Elektrikli Araç Kullanan Müridler
-
futurist bunu yazdıyolbulucu bunu yazdınoname bunu yazdıyolbulucu bunu yazdı
alakasız belki ama merak ettiğimden soruyorum: youtube da gavurlar normal arabayı elektrikliye çeviriyo. sıfırdan elektrikli araç yapıyo vs . türkiyede bu tarz bişeyin prosedürü nasıl ?
atıyorum yürürü kötü araba aldım elektrikliye çevirdim. bunun için nası bi prosedür izlemem lazım?
ya da kendime araba yaptım sıfırdan atıyorum.
bi lpg için bile kapı kapı dolaşıp belge onaylatıyorsun
karavana çevireyim desen benzer terane
burada yürümez o iş çok zor :D
ticari şarj regülasyonu bile geçen yaz çıktı daha, 2-3 liraya şarj ediyorduk 7-10 lira bandına yükseldi regülasyondan sonra..
ama varmış öyle bi firma Türkyiede duymuştum
şimdi googlea bakıyorum da dönüşüm kitleri falan varmış
sanırım en büyük sorun bataryanın boyutu olur, nereye takılacağı falan olur. belki bütün bagajdan feragat etmen gerekir ama kaza anında da bataryanın güvenliği çok önemli yoksa yaldır yaldır yanıverir pürmüz gibi
Türkiye’de elektrikli araç dönüşümü henüz yapılamıyor. 2016 yılında Resmî Gazete’de yayınlanan bir karara göre, içten yanmalı araçların hibrit ya da elektrikli araç dönüşümü yapılarak trafiğe çıkması yasak. Buna karşın ülkemizde, yurt dışına elektrikli araç dönüşümü yapan bazı firmalar bulunuyor. Diğer yandan ise Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, elektrikli araç dönüşümünün Türkiye’de gerçekleşebilmesi için “Fosil Yakıtlı Araçların Elektrikliye Dönüşüm Projesi” üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.
http://www.devimsel.com.tr/otomotiv/elektrikli-araclar/elektrikli-arac-doenuesuemue.html
valla saçmalık ya. amerikayı çok kıskanıyorum adamlar harbiden özgürlükler ülkesi.
arabanı elektrikli mi yapcan bam diye yapıyosun. izliyorum youtube da. adam askeriyeden çıkma hummer alıyo elektrikli yapıyo. gidiyo 10dk da plaka alıyo arabaya.
geçen bir video seyrettim.. adamın biri gitti iflas etmiş bir galeriden
" şu arabayı bana ver " dedi. bisiklet satar gibi verdi.
sonra alan adam da ilana koydu. hemen talibi çıktı. yol kenarında pazarlık yapıp sattı.
parayı aldı cebine koydu arabanın anahtarını verdi ayrıldılar. nasıl bir satış işleri var anlamadım
video da şu 32.30 ...
https://www.youtube.com/watch?v=cCGDiMJ_nIc
bizde notere gideceksin . falan upuzun işi var ...
herşeyden önce erkeklerin arabanın boyasına takması var. onu daha aşamadık :)
farz edelim arabanın rengini komple değiştirdiysem ki keyif benim değil mi
bıkmışım beyazdan boyattım kırmızıya diyelim o arabayı sittin sene satamıyorsun
sanki genelevden çıkmış gibi bir muamele yapılıyor
kardeş biz kendi fikirlerimizin kölesiyiz
amerikada satıcının herhangi bir şey yapmasına gerek yok, alan adam gidip aracı kendi üzerine kaydediyor, o şekilde kullanıyor.
-
yolbulucu bunu yazdı
alakasız belki ama merak ettiğimden soruyorum: youtube da gavurlar normal arabayı elektrikliye çeviriyo. sıfırdan elektrikli araç yapıyo vs . türkiyede bu tarz bişeyin prosedürü nasıl ?
atıyorum yürürü kötü araba aldım elektrikliye çevirdim. bunun için nası bi prosedür izlemem lazım?
ya da kendime araba yaptım sıfırdan atıyorum.
bende merak ediyorum. twingo falan çok ideal elektrik çevrimi için.
