folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Elektrikli Araç Kullanan Müridler



Elektrikli Araç Kullanan Müridler

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    kroo bunu yazdı

    Hiç böyle acil bir durumda atıyorum starbucks prizine taktığınız oldu mu? 

    arabadan hiç çıkarmıyorum çünkü o adaptörü

    :D hayır

    aile dostunun yazlığına taktık bir kere

    starbucks prizinden alacağın 16 amper olsa, 24 saat falan sürer dolması. acil durumu götürecek kadar şarj edeyim desen en az 4-6 saat falan. Pek mantıklı değil ama beeeelki ömrü hayatında bir defa lazım olur, iyi ki yanımdaymış dedirtir


    ...said addicted.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kelebeksim
    kelebeksim's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2021
    Erkek

    1- Batarya sorunları
    2- Şarj altyapı sorunları
    3- Şarj süresi
    4- Menzil süresi

    1.1- Aracı aldıktan sonra batarya ömrü tükendiğinde aracın satış fiyatı oldukça düşecek.
    1.2- Batarya ömrü hakkında halen net bir bilgi sahibi değiliz. (cep telefonları ve laptop bataryaları gibi tamamen soru işareti)
    2.1- Şarj istasyonlarını her an her yerde bulamayabilirsiniz.
    2.2- Şarj istasyonlarının yayılmaları insanların elektrikli araca yatkınlığının artmasıyla artacaktır. Bu da günümüz türkiyesinde araçların yüksek maliyetli olması sebebiyle epeyce yavaş ilerliyor.
    2.3- Arz-talep dengesinde yeterli bir noktaya çıkıldığında, ücretsiz şarj hizmeti veren firmalar yavaş yavaş ücretli hale gelecektir.
    3.1- Araç sayısının artması araç şarj kuyruklarının oluşmasına sebep olacaktır, özellikle tatil dönemlerinde tam bir işkence haline gelebilir. Çünkü elektrikli araçlar yavaş şarj oluyor.
    3.2- Araç şarj süresinin azalacağına dair bir çok medyatik haber paylaşılıp insanları elektrikli araç almaya teşvik edeceklerdir fakat en nihayetinde onlarca yıllık çalışmaya rağmen bugün bir cep telefonunu bile maximum 45 dk'ya düşürebilen teknoloji. Henüz işin başında olunan araç teknolojisinde pek de bişey umamıyoruz.
    3.3- Şarj süresinin uzun olması acil kaynaklanabilecek hayati sorunlar için çok olumsuz bir durum teşkil ediyor. Sağlık, ailevi problemlerde elinizi kolunuzu bağlayabilir.
    4.1- Elektriğin depolanması konusunda çok zayıf olduğumuz bir gerçek ve bununla ilgili onlarca yıldır çalışma yapılsa da bir arpa boyu ilerlenemedi. Çok büyük bir "İCAT" olmadığı sürece de aynı tür bataryaları kullanmaya devam edeceğiz. Bu da her şekilde araçlara sığdırılabilecek maksimum batarya ile menzil artırılacak fakat şarj süresi uzayacak.
    4.2- Menzil süresnin kıısıtlı olması, sizi uzun yolculuklardan edebilir ya da yolculuk sürenizin uzamasına sebep olur.

