Arabaların Benzin Kullanımı Hakkında Bir Soru
-
c0der bunu yazdı:
-----------------------------
wking bunu yazdı:
-----------------------------
c0der bunu yazdı:
-----------------------------
uzun yolda 50 km hızla gidilir mi la 70-80-90 la gidersin, soru yanlış olmuş
ne kadar hızlı gidersen basarsan o kadar fazla benzin yakarsın bunu herkes bilir
ayrıca bu devirde süratli(ferrari vb) arabalar dışında kim benzin kullanıyor ki herkes dizel kullanıyor
-----------------------------Yahu oğlum ne demek soru yanlış, bir deney yaptığını düşün ve şartlar böyle. Boş yolda kimse 50 ile gitmez tabii ki.
Az önce birisiyle konuştum hızla pek alakası yokmuş, thehunturk'ün de dediği gibi devirle ve arabanın ağırlığıyla alakalıymış.
Bu arada şu an kullandığım araba benzinli 1.2 motor 80 beygir gücünde fakat 1 haftada 120 liraya yakın benzin aldım, kafayı yicem lan çözmem lazım bu işi :|
Ayrıca benim arabayla hızlı gidince göstergeler çok daha az yaktığını gösteriyor, bi bok anlamadım bu işten.
-----------------------------
tamam tabii devir, ağırlık ve diğer bilemediğimiz faktörlerde var ama kısacası hızlı gidersen fazla benzin yakarsın böyledir bu iş
la olm benzinli arabamı kullanılır la çok mu paran var iş adamları bile dizel araba kullanıyor :) ne sendeki araba toyota yaris veya opel corsa fln mı?
hemen git bi tüp taktır veya dizel araba satın al yoksa daha benzine çok para harcarsın
-----------------------------Ben de iş adamıyım oğlum :D Ya yeni araba alacam onun için tüp falan taktırmıyorum.
Bu arada BMW 1.16'ların dizeli yokmuş doğru mu? BMW 1.16 almayı düşünüyorum.
Şu an bahsettiğim araba Nissan Micra.
-
wking bunu yazdı:
-----------------------------
c0der bunu yazdı:
-----------------------------
wking bunu yazdı:
-----------------------------
c0der bunu yazdı:
-----------------------------
uzun yolda 50 km hızla gidilir mi la 70-80-90 la gidersin, soru yanlış olmuş
ne kadar hızlı gidersen basarsan o kadar fazla benzin yakarsın bunu herkes bilir
ayrıca bu devirde süratli(ferrari vb) arabalar dışında kim benzin kullanıyor ki herkes dizel kullanıyor
-----------------------------Yahu oğlum ne demek soru yanlış, bir deney yaptığını düşün ve şartlar böyle. Boş yolda kimse 50 ile gitmez tabii ki.
Az önce birisiyle konuştum hızla pek alakası yokmuş, thehunturk'ün de dediği gibi devirle ve arabanın ağırlığıyla alakalıymış.
Bu arada şu an kullandığım araba benzinli 1.2 motor 80 beygir gücünde fakat 1 haftada 120 liraya yakın benzin aldım, kafayı yicem lan çözmem lazım bu işi :|
Ayrıca benim arabayla hızlı gidince göstergeler çok daha az yaktığını gösteriyor, bi bok anlamadım bu işten.
-----------------------------
tamam tabii devir, ağırlık ve diğer bilemediğimiz faktörlerde var ama kısacası hızlı gidersen fazla benzin yakarsın böyledir bu iş
la olm benzinli arabamı kullanılır la çok mu paran var iş adamları bile dizel araba kullanıyor :) ne sendeki araba toyota yaris veya opel corsa fln mı?
hemen git bi tüp taktır veya dizel araba satın al yoksa daha benzine çok para harcarsın
-----------------------------Ben de iş adamıyım oğlum :D Ya yeni araba alacam onun için tüp falan taktırmıyorum.
