Elektrikli Araç Kullanan Müridler
-
kroo bunu yazdı
Hiç böyle acil bir durumda atıyorum starbucks prizine taktığınız oldu mu?
arabadan hiç çıkarmıyorum çünkü o adaptörü:D hayır
aile dostunun yazlığına taktık bir kere
starbucks prizinden alacağın 16 amper olsa, 24 saat falan sürer dolması. acil durumu götürecek kadar şarj edeyim desen en az 4-6 saat falan. Pek mantıklı değil ama beeeelki ömrü hayatında bir defa lazım olur, iyi ki yanımdaymış dedirtir
-
1- Batarya sorunları
2- Şarj altyapı sorunları
3- Şarj süresi
4- Menzil süresi
1.1- Aracı aldıktan sonra batarya ömrü tükendiğinde aracın satış fiyatı oldukça düşecek.
1.2- Batarya ömrü hakkında halen net bir bilgi sahibi değiliz. (cep telefonları ve laptop bataryaları gibi tamamen soru işareti)
2.1- Şarj istasyonlarını her an her yerde bulamayabilirsiniz.
2.2- Şarj istasyonlarının yayılmaları insanların elektrikli araca yatkınlığının artmasıyla artacaktır. Bu da günümüz türkiyesinde araçların yüksek maliyetli olması sebebiyle epeyce yavaş ilerliyor.
2.3- Arz-talep dengesinde yeterli bir noktaya çıkıldığında, ücretsiz şarj hizmeti veren firmalar yavaş yavaş ücretli hale gelecektir.
3.1- Araç sayısının artması araç şarj kuyruklarının oluşmasına sebep olacaktır, özellikle tatil dönemlerinde tam bir işkence haline gelebilir. Çünkü elektrikli araçlar yavaş şarj oluyor.
3.2- Araç şarj süresinin azalacağına dair bir çok medyatik haber paylaşılıp insanları elektrikli araç almaya teşvik edeceklerdir fakat en nihayetinde onlarca yıllık çalışmaya rağmen bugün bir cep telefonunu bile maximum 45 dk'ya düşürebilen teknoloji. Henüz işin başında olunan araç teknolojisinde pek de bişey umamıyoruz.
3.3- Şarj süresinin uzun olması acil kaynaklanabilecek hayati sorunlar için çok olumsuz bir durum teşkil ediyor. Sağlık, ailevi problemlerde elinizi kolunuzu bağlayabilir.
4.1- Elektriğin depolanması konusunda çok zayıf olduğumuz bir gerçek ve bununla ilgili onlarca yıldır çalışma yapılsa da bir arpa boyu ilerlenemedi. Çok büyük bir "İCAT" olmadığı sürece de aynı tür bataryaları kullanmaya devam edeceğiz. Bu da her şekilde araçlara sığdırılabilecek maksimum batarya ile menzil artırılacak fakat şarj süresi uzayacak.
4.2- Menzil süresnin kıısıtlı olması, sizi uzun yolculuklardan edebilir ya da yolculuk sürenizin uzamasına sebep olur.
Şimdi gelelim genel sorunlara;
1- Elektrikli aracı kullandığınız lokasyondaki hava sıcaklığı bile aracın menzilini etkileyecektir.
2- Klima, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, aracın içinde ışık yakmak hatta sunroof'u açmak dahi sizin menzilinizden çalacaktır.
3- Araç frenine basınca oluşan enerjiden elektrik sağlama olayı yüzünden gerekli gereksiz fren yapıp balataların, disklerin ve lastiklerin daha çabuk tükenmesine sebep olacaksınız.
4- Ne kadar çok gaza basarsanız o kadar hızlı menziliniz kısalacağı için, altınızdaki araç porcshe de olsa tesla da olsa hiç bir zaman yeterince o gücün tadını alamayacaksınız.
5- Sürekli menzil hesabı yapacaksınız, bu da hayatınıza yeni bir düşünmeniz gereken konu eklemiş olacak.
6- Telefonunuz, laptop'unuz, tabletiniz, akıllı saatiniz, powerbank'iniz yetmezmiş gibi bir de sürekli aracınızın şarjını gözetmek zorunda kalacaksınız.
7- Daha kötüsü telefonunuzu ya da diğer cihazlarınızı şarj etmeyi unutsanız da bir şekilde bu durumu gün içerisinde telafi edebilirken aracınızı şarj etmeyi unutmak sizi çok zor durumlara sokabilir.
