folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Elektrikli Araç Kullanan Müridler



Elektrikli Araç Kullanan Müridler

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sürpriz komutan
    qoqo
    qoqo's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mayıs/2007
    Erkek
    yolbulucu bunu yazdı

    alakasız belki ama merak ettiğimden soruyorum: youtube da gavurlar normal arabayı elektrikliye çeviriyo. sıfırdan elektrikli araç yapıyo vs . türkiyede bu tarz bişeyin prosedürü nasıl ? 

    atıyorum yürürü kötü araba aldım elektrikliye çevirdim. bunun için nası bi prosedür izlemem lazım?

    ya da kendime araba yaptım sıfırdan atıyorum. 

    Bursa'da yapan şirketler var bu işi. Olay zaten elektrik motoru + pil. Araç elektrikli oluyor ama orjinalleri kadar akıllı olmuyor.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    shia
    shia's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2006
    Erkek

    Ben elektrikli araç teknolojisiyle ilgili farklı bir sorunu yazmak istiyorum. Genelde insanlar elektrikli araçlar için menzil konusunu takıntı yapıyor ama eğer uzun yola çok gitmiyorsanız menzil ciddi sorun edilecek bir konu değil. 150-200 km menzil dahi günlük kullanımda fazlasıyla yeterli. Hangimiz bir günde 300-400 km yol yapıyoruz?

    Elektrikli araçlar için günümüzde en büyük sıkıntı şarj istasyonlarının yeterli olmaması veya herkesin evinde şarj etme imkanı olmaması. Kendimden örnek vereyim: İstanbul'da bir apartman dairesinde oturuyorum. Otoparkım yok. Arabamı sokağa park ediyorum. Bu aracı nasıl şarj edeceğim? Kapımın önüne wallbox istasyon kurduramam. Çünkü aynı gece yok olur veya biri sebepsiz yere kırar. Seres markası gibi 1 yıl ücretsiz şarj imkanı veren yerler var ama her şarjım bitmeye yakın Seres bayimi arayacağım? Mevcut aracım E segmenti ve gayet memnunum. Eğer şu şarj sorunumu çözebilseydim C segmentine inmeli olsam da yeni bir teknolojiye geçme hevesiyle aracımı satar elektrikli araç alırdım. Ama dediğim gibi, şu an şarj istasyonu sorunları veya evde şarj etme problemi çözülmediği sürece birçok insan benim gibi beklemede kalacaktır.


    " Live like Ali and Die Like Hussain "
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    qoqo bunu yazdı
    yolbulucu bunu yazdı

    alakasız belki ama merak ettiğimden soruyorum: youtube da gavurlar normal arabayı elektrikliye çeviriyo. sıfırdan elektrikli araç yapıyo vs . türkiyede bu tarz bişeyin prosedürü nasıl ? 

    atıyorum yürürü kötü araba aldım elektrikliye çevirdim. bunun için nası bi prosedür izlemem lazım?

    ya da kendime araba yaptım sıfırdan atıyorum. 

    Bursa'da yapan şirketler var bu işi. Olay zaten elektrik motoru + pil. Araç elektrikli oluyor ama orjinalleri kadar akıllı olmuyor.

    ben işin prosedürünü merak ediyorum ya . teknik kısmını biliyorum zaten


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    futurist bunu yazdı
    yolbulucu bunu yazdı
    noname bunu yazdı
    yolbulucu bunu yazdı

    alakasız belki ama merak ettiğimden soruyorum: youtube da gavurlar normal arabayı elektrikliye çeviriyo. sıfırdan elektrikli araç yapıyo vs . türkiyede bu tarz bişeyin prosedürü nasıl ? 

    atıyorum yürürü kötü araba aldım elektrikliye çevirdim. bunun için nası bi prosedür izlemem lazım?

    ya da kendime araba yaptım sıfırdan atıyorum. 

    bi lpg için bile kapı kapı dolaşıp belge onaylatıyorsun

    karavana çevireyim desen benzer terane

    burada yürümez o iş çok zor :D

    ticari şarj regülasyonu bile geçen yaz çıktı daha, 2-3 liraya şarj ediyorduk 7-10 lira bandına yükseldi regülasyondan sonra..

