Arabaların Benzin Kullanımı Hakkında Bir Soru
-
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------hocam ,
bu link eski astra linki bak iç donanımı beğencenmi,
ben olsam yeni astra alırdım, neden dersen şekli falan acayip hoşuma giti donanımıda daşşaklı yani.. bence bmw falan alma.. git 14 bnzinli astra al. dış şekli salla iç donanım önemli konforo faan, hem araç sıfır..
buda yeni astra linski,
bmw mi bumu dersen ben iç güzellik donanım bakımından yeni astrayı tek geçerim.. bmwnin kendsi pahalı bakımı pahalı parçası pahalı her bi boku pahalı.. şakile para vermem ben olsam..
-----------------------------Abi belki haklısın da şu güzellik Opel'de yok:

Ayrıca BMW olduğu için bi şeklimiz olur hani.
Ama dediğin araba da harbiden uygunmuş lan, aklımı çeleceksin sen benim :D
-
wking bunu yazdı:
-----------------------------
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------hocam ,
bu link eski astra linki bak iç donanımı beğencenmi,
ben olsam yeni astra alırdım, neden dersen şekli falan acayip hoşuma giti donanımıda daşşaklı yani.. bence bmw falan alma.. git 14 bnzinli astra al. dış şekli salla iç donanım önemli konforo faan, hem araç sıfır..
buda yeni astra linski,
bmw mi bumu dersen ben iç güzellik donanım bakımından yeni astrayı tek geçerim.. bmwnin kendsi pahalı bakımı pahalı parçası pahalı her bi boku pahalı.. şakile para vermem ben olsam..
-----------------------------Abi belki haklısın da şu güzellik Opel'de yok:

Ayrıca BMW olduğu için bi şeklimiz olur hani.
Ama dediğin araba da harbiden uygunmuş lan, aklımı çeleceksin sen benim :D
-----------------------------okulda yiyeceğin etiketi de unutma :) üstü açık pluriel'lere bak derim, hem altı ay boyunca havalı dolaşırsın, hem mesafeli duran olmaz ve ilgi çekmek istiyorsan yanlış araç.
-
wking bunu yazdı:
-----------------------------
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------hocam ,
bu link eski astra linki bak iç donanımı beğencenmi,
ben olsam yeni astra alırdım, neden dersen şekli falan acayip hoşuma giti donanımıda daşşaklı yani.. bence bmw falan alma.. git 14 bnzinli astra al. dış şekli salla iç donanım önemli konforo faan, hem araç sıfır..
buda yeni astra linski,
bmw mi bumu dersen ben iç güzellik donanım bakımından yeni astrayı tek geçerim.. bmwnin kendsi pahalı bakımı pahalı parçası pahalı her bi boku pahalı.. şakile para vermem ben olsam..
-----------------------------Abi belki haklısın da şu güzellik Opel'de yok:

Ayrıca BMW olduğu için bi şeklimiz olur hani.
Ama dediğin araba da harbiden uygunmuş lan, aklımı çeleceksin sen benim :D
-----------------------------abicim bak sen sadece heves yapıyorsun :) o şeklin belli süre sonra senin açından hiç ama hiçbir önemi kalmayacak sana sıradan gelecek, ama aynı donanım o 60 milyarlık bmw de yok , donanımın hevesi geçmez donanımı kullandıkça rahatlarsın, 40 50 buna vereceğine git yeni astranın en spor donanımlı modelinin sıfırına ver hem şekli de güzel yani hiç bmwden aşağı kalır yanı yok haberin olsun.. iç görünüşte bence bmwninkinden daha hoş alıcı hele ışıklı hali :) donanım desen bmw den daha fazla diye biliyorum, velhassıl kelam heves araba konusunda güzel bişey değil çünkü zamanla bitecek blki 2- bekli 3 ay sürecek bu heves.. bi süre sonra sıradan gelecek verdiğin fazla parada çöp.. bakımlarının parasıda cabası.. ama opelde o kadar büyük bi sorun yok bmwye gçöre ucuz parça neredeyse aynı konfor ve fazla donanım..
ben daha fazla bişey diyemiycem :) yeni astra full sınıf diyorum ve bırakıyorum :)
-
at avrat silah imkanın varsa bunların ikinci eli alınmaz
hoca haklı opeli al derim ben
-
Not:Yakıt tasarrufunda ivme de öenmlidir, sürekli hızlan yavaşla yaparsan veya ani hızlanmalar yaparsan araba içer.
-
IRET bunu yazdı:
-----------------------------okulda yiyeceğin etiketi de unutma :) üstü açık pluriel'lere bak derim, hem altı ay boyunca havalı dolaşırsın, hem mesafeli duran olmaz ve ilgi çekmek istiyorsan yanlış araç.
-----------------------------Ne etiketi yiyecekmişim yahu :|
Pluriel tipsiz geldi la şimdi baktım Google'dan :)
Bir de ilgi çekmek için araca ihtiyacım yok, aracı da ilgi çekmek için almıyorum :)
Almışken şekil bi şey alayım diyorum.
-
Hocam 5.20i var bende ortalama yakıt tüketimi 16.4 litre yane bu demek oluyor ki bassanda basmasanda eşek gibi çekiyor 2.0 motor bu sebeple sana tavsiyem 1.2 yada 1.4 alman yönünde
ayrıca anneme geçen sene 1.16i aldık onun yakıt tüketimi 19 litre cevarında ortalama daha fazla yakıyor 5.20iden
-
Hocam önceki yazılan herşeye katılıyorum. Özet geçip arkadaşların eklemediği bir husus daha ekleyeceğim.
Öncelikle aracın yaktığı yakıt hızdan çok aracın yaptığı devirle alakalıdır. Sizin benzinli bir araçta 5. vites 2500 devirde 90 km ile giderken yaktığınız benzinle 2. viteste 4000 devirde 50 km ile giderken yaktığınız benzin arasında dağlar kadar fark vardır. Bu soruyu hız olarak değil de, motor devri olarak sormanız gerekiyordu. Ama şu husus var, benzinli bir araç için konuşacak olursak eğer, en son 5. viteste(veya 6, kaç vitesli bilemem) 3500 devirden sonra bastığınız herhangi bir devirde ve hızda motorunuz fazladan yakıt yakmaya başlar. Gideceğin yol eğer bunu kaldıracak bir yolsa, hız ile yakıtı kaybediyor olsanız bile zamandan kazanacağınız için aşağı yukarı aynı hesaba gelecektir. Ama hızı çok abartırsan bilemem tabi, aracınızın özelliklerini bilmiyorum :) Eğer aracınızda turbo varsa, atmosferik motor değildir, her hızlanmak istediğinizde hızlanmak için bile diğer motorlara nazaran daha fazla yakıt harcarsınız. Turbolu motorların hızlanmasına da dikkat etmeniz gerekir.
Benim eklemek istediğim husus ise şu; dizel ile benzinli arasındaki fark. Dizel de 2000-3000 arasında, benzinli motorda ise 2500-3500 devirleri arası idealdir. Ancak dizelde çok düşük devirlerde problem çıkarmazken benzinli araçta olması gereken devirden daha düşük devirde giderseniz motoru boğarsınız, bu nedenle fazla yakıt yakmanıza neden olur. Bu dizel aracın artısıdır. Benzinli aracın artısı ise, dizel araçta soğuk havalarda motorun ısınmasını beklemeniz gerekirken, benzinli aracı soğuk havada çalıştırdığınızda, 5 sn lik bi yağ dolaşımı bekledikten sonra gaza basıp gidebilirsiniz.
Bir de her aracın 100 km de yaktığı yakıt miktarı farklı olacağı için farklı araçlardaki yakıt harcama değerlerini karşılaştırmayınız.
-
syntr bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam 5.20i var bende ortalama yakıt tüketimi 16.4 litre yane bu demek oluyor ki bassanda basmasanda eşek gibi çekiyor 2.0 motor bu sebeple sana tavsiyem 1.2 yada 1.4 alman yönünde
ayrıca anneme geçen sene 1.16i aldık onun yakıt tüketimi 19 litre cevarında ortalama daha fazla yakıyor 5.20iden
-----------------------------Oha ciddi misin :|
-
wking bunu yazdı:
-----------------------------
IRET bunu yazdı:
-----------------------------okulda yiyeceğin etiketi de unutma :) üstü açık pluriel'lere bak derim, hem altı ay boyunca havalı dolaşırsın, hem mesafeli duran olmaz ve ilgi çekmek istiyorsan yanlış araç.
-----------------------------Ne etiketi yiyecekmişim yahu :|
Pluriel tipsiz geldi la şimdi baktım Google'dan :)
Bir de ilgi çekmek için araca ihtiyacım yok, aracı da ilgi çekmek için almıyorum :)
Almışken şekil bi şey alayım diyorum.
-----------------------------hocam şimdi bwnin donanımına baktım da, beni kessen bmw 116 ya 60bin tl vermem iç donanımı da bi bok yok :S dışı güzel başka bi bok yok :| 60 binlik arabada navigasyon yok bu nası iş amk?