-
RETRET bunu yazdıyolbulucu bunu yazdı
alakasız belki ama merak ettiğimden soruyorum: youtube da gavurlar normal arabayı elektrikliye çeviriyo. sıfırdan elektrikli araç yapıyo vs . türkiyede bu tarz bişeyin prosedürü nasıl ?
atıyorum yürürü kötü araba aldım elektrikliye çevirdim. bunun için nası bi prosedür izlemem lazım?
ya da kendime araba yaptım sıfırdan atıyorum.
bende merak ediyorum. twingo falan çok ideal elektrik çevrimi için.
ben twingo ya da citroen c3 ile cekme karavan yapmak istiyorum şu tarz : https://www.instagram.com/p/CjlXYIyJlHI/
ön tekerleri sökeceksin, motorun olduğu yere akü elektrik vs. kapı vs zaten var. döşemeyi söküp arkaya katlanır yatak tarzı bişey yapıcan. bagaj kapısını açınca da ufak bi ocak/mutfak şekli.
-
yolbulucu bunu yazdıRETRET bunu yazdıyolbulucu bunu yazdı
alakasız belki ama merak ettiğimden soruyorum: youtube da gavurlar normal arabayı elektrikliye çeviriyo. sıfırdan elektrikli araç yapıyo vs . türkiyede bu tarz bişeyin prosedürü nasıl ?
atıyorum yürürü kötü araba aldım elektrikliye çevirdim. bunun için nası bi prosedür izlemem lazım?
ya da kendime araba yaptım sıfırdan atıyorum.
bende merak ediyorum. twingo falan çok ideal elektrik çevrimi için.
ben twingo ya da citroen c3 ile cekme karavan yapmak istiyorum şu tarz : https://www.instagram.com/p/CjlXYIyJlHI/
ön tekerleri sökeceksin, motorun olduğu yere akü elektrik vs. kapı vs zaten var. döşemeyi söküp arkaya katlanır yatak tarzı bişey yapıcan. bagaj kapısını açınca da ufak bi ocak/mutfak şekli.
fi tarihinde buna bakmıştım aslında fena proje değil
https://onedio.com/haber/126-bis-ten-e-bis-e-tam-yerli-elektrikli-otomobil-macerasi-606961 -
Elektrikli araç merak eden kişiler araç kiralama şirketlerinden kiralama yaparak meraklarını giderebilirler.
örnek olarak
Renault Zoe Günlük 1.150 TL
Volvo XC40 Elektrikli Günlük 2.900 TL
Fiat 500 Electric Günlük 900 TL
yolcu360 uygulamasından bulunduğunuz bölgedeki araçları aratabilirsiniz muhtemelen büyük şehirlerde daha fazla seçenek vardır.
Ben 2 defa uzun yol için coyota corolla hybrid 1.8 e-CVT kiraladım , araç çok rahat geniş fakat motor ve şanzıman çok sıkıntılı %100 elektrikli bir toyota corolla kullanmak isterdim.
-
kroo bunu yazdı
Merak ettim aramızda benden başka kullananlar var mı?
Sıkıntılarımızı merak ettiklerimizi buradan paylaşalım dedim.
mesela hangi şarj cihazını kullanıyorsunuz?
nelere dikkat ediyorsunuz?2020 Hyundai Kona Electric var, full paket. 64 kwh pili var.
Evin garajında prizden de şarj ediyorum ama genelde işyerinin otoparkında ücretsiz şarj istasyonundan dolduruyorum.
Ortalama ayda 1 defa uzun yola gittiğim zaman da hızlı şarj istasyonunda şarj ediyorum.
