

"Bilgisayar - Bilişim - Yazılım" Müh. (Tercih)
-
öğretim üyeleri gayet iyi görünüyor.
-
hocam hiç hayal kurma 200 bin ile mühendislik kazansanda sen o okulu sittinsene bitiremezsin en iyisi bir sene daha çalış adam akıllı gir bi devlet üniversitesine .
-
ucenmi bunu yazdı:
-----------------------------
hocam hiç hayal kurma 200 bin ile mühendislik kazansanda sen o okulu sittinsene bitiremezsin en iyisi bir sene daha çalış adam akıllı gir bi devlet üniversitesine .
-----------------------------Bence Sıralamanın 200 binlerde olmasının okulu bitirip bitiremeyeceği konusunda tam fikir vermez. Bu sene çalışamamış olabilir, sorunları olabilir vs vs. ama bu bilgisayar yazılım vb. mühendisliklerde başarılı olamayacağı anlamına gelmez. Sorulması gereken sorular şunlardır :
1 - Bilgisayar ve ya yazılım müh. düşünen bir insanın matematikle çok içli dışlı olması gerekir. programlama mantığını, sistem oluşturmayı, hesap yapmayı, detayları düşünmeyi, ince hesap yapmayı kavramış olması gerekir. Karışık hesapların denklemlerin içinde çıkması gerekir. Bu bölümü yazmak isteyen adamda bu özellikler var mı yok mu? Yoksa ve özel düşünüyorsa evet bölümü bitirmek gerçekten ölüm gibi gelebilir tecrübe etmedim ama çok zor olduğunu düşünüyorum.
2 - Özel üniversitede müh. düşünüyorsanız derslerin anlatımı bile ingilizcedir. İngilizce hazırlık falan da veriyorlar sanırım. Ya deli gibi çalışıp ingilizce öğreneceksiniz ya da yine bölümü biteremeyeceksiniz. Bölümü seçicek olan arkadaşlar ingilizceye nasıl bakıyorlar?
Benim şahsi düşüncem bu yöndedir. Sen ne halt edicen diye soran olursa bi ihtimal bilgisayar mühendisi olabilirim yoksa öğretmen olup çıkacam artık. -
Eqmn bunu yazdı:
-----------------------------
ucenmi bunu yazdı:
-----------------------------
hocam hiç hayal kurma 200 bin ile mühendislik kazansanda sen o okulu sittinsene bitiremezsin en iyisi bir sene daha çalış adam akıllı gir bi devlet üniversitesine .
-----------------------------Bence Sıralamanın 200 binlerde olmasının bence okulu bitirip bitiremeyeceği konusunda tam fikir vermez. Bu sene çalışamamış olabilir, sorunları olabilir vs vs. ama bu bilgisayar yazılım vb. mühendisliklerde başarılı olamayacağı anlamına gelmez. Sorulması gereken sorular şunlardır :
1 - Bilgisayar ve ya yazılım müh. düşünen bir insanın matematikle çok içli dışlı olması gerekir. programlama mantığını, sistem oluşturmayı, hesap yapmayı, detayları düşünmeyi, ince hesap yapmayı kavramış olması gerekir. Karışık hesapların denklemlerin içinde çıkması gerekir. Bu bölümü yazmak isteyen adamda bu özellikler var mı yok mu? Yoksa ve özel düşünüyorsa evet bölümü bitirmek gerçekten ölüm gibi gelebilir tecrübe etmedim ama çok zor olduğunu düşünüyorum.
2 - Özel üniversitede müh. düşünüyorsanız derslerin anlatımı bile ingilizcedir. İngilizce hazırlık falan da veriyorlar sanırım. Ya deli gibi çalışıp ingilizce öğreneceksiniz ya da yine bölümü biteremeyeceksiniz. Bölümü seçicek olan arkadaşlar ingilizceye nasıl bakıyorlar?
Benim şahsi düşüncem bu yöndedir. Sen ne halt edicen diye soran olursa bi ihtimal bilgisayar mühendisi olabilirim yoksa öğretmen olup çıkacam artık.
