Bilgisayarla İlgili Diğer Konular
İşletim Sistemi Garantiyi Bozuyormuş (Lenovo)
İşletim Sistemi Garantiyi Bozuyormuş (Lenovo)
-
bu çoğu firmada böyledir haberiniz olsun.
hatta android cihazlarda root yetkisini alırsanız telefonunuz garanti dışı kalır.
işletim sistemi yüklemeden önce bunları göze alıp yükleyin..
-
tahref156 bunu yazdı:
-----------------------------HoLyCat bunu yazdı:
-----------------------------underzero bunu yazdı:
-----------------------------joe_black bunu yazdı:
-----------------------------underzero bunu yazdı:
-----------------------------eger cihazi geri gonderirlerse
cihazla beraber gelen orjinal isletim sistemini kur
urunun orjinal isletim sistemini yukledim sorunum devam ediyor de tekrar gonder ;)
-----------------------------usta önceki postlarda yazdım. karı biz onu anlarız gene garanti dışı kalır dedi.
şikayetvar a konu açtım. Lenovonun merkezini de aradım mail at bakalım dediler. olmadı gelsin laptop direkt tüketici hakem heyetine gidicem.
-----------------------------hdd yi sok gonder.
icinde benim ve firmam icin cok gizli onemli evraklar var dersin.
guvenligi nedeniyle hdd yi gonderemem. eger illa istiyorsaniz size gonderecegim hdd icin benimle gizlilik sozlesmesi yapabiliyorsaniz gonderebilirim
dersin
-----------------------------olay budur :) cakallik`a karsi kurnazlik ornegi :) yada oyle seye boyle sey hesabi :)
-----------------------------Adam işi biliyor yaf :D Gerçekten de önerini okuduktan sonra vaybe dedim kendi kendime.
-----------------------------HDD yi sökme sakın haklı iken haksız olursun. 15 yıllık ingilizceni konuştur yaz merkeze. Ama önce buradaki her yolu dene adamlar şurayı neden aramadınız demesinler.
Artık HDD yi sökmek bişeye yaramaz adamlar service tag ile garnatiden düşürmüşlerdir. Tekrar harddisk olmadan gitse bile daha önce garanti bozulmuş derler. Birde mesela DVD bozulursa veya ekran yanarsa yine garanti dışı sayılıyormu? onu sor. Eğer işletim sistemine bağlı olmayan nedenler hala garantideyse makina gelsin sok manyetoyu dvd rom a çak. Bozulsun gönder. 8. den sonra değiştirin de.
-
joe_black bunu yazdı:
-----------------------------x-files bunu yazdı:
-----------------------------Üsad garanti belgesindeki şartnameleri oku eğer varsa öyle bir ibare tamam ama yoksa tüketici haklarına dava aç bir kayakamlık yada valiliğe gşt yada internetten de başvurabilirsin eşşek gibi yapacaklar.
-----------------------------usta araştırıyorum soruşturuyorum öyle bi ibare yok.
"Donanımsal bir arızaya neden olmayan yazılım değişiklikleri,ürünün garantisini bozmaz" şeklinde özetleyebileceğim birşeyler var.
-----------------------------
üstat sen korsan kurulumda değil sitesinden beta sini kurmuşsun grantı şartlni faturanı ve windows 8 linkini de elle dilekcene ver tüketici haklarına görsünler. Bana bir cd vermediler orjinal windows 7 şikayet ettim eşşek gibi kargo ile gönderdiler. Birde telefon açıp cd ulaştımi beyefendi diye bende dedim neden bu kadar uğraştırıyorsunuz dedim sikik diyecektim bayandi -
joe_black bunu yazdı:
-----------------------------Slm müritler şu an sinirden ifrit oldum. İşlemcideki ve fandaki arızadan dolayı Lenovo G560ı garantiye yollayayım istedim. Lenovonun İzmir'deki yetkli servisi Ege Bimtes'e gttiğimde, G530 G550 ve G560 serisinde işlemcilerde bi hata olduğunu ve kendilerini bakmadığını İstanbul Merkeze göndermemi istediler. İstnbul'a cihazı gönderdim ve az önce aradılar.
Bilgisayarı aldığımdaki işletim sistemini (Win7 Basic) değiştirdiğimden dolayı (w8 yüklemiştim) garantisinin bozulduğunu ve ücret talep ettiklerini söylediler.
Ben de yapmayın, geri gönderin, bi de tüketici hakem heyetine soralım onlar daya iyi bilir dedim kapattım.
Şu an pc serviste en kısa zamanda geri göndereceklerini söylediler.
Ne yapmam lazım şimdi müritler?
Lenovovnun sitesinde işletim sistemini değiştirmenin garantiyi bozduğu hakkında bi ibare yok.