Bu arada BMW 1.16'ların dizeli yokmuş doğru mu? BMW 1.16 almayı düşünüyorum.
Şu an bahsettiğim araba Nissan Micra.
-----------------------------hocam bmwye para vereceğine git yeni opel astra al. donanımlı olanından bmwnin boş halinden daha ucuz hemde daha çok donanımlı. hatta git dizelini al bmwye ne varda para vereceksin?
-
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------hocam bmwye para vereceğine git yeni opel astra al. donanımlı olanından bmwnin boş halinden daha ucuz hemde daha çok donanımlı. hatta git dizelini al bmwye ne varda para vereceksin?
-----------------------------Hacı arabalardan çok anlamazdım bugüne kadar, şu sıralar az çok belli başlı basit şeylerden anlıyorum.
Belki Opel konusunda haklısın da BMW'nin bir şekli var ya :)
Öğrenci için çok iyi diye düşünüyorum BMW 1.16. Bir arkadaş da senin gibi BMW'ye para yatırma falan dedi ama bilmiyorum ki napsam.
Bir de ne kadar bahsettiğin Opel Astra?
-
Yakıt tasarrufu yapmak istiyorsanız klasik dizel araç satın alın nedir klasik dizel araç? 1.8 ve üzeri olup tdi, cdi, crdi gibi ibareler taşımayan motordur..., mazotun onda biri kadar on numara yağ ilave edin ve 1 kutu (4 liralık) yakıt takviyesi ekleyin, yüzde otuz tasarruflu gidersiniz. Dizel araçlarda olsun, benzinli araçlarda olsun düşük devirli kullanım motorun yüz elli bin kilometrelerde kompresyon problemlerine neden olmaktadır. Biyolojik dizel de normal mazottan ucuzdur ancak sürekli bir patates kızartması kokusu ile yolculuk yapmak insanı acıktırıyor. Benzinde tasarrufun tek yolu düşük hacimli ve hafif kasalı araç almak, trafikten kaçınmak, mümkün oldukça doksan kilometreyi geçmemektir, lastik havalarına dikkat etmek, rot balans ayarını ihmal etmemek, hava yakıt filtrelerini, motor suyunu, yağını düzenli kontrol etmek de çekiş problemlerini ortadan kaldıracağı için araçtan tam verim almanızı sağlayacaktır.
-
wking bunu yazdı:
-----------------------------
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------hocam bmwye para vereceğine git yeni opel astra al. donanımlı olanından bmwnin boş halinden daha ucuz hemde daha çok donanımlı. hatta git dizelini al bmwye ne varda para vereceksin?
-----------------------------Hacı arabalardan çok anlamazdım bugüne kadar, şu sıralar az çok belli başlı basit şeylerden anlıyorum.
Belki Opel konusunda haklısın da BMW'nin bir şekli var ya :)
Öğrenci için çok iyi diye düşünüyorum BMW 1.16. Bir arkadaş da senin gibi BMW'ye para yatırma falan dedi ama bilmiyorum ki napsam.
Bir de ne kadar bahsettiğin Opel Astra?
-----------------------------hocam sen bmwye kaç para verceksin? sıfırmı alacakdın?
-
13 yıldır araba kullanan, hayatının bir döneminde ~3 yıl boyunca otomobil kiralama şirketi çalıştırmış olan, ve son 6 ayda 27.000 km yapan biri olarak, tecrübelerimden damıtıp sana birkaç cümle söyleyim aklından çıkarma moruq.
konunun özü şu.
arabayı bağırtırsan çok yakar.
ya da, araban nekadar çok bağırıyorsa okadar çok yakar.