-----------------------------sana katılıyorum ama sende diyorsun çok çalışma gerekir bitirmek için ve 200 bin yapmış biri o çalışma disiplinine girebileceğini sanmıyorum . he bu arada belki kendisi okulda başarısızdır bilgisayar konusunda uzmandır o zaman özele gitsin zaten hocaları falan onun uzmanlığını görüp bi elinden tutarlar. ben saü bilgisayar müh. okuyorum 64 bin ile girdim hiç mat falan bilmiyorum ama yazılımdan donanımdan anlarım o yüzden bilgisayar dersleri değilde mat dersleri çok zor geliyor büyük ihtimal bu arkadaş içinde böyle olacaktır ben ilk girdiğim gün biliyordum bu okul 4 senede bitmez mat falan yüzünden diye ama ben devlette okuyorum senelik çok bişi vermiyorum eğer bu arkadaşta devlete girebilse daha iyi lr çok masraf yapmaz . bence bir sene daha çalışmalı hiç olmazsa ilk 100 bin e girmeliki bişi olsun
-
ucenmi bunu yazdı:
-----------------------------
Eqmn bunu yazdı:
-----------------------------
ucenmi bunu yazdı:
-----------------------------
hocam hiç hayal kurma 200 bin ile mühendislik kazansanda sen o okulu sittinsene bitiremezsin en iyisi bir sene daha çalış adam akıllı gir bi devlet üniversitesine .
-----------------------------Bence Sıralamanın 200 binlerde olmasının bence okulu bitirip bitiremeyeceği konusunda tam fikir vermez. Bu sene çalışamamış olabilir, sorunları olabilir vs vs. ama bu bilgisayar yazılım vb. mühendisliklerde başarılı olamayacağı anlamına gelmez. Sorulması gereken sorular şunlardır :
1 - Bilgisayar ve ya yazılım müh. düşünen bir insanın matematikle çok içli dışlı olması gerekir. programlama mantığını, sistem oluşturmayı, hesap yapmayı, detayları düşünmeyi, ince hesap yapmayı kavramış olması gerekir. Karışık hesapların denklemlerin içinde çıkması gerekir. Bu bölümü yazmak isteyen adamda bu özellikler var mı yok mu? Yoksa ve özel düşünüyorsa evet bölümü bitirmek gerçekten ölüm gibi gelebilir tecrübe etmedim ama çok zor olduğunu düşünüyorum.
2 - Özel üniversitede müh. düşünüyorsanız derslerin anlatımı bile ingilizcedir. İngilizce hazırlık falan da veriyorlar sanırım. Ya deli gibi çalışıp ingilizce öğreneceksiniz ya da yine bölümü biteremeyeceksiniz. Bölümü seçicek olan arkadaşlar ingilizceye nasıl bakıyorlar?
Benim şahsi düşüncem bu yöndedir. Sen ne halt edicen diye soran olursa bi ihtimal bilgisayar mühendisi olabilirim yoksa öğretmen olup çıkacam artık.
-----------------------------sana katılıyorum ama sende diyorsun çok çalışma gerekir bitirmek için ve 200 bin yapmış biri o çalışma disiplinine girebileceğini sanmıyorum . he bu arada belki kendisi okulda başarısızdır bilgisayar konusunda uzmandır o zaman özele gitsin zaten hocaları falan onun uzmanlığını görüp bi elinden tutarlar. ben saü bilgisayar müh. okuyorum 64 bin ile girdim hiç mat falan bilmiyorum ama yazılımdan donanımdan anlarım o yüzden bilgisayar dersleri değilde mat dersleri çok zor geliyor büyük ihtimal bu arkadaş içinde böyle olacaktır ben ilk girdiğim gün biliyordum bu okul 4 senede bitmez mat falan yüzünden diye ama ben devlette okuyorum senelik çok bişi vermiyorum eğer bu arkadaşta devlete girebilse daha iyi lr çok masraf yapmaz . bence bir sene daha çalışmalı hiç olmazsa ilk 100 bin e girmeliki bişi olsun
-----------------------------Herkes matematikten falan korkar ben ingilizceden korkuyorum arkadaş. Özel üni. de öğretmenlik yazıp hazırlıktaki ingilizceyi de geçersem ilk senenin ikinci döneminde alan değiştirip bilg. müh. olabiliyorum. Sıkıntı ingilizcem de hiç yok gerçi deli gibi çalışırım ben o ayrı mesele ama insan ister istemez çekiniyor. Onun dışında zaten devlette bil. öğret. falan tutuyor marmarada. Meslek çıkışlı olduğum için mf4 le alıyor diğer mühendislikler orda da 103 bindeyim. Kafalar karışık bakıcaz artık.
200 bine giren o işleri yapamaz diyorsun ama kafası varsa ve çalışamamışsa bence çok rahat kıvırır. Şahsen bana öyle bir durum denk geldi programlama dillerini çok iyi bilmem ama en azından mantığı nedir program ne amaçla yazılır amaca nasıl gidilir bilirim. Sayısal kafasıda var. Bu tarz olan arkaşlarada tavsiyem fırsatları varsa bilişim okusunlar. Sen onu seversen o da seni sever :) -
Öncelikle Bilişim sistemleri mühendislik degil o sebepten dolayı mühendislik matematigi,fizik yada temel mühendislik dersleri(malzeme,sinyal vs vs) gibi dersleri almıyorlar ama bunun yerine muhasebe gibi işletme derslerinden alırlar.
