Bu Karakollar PKK‘Nın Kabusu Olacak
-
Eski konumuz şuydu:
iyi haberler var artık:
TOKİ, Güney Doğu dağlarındaki 250 sınır karakolunun hepsini yeni baştan inşa ediyor. 10'u teslim edildi, 150'sinin inşaatı sürüyor.
Terör örgütü PKK'nın ilk eylemlerini gerçekleştirdiği Eruh ve Şemdinli baskınlarının üzerinden 27 yıl geçti.
Bu süreçte Güneydoğu'daki karakollara yönelik saldırılarda yüzlerce askerimiz şehit düştü. Son olarak geçtiğimiz hafta Siirt'teki Belenoluk Karakolu'na yapılan baskın girişiminde 6 vatan evlatı daha katledildi.
Ardı arkası kesilmeyen saldırılar üzerine hükümet geçtiğimiz yıl, bütün sınır karakollarının yenilenmesi kararını vermişti. Bu görevi deBaşbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ) üstlendi.
Projeleri Türk Silahlı Kuvvetleritarafından hazırlanan 250 karakoldan 152'sinin inşaatına başlandı. Yapımı tamamlanan 10 karakol sessiz sedasız Türk Silahlı Kuvvetlerine teslim edildi. Yeni sınır karakollarıGenelkurmay Başkanlığı'nın talepleri doğrultusunda H tipi şeklinde projelendirildi.
Karakollar özellikle bölgeye en hakim tepe noktalarına yapılıyor. 80 santim kalınlığındaki dış duvarlar havan ve roket saldırılarına karşı güçlendirilmiş malzemeyle inşa ediliyor. Binaların çatısı havan toplarına karşı dayanıklı, dış kapıların tamamı çelik, pencereler de kurşun geçirmez camla kaplı. Karakolun dışı da üç aşamalı özel betonarme duvarlarla çevriliyor. Yatakhane ve yemekhane gibi askerlerin toplu olarak bulunduğu bölümler karakolun tam ortasında yeralıyor. Depolarda bir hafta yetecek kadar yiyecek-içecek ve cephane mevcut.
ASKERE SÜPER GÜVENLİK Karakollarda Mehmetçiğin güvenliği için ne gerekiyorsa düşünülmüş. 12 metre yüksekliğindeki kuleler nöbet tutan askerleri, taciz atışı ve keskin nişancı tehlikesine karşı korumak için özel tasarlandı. Askerler nöbet mevzilerine açık alandan değil, yeraltından tüneller aracılığıyla ulaşıyor. Karakol çevresinin emniyeti ise Aselsan tarafından geliştirilen "izci" adı verilen uzaktan kumandalı robot araçlarla sağlanıyor. 8 kilometreyi rahatlıkla görebilen elektronik ateşleme sistemli termal kameralar 7 gün 24 saat çalışıyor. Hareket eden bütün cisimler, hatta kuşlar bile izlenebiliyor.
BU TABLO 27 YIL SONRA DEĞİŞTİ PKK, 27 yıl boyunca Aktütün ve Dağlıca gibi sınır karakollarına yaptığı saldırılarda yüzlerce askerimizi şehit etti. Güvenlik açısından yetersiz olan bu karakollar artık TOKİ sayesinde bir kaleden farksız olacak. -
Yapılması gereken bir olaydı eski karakollar derme çatma gecekondudan bile beterdi .
-
öldürmeyen şey güçlü yapar hesabı, bazen pkk gibi orospuçocuklarına bile şükretmek gerekiyor . neden ?
millet olarak okullarda kurtuluş savaşını kazandık heyoooo sonsuza kadar barış ve mutluluk içinde yaşıycaz , denize de döktük yunanı yurtta barış dünyada barış gel kucaklaşalım yunan kardeşim ermeni biraderim psikolojisine girmeye ya da sokulmaya başladıydık ki çok şükür(!) bu pkk illeti millet olarak kendimize getirdi.
barış istiyorsan savaşa hazır olacaksın , pkk sayesinde ordu kendini sürekli modifiye etti belki binlerce askerimiz öldü ama ordumuz nasıl asker yetiştirilir en zor savaşta nasıl daha az kayıp verilir bunu öğrendi , bir nevi kızamık aşısı gibi yani, bünye biraz ateşlendi hastalandı ama kaşarlandı da, şimdi gelsin rusya, iran , yunan köpeği ermeni pisliği anasını beller bu ordu.