8- Şarj sürelerinin uzunluğu sizin zamanınızdan çalacak, uzun yolculuklarda a noktasından b noktasına 3 saatte gidebilecekken şarj noktalarında harcanan zaman sizin hayatınızdan çalınıyor olacak.
9- Eskaza şarjınız bir anda biterse yolda kalırsanız benzinli araçlar gibi bir bidon şarj alamayacağınız için o gününüz nerede yolda kaldığınıza bağlı olarak rezil olacak.
Sözün özü; bana göre elektrik; araçlar için uygun bir enerji yakıt yöntemi değil. Farklı enerji yakıt yöntemleri gelecektir mutlaka, hidrojenle çalıışanlar yapılıyordu sanırım mesela o çok daha mantıklı.
Elektrikli aracı sıcak havada kullanamazsınız, soğuk havada kullanamazsınız (verimli olarak), ideal şartları sağlasanız da sürekli batarya, menzil, şarj hesabı yapacak hem zihninizi meşgul edecek hem de zamanınızı çalacak.
İnsanlar zaman kazanmak için hayatta daha çok "AN" yaşayabilmek para harcarken, benim zamanımdan çalacak bir şeye para vermeyi doğru bulmuyorum.Çok paranız varsa, evde benzinli aracınız varsa merakınızı gidermek için alabilirsiniz onun dışında elektrikli araç almanın bir tane bile mantıklı sebebi yoktur. Aylık 3-4 bin lira benzin tasarufu etmek için hayatınızdan ömrünüzden zaman çalmak anlamsız bir davranış.
kelebeksim tarafından 05/Haz/23 11:04 tarihinde düzenlenmiştir
Not: Audi E-Tron GT kullanıcısıyım.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-autovega-2021-model-audi-e-tron-gt-qattro-hatasiz-1101461280/detay -
kelebeksim bunu yazdı
1- Batarya sorunları
2- Şarj altyapı sorunları
3- Şarj süresi
4- Menzil süresi
1.1- Aracı aldıktan sonra batarya ömrü tükendiğinde aracın satış fiyatı oldukça düşecek.
1.2- Batarya ömrü hakkında halen net bir bilgi sahibi değiliz. (cep telefonları ve laptop bataryaları gibi tamamen soru işareti)
2.1- Şarj istasyonlarını her an her yerde bulamayabilirsiniz.
2.2- Şarj istasyonlarının yayılmaları insanların elektrikli araca yatkınlığının artmasıyla artacaktır. Bu da günümüz türkiyesinde araçların yüksek maliyetli olması sebebiyle epeyce yavaş ilerliyor.
2.3- Arz-talep dengesinde yeterli bir noktaya çıkıldığında, ücretsiz şarj hizmeti veren firmalar yavaş yavaş ücretli hale gelecektir.
3.1- Araç sayısının artması araç şarj kuyruklarının oluşmasına sebep olacaktır, özellikle tatil dönemlerinde tam bir işkence haline gelebilir. Çünkü elektrikli araçlar yavaş şarj oluyor.
3.2- Araç şarj süresinin azalacağına dair bir çok medyatik haber paylaşılıp insanları elektrikli araç almaya teşvik edeceklerdir fakat en nihayetinde onlarca yıllık çalışmaya rağmen bugün bir cep telefonunu bile maximum 45 dk'ya düşürebilen teknoloji. Henüz işin başında olunan araç teknolojisinde pek de bişey umamıyoruz.
3.3- Şarj süresinin uzun olması acil kaynaklanabilecek hayati sorunlar için çok olumsuz bir durum teşkil ediyor. Sağlık, ailevi problemlerde elinizi kolunuzu bağlayabilir.
4.1- Elektriğin depolanması konusunda çok zayıf olduğumuz bir gerçek ve bununla ilgili onlarca yıldır çalışma yapılsa da bir arpa boyu ilerlenemedi. Çok büyük bir "İCAT" olmadığı sürece de aynı tür bataryaları kullanmaya devam edeceğiz. Bu da her şekilde araçlara sığdırılabilecek maksimum batarya ile menzil artırılacak fakat şarj süresi uzayacak.
4.2- Menzil süresnin kıısıtlı olması, sizi uzun yolculuklardan edebilir ya da yolculuk sürenizin uzamasına sebep olur.
