Araç Motor Yaktı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    harddeath0070
    harddeath0070's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Nisan/2007
    Erkek
    Megalados bunu yazdı

    Bizim araba da seat cordoba 1.4 tdi hocam. 6-7 sene önce motor yanmisti. Konyadan cikma bir sürü parça gelmişti. Reflekte oldu motor hala kullaniyoruz hocam. Bence değer, değiştir. 

    nerede yaptırdın hocam


    Kafan seni dağıtmadan sen onu dağıt...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    harddeath0070
    harddeath0070's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Nisan/2007
    Erkek
    THT2005 bunu yazdı
    harddeath0070 bunu yazdı

    merhaba arkadaşlar;

     

    İstanbul'dan hayırlı bir iş için Adana'ya gittik. Fakat dönüş yolunda araçın yağ lambası kırmızı yandı ve otobanda araç stop etti.

    kenarda 5 dk dinlendikten sonra tekrar çalıştırdık 10m gittiğimizde yine aynı sorun oldu ve sonuç olarak çekici çağırarak aracı sanayiye çektik. Ustaların söylediği motor yatak sarmış. dolayısı ile motor çöp oldu.

     

    Araç 2006 model seat cordoba 1.4tdi . aracın piyasa değeri temizliğine bağlı olarak 130 ile 220 bin tl arasında değişmekte.

    Sizce bu aracı çıkma motor almalımıyım? yoksa yaptırmadan mı satmalıyım?

    Çıkma motor konusunda tanıdığı olan varsa yönlendire bilir  mi?

    Yağ pompası dağılmış olabilir.

    Yağ pompasının ağız kısmı ( Süzgeç var ) tıkanmış olabilir.

    Bariz yağ kaçağı var ise yağ boşalmış olabilir ( Çok zor bir ihtimal anca altını vs vuracaksın öyle )

    Muhtemelen yatak sarmıştır. Üzerine devam ettiğin için motor yanmamış kilitlemiş.

    Bu tip arızalar düşündüğünden daha fazla masraf çıkarır..

    İkaz ışığı yandığı gibi durup aracı stop etseydin belkide hiç bir şey olmazdı. ( Tabiki o kullanım durumunu bilemiyorum, anlık mı oldu ? )

    Çıkma motor yerine temiz bir revizyon yaptırman daha mantıklı olacaktır. Gerçi buda bütçeye bağlı..

    İyi bir usta bulursan yaptığı motoru en az 300K bile kullanırısın. ( Bakımlarını düzenli yaptırdığın sürece )

    Motor yaptırırken aynı zamanda aracın enjektörleri - turbo ve yakıt pompasıda mutlaka gözden geçirilmeli. ( Usta önerir yada sen sor )

    Geçmiş olsun.

    kitlenmiş mi yatakmı sarmış açtırmadan nasıl anlaya biliriz? tam olarak ne oluğu konusunda kimse birşey demiyor. şu anda asla çalışmadığı dışında.


    Kafan seni dağıtmadan sen onu dağıt...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Megalados
    Megalados's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Haziran/2013
    Erkek
    harddeath0070 bunu yazdı
    Megalados bunu yazdı

    Bizim araba da seat cordoba 1.4 tdi hocam. 6-7 sene önce motor yanmisti. Konyadan cikma bir sürü parça gelmişti. Reflekte oldu motor hala kullaniyoruz hocam. Bence değer, değiştir. 

    nerede yaptırdın hocam

    Iskenderunda hocam.

    Istersen no atarim

     

    Megalados tarafından 01/Eyl/22 13:45 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    THT2005
    THT2005's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek
    harddeath0070 bunu yazdı
    THT2005 bunu yazdı
    harddeath0070 bunu yazdı

    merhaba arkadaşlar;

     

    İstanbul'dan hayırlı bir iş için Adana'ya gittik. Fakat dönüş yolunda araçın yağ lambası kırmızı yandı ve otobanda araç stop etti.

    kenarda 5 dk dinlendikten sonra tekrar çalıştırdık 10m gittiğimizde yine aynı sorun oldu ve sonuç olarak çekici çağırarak aracı sanayiye çektik. Ustaların söylediği motor yatak sarmış. dolayısı ile motor çöp oldu.

     

    Araç 2006 model seat cordoba 1.4tdi . aracın piyasa değeri temizliğine bağlı olarak 130 ile 220 bin tl arasında değişmekte.