1)Bence bilişim sistemleri,arkadaşlarla aynı isimli dersin içerigine bakıyorum(işletim sistemleri mimarisi) çok kolay
2)Bilgi sistemleride iş bulmak %60 kendine baglıdır.Bilgisayar mühendisligi en geniş imkana sahip olan çünkü okurken piyasanın ihtiyacına göre network sistem veritabanı yada yazılıma kayabilirsin
3)Şirketten şirkete degişiyor
4)Tamamen sana baglı eger okulunu iyi bir şekilde bitirirsen ve kendinide geliştirip baglantılarını iyi tutarsan maaşın dolgun olur
5)Az çok hepsine ihtiyac aynı
6)Genelde bir kıdem farkı olmuyor.
Arada gördügüm bir kaç cevap hakkında konuşucam.ÖSYM sıran bence fakültede başarılı olmak için önemli degil ben ilk 5000'deydim sınıfımda 30 tane burslu arkadaş vardı ama 30.000. olmuş arkadaş fakülteyi 1. olarak bitirdi.Eger mühendislik okuyucaksan sana sabahtan akşama kadar program yazdırıcakları gibi bir hayala kapılma çok ciddi bir matematik ve temel bilim egitimi alıcaksın.
Başka bir arkadaş elektronik haberleşme demiş.Bence şu anda okunucak en mantıklı mühendislik ben elektrik-elektronik okudum bilgisayarla çift anadal yaptım acıkcası elektronik kadar eglenceli ve geişime acık bir mühendislik yok
-
-----------------------------sana katılıyorum ama sende diyorsun çok çalışma gerekir bitirmek için ve 200 bin yapmış biri o çalışma disiplinine girebileceğini sanmıyorum . he bu arada belki kendisi okulda başarısızdır bilgisayar konusunda uzmandır o zaman özele gitsin zaten hocaları falan onun uzmanlığını görüp bi elinden tutarlar. ben saü bilgisayar müh. okuyorum 64 bin ile girdim hiç mat falan bilmiyorum ama yazılımdan donanımdan anlarım o yüzden bilgisayar dersleri değilde mat dersleri çok zor geliyor büyük ihtimal bu arkadaş içinde böyle olacaktır ben ilk girdiğim gün biliyordum bu okul 4 senede bitmez mat falan yüzünden diye ama ben devlette okuyorum senelik çok bişi vermiyorum eğer bu arkadaşta devlete girebilse daha iyi lr çok masraf yapmaz . bence bir sene daha çalışmalı hiç olmazsa ilk 100 bin e girmeliki bişi olsun
-----------------------------hocam bi sene kıçı kırık dersanelerin vereceği eğitim ve birbirinin aynısı olan kitaplardan umduğun mededi üniversitede yapabileceğime inanmaman bana saçma geldi. sonuçta benim sıralamamdan bu üniversiteler adam alıyor. hemde burs veriyor. bu aldıkları adamlar da mezun oluyorsa bu normal birşey o zaman. benle aynı düzeydeki adamlar yapabiliyorsa ben de yaparım. tekrar össye hazırlanmaktansa bu çok çok daha mantıklı. amaç temeli güçlendirmekse temelim var hoca. eğer eksik olduğumu düşünürsem iki katı çalışırım zaten.
-
sandman bunu yazdı:
-----------------------------
Öncelikle Bilişim sistemleri mühendislik degil o sebepten dolayı mühendislik matematigi,fizik yada temel mühendislik dersleri(malzeme,sinyal vs vs) gibi dersleri almıyorlar ama bunun yerine muhasebe gibi işletme derslerinden alırlar.
1)Bence bilişim sistemleri,arkadaşlarla aynı isimli dersin içerigine bakıyorum(işletim sistemleri mimarisi) çok kolay
2)Bilgi sistemleride iş bulmak %60 kendine baglıdır.Bilgisayar mühendisligi en geniş imkana sahip olan çünkü okurken piyasanın ihtiyacına göre network sistem veritabanı yada yazılıma kayabilirsin
3)Şirketten şirkete degişiyor
4)Tamamen sana baglı eger okulunu iyi bir şekilde bitirirsen ve kendinide geliştirip baglantılarını iyi tutarsan maaşın dolgun olur
5)Az çok hepsine ihtiyac aynı
6)Genelde bir kıdem farkı olmuyor.
