Bu Karakollar PKK‘Nın Kabusu Olacak
-
TxT bunu yazdı:
-----------------------------
Bence karakolların olması külliyen yanlış istediği kadar zırhlı yapsınlar herzaman sabit duran bir hedef olacağız ve gelmelerini bekleyeceğiz.. Göreceksiniz!
-----------------------------en doğrusu budur aslında.
-
Potansiyel_Virus bunu yazdı:
-----------------------------
pkk 2 gundur var sanki ,oluk oluk vergiler,bagislar yagarken,ordu evlerini 5 yildizli otel konforunda donatmak yerine,simdiye kadar ahir konumundaki karakollara el atmayi yeni dusunduler,neyse yine dusunmusler !
-----------------------------askerinin giderleri denetlenmiyordu bütçenin 1/4 ünü alıp istedikleri gibi harcayıp hesap vermiyorlardı artık değişti
artık bütün giderler gelirler denetlenecek
-
Dostlar her şey iyi güzelde acaba beklenen verimi alabilecekmiyiz?
-Resme dikkat ettim ve karakol binalarının çatısı duvardan yüksek. Başka değişle pkk şerefsizinin en çok zayiat verdirdiği an olan ilk ateşte hiçbir faydası olmayacak o duvarların zira hem çatıdaki hemde binanın 1. katındaki askeri koruyamaz, alçak kalır.
-Aslında ben hatayım diye bağırıyor bu tesis. Karakol değilde cezaevi yapmışlar sanki. Hangi karakolun duvar üstlerinde dikenli tel olur. Duvarın en önemli iki amacı vardır;
-Caydırıcı olmak. Aşamayız lan bu yüksekliği diye düşünmeli hainler ama hem yükseklikleri hemde üzerindeki tellerin varlığı demekki aşılma ihtimali varki konulmuş bu teller izlenimi vererek caydırıcılık faktörünü engelliyor.
- Duvarlar beton destekli taş duvarlar olmalı. Kalın olmalıdır. İlk rokette duvara delik açıp 2. rokette içerideki binalara bu delikten roket atmamalı şerefsiler. Başka değişle insanın yanda taşınabilir silahlara karşı dayanıklı olmalıdır. Tank atışına dayanıklı olmasını beklemiyorum, sonuçta tankla gezmiyor hainler. Kaldı ki tank atışına dayanan duvarlarda yapılabiliyor.
-Duvarlar birçok durumda en önemli savunma noktalarıdır. Bu nedenlede insan faktörü ile desteklenirler. Bunun için bilim adamı olmaya gerek yok, tarihi eserlere bakmanız yeterli. Her ne kadar kamera vb. ler olabilsede kameralar arıza yaptığında servis çağırma durumunuz yok. Dağın tepesi orası. Duvarın dibindeki kişiyi nasıl göreceksiniz? Göremeyeceksiniz. duvarlar üzerinde yürünebilir olmalı, kalelerdekine benzer ama sürekli burçlar ile desteklenmeli, ilk atışta personeli koruyacak piyade silahı atışlarına dayanıklı camlar olmalı. Hiçbiri yok.
-Bu gibi yerlerin duvarlarında dışa dönük köşe yapılmaz. Dairesel dönülür ki köşeye saklanan pkk lı olmasın. Bizde ise köşeden bol birşey yok.
-Tek kule yapılmış. Sanki yangın kulesi. Resme dikkat ederseniz o kulenin güvenliği sağlamaktan çok kulemi kule alın size kule mantığı ile yapıldığını görürsünüz. Duvarların üzerlerinde de gezilemediği için 360 derecelik çevrenin en fazla 100 derecesinde "o da duvara çok yakın olanları göremeyeceğiniz bir 100 dereceden bahsediyorum" etkili olabilir.
-Duvarın dışında doğaya şekil verilmemiş. Başka değişle biri mayın döşeyip gitse emeline ulaşır. Nasıl olsa askerin biri mutlaka etrafında gezinecektir.