    Şimdi gelelim genel sorunlara;
    1- Elektrikli aracı kullandığınız lokasyondaki hava sıcaklığı bile aracın menzilini etkileyecektir.
    2- Klima, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, aracın içinde ışık yakmak hatta sunroof'u açmak dahi sizin menzilinizden çalacaktır.
    3- Araç frenine basınca oluşan enerjiden elektrik sağlama olayı yüzünden gerekli gereksiz fren yapıp balataların, disklerin ve lastiklerin daha çabuk tükenmesine sebep olacaksınız.
    4- Ne kadar çok gaza basarsanız o kadar hızlı menziliniz kısalacağı için, altınızdaki araç porcshe de olsa tesla da olsa hiç bir zaman yeterince o gücün tadını alamayacaksınız.
    5- Sürekli menzil hesabı yapacaksınız, bu da hayatınıza yeni bir düşünmeniz gereken konu eklemiş olacak.
    6- Telefonunuz, laptop'unuz, tabletiniz, akıllı saatiniz, powerbank'iniz yetmezmiş gibi bir de sürekli aracınızın şarjını gözetmek zorunda kalacaksınız. 
    7- Daha kötüsü telefonunuzu ya da diğer cihazlarınızı şarj etmeyi unutsanız da bir şekilde bu durumu gün içerisinde telafi edebilirken aracınızı şarj etmeyi unutmak sizi çok zor durumlara sokabilir.
    8- Şarj sürelerinin uzunluğu sizin zamanınızdan çalacak, uzun yolculuklarda a noktasından b noktasına 3 saatte gidebilecekken şarj noktalarında harcanan zaman sizin hayatınızdan çalınıyor olacak.
    9- Eskaza şarjınız bir anda biterse yolda kalırsanız benzinli araçlar gibi bir bidon şarj alamayacağınız için o gününüz nerede yolda kaldığınıza bağlı olarak rezil olacak.

    Sözün özü; bana göre elektrik; araçlar için uygun bir enerji yakıt yöntemi değil. Farklı enerji yakıt yöntemleri gelecektir mutlaka, hidrojenle çalıışanlar yapılıyordu sanırım mesela o çok daha mantıklı. 
    Elektrikli aracı sıcak havada kullanamazsınız, soğuk havada kullanamazsınız (verimli olarak), ideal şartları sağlasanız da sürekli batarya, menzil, şarj hesabı yapacak hem zihninizi meşgul edecek hem de zamanınızı çalacak.
    İnsanlar zaman kazanmak için hayatta daha çok "AN" yaşayabilmek para harcarken, benim zamanımdan çalacak bir şeye para vermeyi doğru bulmuyorum.

    Çok paranız varsa, evde benzinli aracınız varsa merakınızı gidermek için alabilirsiniz onun dışında elektrikli araç almanın bir tane bile mantıklı sebebi yoktur. Aylık 3-4 bin lira benzin tasarufu etmek için hayatınızdan ömrünüzden zaman çalmak anlamsız bir davranış.


    Not: Audi E-Tron GT kullanıcısıyım.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-autovega-2021-model-audi-e-tron-gt-qattro-hatasiz-1101461280/detay

    kelebeksim tarafından 05/Haz/23 11:04 tarihinde düzenlenmiştir
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kroo
    kroo's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2006
    Erkek
    kelebeksim bunu yazdı

    1- Batarya sorunları
    2- Şarj altyapı sorunları
    3- Şarj süresi
    4- Menzil süresi

    1.1- Aracı aldıktan sonra batarya ömrü tükendiğinde aracın satış fiyatı oldukça düşecek.
    1.2- Batarya ömrü hakkında halen net bir bilgi sahibi değiliz. (cep telefonları ve laptop bataryaları gibi tamamen soru işareti)
    2.1- Şarj istasyonlarını her an her yerde bulamayabilirsiniz.
    2.2- Şarj istasyonlarının yayılmaları insanların elektrikli araca yatkınlığının artmasıyla artacaktır. Bu da günümüz türkiyesinde araçların yüksek maliyetli olması sebebiyle epeyce yavaş ilerliyor.
    2.3- Arz-talep dengesinde yeterli bir noktaya çıkıldığında, ücretsiz şarj hizmeti veren firmalar yavaş yavaş ücretli hale gelecektir.
    3.1- Araç sayısının artması araç şarj kuyruklarının oluşmasına sebep olacaktır, özellikle tatil dönemlerinde tam bir işkence haline gelebilir. Çünkü elektrikli araçlar yavaş şarj oluyor.
    3.2- Araç şarj süresinin azalacağına dair bir çok medyatik haber paylaşılıp insanları elektrikli araç almaya teşvik edeceklerdir fakat en nihayetinde onlarca yıllık çalışmaya rağmen bugün bir cep telefonunu bile maximum 45 dk'ya düşürebilen teknoloji. Henüz işin başında olunan araç teknolojisinde pek de bişey umamıyoruz.
    3.3- Şarj süresinin uzun olması acil kaynaklanabilecek hayati sorunlar için çok olumsuz bir durum teşkil ediyor. Sağlık, ailevi problemlerde elinizi kolunuzu bağlayabilir.
    4.1- Elektriğin depolanması konusunda çok zayıf olduğumuz bir gerçek ve bununla ilgili onlarca yıldır çalışma yapılsa da bir arpa boyu ilerlenemedi. Çok büyük bir "İCAT" olmadığı sürece de aynı tür bataryaları kullanmaya devam edeceğiz. Bu da her şekilde araçlara sığdırılabilecek maksimum batarya ile menzil artırılacak fakat şarj süresi uzayacak.
    4.2- Menzil süresnin kıısıtlı olması, sizi uzun yolculuklardan edebilir ya da yolculuk sürenizin uzamasına sebep olur.

