Bisiklet Almayı Düşünüyorum
-
diplomali-issiz bunu yazdı
bende istiyorum ama 180cm boy ve 127-128 kg ağırlığındayım varmı beni taşıyacam bir bisiklet? :)
https://www.youtube.com/watch?v=nQVhRPVeLVg
-
katlanır bisiklet içinde paylaşır mısınız ? sabah ve akşam olmak üzere toplam 5-6 km yol yapacağım. decathlondaki 1900 olan fena değil gibi ama tecrübe lazım.
-
diplomali-issiz bunu yazdı
bende istiyorum ama 180cm boy ve 127-128 kg ağırlığındayım varmı beni taşıyacam bir bisiklet? :)
yok hacım varda çok pahalı,
kron salcano felan al senede 1 arka göbek patlatırsın kilo verdikçe 2 senede bir patlatmaya başlarsın (deneyim konuşuyor) :)
çıkayım günde 3 km bineyim kilo vereyim diye düşünme min 10 km+ yapman lazım zaten 10 dediğin neki 30dk da alırsın en fazla
ilk götün bacakların acır korkma alışırsın
bisikleti severim yasakların kalkmasını bekliyorum
-
EmQceR bunu yazdı
katlanır bisiklet içinde paylaşır mısınız ? sabah ve akşam olmak üzere toplam 5-6 km yol yapacağım. decathlondaki 1900 olan fena değil gibi ama tecrübe lazım.
decatrın al hacı arkasına önüne bakma
-
-
Hocam bisiklette en önemli olan nokta kadronun senin fiziğine uygunluğu, küçük alırsan kambur olursun bel ağrısı yapar, büyük alırsan uzanmaya açlışırsın boyun ağrısı yapar. L beden almanı tavsiye ederim. Ama bisikleti denemen gerek. Tabi tek sürüşte aradaki farkı anlamazsın özellikle tek bir beden bisiklet/ler denersen. Köşe başı mahalle bisikletçilerinden almanı tavsiye etmem şayet xs bisikleti "Bu tam sana göre" diyerek satarlar. Bunu yaparken "ellerinde kaldığından" indirimle süsleyip kandırırlar.
Diğer ikinci en önemli unsur; nerede kullanacaksın ona göre al. Anladığım kadarıyla sokak arasında kullanacaksın. Şehir bisikleti sana göre olur. Belini hiç eğmezsin etrafını rahat rahat görürsün, kıscası rahat bisiklettir. Kompenent ihtiyacın olmaz çok uygun fiyatlı bulursun. Tur bisikleti de alabilirsin ama tur bisikleti kompenentleri biraz daha yüksek olur ki tur da seni uğraştırmasın ve ayrıca tur bisikletleri eşya taşımaya uygun kadroda üretilirler. Ayrıca tur bisikletleri mtb lere yakın kadrodadır. "Şehir de kaldırım inip çıkacam bisikletten inmekle hiç uğraşamam" diyorsan jantın en azından aluminyum olmalı ki zırt pırt akord yaptırma. Bu arada katlanırlar da şehir bisikleti statüsünde dir. O yüzden rahat bisikletlerdir. decathlonun vitesli en uygunundan alan iki kişi beni yolda görüpop durdurdu ve teşekkür ettiydi :) Bu bisikletlerin belki de en kötü yanı jantları aluminyum değil tabi olanları var. Biraz daha pahalı. Bu bisikletler aynakolda 2 3 yaprak olmasına hiç gerek yok ve çok saçma, para tuzağı.
He yok ben yokuş inip çıkacak hard core takılacam dersem MTB al ama hidrolik frenli tek amortisör ve aynakol ruble oranı düşük olmalı ki kolayca yokuş yukarı çıkabilesin. Dağda taşlıkta sürecem diyorsan o zaman alman gereken aktarıcılar yavaş yavaş üst segmente çıkacak.
"Yok hocam bizim oralar dümdüz asfalt beton, burdan bi koyacam dümdüz sürecem, iki de bir sağa sola dönmeyeceğim" yada "eve trainer kuracam üstünde sürecem" diyorsan. Alman gereken Yol bisikleti. Tabi üzerindeki kompenentler ve kadro malzemesi kalitesini sürüş keyfini arttıracaktır. Yol bisikletiyle tırmanış yapılır mı? Tabii ki de ama kompentin üst seviye olması ve bisikletin hafif olması lazım. Bu da şu anki tl yle 5den başlar-10 bini bulur. Şuan ki fiyatları bilmiyorum.
-
banneduser bunu yazdı
...
...
He yok ben yokuş inip çıkacak hard core takılacam dersem MTB al ama hidrolik fren'li tek amortisör ve AynaKol-Ruble Oranı düşük olmalı ki kolayca yokuş yukarı çıkabilesin. Dağda taşlıkta sürecem diyorsan o zaman alman gereken aktarıcılar yavaş yavaş üst segmente çıkacak.
