Araç Motor Yaktı
-
merhaba arkadaşlar;
İstanbul'dan hayırlı bir iş için Adana'ya gittik. Fakat dönüş yolunda araçın yağ lambası kırmızı yandı ve otobanda araç stop etti.
kenarda 5 dk dinlendikten sonra tekrar çalıştırdık 10m gittiğimizde yine aynı sorun oldu ve sonuç olarak çekici çağırarak aracı sanayiye çektik. Ustaların söylediği motor yatak sarmış. dolayısı ile motor çöp oldu.
Araç 2006 model seat cordoba 1.4tdi . aracın piyasa değeri temizliğine bağlı olarak 130 ile 220 bin tl arasında değişmekte.
Sizce bu aracı çıkma motor almalımıyım? yoksa yaptırmadan mı satmalıyım?
Çıkma motor konusunda tanıdığı olan varsa yönlendire bilir mi?
-
Az çok bildigim kdr araba tak diye motor yemez başkan. Önceden belirtileri olması gerek. Yagsız susuz filan kalmıştır. Ager kol çıkaracak kdr aşırı zorlayıp 7 8 bin devirde sürmediysen.
Geçmiş olsun bu arada iyi bir ustaya denk gelirsin umarım.
-
valla hocam yolda küt diye bi ses geldi birşey düşmüş gibi sonra bir anda ışık yandı zaten bizde anlamadık.
-
amk uzun uzun yazdıydım başka bişiye bakarken suspender uygulaması çat diye askıya alınca gitmiş hepsi.
Neyse, aşırı yağsız kalıp da piston yataklarına kadar zarar vermediyse ve krank + piston kolları falan çok kötü durumda değilse motor değiştirmenin bir anlamı yok, krank dediğin şey taşlanır; yatak dediğin şey zaten iki metalin arasında yağ filmi olduğu için rulman görevi gören basit bir parça, değiştirilir öyle çıkma motor falan masraflarının yanında hiç kalacak bir ücrete.
örnek piston kolu yatakları şöyle birşey;
https://www.sacarmakina.com.tr/urun/piston-kol-yatak-0-50mm-178f-178fa-6-7hp-78-1701502-2
Bu video da farklı marka model ama sorun yaklaşık olarak aynı. Otobanda stop etti demenden sübap kırma gibi ekstrem bir olaydaki gibi çekiş tekerlerini kitlemediğini varsayıyorum, ki zaten sonrasında tekrardan arabayı da çalıştırabilmişsin ondan dolayı iyimser yaklaşmak gerekiyor bence duruma.
https://www.youtube.com/watch?v=bdAqGTgSPss -
SweetyVolty bunu yazdı
amk uzun uzun yazdıydım başka bişiye bakarken suspender uygulaması çat diye askıya alınca gitmiş hepsi.
Neyse, aşırı yağsız kalıp da piston yataklarına kadar zarar vermediyse ve krank + piston kolları falan çok kötü durumda değilse motor değiştirmenin bir anlamı yok, krank dediğin şey taşlanır; yatak dediğin şey zaten iki metalin arasında yağ filmi olduğu için rulman görevi gören basit bir parça, değiştirilir öyle çıkma motor falan masraflarının yanında hiç kalacak bir ücrete.
örnek piston kolu yatakları şöyle birşey;
https://www.sacarmakina.com.tr/urun/piston-kol-yatak-0-50mm-178f-178fa-6-7hp-78-1701502-2
Bu video da farklı marka model ama sorun yaklaşık olarak aynı. Otobanda stop etti demenden sübap kırma gibi ekstrem bir olaydaki gibi çekiş tekerlerini kitlemediğini varsayıyorum, ki zaten sonrasında tekrardan arabayı da çalıştırabilmişsin ondan dolayı iyimser yaklaşmak gerekiyor bence duruma.
https://www.youtube.com/watch?v=bdAqGTgSPsssu anda marş bile basmıyor araba tamamen çalışmıyor hocam.
-
harddeath0070 bunu yazdıSweetyVolty bunu yazdı
amk uzun uzun yazdıydım başka bişiye bakarken suspender uygulaması çat diye askıya alınca gitmiş hepsi.
Neyse, aşırı yağsız kalıp da piston yataklarına kadar zarar vermediyse ve krank + piston kolları falan çok kötü durumda değilse motor değiştirmenin bir anlamı yok, krank dediğin şey taşlanır; yatak dediğin şey zaten iki metalin arasında yağ filmi olduğu için rulman görevi gören basit bir parça, değiştirilir öyle çıkma motor falan masraflarının yanında hiç kalacak bir ücrete.
örnek piston kolu yatakları şöyle birşey;
https://www.sacarmakina.com.tr/urun/piston-kol-yatak-0-50mm-178f-178fa-6-7hp-78-1701502-2
Bu video da farklı marka model ama sorun yaklaşık olarak aynı. Otobanda stop etti demenden sübap kırma gibi ekstrem bir olaydaki gibi çekiş tekerlerini kitlemediğini varsayıyorum, ki zaten sonrasında tekrardan arabayı da çalıştırabilmişsin ondan dolayı iyimser yaklaşmak gerekiyor bence duruma.
https://www.youtube.com/watch?v=bdAqGTgSPsssu anda marş bile basmıyor araba tamamen çalışmıyor hocam.
Bu durumda iken halen marş basıyorsan masrafı 2-3 e katlıyorsun....
-
Konum olarak nerdesiniz belki yardımcı olabilecek bir mürid vardır.Ayrıca yatak sarmasından dolayı motor değişmez.
Motoru fazla yorduysanız ve araç lpg li ise daha öncesinde hortum veya conta patlatmış olabilir,motor açılmadan açıkçası birşey söylemek,masraf şu çıkar demek yanlış olur.
-
hocam geçmiş olsun. araç motor usta işleri sıkıntılı.
edit:
bende kibrista conta yaktmiştim. Aracin su tankinin sensörü bozukmuş. Su borusu patlamiş, motor susuz calismiz bi süre. sensör tepki vermediği için de fark etmemiştim. Cok canımı yakmıştı.
rakkoc tarafından 31/Ağu/22 10:10 tarihinde düzenlenmiştir -
En büyük hatanız arıza yaptıktan sonra çalıştırmanız ve 10m gitmeniz olmuş. Geçmiş olsun.
-
araba mekanik kısmından hiç anlamam ama her yatak sarmanında motor değiştirmek olmadığını bililiyorum
ne akdar tutar bilmiyorum 10-20 bin neyse bir fiyata yapılır yaptırdıktan sonra sat stacaksan
-
Emin olmamakla birlikte o motorun çıkması zor oluyor diye biliyorum, Ki çıkma motor ne kadar sağlıklı olur oda tartışılır. Yasal olarak motor değişimi yaptırmak uzun iş birde o konuda var .
Ustanın motoru açıp dağıtıp net bir fiyat çıkardıktan sonra bence altarnatiflere bakmanı tavsiye ederim.Geçen sene başıma çok illet bir durum geldi, Kız arladaşımın arabası fiesta bir anda küt fiye bende bozuldu motor yatak sarmış yüksek hararet
görmüş turbo enjektör ne varsa çöp oldu sonrasını bilen biler mk karısının dilinden kurtulamadık mk .usta yağ soğutucusunun patlamasından ötürü olduğunu söylemişti sikeyim dizel motoru.