    Şimdi gelelim genel sorunlara;
    1- Elektrikli aracı kullandığınız lokasyondaki hava sıcaklığı bile aracın menzilini etkileyecektir.
    2- Klima, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, aracın içinde ışık yakmak hatta sunroof'u açmak dahi sizin menzilinizden çalacaktır.
    3- Araç frenine basınca oluşan enerjiden elektrik sağlama olayı yüzünden gerekli gereksiz fren yapıp balataların, disklerin ve lastiklerin daha çabuk tükenmesine sebep olacaksınız.
    4- Ne kadar çok gaza basarsanız o kadar hızlı menziliniz kısalacağı için, altınızdaki araç porcshe de olsa tesla da olsa hiç bir zaman yeterince o gücün tadını alamayacaksınız.
    5- Sürekli menzil hesabı yapacaksınız, bu da hayatınıza yeni bir düşünmeniz gereken konu eklemiş olacak.
    6- Telefonunuz, laptop'unuz, tabletiniz, akıllı saatiniz, powerbank'iniz yetmezmiş gibi bir de sürekli aracınızın şarjını gözetmek zorunda kalacaksınız. 
    7- Daha kötüsü telefonunuzu ya da diğer cihazlarınızı şarj etmeyi unutsanız da bir şekilde bu durumu gün içerisinde telafi edebilirken aracınızı şarj etmeyi unutmak sizi çok zor durumlara sokabilir.
    8- Şarj sürelerinin uzunluğu sizin zamanınızdan çalacak, uzun yolculuklarda a noktasından b noktasına 3 saatte gidebilecekken şarj noktalarında harcanan zaman sizin hayatınızdan çalınıyor olacak.
    9- Eskaza şarjınız bir anda biterse yolda kalırsanız benzinli araçlar gibi bir bidon şarj alamayacağınız için o gününüz nerede yolda kaldığınıza bağlı olarak rezil olacak.

    Sözün özü; bana göre elektrik; araçlar için uygun bir enerji yakıt yöntemi değil. Farklı enerji yakıt yöntemleri gelecektir mutlaka, hidrojenle çalıışanlar yapılıyordu sanırım mesela o çok daha mantıklı. 
    Elektrikli aracı sıcak havada kullanamazsınız, soğuk havada kullanamazsınız (verimli olarak), ideal şartları sağlasanız da sürekli batarya, menzil, şarj hesabı yapacak hem zihninizi meşgul edecek hem de zamanınızı çalacak.
    İnsanlar zaman kazanmak için hayatta daha çok "AN" yaşayabilmek para harcarken, benim zamanımdan çalacak bir şeye para vermeyi doğru bulmuyorum.

    Çok paranız varsa, evde benzinli aracınız varsa merakınızı gidermek için alabilirsiniz onun dışında elektrikli araç almanın bir tane bile mantıklı sebebi yoktur. Aylık 3-4 bin lira benzin tasarufu etmek için hayatınızdan ömrünüzden zaman çalmak anlamsız bir davranış.