    ama varmış öyle bi firma Türkyiede duymuştum

    şimdi googlea bakıyorum da dönüşüm kitleri falan varmış

    sanırım en büyük sorun bataryanın boyutu olur, nereye takılacağı falan olur. belki bütün bagajdan feragat etmen gerekir ama kaza anında da bataryanın güvenliği çok önemli yoksa yaldır yaldır yanıverir pürmüz gibi

    Türkiye’de elektrikli araç dönüşümü henüz yapılamıyor. 2016 yılında Resmî Gazete’de yayınlanan bir karara göre, içten yanmalı araçların hibrit ya da elektrikli araç dönüşümü yapılarak trafiğe çıkması yasak. Buna karşın ülkemizde, yurt dışına elektrikli araç dönüşümü yapan bazı firmalar bulunuyor. Diğer yandan ise Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, elektrikli araç dönüşümünün Türkiye’de gerçekleşebilmesi için “Fosil Yakıtlı Araçların Elektrikliye Dönüşüm Projesi” üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.

    https://ev.hedeffilo.com/ev-gundem/blog/elektrikli-arac-donusumu-nedir#:~:text=2.,motorunun%20yerle%C5%9Ftirilmesi%20i%C5%9Flemini%20ifade%20ediyor.

    http://www.devimsel.com.tr/otomotiv/elektrikli-araclar/elektrikli-arac-doenuesuemue.html

     

     

    valla saçmalık ya. amerikayı çok kıskanıyorum adamlar harbiden özgürlükler ülkesi.

    arabanı elektrikli mi yapcan bam diye yapıyosun. izliyorum youtube da. adam askeriyeden çıkma hummer alıyo elektrikli yapıyo. gidiyo 10dk da plaka alıyo arabaya.

     

    geçen bir video seyrettim.. adamın biri gitti iflas etmiş bir galeriden

    " şu arabayı bana ver " dedi. bisiklet satar gibi verdi.

    sonra alan adam da ilana koydu. hemen talibi çıktı. yol kenarında pazarlık yapıp sattı.

    parayı aldı cebine koydu arabanın anahtarını verdi ayrıldılar. nasıl bir satış işleri var anlamadım

    video da şu 32.30 ...

    https://www.youtube.com/watch?v=cCGDiMJ_nIc

     

    bizde notere gideceksin . falan upuzun işi var ...

    herşeyden önce erkeklerin arabanın boyasına takması var. onu daha aşamadık  :)

    farz edelim arabanın rengini komple değiştirdiysem ki keyif benim değil mi 

    bıkmışım beyazdan boyattım kırmızıya diyelim o arabayı sittin sene satamıyorsun

     sanki genelevden çıkmış gibi bir muamele yapılıyor 

    kardeş biz kendi fikirlerimizin kölesiyiz 

    besim tibuk un bi hikayesi var. 90 larda memurlar grev hakkı istiyo. bu da diyo ki: ben başa gelirsem size grev hakkı vericem. geldiğim gün vericem. ama bi şartım var, hepiniz hemen o gün grev yapacaksınız. yapacaksınız ki millet memurların bi sike yaramadığını görsün.

    bizdeki sikim sokum prosedürler yüzünden abd de adamların 1 kişiyle yaptığı işi 100 kişiyle yapıyoz muhtemelen


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    shia bunu yazdı

    Ben elektrikli araç teknolojisiyle ilgili farklı bir sorunu yazmak istiyorum. Genelde insanlar elektrikli araçlar için menzil konusunu takıntı yapıyor ama eğer uzun yola çok gitmiyorsanız menzil ciddi sorun edilecek bir konu değil. 150-200 km menzil dahi günlük kullanımda fazlasıyla yeterli. Hangimiz bir günde 300-400 km yol yapıyoruz?