"
bu Hidrolik Fren'lerin bakımı zor olmuyor mu? arazidesin, yolda kaldın, yağ kaçırıyor, yada hortum patladı, ne olacak?
bi'de bu AynaKol-Ruble Oranı nasıl birşey, daha önce hiç okumadım. Şimdi gördüm, net'e baktım da birşey anlamadım.
(eğer şu ise, öndeki dişlilerle arkadaki dişlileri arasında zincir yukarıdan baktığında , çapraz olmayacak şekilde, kullanıyorum.
Bir de öndeki dişlileri ile arkadaki dişlileri(Ruble) arasındaki Diş Sayısı yada Çap yada Çevre farkı mı, az olacak.)
-
-
Bende mosso elite xt var.İkinci el almıştım.Tavsiye ederim.
-
RitmFarbRacourci bunu yazdıbanneduser bunu yazdı
...
...
He yok ben yokuş inip çıkacak hard core takılacam dersem MTB al ama hidrolik fren'li tek amortisör ve AynaKol-Ruble Oranı düşük olmalı ki kolayca yokuş yukarı çıkabilesin. Dağda taşlıkta sürecem diyorsan o zaman alman gereken aktarıcılar yavaş yavaş üst segmente çıkacak.
"
bu Hidrolik Fren'lerin bakımı zor olmuyor mu? arazidesin, yolda kaldın, yağ kaçırıyor, yada hortum patladı, ne olacak?
bi'de bu AynaKol-Ruble Oranı nasıl birşey, daha önce hiç okumadım. Şimdi gördüm, net'e baktım da birşey anlamadım.
(eğer şu ise, öndeki dişlilerle arkadaki dişlileri arasında zincir yukarıdan baktığında , çapraz olmayacak şekilde, kullanıyorum.
Bir de öndeki dişlileri ile arkadaki dişlileri arasındaki diş sayısı farkı yada çap yada çevre farkı mı, az olacak.)
hocam kaliteli bir kompenent varsa shimano sram gibi hiçbir şey olmaz. Tabi bakımını aylık yıllık günlük yapman lazım. O yüzden günlük kullanımlarda sıkıntı olmaz. Fakat turda isen en mantıklısı vfen bir köye bile gitsen yaptırırsın veya yolda yaparsın. Çin malı hidrolik frenler sıkıntı yapabilirler. Onun haricinde kapalı bir sistem olduğundan bakımı yok aslında. Sadece kontrol etmen gerekir. Fren yapıyor mu filan. fren sıkı değilse arkada ki tankın kaliper ayarını yapman lazım bunu tek bir alyanla yaparsın. Zaman geçtikçe fren kolunun boşaldığını göreceksin. İşte o zaman sıvıyı boşaltıp tekrar içine ejekte etmen lazım. Biraz uğraştırıcı çünkü içinde hava kalmaması lazım ama bir kaç deneyimden sonra yapabilirsin. Kablolar perte çıkması çok zor anca kesmen gerekir veya iki cismin arasında sıkışması lazım. sudan filan etkilenmez anca kaliperleri temizlemen lazım. Çok zaman oldu işi bırakalı şuan aklıma gelenler bunlar Kappa
Aynakol ruble oranında direk dişleri oranlıyorsun. Zaten 3x7 lik bir vites sisteminde aslında 21 vitesin olmaz. 9 vites gibi olur çapraz kullanımdan dolayı. Gelelim orana; aynakol /ruble dişli sayıları yaparsın. Bu ne kadar küçükse o kadar çok tork üretir (tırmanış için tork lazım). Yani bir tur pedal çevirirken arkanın daha az dönmesi lazım ki tork oluşsun. Yani dişlilerle az bir güçle daha fazla güç aktarıyorsun. (Hatalı olabilirim, düşünürken beynmi yandı) Tırmanış için aynakolun en küçük dişlisi ve rublenin en büyük dişlisini kullanırsın. Hız için de tam tersi. Aradaki dişlileri de bu şekilde oranlarsan her vites kombinasyonunun oranılarını bulursun. Buradan bazı oranların birbirine yakın olduğunu göreceksin. Yani arada ki onca dişliyi kullanmazsın ve fazladır. Bu yüzden 2 ve ya 1 yaprak aynakollar var.
Mesela bir sitede hız hesabı yapılmış;
En düşük vites oranınız 1 olarak kalıyor, tırmanış olarak bir sıkıntı yaşamazsınız.
Hız artışı olarak da 26" x 2.10 (çevresi 2091.30mm) lastik ve 80 kadans olduğunu düşünürsek;
48/11= 4.36, 4.36x2091.30 mm = 9118.068 mm, 9118.068x80 kadans = 729445.44 mm = 0.72944544 km x 60 dakika = 43.76 km/s
50/11= 4.54, 4.54x2091.30 mm = 9494.502 mm, 9494.502x80 kadans = 759560.16 mm = 0.75956016 km x 60 dakika = 45.57 km/s
Yani çok bir şey fark etmeyecekhttps://www.bisikletforum.com/konu/hangi-aynakol-ruble-daha-fazla-performans-saglar.114004/
ne için bakmak istiyorsun hocam, vitesleri mi değiştireceksin. sende ki bisikletin oranları nedir