    Not: Audi E-Tron GT kullanıcısıyım.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-autovega-2021-model-audi-e-tron-gt-qattro-hatasiz-1101461280/detay

    pazar günü oraköyde dolanan sen miydin hocam :)

    arkadaşımla ne güzel araba dedik

    istanbuldayım evimin çevresinde en az 7 tane istasyon var. tabi ki elektrikli araç fanatiği değilim ama sen de biraz hakkını yemişsin :)

    bence menzil konusu kötü bir takıntı herhangi bir istasyona  gittiğimde insanlar en fazla 400 tl yakıt dolduruyor. 


    bu dünyada da öbür dünyada da yanmanın yolu plajdan geçer
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    kelebeksim bunu yazdı

     

    felaket tellallığı yapmışsın resmen. herkes almasın istasyonlarda sıra beklemeyelim gibi ulvi bir amacın varsa tebrik ederim.

    yoksa şayet, 2 seneye yakındır kullanıyorum, bir kere şarj istasyonu bulamadığım yolda kalmadığım olmadı. öyle menzil hesabı falan da yapmıyorum. lazım oldukça doldurup kullanıyorum. uzun yola çıkarken de ( uzun yol aracı değiller kesinlikle henüz ) güzergaha ve istasyonlara göre planlama yapan uygulamaya kalkış ve varış istikametlerini giriyorum, şurada şu kadar şarj et devam et diyor :)

    eco modu da çok nadir açarım. o gücü iliklerime kadar hissederim. ölüsü 200km yapıyor menzilin yarısından feragat edip keyifle sürüyorum. şehir içi zaten amk :)

    edit, lpgli komşum 1-1,5 lira yakarken aynı mesafeyi 30-40 kuruşa gidiyorum hem de elektrikli, şansımansız, vites geçişsiz, seri atik araba konforuyla.

    ha gönül ister miydi bi tesla, taycan, maybach, neden olmasın :)

    noname tarafından 05/Haz/23 15:05 tarihinde düzenlenmiştir

    ...said addicted.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MagaraAdami
    MagaraAdami's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Eylül/2015
    Erkek

    Benimde aklımda elektrikliye geçmek var. Tesla ve EQA arasında kaldım. Kötü yorumlar aklımı karıştırıyor. 


    ~tıp doktoru
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kaan
    Kaan's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek
    kelebeksim bunu yazdı

    1- Batarya sorunları
    2- Şarj altyapı sorunları
    3- Şarj süresi
    4- Menzil süresi

    1.1- Aracı aldıktan sonra batarya ömrü tükendiğinde aracın satış fiyatı oldukça düşecek.
    1.2- Batarya ömrü hakkında halen net bir bilgi sahibi değiliz. (cep telefonları ve laptop bataryaları gibi tamamen soru işareti)
    2.1- Şarj istasyonlarını her an her yerde bulamayabilirsiniz.
    2.2- Şarj istasyonlarının yayılmaları insanların elektrikli araca yatkınlığının artmasıyla artacaktır. Bu da günümüz türkiyesinde araçların yüksek maliyetli olması sebebiyle epeyce yavaş ilerliyor.
    2.3- Arz-talep dengesinde yeterli bir noktaya çıkıldığında, ücretsiz şarj hizmeti veren firmalar yavaş yavaş ücretli hale gelecektir.
    3.1- Araç sayısının artması araç şarj kuyruklarının oluşmasına sebep olacaktır, özellikle tatil dönemlerinde tam bir işkence haline gelebilir. Çünkü elektrikli araçlar yavaş şarj oluyor.
    3.2- Araç şarj süresinin azalacağına dair bir çok medyatik haber paylaşılıp insanları elektrikli araç almaya teşvik edeceklerdir fakat en nihayetinde onlarca yıllık çalışmaya rağmen bugün bir cep telefonunu bile maximum 45 dk'ya düşürebilen teknoloji. Henüz işin başında olunan araç teknolojisinde pek de bişey umamıyoruz.
    3.3- Şarj süresinin uzun olması acil kaynaklanabilecek hayati sorunlar için çok olumsuz bir durum teşkil ediyor. Sağlık, ailevi problemlerde elinizi kolunuzu bağlayabilir.
    4.1- Elektriğin depolanması konusunda çok zayıf olduğumuz bir gerçek ve bununla ilgili onlarca yıldır çalışma yapılsa da bir arpa boyu ilerlenemedi. Çok büyük bir "İCAT" olmadığı sürece de aynı tür bataryaları kullanmaya devam edeceğiz. Bu da her şekilde araçlara sığdırılabilecek maksimum batarya ile menzil artırılacak fakat şarj süresi uzayacak.
    4.2- Menzil süresnin kıısıtlı olması, sizi uzun yolculuklardan edebilir ya da yolculuk sürenizin uzamasına sebep olur.