    Elektrikli araçlar için günümüzde en büyük sıkıntı şarj istasyonlarının yeterli olmaması veya herkesin evinde şarj etme imkanı olmaması. Kendimden örnek vereyim: İstanbul'da bir apartman dairesinde oturuyorum. Otoparkım yok. Arabamı sokağa park ediyorum. Bu aracı nasıl şarj edeceğim? Kapımın önüne wallbox istasyon kurduramam. Çünkü aynı gece yok olur veya biri sebepsiz yere kırar. Seres markası gibi 1 yıl ücretsiz şarj imkanı veren yerler var ama her şarjım bitmeye yakın Seres bayimi arayacağım? Mevcut aracım E segmenti ve gayet memnunum. Eğer şu şarj sorunumu çözebilseydim C segmentine inmeli olsam da yeni bir teknolojiye geçme hevesiyle aracımı satar elektrikli araç alırdım. Ama dediğim gibi, şu an şarj istasyonu sorunları veya evde şarj etme problemi çözülmediği sürece birçok insan benim gibi beklemede kalacaktır.

    plugin hbridler de bu kafada üretildi işte hocam. 50-100km menzilleri var. normal 200v prizden şarj ediyon arabayı. ama çoğu insana zaten bu 50-100km menzil yettiği için araba nerdeyse full elektrikle çalışıyo. olurda şarjı biterse de benzinli motoru çalıştırıp devam ediyosun. gereksiz yere bataryaya para vermemiş oluyosun, en pahalı şey batarya çünkü.

     


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    shia
    shia's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2006
    Erkek
    yolbulucu bunu yazdı
    shia bunu yazdı

    Ben elektrikli araç teknolojisiyle ilgili farklı bir sorunu yazmak istiyorum. Genelde insanlar elektrikli araçlar için menzil konusunu takıntı yapıyor ama eğer uzun yola çok gitmiyorsanız menzil ciddi sorun edilecek bir konu değil. 150-200 km menzil dahi günlük kullanımda fazlasıyla yeterli. Hangimiz bir günde 300-400 km yol yapıyoruz?

    Elektrikli araçlar için günümüzde en büyük sıkıntı şarj istasyonlarının yeterli olmaması veya herkesin evinde şarj etme imkanı olmaması. Kendimden örnek vereyim: İstanbul'da bir apartman dairesinde oturuyorum. Otoparkım yok. Arabamı sokağa park ediyorum. Bu aracı nasıl şarj edeceğim? Kapımın önüne wallbox istasyon kurduramam. Çünkü aynı gece yok olur veya biri sebepsiz yere kırar. Seres markası gibi 1 yıl ücretsiz şarj imkanı veren yerler var ama her şarjım bitmeye yakın Seres bayimi arayacağım? Mevcut aracım E segmenti ve gayet memnunum. Eğer şu şarj sorunumu çözebilseydim C segmentine inmeli olsam da yeni bir teknolojiye geçme hevesiyle aracımı satar elektrikli araç alırdım. Ama dediğim gibi, şu an şarj istasyonu sorunları veya evde şarj etme problemi çözülmediği sürece birçok insan benim gibi beklemede kalacaktır.

    plugin hbridler de bu kafada üretildi işte hocam. 50-100km menzilleri var. normal 200v prizden şarj ediyon arabayı. ama çoğu insana zaten bu 50-100km menzil yettiği için araba nerdeyse full elektrikle çalışıyo. olurda şarjı biterse de benzinli motoru çalıştırıp devam ediyosun. gereksiz yere bataryaya para vermemiş oluyosun, en pahalı şey batarya çünkü.

     

    Ülkemizin büyükşehirlerinde yaşayan birçok insan benim gibi bir apartman dairesinde yaşıyor. Müstakil bir evi veya bahçesi yok. Apartmanda oturan adam evinin 4.-5. katından aşağı kablo mu uzatacak 200v prizden şarj etmek için? Zaten o kabloyu uzatmaya imkan olsa bina girişilerindeki 3 faz ile şarj edilir. Şu an için otoparkına wallbox kurdurma imkanı olmayan kişiler için elektrikli araçlar ızdırap olabilir. Almadan çok iyi düşünülmesi lazım.


    " Live like Ali and Die Like Hussain "
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    shia bunu yazdı
    yolbulucu bunu yazdı
    shia bunu yazdı

    Ben elektrikli araç teknolojisiyle ilgili farklı bir sorunu yazmak istiyorum. Genelde insanlar elektrikli araçlar için menzil konusunu takıntı yapıyor ama eğer uzun yola çok gitmiyorsanız menzil ciddi sorun edilecek bir konu değil. 150-200 km menzil dahi günlük kullanımda fazlasıyla yeterli. Hangimiz bir günde 300-400 km yol yapıyoruz?