örnek: reno clio benzinli arabayla ideal performansı 2.500 devirde görüyordum. az yasksın diyosan 5. viteste 2.500 devirde kullanacaksın. şuanda focus kullanıyorum 90 beygir dizel. son 6 ayda bu arabayla 27.000 km yaptım ve sürekli istatistik tutuyorum öyle bi huyum var. göstergelerden gözümü alamıyorum alışkanlık :) en ideal devri 2.000 devir. dizel olduğu için sanırım. 2.000 devirden fazlasında, yaptığı kilometreye göre daha fazla yakmış olduğunu tespit ettim.
kullandığın arabaya göre biraz farkeder bu tespitler ancak en önemlisi, arabayı düşük devirde kullancaksın.
dizelde 2.000 devir ideal, benzinlide 2500 devir ideal. yaklaşık 50 çeşit arabayı, performanslarını takip edecek kadar çok kullandım. benim öğrendiğim bu.
yüksek vites/düşük devir.
3. viteste 3000 devirde 60 la gideceğine, 4. viteste 2000 devirde 60 la git yani.
-
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------hocam sen bmwye kaç para verceksin? sıfırmı alacakdın?
-----------------------------Daha karar vermedim ama arabadan anlayan elemanlar "çok zengin değilsen BMW ikinci el alınır" diyor. Ben ise daha karar vermedim ne yapacağıma.
Alacağım aracın sıfırı 60,000 lira civarında, 2. eli ise 30 ile 40 bin arasında değişiyor. Arada baya bi fark var bakalım ne olacak.
Bi de bunların spor paketi, spor direksiyonu, güvenlik kiti, açılır tavanlı falan seçenekleri varmış. Ben hepsini istiyorum dolayısıyla sıfırı çok pahalıya gelir, bi aile dostumuz var, onda bu özellikleri içeren BMW 1.16 var ama o da 50,000 lira fiyat çekti bakalım ne olacak.
Arabası da tertemiz, heralde onu alırım ama daha belli değil.
-
hocam yakıt işinde hız son sıralarda gelir nerdeyse. devir vites oranları aracın ağırlığı çok daha önemli unsurlar mesela 5.vitese(5vitesli araç için) overdrive denir yakıt tasarrufu içindir çünkü son viteste en son hıza çıkmadığın sürece deviri düşürerek hızını korursun olay bu
-
Cevap veren herkese teşekkürler, buradan anladığım sonuç: devir düşükte kullanacam, ota boka basmicam, hızlı hızlanmicam, turboyu kullanmicam :)
-
wking bunu yazdı:
-----------------------------
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------hocam sen bmwye kaç para verceksin? sıfırmı alacakdın?
-----------------------------Daha karar vermedim ama arabadan anlayan elemanlar "çok zengin değilsen BMW ikinci el alınır" diyor. Ben ise daha karar vermedim ne yapacağıma.
Alacağım aracın sıfırı 60,000 lira civarında, 2. eli ise 30 ile 40 bin arasında değişiyor. Arada baya bi fark var bakalım ne olacak.
Bi de bunların spor paketi, spor direksiyonu, güvenlik kiti, açılır tavanlı falan seçenekleri varmış. Ben hepsini istiyorum dolayısıyla sıfırı çok pahalıya gelir, bi aile dostumuz var, onda bu özellikleri içeren BMW 1.16 var ama o da 50,000 lira fiyat çekti bakalım ne olacak.
Arabası da tertemiz, heralde onu alırım ama daha belli değil.
-----------------------------hocam ,
bu link eski astra linki bak iç donanımı beğencenmi,
ben olsam yeni astra alırdım, neden dersen şekli falan acayip hoşuma giti donanımıda daşşaklı yani.. bence bmw falan alma.. git 14 bnzinli astra al. dış şekli salla iç donanım önemli konforo faan, hem araç sıfır..
buda yeni astra linski,
bmw mi bumu dersen ben iç güzellik donanım bakımından yeni astrayı tek geçerim.. bmwnin kendsi pahalı bakımı pahalı parçası pahalı her bi boku pahalı.. şakile para vermem ben olsam..