-
karakollarda yapıdan çok stratejik konumuda önemli, çoğu karakol bu sebebten saldırılara uğruyor, 4 tarafı dağlarla ile çevrilmiş yerin ortasına karakol yaparsan , adamlar elini kolunu sallaya sallaya gelir basar gider. bknz. aktütün karakolu.
-
Olgunisik bunu yazdı:
-----------------------------
Dostlar her şey iyi güzelde acaba beklenen verimi alabilecekmiyiz?
-Resme dikkat ettim ve karakol binalarının çatısı duvardan yüksek. Başka değişle pkk şerefsizinin en çok zayiat verdirdiği an olan ilk ateşte hiçbir faydası olmayacak o duvarların zira hem çatıdaki hemde binanın 1. katındaki askeri koruyamaz, alçak kalır.
-Aslında ben hatayım diye bağırıyor bu tesis. Karakol değilde cezaevi yapmışlar sanki. Hangi karakolun duvar üstlerinde dikenli tel olur. Duvarın en önemli iki amacı vardır;
-Caydırıcı olmak. Aşamayız lan bu yüksekliği diye düşünmeli hainler ama hem yükseklikleri hemde üzerindeki tellerin varlığı demekki aşılma ihtimali varki konulmuş bu teller izlenimi vererek caydırıcılık faktörünü engelliyor.
- Duvarlar beton destekli taş duvarlar olmalı. Kalın olmalıdır. İlk rokette duvara delik açıp 2. rokette içerideki binalara bu delikten roket atmamalı şerefsiler. Başka değişle insanın yanda taşınabilir silahlara karşı dayanıklı olmalıdır. Tank atışına dayanıklı olmasını beklemiyorum, sonuçta tankla gezmiyor hainler. Kaldı ki tank atışına dayanan duvarlarda yapılabiliyor.
-Duvarlar birçok durumda en önemli savunma noktalarıdır. Bu nedenlede insan faktörü ile desteklenirler. Bunun için bilim adamı olmaya gerek yok, tarihi eserlere bakmanız yeterli. Her ne kadar kamera vb. ler olabilsede kameralar arıza yaptığında servis çağırma durumunuz yok. Dağın tepesi orası. Duvarın dibindeki kişiyi nasıl göreceksiniz? Göremeyeceksiniz. duvarlar üzerinde yürünebilir olmalı, kalelerdekine benzer ama sürekli burçlar ile desteklenmeli, ilk atışta personeli koruyacak piyade silahı atışlarına dayanıklı camlar olmalı. Hiçbiri yok.
-Bu gibi yerlerin duvarlarında dışa dönük köşe yapılmaz. Dairesel dönülür ki köşeye saklanan pkk lı olmasın. Bizde ise köşeden bol birşey yok.
-Tek kule yapılmış. Sanki yangın kulesi. Resme dikkat ederseniz o kulenin güvenliği sağlamaktan çok kulemi kule alın size kule mantığı ile yapıldığını görürsünüz. Duvarların üzerlerinde de gezilemediği için 360 derecelik çevrenin en fazla 100 derecesinde "o da duvara çok yakın olanları göremeyeceğiniz bir 100 dereceden bahsediyorum" etkili olabilir.
-Duvarın dışında doğaya şekil verilmemiş. Başka değişle biri mayın döşeyip gitse emeline ulaşır. Nasıl olsa askerin biri mutlaka etrafında gezinecektir.
-----------------------------endişe ettiğin herşeyi senden önce düşündüler kardeş dert etme sen,
duvarın kalınlıkları roketlere vs. hepsine dayanıklı :)
-
Meraclitus bunu yazdı:
-----------------------------
karakollarda yapıcan çok stratejik konumuda önemli, çoğu karakol bu sebebten saldırılara uğruyor, 4 tarafı dağlarla ile çevrilmiş yerin ortasına karakol yaparsan , adamlar elini kolunu sallaya sallaya gelir basar gider. bknz. aktütün karakolu.