Şimdi gelelim genel sorunlara;
1- Elektrikli aracı kullandığınız lokasyondaki hava sıcaklığı bile aracın menzilini etkileyecektir.
2- Klima, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, aracın içinde ışık yakmak hatta sunroof'u açmak dahi sizin menzilinizden çalacaktır.
3- Araç frenine basınca oluşan enerjiden elektrik sağlama olayı yüzünden gerekli gereksiz fren yapıp balataların, disklerin ve lastiklerin daha çabuk tükenmesine sebep olacaksınız.
4- Ne kadar çok gaza basarsanız o kadar hızlı menziliniz kısalacağı için, altınızdaki araç porcshe de olsa tesla da olsa hiç bir zaman yeterince o gücün tadını alamayacaksınız.
5- Sürekli menzil hesabı yapacaksınız, bu da hayatınıza yeni bir düşünmeniz gereken konu eklemiş olacak.
6- Telefonunuz, laptop'unuz, tabletiniz, akıllı saatiniz, powerbank'iniz yetmezmiş gibi bir de sürekli aracınızın şarjını gözetmek zorunda kalacaksınız.
7- Daha kötüsü telefonunuzu ya da diğer cihazlarınızı şarj etmeyi unutsanız da bir şekilde bu durumu gün içerisinde telafi edebilirken aracınızı şarj etmeyi unutmak sizi çok zor durumlara sokabilir.
8- Şarj sürelerinin uzunluğu sizin zamanınızdan çalacak, uzun yolculuklarda a noktasından b noktasına 3 saatte gidebilecekken şarj noktalarında harcanan zaman sizin hayatınızdan çalınıyor olacak.
9- Eskaza şarjınız bir anda biterse yolda kalırsanız benzinli araçlar gibi bir bidon şarj alamayacağınız için o gününüz nerede yolda kaldığınıza bağlı olarak rezil olacak.
Sözün özü; bana göre elektrik; araçlar için uygun bir enerji yakıt yöntemi değil. Farklı enerji yakıt yöntemleri gelecektir mutlaka, hidrojenle çalıışanlar yapılıyordu sanırım mesela o çok daha mantıklı.
Elektrikli aracı sıcak havada kullanamazsınız, soğuk havada kullanamazsınız (verimli olarak), ideal şartları sağlasanız da sürekli batarya, menzil, şarj hesabı yapacak hem zihninizi meşgul edecek hem de zamanınızı çalacak.
İnsanlar zaman kazanmak için hayatta daha çok "AN" yaşayabilmek para harcarken, benim zamanımdan çalacak bir şeye para vermeyi doğru bulmuyorum.Çok paranız varsa, evde benzinli aracınız varsa merakınızı gidermek için alabilirsiniz onun dışında elektrikli araç almanın bir tane bile mantıklı sebebi yoktur. Aylık 3-4 bin lira benzin tasarufu etmek için hayatınızdan ömrünüzden zaman çalmak anlamsız bir davranış.
Not: Audi E-Tron GT kullanıcısıyım.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-autovega-2021-model-audi-e-tron-gt-qattro-hatasiz-1101461280/detaypazar günü oraköyde dolanan sen miydin hocam :)
arkadaşımla ne güzel araba dedik
istanbuldayım evimin çevresinde en az 7 tane istasyon var. tabi ki elektrikli araç fanatiği değilim ama sen de biraz hakkını yemişsin :)
bence menzil konusu kötü bir takıntı herhangi bir istasyona gittiğimde insanlar en fazla 400 tl yakıt dolduruyor. -
kelebeksim bunu yazdı
felaket tellallığı yapmışsın resmen. herkes almasın istasyonlarda sıra beklemeyelim gibi ulvi bir amacın varsa tebrik ederim.
yoksa şayet, 2 seneye yakındır kullanıyorum, bir kere şarj istasyonu bulamadığım yolda kalmadığım olmadı. öyle menzil hesabı falan da yapmıyorum. lazım oldukça doldurup kullanıyorum. uzun yola çıkarken de ( uzun yol aracı değiller kesinlikle henüz ) güzergaha ve istasyonlara göre planlama yapan uygulamaya kalkış ve varış istikametlerini giriyorum, şurada şu kadar şarj et devam et diyor :)
eco modu da çok nadir açarım. o gücü iliklerime kadar hissederim. ölüsü 200km yapıyor menzilin yarısından feragat edip keyifle sürüyorum. şehir içi zaten amk :)
edit, lpgli komşum 1-1,5 lira yakarken aynı mesafeyi 30-40 kuruşa gidiyorum hem de elektrikli, şansımansız, vites geçişsiz, seri atik araba konforuyla.
ha gönül ister miydi bi tesla, taycan, maybach, neden olmasın :)
noname tarafından 05/Haz/23 15:05 tarihinde düzenlenmiştir -
Benimde aklımda elektrikliye geçmek var. Tesla ve EQA arasında kaldım. Kötü yorumlar aklımı karıştırıyor.
