XpertVision
    XpertVision's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2008
    Erkek

    Dünyada ABD, Almanya, Fransa, Rusya, Japonya, Çin, Kore gibi birkaç ülke dışında bir halt üretilmiyor gençler. Arada ağza bir parmak bal sürme araçlı medya birşeyler pompalıyor ama inanın genelde kendi klansmanında vasat şeyler oluyor veyahut iyi olsa da proje tamamiyle dışa bağımlı. Hele bu gazla bizi bir de Rusya'yla falan karşılaştırıyorlar trajikomik bir mesele, insan üzülerek gülüyor. Size soru; Bu yerli üretim denilen teçhizatları gelecekte savaş durumunda, ambargo uygulandığında kendi kendimize cepheye hazır olacak şekilde kısa zamanda üretebilir miyiz? İmkanı yok. Her parçası bir başka diyardan geliyor. 2. Dünya savaşını hatırlayın: Sovyetlerin ve almanların nasıl ivedilikle tank uçak üretip cepheye sürdüklerini hatırlayın. Biz bunu yapacak kapasitededeğiliz henüz.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    THT2005
    THT2005's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek

    Silah ve savas teknolojisi olarak tahminimce 100 yil kadar gerideyiz.


    Burası Türkiye... Yaşanacak , Yaşanmış , Yaşanan olayların hepsi normaldir.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    imlegend
    imlegend's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    Ben bunların üretildiğini düşünmüyorum. Fuarlarda milletin gazını almak için prototip olarak bir kaç tane yapılıyor millette zaten şakşakçı hüloğğ deyip bunlar birşey yaptı sanıyor. Halbuki yapılanların çoğu 60 lı yıllarda var olan aletler.

    Askerde atışlarda refakatçilik yaparken bir şey farkettim.Silahların neredeyse 3 te 1 i sorunlu. Üretilen yeni silahlar tahminimce benim torunlarım kullanır. 40 yıl sonra felan.

    Şu da var ki bunların prototipinin yapılmış olması da bir başarıdır. Ciddi bir durumda seri üretilip kullanılabilir. Seri üretim için fabrikası var mıdır? İşte muamma burada!!!!

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Naruto
    Naruto's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Haziran/2015
    Erkek
    mustafa_unax bunu yazdı
    Naruto bunu yazdı

    hocam bence maliyeti çok yüksek olduğu için seri üretim yapılmıyor,prototipi ile kalınıyor.

    Üretimini yapmayacakları bir şeyin prototipini neden yapıyolar bende onu anlamıyorum.

    Neticede bunları bu aşamaya getirmekte çok maliyet gerektiren işler. Ama bukadar reklam yapan insanlar bu araçlar sokaklarda gezse, terör operasyonlarında kullanılsa çok daha fazla reklam yapar. 

    Anlamıyorum bu araçları neden bu aşamada bırakıyolar.

     

    prototipin amacı aselsanın imkan verileceğinde (maddi anlamda) neler yapabileceğini göstermesidir ,prototipinin yapılmasının amacı budur.


    la geldik bi fırtına gidiyoruz bi fırtına
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    buruksu
    buruksu's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Eylül/2003
    Erkek

    https://www.youtube.com/watch?v=v0WNzPwjpbs

    bu linke bi göz gezdirin neler yapabiliyor neler yapamıyoruz bi fikriniz olur

    buruksu tarafından 13/Ara/15 20:04 tarihinde düzenlenmiştir

    :) mutluyum, huzurluyum
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek

    https://www.youtube.com/watch?v=yvV_F_svO8k

    Bu videoyu görene kadar bende bu üretilenlerin kullanılmadıgını düşünüyordum :) Geliştirenlerin ellerinden öperim


    arbeit macht frei
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mustafa_unax
    mustafa_unax's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Temmuz/2015
    Erkek

    Bu araçların üretimlerinin yapılıp Türkiye'nin orta doğuda ciddi bir güç olmasını çok isterdim ama anladığım kadarıyla böyle bir durum yok.

    Rusya ve İran gibi gücü net olan ülkelerden sonra Türkiye'nin ortadoğuda ciddi bir güç olması şuan Rusya ile içinde bulunduğumuz durum gibi saçma durumların çok daha farklı süreçlerden oluşmasını sağlardı.

    Rusya'nın böyle yalandan geri yapıyomuş gibi yapmak yerine Türkiye'yi tehtid olarak görmesi güzel olurdu. Adamların 50 yıl önce bulunduğu duruma ulaşamamış olmamız çok acı.

    İnşallah böyle şovlar sadece şovdan ibaret kalmazda icraate geçer. Askerimiz polisimiz kullansa bile yeter.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kız Babası
    kuytul
    kuytul's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek

    arkadaşlar bir kısım var ki yapılanları küçümsüyor ooo bu ne ki vs diyor. bir taraf da %100 yerli deyip osmanlı naraları atıyor. gerçekçi tarafsız yorum yapanı göremiyorum malsef. bu tür silahlarda yetersiz durumda olsak da olumlu gelişmeler oluyor. Şimdilik ithal oranını azaltmaya çalışıyor Türkiye. Zamanla milli savunmada kendine yeerli bir ülke oluruz inşallah. Özellikle uydu ve istihbrata yönelik gelişmeler çok önemli. Diğer silahları bir şekilde satın alıyoruz zaten. Ancak bilgi toplamaya dayalı sistemlerde malesef şimdiye kadar dışa bağımlı araçlarda çok aldatıldık. İnşallah terörle mücadelede daha iyi silahlar geliştirilir ve kullanılır. Sonrasında da hava savunma sistemleri konusunda gelişme sağlarız inşallah.


    instagram.com/yks.rehberlik >> YKS Rehberlik ve Eğitim Koçluğu için takipte kalın ;)
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mustafa_unax
    mustafa_unax's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Temmuz/2015
    Erkek
    1234567B bunu yazdı

    https://www.youtube.com/watch?v=yvV_F_svO8k

    Bu videoyu görene kadar bende bu üretilenlerin kullanılmadıgını düşünüyordum :) Geliştirenlerin ellerinden öperim

    Bu yerlimiydi mesela? Konuyu açarkende aklıma gelmişti bu video acaba bu araç yerlimidir diye.

    Bu videoda bile anlaşılıyo şu teknolojinin rahatlığı. El bombası bize bişey yapmaz bırak atsın diyo. Bundan 10 15 yıl önce böyle şeyler yoktu ve yaya geziyodu asker polis. Operasyonların tamamı yaya oluyodu.

    Şu araç bile yerliyse bu gurur verici bişeydir. Yapıldıysa görmek gerekir gömmeye gerek yok. Ama yapılmayıp hepsi seçim içinse yazıklar olsun.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    stabilo
    stabilo's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2010
    Erkek

    https://www.youtube.com/watch?v=-XV9RbE8IWI

     

    https://www.youtube.com/watch?v=rV1rsKsKuys

     

    konuyla alakalı olarak, geçen rastgele karşıma çıktı paylaşayım dedim


    vanity is definitely my favorite sin
Toplam Hit: 9422 Toplam Mesaj: 80
silah savunma sanayi aselsan yerli araç