-----------------------------yeni karakollar en hakim tepelere yapıldı.
-
Olgunisik bunu yazdı:
-----------------------------Dostlar her şey iyi güzelde acaba beklenen verimi alabilecekmiyiz?
-Resme dikkat ettim ve karakol binalarının çatısı duvardan yüksek. Başka değişle pkk şerefsizinin en çok zayiat verdirdiği an olan ilk ateşte hiçbir faydası olmayacak o duvarların zira hem çatıdaki hemde binanın 1. katındaki askeri koruyamaz, alçak kalır.
-Aslında ben hatayım diye bağırıyor bu tesis. Karakol değilde cezaevi yapmışlar sanki. Hangi karakolun duvar üstlerinde dikenli tel olur. Duvarın en önemli iki amacı vardır;
-Caydırıcı olmak. Aşamayız lan bu yüksekliği diye düşünmeli hainler ama hem yükseklikleri hemde üzerindeki tellerin varlığı demekki aşılma ihtimali varki konulmuş bu teller izlenimi vererek caydırıcılık faktörünü engelliyor.
- Duvarlar beton destekli taş duvarlar olmalı. Kalın olmalıdır. İlk rokette duvara delik açıp 2. rokette içerideki binalara bu delikten roket atmamalı şerefsiler. Başka değişle insanın yanda taşınabilir silahlara karşı dayanıklı olmalıdır. Tank atışına dayanıklı olmasını beklemiyorum, sonuçta tankla gezmiyor hainler. Kaldı ki tank atışına dayanan duvarlarda yapılabiliyor.
-Duvarlar birçok durumda en önemli savunma noktalarıdır. Bu nedenlede insan faktörü ile desteklenirler. Bunun için bilim adamı olmaya gerek yok, tarihi eserlere bakmanız yeterli. Her ne kadar kamera vb. ler olabilsede kameralar arıza yaptığında servis çağırma durumunuz yok. Dağın tepesi orası. Duvarın dibindeki kişiyi nasıl göreceksiniz? Göremeyeceksiniz. duvarlar üzerinde yürünebilir olmalı, kalelerdekine benzer ama sürekli burçlar ile desteklenmeli, ilk atışta personeli koruyacak piyade silahı atışlarına dayanıklı camlar olmalı. Hiçbiri yok.
-Bu gibi yerlerin duvarlarında dışa dönük köşe yapılmaz. Dairesel dönülür ki köşeye saklanan pkk lı olmasın. Bizde ise köşeden bol birşey yok.
-Tek kule yapılmış. Sanki yangın kulesi. Resme dikkat ederseniz o kulenin güvenliği sağlamaktan çok kulemi kule alın size kule mantığı ile yapıldığını görürsünüz. Duvarların üzerlerinde de gezilemediği için 360 derecelik çevrenin en fazla 100 derecesinde "o da duvara çok yakın olanları göremeyeceğiniz bir 100 dereceden bahsediyorum" etkili olabilir.
-Duvarın dışında doğaya şekil verilmemiş. Başka değişle biri mayın döşeyip gitse emeline ulaşır. Nasıl olsa askerin biri mutlaka etrafında gezinecektir.
-----------------------------
haci sen yorum yapma bence -
nolanded bunu yazdı:
-----------------------------
Olgunisik bunu yazdı:
-----------------------------
Dostlar her şey iyi güzelde acaba beklenen verimi alabilecekmiyiz?
-Resme dikkat ettim ve karakol binalarının çatısı duvardan yüksek. Başka değişle pkk şerefsizinin en çok zayiat verdirdiği an olan ilk ateşte hiçbir faydası olmayacak o duvarların zira hem çatıdaki hemde binanın 1. katındaki askeri koruyamaz, alçak kalır.