    Sizce bu aracı çıkma motor almalımıyım? yoksa yaptırmadan mı satmalıyım?

    Çıkma motor konusunda tanıdığı olan varsa yönlendire bilir  mi?

    Yağ pompası dağılmış olabilir.

    Yağ pompasının ağız kısmı ( Süzgeç var ) tıkanmış olabilir.

    Bariz yağ kaçağı var ise yağ boşalmış olabilir ( Çok zor bir ihtimal anca altını vs vuracaksın öyle )

    Muhtemelen yatak sarmıştır. Üzerine devam ettiğin için motor yanmamış kilitlemiş.

    Bu tip arızalar düşündüğünden daha fazla masraf çıkarır..

    İkaz ışığı yandığı gibi durup aracı stop etseydin belkide hiç bir şey olmazdı. ( Tabiki o kullanım durumunu bilemiyorum, anlık mı oldu ? )

    Çıkma motor yerine temiz bir revizyon yaptırman daha mantıklı olacaktır. Gerçi buda bütçeye bağlı..

    İyi bir usta bulursan yaptığı motoru en az 300K bile kullanırısın. ( Bakımlarını düzenli yaptırdığın sürece )

    Motor yaptırırken aynı zamanda aracın enjektörleri - turbo ve yakıt pompasıda mutlaka gözden geçirilmeli. ( Usta önerir yada sen sor )

    Geçmiş olsun.

    kitlenmiş mi yatakmı sarmış açtırmadan nasıl anlaya biliriz? tam olarak ne oluğu konusunda kimse birşey demiyor. şu anda asla çalışmadığı dışında.

    motor dönmüyor ise kitlemiştir.

    Krank kasnağını çevirerek anlaşılır.

    ( Slinidir kapağını sökerek te görülebilir + yağ karterini söküp alt kısımdan silindir cidarlarına ve krank yataklarına bakılabilir ) v.s v.s


    Burası Türkiye... Yaşanacak , Yaşanmış , Yaşanan olayların hepsi normaldir.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yunusdogan
    yunusdogan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2005
    Erkek
    DarkSkull bunu yazdı
    DJ_Alper bunu yazdı
    yunusdogan bunu yazdı

    aslında silivride efraim usta var muhteşem bir motor ustası.. allah korkusu olan ustadır.

    ateist ustaya denk gelirse boku yedi desene :)

    Bu tip şeylerde mümkünse en dinsizini bulun. Girdiğiniz dükkanda her yerde en müslüman benim işaretleri varsa selam bile vermeden kaçın oradan. Çok defa tecrübe ettim.

    Range cheeroke gibi araçlar için florya tarafındaki yüce guru ermeni ustalardab şaşmam.. adamlar büyücü gibi 

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pompaci
    pompaci's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2007
    Erkek

    hocam aracı bilgisayar, televizyon zannedip tekrar çalıştırmanız motorun sonu olmuş. Mekanik araçlar kapatıp açmayla düzelmez, tamiri yapılır sonra çalıştırılır. Geçmiş ola. İnşallah düzgün bir motor bulursunuz.


    hayat boş pompala çoşşş :):)...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    osmaman
    osmaman's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek
    AslanAmca bunu yazdı
    harddeath0070 bunu yazdı

    Aracın motoru değişince ruhsatla yada yasal olarak birşeyler yapmam gerekiyor mu?

    Bulundugun  yerdeki makinacılar  odasından  proje  çizdirmen gerekiyor   sonra  değişimden sonra projenle birlite tekrar muane yapılcak  sonra ruhsata  işlecenecek yasal  yolu bu.

    Ama  dersin ki  aman boşver kimse  çakmaz  diye. motor numarası  zaten görünmeyen  yerde öyle  kalır yada  ordaki   numarayı  yeni  motora  çakarlar sanayide  yapıyorlar diye de düşüne  bilirsin :) telefondan  yazıyorum devrik cümleler  havada  uçtu mk 

    Bu kadar uğraşmaya gerek yok. Kanun değişti. Motoru aldığın yerden faturada alırsan bi işlem yapmana gerek yok. Ruhsatın arasına koy dursun. Muayene esnasında fatura yanında olsun yeter. 