en basitinden pkk kampları olmasa uçaklarımız nerede tatbikat yapacak, pilotlarımız uçaksavar , füze ateşinden kaçmayı nerde öğrencek, komandolarımızı , özel timlerimizi swat oynatarak mı eğitecektik ? savaşa girip çıkmış askerin birliğin hali başkadır . abd ordusunun en önemli özelliği savaştan hiç çıkmaması mesela herifler sürekli bişi yaratıp biyerlere asker yolluyolar, silahları fln geçelim o ordunun karşısında bugün kim durabilir ? biz halen 100 sene öncesinin askeri düzeninde bıyığı terlememiş oğlanları askere alıp eline mantar tabancası vererek ordumuz var sanıyorduk mesela , öyle olmadığını görmemiz, bir kaç bin şehide mal oldu ama ne diyelim vatan sağ olsun , en azından artık ne yapılmaması gerektiğini çok iyi biliyoruz.
karakol diye o klübeleri yıkıp kale yapmışlar, bunlar sadece pkk değil irana kuzey ıraktan gelecek her saldırıya da tampon
-
Gunaydın Türkiye daha yeni Amerika sistemine geçiyoruz
eski karakollara taş atsan çatıdan içeri girerdi :D
-
pkk 2 gundur var sanki ,oluk oluk vergiler,bagislar yagarken,ordu evlerini 5 yildizli otel konforunda donatmak yerine,simdiye kadar ahir konumundaki karakollara el atmayi yeni dusunduler,neyse yine dusunmusler !
-
böyle bir karakol yapan mühedisin de, müteahhitin de, ustanın da, bu karakolu teslim alan yetkililerin de kafasını sykm. böyle bir karakola asker yerleştirip yüzlerce askerin şehit olmasından sorumlu kişilerin kafasını kesmek lazım. bu insanlar pkklı teröristlerden önce öldürülmelidir.


Karakollar özellikle bölgeye en hakim tepe noktalarına yapılıyor. 80 santim kalınlığındaki dış duvarlar havan ve roket saldırılarına karşı güçlendirilmiş malzemeyle inşa ediliyor. Binaların çatısı havan toplarına karşı dayanıklı, dış kapıların tamamı çelik, pencereler de kurşun geçirmez camla kaplı. Karakolun dışı da üç aşamalı özel betonarme duvarlarla çevriliyor. Yatakhane ve yemekhane gibi askerlerin toplu olarak bulunduğu bölümler karakolun tam ortasında yeralıyor. Depolarda bir hafta yetecek kadar yiyecek-içecek ve cephane mevcut.
zaten normal bir karakolda olması gerekenler bunlar değilmidir ?
-
balik_ bunu yazdı:
-----------------------------
böyle bir karakol yapan mühedisin de, müteahhitin de, ustanın da, bu karakolu teslim alan yetkililerin de kafasını sykm. böyle bir karakola asker yerleştirip yüzlerce askerin şehit olmasından sorumlu kişilerin kafasını kesmek lazım. bu insanlar pkklı teröristlerden önce öldürülmelidir.


Karakollar özellikle bölgeye en hakim tepe noktalarına yapılıyor. 80 santim kalınlığındaki dış duvarlar havan ve roket saldırılarına karşı güçlendirilmiş malzemeyle inşa ediliyor. Binaların çatısı havan toplarına karşı dayanıklı, dış kapıların tamamı çelik, pencereler de kurşun geçirmez camla kaplı. Karakolun dışı da üç aşamalı özel betonarme duvarlarla çevriliyor. Yatakhane ve yemekhane gibi askerlerin toplu olarak bulunduğu bölümler karakolun tam ortasında yeralıyor. Depolarda bir hafta yetecek kadar yiyecek-içecek ve cephane mevcut.
zaten normal bir karakolda olması gerekenler bunlar değilmidir ?
-----------------------------aynen katılıyorum hocam şimdi jetonları düştü amq gerizekalılarının yeni karakol yapıyorlarmış
-
anlaşılan üst düzey birilerine bişey dokunmuş yada kafalarına saksı falan düşmüş. Daha yeni akılları başlarına gelıyo sınırdaki karakollar resmen kerpiç ev gibiydi
-
Bence karakolların olması külliyen yanlış istediği kadar zırhlı yapsınlar herzaman sabit duran bir hedef olacağız ve gelmelerini bekleyeceğiz.. Göreceksiniz!
-
TxT bunu yazdı:
-----------------------------
Bence karakolların olması külliyen yanlış istediği kadar zırhlı yapsınlar herzaman sabit duran bir hedef olacağız ve gelmelerini bekleyeceğiz.. Göreceksiniz!
-----------------------------hocam karakolda olsunda osman paşanın dediği gibi gezici ekiplerin de olması lazım gerilla taktiğine gerilla taktiğiyle karşılık verilmesi gerekir.
-
Jigsaw bunu yazdı:
-----------------------------
anlaşılan üst düzey birilerine bişey dokunmuş yada kafalarına saksı falan düşmüş. Daha yeni akılları başlarına gelıyo sınırdaki karakollar resmen kerpiç ev gibiydi
-----------------------------Askeri olarak karakolun çözüm olmadığını bas bas bağıran birisi vardı; hatırlayan var mı ?
Bir on sene sonra da onun dediğine / dediklerine gelinir belki...