Arada gördügüm bir kaç cevap hakkında konuşucam.ÖSYM sıran bence fakültede başarılı olmak için önemli degil ben ilk 5000'deydim sınıfımda 30 tane burslu arkadaş vardı ama 30.000. olmuş arkadaş fakülteyi 1. olarak bitirdi.Eger mühendislik okuyucaksan sana sabahtan akşama kadar program yazdırıcakları gibi bir hayala kapılma çok ciddi bir matematik ve temel bilim egitimi alıcaksın.
Başka bir arkadaş elektronik haberleşme demiş.Bence şu anda okunucak en mantıklı mühendislik ben elektrik-elektronik okudum bilgisayarla çift anadal yaptım acıkcası elektronik kadar eglenceli ve geişime acık bir mühendislik yok
-----------------------------Hocam çok sağol. heralde en aydınlatıcı mesajı sen attın. elektronik ve haberleşme konusunda bayağı iyi şeyler duyuyorum. tercihlerimde ön sıralarda yer vermeyi düşünüyorum. genede daha fazla bilgiye ve yönlendirmeye açığım.
-
Cybow bunu yazdı:
-----------------------------hocam bi sene kıçı kırık dersanelerin vereceği eğitim ve birbirinin aynısı olan kitaplardan umduğun mededi üniversitede yapabileceğime inanmaman bana saçma geldi. sonuçta benim sıralamamdan bu üniversiteler adam alıyor. hemde burs veriyor. bu aldıkları adamlar da mezun oluyorsa bu normal birşey o zaman. benle aynı düzeydeki adamlar yapabiliyorsa ben de yaparım. tekrar össye hazırlanmaktansa bu çok çok daha mantıklı. amaç temeli güçlendirmekse temelim var hoca. eğer eksik olduğumu düşünürsem iki katı çalışırım zaten.
-----------------------------Tüm söylediklerine katılıyorum. Sen kendini daha iyi bilirsin ben bu işi yaparım diyorsan bu iş olur gesiri teferruat. Yalnız bir şeye gözüm takıldı. "Tekrar öss hazırlanmaktansa bu çok çok daha mantıklı" sözün bence yanlış. Tabiki tekrar hazırlanmaktan kastım harbiden hazırlanmaktır eğer öyle bir şey yaparım diyorsan tekrar hazırlan yine özele git ama %100 bursluya girersin üstüne derece yaparsan üniversiteden para bile alabilirsin bir düşün derim...
-
Eqmn bunu yazdı:
-----------------------------
Cybow bunu yazdı:
-----------------------------hocam bi sene kıçı kırık dersanelerin vereceği eğitim ve birbirinin aynısı olan kitaplardan umduğun mededi üniversitede yapabileceğime inanmaman bana saçma geldi. sonuçta benim sıralamamdan bu üniversiteler adam alıyor. hemde burs veriyor. bu aldıkları adamlar da mezun oluyorsa bu normal birşey o zaman. benle aynı düzeydeki adamlar yapabiliyorsa ben de yaparım. tekrar össye hazırlanmaktansa bu çok çok daha mantıklı. amaç temeli güçlendirmekse temelim var hoca. eğer eksik olduğumu düşünürsem iki katı çalışırım zaten.
-----------------------------Tüm söylediklerine katılıyorum. Sen kendini daha iyi bilirsin ben bu işi yaparım diyorsan bu iş olur gesiri teferruat. Yalnız bir şeye gözüm takıldı. "Tekrar öss hazırlanmaktansa bu çok çok daha mantıklı" sözün bence yanlış. Tabiki tekrar hazırlanmaktan kastım harbiden hazırlanmaktır eğer öyle bir şey yaparım diyorsan tekrar hazırlan yine özele git ama %100 bursluya girersin üstüne derece yaparsan üniversiteden para bile alabilirsin bir düşün derim...
-----------------------------hocam türkiye geneli olarak düşününce tabiki mantıksız geliyor söylediğim sanada hak verdim şimdi. ben adıyamanda yaşıyorum (yaşamak denirse buna). gerçekten bunaldım. dersaneler 5 kuruş etmez. hayat desen çok ama çok sıkıcı. buralardan kurtulmaya bakıyorum artık. herkes birbirini tanıdığı içinde tekrar dersaneye gitmek çok göze batan bir durum ve dedikodu sebebi. kısacası sağolun mantıklı fikirler vermeye çalıştığınız için fakat yazacam. sadece sorularıma cevap arıyorum.