-Aslında ben hatayım diye bağırıyor bu tesis. Karakol değilde cezaevi yapmışlar sanki. Hangi karakolun duvar üstlerinde dikenli tel olur. Duvarın en önemli iki amacı vardır;
-Caydırıcı olmak. Aşamayız lan bu yüksekliği diye düşünmeli hainler ama hem yükseklikleri hemde üzerindeki tellerin varlığı demekki aşılma ihtimali varki konulmuş bu teller izlenimi vererek caydırıcılık faktörünü engelliyor.
- Duvarlar beton destekli taş duvarlar olmalı. Kalın olmalıdır. İlk rokette duvara delik açıp 2. rokette içerideki binalara bu delikten roket atmamalı şerefsiler. Başka değişle insanın yanda taşınabilir silahlara karşı dayanıklı olmalıdır. Tank atışına dayanıklı olmasını beklemiyorum, sonuçta tankla gezmiyor hainler. Kaldı ki tank atışına dayanan duvarlarda yapılabiliyor.
-Duvarlar birçok durumda en önemli savunma noktalarıdır. Bu nedenlede insan faktörü ile desteklenirler. Bunun için bilim adamı olmaya gerek yok, tarihi eserlere bakmanız yeterli. Her ne kadar kamera vb. ler olabilsede kameralar arıza yaptığında servis çağırma durumunuz yok. Dağın tepesi orası. Duvarın dibindeki kişiyi nasıl göreceksiniz? Göremeyeceksiniz. duvarlar üzerinde yürünebilir olmalı, kalelerdekine benzer ama sürekli burçlar ile desteklenmeli, ilk atışta personeli koruyacak piyade silahı atışlarına dayanıklı camlar olmalı. Hiçbiri yok.
-Bu gibi yerlerin duvarlarında dışa dönük köşe yapılmaz. Dairesel dönülür ki köşeye saklanan pkk lı olmasın. Bizde ise köşeden bol birşey yok.
-Tek kule yapılmış. Sanki yangın kulesi. Resme dikkat ederseniz o kulenin güvenliği sağlamaktan çok kulemi kule alın size kule mantığı ile yapıldığını görürsünüz. Duvarların üzerlerinde de gezilemediği için 360 derecelik çevrenin en fazla 100 derecesinde "o da duvara çok yakın olanları göremeyeceğiniz bir 100 dereceden bahsediyorum" etkili olabilir.
-Duvarın dışında doğaya şekil verilmemiş. Başka değişle biri mayın döşeyip gitse emeline ulaşır. Nasıl olsa askerin biri mutlaka etrafında gezinecektir.
-----------------------------endişe ettiğin herşeyi senden önce düşündüler kardeş dert etme sen,
duvarın kalınlıkları roketlere vs. hepsine dayanıklı :)
-----------------------------Kim düşünmüş? Duvarların kalınlığı nekadarmış? hangi roketlere dayanıklıymış merak ettim bende :)
-
Olgunisik bunu yazdı:
-----------------------------
Dostlar her şey iyi güzelde acaba beklenen verimi alabilecekmiyiz?
-Resme dikkat ettim ve karakol binalarının çatısı duvardan yüksek. Başka değişle pkk şerefsizinin en çok zayiat verdirdiği an olan ilk ateşte hiçbir faydası olmayacak o duvarların zira hem çatıdaki hemde binanın 1. katındaki askeri koruyamaz, alçak kalır.
-Aslında ben hatayım diye bağırıyor bu tesis. Karakol değilde cezaevi yapmışlar sanki. Hangi karakolun duvar üstlerinde dikenli tel olur. Duvarın en önemli iki amacı vardır;
-Caydırıcı olmak. Aşamayız lan bu yüksekliği diye düşünmeli hainler ama hem yükseklikleri hemde üzerindeki tellerin varlığı demekki aşılma ihtimali varki konulmuş bu teller izlenimi vererek caydırıcılık faktörünü engelliyor.