    Elektrikli araçlar için günümüzde en büyük sıkıntı şarj istasyonlarının yeterli olmaması veya herkesin evinde şarj etme imkanı olmaması. Kendimden örnek vereyim: İstanbul'da bir apartman dairesinde oturuyorum. Otoparkım yok. Arabamı sokağa park ediyorum. Bu aracı nasıl şarj edeceğim? Kapımın önüne wallbox istasyon kurduramam. Çünkü aynı gece yok olur veya biri sebepsiz yere kırar. Seres markası gibi 1 yıl ücretsiz şarj imkanı veren yerler var ama her şarjım bitmeye yakın Seres bayimi arayacağım? Mevcut aracım E segmenti ve gayet memnunum. Eğer şu şarj sorunumu çözebilseydim C segmentine inmeli olsam da yeni bir teknolojiye geçme hevesiyle aracımı satar elektrikli araç alırdım. Ama dediğim gibi, şu an şarj istasyonu sorunları veya evde şarj etme problemi çözülmediği sürece birçok insan benim gibi beklemede kalacaktır.

    plugin hbridler de bu kafada üretildi işte hocam. 50-100km menzilleri var. normal 200v prizden şarj ediyon arabayı. ama çoğu insana zaten bu 50-100km menzil yettiği için araba nerdeyse full elektrikle çalışıyo. olurda şarjı biterse de benzinli motoru çalıştırıp devam ediyosun. gereksiz yere bataryaya para vermemiş oluyosun, en pahalı şey batarya çünkü.

     

    Ülkemizin büyükşehirlerinde yaşayan birçok insan benim gibi bir apartman dairesinde yaşıyor. Müstakil bir evi veya bahçesi yok. Apartmanda oturan adam evinin 4.-5. katından aşağı kablo mu uzatacak 200v prizden şarj etmek için? Zaten o kabloyu uzatmaya imkan olsa bina girişilerindeki 3 faz ile şarj edilir. Şu an için otoparkına wallbox kurdurma imkanı olmayan kişiler için elektrikli araçlar ızdırap olabilir. Almadan çok iyi düşünülmesi lazım.

    ya onu çözersin bi şekil gibi geliyo. mesela yakında otopark varsa anlaşırsın, aylık ücret + harcadığın elektrik ücreti şeklinde. ufak bi panoya bi priz + sayaç la çözülür.

    memleket olarak en büyük giderimiz akaryakıt. şu elektrikli araba işini çözsek güzel olcak ya.


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kroo
    kroo's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2006
    Erkek
    shia bunu yazdı

    Ben elektrikli araç teknolojisiyle ilgili farklı bir sorunu yazmak istiyorum. Genelde insanlar elektrikli araçlar için menzil konusunu takıntı yapıyor ama eğer uzun yola çok gitmiyorsanız menzil ciddi sorun edilecek bir konu değil. 150-200 km menzil dahi günlük kullanımda fazlasıyla yeterli. Hangimiz bir günde 300-400 km yol yapıyoruz?

    Elektrikli araçlar için günümüzde en büyük sıkıntı şarj istasyonlarının yeterli olmaması veya herkesin evinde şarj etme imkanı olmaması. Kendimden örnek vereyim: İstanbul'da bir apartman dairesinde oturuyorum. Otoparkım yok. Arabamı sokağa park ediyorum. Bu aracı nasıl şarj edeceğim? Kapımın önüne wallbox istasyon kurduramam. Çünkü aynı gece yok olur veya biri sebepsiz yere kırar. Seres markası gibi 1 yıl ücretsiz şarj imkanı veren yerler var ama her şarjım bitmeye yakın Seres bayimi arayacağım? Mevcut aracım E segmenti ve gayet memnunum. Eğer şu şarj sorunumu çözebilseydim C segmentine inmeli olsam da yeni bir teknolojiye geçme hevesiyle aracımı satar elektrikli araç alırdım. Ama dediğim gibi, şu an şarj istasyonu sorunları veya evde şarj etme problemi çözülmediği sürece birçok insan benim gibi beklemede kalacaktır.

    hocam şimdi şöyle taşınabilir wallbox yapıyorlar. bahçe elektriğini trifaze alıp tak çalıştır yapabiliyorsun.

     

    asıl sıkıntı otoparkın olsa bile yöneticilerde adamlar hala bunu benimseyemedi binayı bozacağını sanıyor.