-
kelebeksim bunu yazdı
1- Batarya sorunları
2- Şarj altyapı sorunları
3- Şarj süresi
4- Menzil süresi
1.1- Aracı aldıktan sonra batarya ömrü tükendiğinde aracın satış fiyatı oldukça düşecek.
1.2- Batarya ömrü hakkında halen net bir bilgi sahibi değiliz. (cep telefonları ve laptop bataryaları gibi tamamen soru işareti)
2.1- Şarj istasyonlarını her an her yerde bulamayabilirsiniz.
2.2- Şarj istasyonlarının yayılmaları insanların elektrikli araca yatkınlığının artmasıyla artacaktır. Bu da günümüz türkiyesinde araçların yüksek maliyetli olması sebebiyle epeyce yavaş ilerliyor.
2.3- Arz-talep dengesinde yeterli bir noktaya çıkıldığında, ücretsiz şarj hizmeti veren firmalar yavaş yavaş ücretli hale gelecektir.
3.1- Araç sayısının artması araç şarj kuyruklarının oluşmasına sebep olacaktır, özellikle tatil dönemlerinde tam bir işkence haline gelebilir. Çünkü elektrikli araçlar yavaş şarj oluyor.
3.2- Araç şarj süresinin azalacağına dair bir çok medyatik haber paylaşılıp insanları elektrikli araç almaya teşvik edeceklerdir fakat en nihayetinde onlarca yıllık çalışmaya rağmen bugün bir cep telefonunu bile maximum 45 dk'ya düşürebilen teknoloji. Henüz işin başında olunan araç teknolojisinde pek de bişey umamıyoruz.
3.3- Şarj süresinin uzun olması acil kaynaklanabilecek hayati sorunlar için çok olumsuz bir durum teşkil ediyor. Sağlık, ailevi problemlerde elinizi kolunuzu bağlayabilir.
4.1- Elektriğin depolanması konusunda çok zayıf olduğumuz bir gerçek ve bununla ilgili onlarca yıldır çalışma yapılsa da bir arpa boyu ilerlenemedi. Çok büyük bir "İCAT" olmadığı sürece de aynı tür bataryaları kullanmaya devam edeceğiz. Bu da her şekilde araçlara sığdırılabilecek maksimum batarya ile menzil artırılacak fakat şarj süresi uzayacak.
4.2- Menzil süresnin kıısıtlı olması, sizi uzun yolculuklardan edebilir ya da yolculuk sürenizin uzamasına sebep olur.
Şimdi gelelim genel sorunlara;
1- Elektrikli aracı kullandığınız lokasyondaki hava sıcaklığı bile aracın menzilini etkileyecektir.
2- Klima, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, aracın içinde ışık yakmak hatta sunroof'u açmak dahi sizin menzilinizden çalacaktır.
3- Araç frenine basınca oluşan enerjiden elektrik sağlama olayı yüzünden gerekli gereksiz fren yapıp balataların, disklerin ve lastiklerin daha çabuk tükenmesine sebep olacaksınız.
4- Ne kadar çok gaza basarsanız o kadar hızlı menziliniz kısalacağı için, altınızdaki araç porcshe de olsa tesla da olsa hiç bir zaman yeterince o gücün tadını alamayacaksınız.
5- Sürekli menzil hesabı yapacaksınız, bu da hayatınıza yeni bir düşünmeniz gereken konu eklemiş olacak.
6- Telefonunuz, laptop'unuz, tabletiniz, akıllı saatiniz, powerbank'iniz yetmezmiş gibi bir de sürekli aracınızın şarjını gözetmek zorunda kalacaksınız.