- Duvarlar beton destekli taş duvarlar olmalı. Kalın olmalıdır. İlk rokette duvara delik açıp 2. rokette içerideki binalara bu delikten roket atmamalı şerefsiler. Başka değişle insanın yanda taşınabilir silahlara karşı dayanıklı olmalıdır. Tank atışına dayanıklı olmasını beklemiyorum, sonuçta tankla gezmiyor hainler. Kaldı ki tank atışına dayanan duvarlarda yapılabiliyor.
-Duvarlar birçok durumda en önemli savunma noktalarıdır. Bu nedenlede insan faktörü ile desteklenirler. Bunun için bilim adamı olmaya gerek yok, tarihi eserlere bakmanız yeterli. Her ne kadar kamera vb. ler olabilsede kameralar arıza yaptığında servis çağırma durumunuz yok. Dağın tepesi orası. Duvarın dibindeki kişiyi nasıl göreceksiniz? Göremeyeceksiniz. duvarlar üzerinde yürünebilir olmalı, kalelerdekine benzer ama sürekli burçlar ile desteklenmeli, ilk atışta personeli koruyacak piyade silahı atışlarına dayanıklı camlar olmalı. Hiçbiri yok.
-Bu gibi yerlerin duvarlarında dışa dönük köşe yapılmaz. Dairesel dönülür ki köşeye saklanan pkk lı olmasın. Bizde ise köşeden bol birşey yok.
-Tek kule yapılmış. Sanki yangın kulesi. Resme dikkat ederseniz o kulenin güvenliği sağlamaktan çok kulemi kule alın size kule mantığı ile yapıldığını görürsünüz. Duvarların üzerlerinde de gezilemediği için 360 derecelik çevrenin en fazla 100 derecesinde "o da duvara çok yakın olanları göremeyeceğiniz bir 100 dereceden bahsediyorum" etkili olabilir.
-Duvarın dışında doğaya şekil verilmemiş. Başka değişle biri mayın döşeyip gitse emeline ulaşır. Nasıl olsa askerin biri mutlaka etrafında gezinecektir.
-----------------------------dostum mühendislik açısından hesaplandıysa o duvarların yüksekliği yeter kanımca sonuçta silahların menzili var yakın menzilde o silahların 12 metrelik duvarı aşan mermiler atmasını istiyosan havaya dikmen anlamına geliyo bu açıdan düşün. 2.si "izci" sistemleri koyulacakmış sanırım yani o adam duvarın yanına gelene kadar muhtemelen ölü olur.
diğer bir konu da duvarlar duvarlar taş duvar olmamalı sebebi şu patlama anında taş duvarlar arasında herhangi bir çözülme anında daha büyük parçalar halinde kopar ancak tahmin ettiğim türdeki beton ile yapıyolarsa sadece küçük bi çukur olacak delik bile açılmayacak bir duvar olacaktır.
ayrıca duvar üstünde yürütürsen adamı keklik gibi avlarlar. Biraz askeri sanayiye güvenin amerikanın en büyük kozu askeri elektronik. bunun için binlerce mühendis çalıştırıyorlar. Türkiye'de ise belki henüz o seviyeye çıkmadı ama başını Aselsan ın çektiği bu sanayi grubu şirketler emin olun çok iyi işler çıkarıyorlar.
tekrar söylüyorum eğer "izci" koyulacaksa pek fazla saklanabilecek yerleri yok zaten
doğanın orda bi şekli yok zaten dağ taş her yer ne şekli vericeksin?
edit: kule hakkında yazmayı unutmuşum: farkındaysan senin bahsettiğin kule elektronik gözetleme sistemleri için dikilmiş kule duvarların kenarlarına bakarsan nöbetçi kuleleri orda.
-
aselsanın geliştirdiği bir silah vardı motorlu içerden yönetimli direkt hedefe kitleniyor hedef nereye giderse onu çevriliyordu ondan 4 bir tarafıına koydunmu askerede gerek yok :D