Ev/iş/market rotasında menzil 450 km üzeri oluyor yaz lastikleri & bahar/yaz mevsiminde. Ortalama 12-13 kwh/100km oluyor.
Uzun yol olunca 400 km civarına düşüyor. Ortalama 15-17 arasında değişiyor 100 km'de.
Kışın buralarda iklim sert, yollar genelde buzla kaplı oluyor. Şehir içi menzil 400 km uzun yol menzil 360 km civarıydı benim için.
Bu günlerde dışarısı 19-21 derece, benim arabanın kliması da 20 dereceye ayarlı. Dışarısı 20 iken arabanın içini 20 derece tutmak için çok bir enerji harcamıyor bu mevsimde.
Ama kışın -10 -20 dereceyi +20 yapmak için daha fazla enerji harcıyor. Ayrıca kış lastikleri de sanırım %1-2 fark ettiriyor olmalı.
Bulunduğum ülkede en hızlı gidilebilecek otoyollar 120 km/h ile sınırlı, ki bana yakın şehirlerde o bile yok. Max 110 ile gidiyoruz şehirlerarası. Ev/iş/market üçgeninde ortalam hızım genelde 60km/h civarı oluyor zaten.
Tahmin ediyorum ki Türkiye'de iklim avantajı olur ama yollar daha iyi ve hız limitleri daha yüksek olduğu için de tüketim artar. Birbirini dengeler ve aşağı yukarı bu şekilde olur diye tahmin ediyorum.
-
JPriest bunu yazdıkroo bunu yazdı
Merak ettim aramızda benden başka kullananlar var mı?
Sıkıntılarımızı merak ettiklerimizi buradan paylaşalım dedim.
mesela hangi şarj cihazını kullanıyorsunuz?
nelere dikkat ediyorsunuz?2020 Hyundai Kona Electric var, full paket. 64 kwh pili var.
Evin garajında prizden de şarj ediyorum ama genelde işyerinin otoparkında ücretsiz şarj istasyonundan dolduruyorum.
Ortalama ayda 1 defa uzun yola gittiğim zaman da hızlı şarj istasyonunda şarj ediyorum.
Ev/iş/market rotasında menzil 450 km üzeri oluyor yaz lastikleri & bahar/yaz mevsiminde. Ortalama 12-13 kwh/100km oluyor.
Uzun yol olunca 400 km civarına düşüyor. Ortalama 15-17 arasında değişiyor 100 km'de.
Kışın buralarda iklim sert, yollar genelde buzla kaplı oluyor. Şehir içi menzil 400 km uzun yol menzil 360 km civarıydı benim için.
Bu günlerde dışarısı 19-21 derece, benim arabanın kliması da 20 dereceye ayarlı. Dışarısı 20 iken arabanın içini 20 derece tutmak için çok bir enerji harcamıyor bu mevsimde.
Ama kışın -10 -20 dereceyi +20 yapmak için daha fazla enerji harcıyor. Ayrıca kış lastikleri de sanırım %1-2 fark ettiriyor olmalı.
Bulunduğum ülkede en hızlı gidilebilecek otoyollar 120 km/h ile sınırlı, ki bana yakın şehirlerde o bile yok. Max 110 ile gidiyoruz şehirlerarası. Ev/iş/market üçgeninde ortalam hızım genelde 60km/h civarı oluyor zaten.
Tahmin ediyorum ki Türkiye'de iklim avantajı olur ama yollar daha iyi ve hız limitleri daha yüksek olduğu için de tüketim artar. Birbirini dengeler ve aşağı yukarı bu şekilde olur diye tahmin ediyorum.
hocam 220 V düz prizden elektrik çekince adaptör ısınıyor mu? 10 saat şarjda bırakabiliyor musun mesela?
-
Bir ısınma problemi olduğunu görmedim hocam henüz. İsveç'te elektrik default 220 volt değil bu arada 230 volt, ek bilgi olarak yazayım.