    İmza mı? O da ne demek?
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    harddeath0070
    harddeath0070's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Nisan/2007
    Erkek
    pompaci bunu yazdı

    hocam aracı bilgisayar, televizyon zannedip tekrar çalıştırmanız motorun sonu olmuş. Mekanik araçlar kapatıp açmayla düzelmez, tamiri yapılır sonra çalıştırılır. Geçmiş ola. İnşallah düzgün bir motor bulursunuz.

    çok haklısın. Az önce başka usta aradı araç zincir kırmış, kırılan zincirde yağ pompasını parçalamış motor kitlenmiş olabilir dedi. keşke ilk anda tekrar çalıştırmasaydık aradığım sığır usta ışık yandı ise kontak kapat bi çalıştır sönüyor mu bi bak dedi. bakmayaydık keşke.


    Kafan seni dağıtmadan sen onu dağıt...
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    THT2005
    THT2005's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek
    harddeath0070 bunu yazdı
    pompaci bunu yazdı

    hocam aracı bilgisayar, televizyon zannedip tekrar çalıştırmanız motorun sonu olmuş. Mekanik araçlar kapatıp açmayla düzelmez, tamiri yapılır sonra çalıştırılır. Geçmiş ola. İnşallah düzgün bir motor bulursunuz.

    çok haklısın. Az önce başka usta aradı araç zincir kırmış, kırılan zincirde yağ pompasını parçalamış motor kitlenmiş olabilir dedi. keşke ilk anda tekrar çalıştırmasaydık aradığım sığır usta ışık yandı ise kontak kapat bi çalıştır sönüyor mu bi bak dedi. bakmayaydık keşke.

    Dediğim gibi hocam.

    Yağ pompası görevini yerine getirmemiş.

    Yağ jetlerine ( fıskıyeleri de deniyor ) yağ ulaşmadığı için aracın yağsız kalmış ve yatak sarıp kitlemiş.

    Aracın kaç km de ve en zon zincir ( Triger diye de geçer ) ne zaman değişti.

    Bir de bakımlarını hangi aralıklar ile nerede yaptırıyordunuz.

    Motoru tamamen söktürüp dağıttırdınız mı ?

     


    Burası Türkiye... Yaşanacak , Yaşanmış , Yaşanan olayların hepsi normaldir.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tarzan
    tarzan's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mart/2007
    Erkek

    bizim bi transit vardi 3 defa motor yedi. illallah ettik artik sandik motor aldik. Sonra da sattik bu piyasada uste birde boyle zarar ettik. Sandik motor alacaksaniz makina muh odasina bagli bir muhendis proje adi altinda bir kagit dolduruyor. Sonra o proje ile tse ye gidiyorsun uygunluk belgesi icin. Motora bakmadan motor numarasi yok diyorlar. Sonra notere verildigi icin notere gidiyorsun evraklar ile. Noter yeni bir motor no veriyor. Onu tornacida caktirdik biz(en ucuz markalama yapan neresi ise oraya git faturasi olmasi yetiyor acirsin paraya sonra) . Sonra tespit muayenesine gidiyorsun. 

    Surec bu kadar ama isi bilmeyen bir notere denk geldik biz, noter numarayi bir turlu veremedi sonrasinda noterler birligi trafik tescil vasitasiyla bize verilen motor nosunu ruhsata isledi. Belki simdi durum hizlanmistir. Tespit muayeside kaldirildi. Onceden ucretsizmis artik normal muayeneye sokuyorlar motor no degisiminde birde oradan giriyor anlayacagin. Sandik motor alirsaniz uygunluk belgesi vermeyecekleri icin surec boyle sancili geciyor.

    Simdiki aklim olsa fatura kestirmissiniz proseduru tamamlayin cezasi var diyenlerin agzina kurekle vururdum. Motora eski numarayi cakar gecerdim. Yurtdisinda motor yedek parca olarak geciyormus. Gunumuzde motor degisiminden ceza yiyen kimseyi duymadim ben. Bosuna masraf ve ugrastan baska birsey degil.

    Ne olursa olsun iyi bir yerde yaptir. Son pismanlik fayda etmiyor. Son olarak gecmis olsun, hayirli olsun zor surecler bunlar.


    Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını itiyat haline getiren milletler; önce haysiyetlerini, sonra istikballerini daha sonra da hürriyetlerini kaybetmeye mahkumdurlar. M. Kemal Atatürk
Toplam Hit: 3778 Toplam Mesaj: 41
seat