    234 km mezilli bir araç kullanıyorum. o nominal kullanımla 200 km falan yapıyor. günde maks 40 k yol yapıyorum 4 günde bir şarj etsem benim için yetiyor.

    uzun yol yapmıyorsanız gerçekten benzin hamallık gibi geliyor.

    umarım kullanan müridlerin sayısı artar :)


    bu dünyada da öbür dünyada da yanmanın yolu plajdan geçer
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bugrahan45
    bugrahan45's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2007
    Erkek
    shia bunu yazdı
    yolbulucu bunu yazdı
    shia bunu yazdı

     

    Ülkemizin büyükşehirlerinde yaşayan birçok insan benim gibi bir apartman dairesinde yaşıyor. Müstakil bir evi veya bahçesi yok. Apartmanda oturan adam evinin 4.-5. katından aşağı kablo mu uzatacak 200v prizden şarj etmek için? Zaten o kabloyu uzatmaya imkan olsa bina girişilerindeki 3 faz ile şarj edilir. Şu an için otoparkına wallbox kurdurma imkanı olmayan kişiler için elektrikli araçlar ızdırap olabilir. Almadan çok iyi düşünülmesi lazım.

    Eviin önünde yer bulursak 5. Kattan sarkıtırız kabloyu. Eve 200 300 metre mesafede yer bulursak şükrediyoruz.

     

    bugrahan45 tarafından 02/Haz/23 19:39 tarihinde düzenlenmiştir

    .
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    shia
    shia's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2006
    Erkek
    kroo bunu yazdı
    shia bunu yazdı

    Ben elektrikli araç teknolojisiyle ilgili farklı bir sorunu yazmak istiyorum. Genelde insanlar elektrikli araçlar için menzil konusunu takıntı yapıyor ama eğer uzun yola çok gitmiyorsanız menzil ciddi sorun edilecek bir konu değil. 150-200 km menzil dahi günlük kullanımda fazlasıyla yeterli. Hangimiz bir günde 300-400 km yol yapıyoruz?

    Elektrikli araçlar için günümüzde en büyük sıkıntı şarj istasyonlarının yeterli olmaması veya herkesin evinde şarj etme imkanı olmaması. Kendimden örnek vereyim: İstanbul'da bir apartman dairesinde oturuyorum. Otoparkım yok. Arabamı sokağa park ediyorum. Bu aracı nasıl şarj edeceğim? Kapımın önüne wallbox istasyon kurduramam. Çünkü aynı gece yok olur veya biri sebepsiz yere kırar. Seres markası gibi 1 yıl ücretsiz şarj imkanı veren yerler var ama her şarjım bitmeye yakın Seres bayimi arayacağım? Mevcut aracım E segmenti ve gayet memnunum. Eğer şu şarj sorunumu çözebilseydim C segmentine inmeli olsam da yeni bir teknolojiye geçme hevesiyle aracımı satar elektrikli araç alırdım. Ama dediğim gibi, şu an şarj istasyonu sorunları veya evde şarj etme problemi çözülmediği sürece birçok insan benim gibi beklemede kalacaktır.

    hocam şimdi şöyle taşınabilir wallbox yapıyorlar. bahçe elektriğini trifaze alıp tak çalıştır yapabiliyorsun.

     

    asıl sıkıntı otoparkın olsa bile yöneticilerde adamlar hala bunu benimseyemedi binayı bozacağını sanıyor.

    234 km mezilli bir araç kullanıyorum. o nominal kullanımla 200 km falan yapıyor. günde maks 40 k yol yapıyorum 4 günde bir şarj etsem benim için yetiyor.

    uzun yol yapmıyorsanız gerçekten benzin hamallık gibi geliyor.

    umarım kullanan müridlerin sayısı artar :)

    Hocam zaten bahçem varsa taşınabilir wallboxa gerek duymam. Sabit üniteyi kurar şarjımı yaparım. Taşınabilir üniteyi nereye takıp şarj edecez sorun burada zaten :)

    Evinde, bahçende, otoparkında uygun yerin varsa şarj sorunun yoktur demektir ve elektrikli araç için her şey hazır demektir. Ama bu imkan yoksa şarj işi işkenceye döner araç sahibi için.


    " Live like Ali and Die Like Hussain "
Toplam Hit: 2533 Toplam Mesaj: 37
elektrikli araç