+ olarak Bahsi geçen serilerin hepsinde işlemcinin ısınmsı ve cihazın kapanması problemi var.
Şimdi pc gelince bunu kaymakamlıktaki tüketici hakem heyetine gitsem bi sonuç elde edebilir myim?
siz hiç duydunuz mu işletim sistmi değiştirmeni garantiyi bozmasını?
-----------------------------doğrudur. Bozar. mesajın detaylarını dikkate almadım. Sadece son soruna cevabendir yorumum.
-
joe_black bunu yazdı:
-----------------------------systemexp bunu yazdı:
-----------------------------böyle saçmalıkmı olur vur aleti kafalarına. böyle bişey olamaz gerekli yerlere baswur kardeşim cihaz garantideyse niye para weresnki..
-----------------------------şikayet vara baktığımda bulenovonun istteki servisi olan BDH firması hep böle diyomuş millete. yemezler ama. sonuna kadar gidicem sony parasına lenovo satmak nasıl oluyomuş anlasınlar az mk.
-----------------------------İnşallah kardeşim umdugun sona ulaşırsın,
-
Lenovo dan ben Cok cektim aslında biflgisayar sağlam ama tek servisi dayaklik
-
Arkadşın Bir Dell Bilgisayari Vardı Ekranı kırılmış ben degiştirdim Orjinal Gibi Söktüm Taktım Ama ondan once Arkadaş içini Açamya çalışmış kasayi biraz zedelemiş sonra isinma yüzünden kapanyamya başlayınca arkadş sökmüş birşeyler yapmiş civaatalar farkli takmiş birazi yok yalama olmuş buz dolabina koymuş felan kurcalamiş
dell servisi aradim kapanma için cocuk geldi bakti pc haşat biz arkadaşa yardimci ol dedik fani degiştirdi baktı açılmıyor ekran kartı sorunu da var biz arkadaşi ikna ettik garantiye sok diye sonra servisi aradai açılmıyor diye ana kart istedi yenisi gelince gelip takacak bu güzel bir olay sevdim bunu
-
evet müritler aşağıdaki mail geldi
Degerli Müsterimiz,
Lenovo Bölge Onarim Merkezimize göndermis oldugunuz seri numarasi CBGXXXXXXX olan ürününüzün, onarimina baslanmasi için teklif onayi ve ödemeniz beklenmektedir. Garantisi bitmis veya Garanti Belgesi`nde detaylari yer alan kapsam disi durumlar için ücretli onarim yapildigini hatirlatmak isteriz. Tarafiniza gönderilmis olan teklifimize onayinizi ve ödemenizi takiben onarim islemine baslanacaktir.Teklifin reddi veya teklif gönderim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde herhangi bir cevap ve ödeme alinamamasi durumunda onarim hizmeti verilmesinin kabul edilmedigi düsünülerek kaydiniz ONARIM GERÇEKLESTIRILMEDEN IPTAL edilecektir. Sorulariniz için Depot_tr@teleperformance.com.tr , Lenovo.Bilgilendirme@bdh.com.tr e-posta adreslerini veya 00800448825165 nolu Lenovo Çağrı merkezi telefonunu kullanarak bizimle irtibata geçebilirsiniz.
http://lenovo.bdh.com.tr/LenovoMusBilgi.aspx web sitemizden ürün sorgulaması gerçekleştirebilirsiniz.
Lütfen bu mesaja dogrudan cevap vermeyiniz
ben de aradım iptal edin diye. HİZMET BEDELİ OLARAK 61 TL + KDV yi gönderin laptopu geri gönderelim dediler.
"Laptop sizde kalsın, işletim sistemi değiştiğinden dolayı garantisi bozulmuştur, 61 TL+ KDV tutarını hizmet bedeli olarak gönderirseniz laptopunuzu onarmadan geri göndereceğiz ibaresi olan servis onaylı bir yazı gönderin yeter "dedim. En kısa zamanda mail ile teklif reddi için bişi yollucaklarmış.
sonraki adımda en mantıklı ne yapmam gerekiyor hocalar? parayı yatırıp laptopu alıp mı gideyim kaymakamlığa yoksa laptopu almayıp öyle bi belge isteyip alıp mı gideyim ?
-
kardeşim sen ne bekliyosun ki git direk kaymakamlığa garani belgesindeki şartnamelere iyice baktın dğilmi garanti şarnamesinide ekle git kamakamlığa
-
1-2 yıl önce ablamın acer laptopunu ekran durup dururken kararıyor görüntü gidip geliyor ve kayıyor şikayetleriyle servise gönderdik. Orjinali vista idi win7 kurmuştuk. Verdikleri cevap şu siz vista kurulu aldığınız makineye win7 kurmuşsunuz bu yüzden olur bu arıza. Zaten win7 kullanan herkesin de monitoru bozuluyor ya sanırım o da ondan olmuş :D