Arabayı garajda halihazırda var olan bir prizden şarj ederken aynı anda çamaşır makinesini de çalıştırınca sigorta atmıştı.
Sonrasında garaja 16 amperlik sigortası olan ve sadece araba şarjı için kullanacağım yeni priz çektim ve o günden sonra bir daha problem yaşamadım.
Evdeki adaptör ile 1.7 kw ile şarj ediyor bu arada.
-
kroo bunu yazdıJPriest bunu yazdıkroo bunu yazdı
Merak ettim aramızda benden başka kullananlar var mı?
Sıkıntılarımızı merak ettiklerimizi buradan paylaşalım dedim.
mesela hangi şarj cihazını kullanıyorsunuz?
nelere dikkat ediyorsunuz?2020 Hyundai Kona Electric var, full paket. 64 kwh pili var.
Evin garajında prizden de şarj ediyorum ama genelde işyerinin otoparkında ücretsiz şarj istasyonundan dolduruyorum.
Ortalama ayda 1 defa uzun yola gittiğim zaman da hızlı şarj istasyonunda şarj ediyorum.
Ev/iş/market rotasında menzil 450 km üzeri oluyor yaz lastikleri & bahar/yaz mevsiminde. Ortalama 12-13 kwh/100km oluyor.
Uzun yol olunca 400 km civarına düşüyor. Ortalama 15-17 arasında değişiyor 100 km'de.
Kışın buralarda iklim sert, yollar genelde buzla kaplı oluyor. Şehir içi menzil 400 km uzun yol menzil 360 km civarıydı benim için.
Bu günlerde dışarısı 19-21 derece, benim arabanın kliması da 20 dereceye ayarlı. Dışarısı 20 iken arabanın içini 20 derece tutmak için çok bir enerji harcamıyor bu mevsimde.
Ama kışın -10 -20 dereceyi +20 yapmak için daha fazla enerji harcıyor. Ayrıca kış lastikleri de sanırım %1-2 fark ettiriyor olmalı.
Bulunduğum ülkede en hızlı gidilebilecek otoyollar 120 km/h ile sınırlı, ki bana yakın şehirlerde o bile yok. Max 110 ile gidiyoruz şehirlerarası. Ev/iş/market üçgeninde ortalam hızım genelde 60km/h civarı oluyor zaten.
Tahmin ediyorum ki Türkiye'de iklim avantajı olur ama yollar daha iyi ve hız limitleri daha yüksek olduğu için de tüketim artar. Birbirini dengeler ve aşağı yukarı bu şekilde olur diye tahmin ediyorum.
hocam 220 V düz prizden elektrik çekince adaptör ısınıyor mu? 10 saat şarjda bırakabiliyor musun mesela?
Sanayi elektriği 32A 220v ile şarj ediyorum aşağı yukarı 6,5-7kw
Voltaj dalgalanması olduğunda şarjı kesiyor bazen. Dalgalanma tahmin tabii.
Isınma yazın güneşin altında max 50-55 derece falan görüyor adaptör yanlış hatırlamıyorsam. Kışın 20-25 aralığında dolduruyor. Kendi ekranı ve ısı göstergesi var.
Isınma büyük problem değil adaptörde. Uygun üretiliyorlar düzgün bir üreticiden alınırsa.
Ama sigorta paneline kadar düzgün kablo çekmek gerekiyor. 40A sigorta şarj için, 32A sigorta evin ana girişi.
Aynı anda şarj, fırın, fanlı ısıtıcı, elektrikli termosifon, çamaşır bulaşık makinesi denk getirmemeye çalışıyorum. Yoksa saate giden sigortalara el değmiyor, riskli.
Yoğun kullanım olacaksa 24 veya 16 amperle şarj ediyorum.
Esas olay saat tarafında yani
-
Hiç böyle acil bir durumda atıyorum starbucks prizine taktığınız oldu mu?
arabadan hiç çıkarmıyorum çünkü o adaptörü