    Şimdi gelelim genel sorunlara;
    1- Elektrikli aracı kullandığınız lokasyondaki hava sıcaklığı bile aracın menzilini etkileyecektir.
    2- Klima, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, aracın içinde ışık yakmak hatta sunroof'u açmak dahi sizin menzilinizden çalacaktır.
    3- Araç frenine basınca oluşan enerjiden elektrik sağlama olayı yüzünden gerekli gereksiz fren yapıp balataların, disklerin ve lastiklerin daha çabuk tükenmesine sebep olacaksınız.
    4- Ne kadar çok gaza basarsanız o kadar hızlı menziliniz kısalacağı için, altınızdaki araç porcshe de olsa tesla da olsa hiç bir zaman yeterince o gücün tadını alamayacaksınız.
    5- Sürekli menzil hesabı yapacaksınız, bu da hayatınıza yeni bir düşünmeniz gereken konu eklemiş olacak.
    6- Telefonunuz, laptop'unuz, tabletiniz, akıllı saatiniz, powerbank'iniz yetmezmiş gibi bir de sürekli aracınızın şarjını gözetmek zorunda kalacaksınız. 
    7- Daha kötüsü telefonunuzu ya da diğer cihazlarınızı şarj etmeyi unutsanız da bir şekilde bu durumu gün içerisinde telafi edebilirken aracınızı şarj etmeyi unutmak sizi çok zor durumlara sokabilir.
    8- Şarj sürelerinin uzunluğu sizin zamanınızdan çalacak, uzun yolculuklarda a noktasından b noktasına 3 saatte gidebilecekken şarj noktalarında harcanan zaman sizin hayatınızdan çalınıyor olacak.
    9- Eskaza şarjınız bir anda biterse yolda kalırsanız benzinli araçlar gibi bir bidon şarj alamayacağınız için o gününüz nerede yolda kaldığınıza bağlı olarak rezil olacak.

    Sözün özü; bana göre elektrik; araçlar için uygun bir enerji yakıt yöntemi değil. Farklı enerji yakıt yöntemleri gelecektir mutlaka, hidrojenle çalıışanlar yapılıyordu sanırım mesela o çok daha mantıklı. 
    Elektrikli aracı sıcak havada kullanamazsınız, soğuk havada kullanamazsınız (verimli olarak), ideal şartları sağlasanız da sürekli batarya, menzil, şarj hesabı yapacak hem zihninizi meşgul edecek hem de zamanınızı çalacak.
    İnsanlar zaman kazanmak için hayatta daha çok "AN" yaşayabilmek para harcarken, benim zamanımdan çalacak bir şeye para vermeyi doğru bulmuyorum.

    Çok paranız varsa, evde benzinli aracınız varsa merakınızı gidermek için alabilirsiniz onun dışında elektrikli araç almanın bir tane bile mantıklı sebebi yoktur. Aylık 3-4 bin lira benzin tasarufu etmek için hayatınızdan ömrünüzden zaman çalmak anlamsız bir davranış.


    Not: Audi E-Tron GT kullanıcısıyım.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-autovega-2021-model-audi-e-tron-gt-qattro-hatasiz-1101461280/detay

    Hocam mükemmel anlatım..

    Respect

Toplam Hit: 2534 Toplam Mesaj: 37
elektrikli araç