7- Daha kötüsü telefonunuzu ya da diğer cihazlarınızı şarj etmeyi unutsanız da bir şekilde bu durumu gün içerisinde telafi edebilirken aracınızı şarj etmeyi unutmak sizi çok zor durumlara sokabilir.
8- Şarj sürelerinin uzunluğu sizin zamanınızdan çalacak, uzun yolculuklarda a noktasından b noktasına 3 saatte gidebilecekken şarj noktalarında harcanan zaman sizin hayatınızdan çalınıyor olacak.
9- Eskaza şarjınız bir anda biterse yolda kalırsanız benzinli araçlar gibi bir bidon şarj alamayacağınız için o gününüz nerede yolda kaldığınıza bağlı olarak rezil olacak.
Sözün özü; bana göre elektrik; araçlar için uygun bir enerji yakıt yöntemi değil. Farklı enerji yakıt yöntemleri gelecektir mutlaka, hidrojenle çalıışanlar yapılıyordu sanırım mesela o çok daha mantıklı.
Elektrikli aracı sıcak havada kullanamazsınız, soğuk havada kullanamazsınız (verimli olarak), ideal şartları sağlasanız da sürekli batarya, menzil, şarj hesabı yapacak hem zihninizi meşgul edecek hem de zamanınızı çalacak.
İnsanlar zaman kazanmak için hayatta daha çok "AN" yaşayabilmek para harcarken, benim zamanımdan çalacak bir şeye para vermeyi doğru bulmuyorum.Çok paranız varsa, evde benzinli aracınız varsa merakınızı gidermek için alabilirsiniz onun dışında elektrikli araç almanın bir tane bile mantıklı sebebi yoktur. Aylık 3-4 bin lira benzin tasarufu etmek için hayatınızdan ömrünüzden zaman çalmak anlamsız bir davranış.
Not: Audi E-Tron GT kullanıcısıyım.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-autovega-2021-model-audi-e-tron-gt-qattro-hatasiz-1101461280/detayHocam mükemmel anlatım..
Respect
-
Arkadaşlar konuyu hortlatalım. 1 sene geçmiş, elektrikli araç tecrübe eden olmuştur. Piyasası da az buçuk oturdu.
İkinci araç olarak istanbul içi günlük 150km maks olacak şekilde elektrikli araç almak istiyorum.
Performans ve eğlence amaçlı.. Tecrübeli arkadaşların yorumunu rica edeyim. kelebeksim varmış ama banlanmış, üzdü.
-
istek uzerine
Duzenleme; denedim ama anasayfaya dusmedi
blackhammer tarafından 05/Ağu/24 20:52 tarihinde düzenlenmiştir -
Hocam 1 yıldır elektrikli kullanıyorum 16.000 km oldu evde trifaze sarz ediyorum. Sarj cihazini youtube da buldugum ismail hocadan aldim ben aldigimda 500 dolara denk gekiyordu fiyatı cihazi merak edersen youtube a şarj ismail hoca yazinca çıkıyor. Benim arac 88 kw guncel rakamla sifirdan yüze ev elektriği maliyet 242 tl aracın dolması. Aldığımdan beri 4 kez gebzeden ankara bi kerede balıkesir uzun yol tecrübem oldu yola çıkmadan rotani planlayip çıkarsan sıkıntı yok. Ayrica sarj yerlerini görmek için voltla sarj@tr plugshare lixhium uygulamalarıni yükle telefonuna çok faydası oluyor. Zes ve esarj firmalarının kredi kartı gibi kartlari var sarji baslatmak için telefon ile ugrasmana gerek kalmıyor direk karti okutunca başlıyor sarj. Aklima gelenler bunlar sormak istediğin bir şey olursa bi dm uzağındayım.
-
İonic 5 alma arefesindeyim. C suv güzel araç 800v mimarili.1.600.000 tl
Ionic 6 c Sedan tipi göreceli ama çok verimli güzel araç. Menzili biraz daha iyi 1.600.000tl
Torres evx D suv dev gibi bence çok yakışıklı büyük bataryalu 1milyon km garantili 1.880.000 TL
Tesla kısa menzil tek 1.730.000tl bu işin babası ne kadar ekmek o kadar köfte versiyonu.
Togg ben olsam yazılım sorunlarını halen çözemediklerinden dolayı almam, alsam da ikinci el değer kaybına bakıp bunlar neden bu kadar düşüğe ikinci el satıyorlar kısmına takılmadam alırım.