Evrim Ve Bir Örnek
-
Evrim Yönergesinin Böyle olması gerekiyor :)
http://img37.imageshack.us/img37/9350/63346136.jpg
Bir Alıntı**
Yumurtanın üzerinde aşağı yukarı 10 bin gözenek var içinde embriyo oluşmaya başlayınca içeriye oksijen girmesi, dışarıya da karbondioksit çıkması lazım. Bir birlikten altı milyar molekül alışverişi var saniyede hiç trafik kazası yok ama son 13 gün içeri giren hava yetmeyince ALLAH hazırlamış olduğu hava odasına civciv gagasını oraya çıkartıyor o 3 gün içinde de ALLAH ona bir yumurta dişi veriyor onu kırıyor ve çıkıyor dışarıya neyle izah edecek evrim bunu?
-
yazara ve onu destekleyenlere tavsiyem öncelikle biyoloji konusunda bir hatim indirsin sonra evrim konusunu araştırsın ondan sonra çıksın karşımıza konuşsun! yok tahtanın üstüne matkap düşmüş yok menteşe düşmüş şu olmuş bu olmuş pencere olma ihtimali yokmuş falan filan... bunun evrimle uzaktan yakından bir alakası yoktur... evrimle ilgili şuanda da var olan ve gözlemleyebileceğiniz birkaç örnek vermek istiyorum
birincisi:
sıcak bölgelerdeki insanlar soğuk bölgelerdeki insanlara göre daha kısadır. bunun sebebi vücut sıcaklığını koruyabilmek amacıyla atılan su miktarını dengelemek için oluşmuştur. sıcak bölgede vücuttan su atımı daha fazla olacağından yüzey alanı küçülmüştür. buna nazaran soğuk bölgelerde çok az su kaybı oluşacağından yüzey alan genişlemiştir...
ikincisi:
kutuplarda yaşayan bir tavşan cinsi (tam olarak hatırlamıyorum) beyaz tüylerle kaplıdır ayaklarındaki tüyler kesildikten sonra bırakıldığında karın içerisinde kalan bölümde tüylerin siyah güneş gören bölgelerinde ise beyaz tüylerin oluştuğu gözlemlenmiştir...
şimdi bunlar ne alaka diyecek olursanız evrime göre canlılar başkalaşım geçirmektedir. bunlara en büyük örnekte tek hücreli bakterilerin bazılarıdır. iki hücre aralarında köprü oluşturarak aralarında gen alış-verişi sağlayabilmektedir. ortam şartlarına uyum sağlama gibi birçok şey vardır. başkalaşımın nasıl olduğunu bilmeden evrimin var olmadığını iddaa etmek sadece cahilliktir. evrimi öğrenmek isteyen arkadaşlara başlangıc olarak evrimi incelemeden önce canlılarda üreme ve gelişme, mayoz ve mitoz bölünme konularında bilgi sahibi olduktan sonra evrimi ayrıntılı olarak incelemelerini tavsiye ederim. evrim sadece insan maymundan gelmiştir demek değildir. evrimin olmadığını iddaa eden arkadaşlara da söyleyebileceğim tey bişey var! cahilsiniz bari cahilliğinizle övünmeyin...
-
PanxeR bunu yazdı:
-----------------------------Esconda bunu yazdı:
-----------------------------PanxeR bunu yazdı:
-----------------------------Bir yaratıcının olduğu Hususu Şüphe Götürmez,
sebep ? sen kahin misin?
diğer arkadaş da istediğini savunsun görüş düşünce kendisinin ama ben NORMAL insan olarak ne olduğu belirsiz şeylere sizin gibi kanacak deilim
kendinizi istediğiniz şeye inandırın....
Evrim ve bir örnek
kuzeydeki güneydekı afrikadaki türkiyedeki insanların birbirinden farklı oluşu adem olsa bile 0 AB A B + - kan gruplarını bir kere de barındıramayacağı gibi
hadi o kudreti var diyelim niye tek kab grubu yok ta bir sürü var? sebep nedir yaradan böle bişi yaparmı boşu boşuna
yapmaz demekki evrim geçiriyoruz ama evrimi geçtim din e dönelim
dinler birer yanılgıdan başka birşey değil bak gördün mü sizi ne güzel kontrol ediyorlar kuzularım benim =)
-----------------------------Kontrol edilmek icin bi dine inanmak mi zorundasin.Bak senide dinsizlik(seytan) kontrol ediyor.
-----------------------------ne alaka dinsizlik ile şeytan? ben hiç bir uydurma şeye (din allah şeytan melek vb. inanmıorum diyorum ) sen inanıyorsan senin problemin orda bana
masal okuma
evrim tesafür ler sorunu oluşmaz
EVRİM= BİR CANLININ DAHA İYİ YAŞAYABİLMEK ORTAMA UYUMSAĞLAYABİLMEK vB. İHTİYAÇLARINDAN DOLAYI İHTİYACINA GÖRE BİYOLOJİK OLARAK DEĞİŞEREK
YENİ ÖZELLİK KAZANMASI VEYA KAYBETMESİDİRtam olarak tanımı bu olmayabilir ben yazdım ama o senin tesafürler ile alakası yok bide bize derler araştırdın mı boktan şeylerin nesini araştırıcam
delinin biri kuyaya taş atmış sizin gibi milyonlarca insan o taşın arkadsından atlamış ,,, yazık yazık kör gibi dolaşıyorsunuz..
-----------------------------1.Seytan bizim inancimiza gore seni yonlendiren, dinsizlik ise senin inancina gore seni yonlendiren bu yuzden parantez icinde seytan yazdim.
2.Surekli hakaretler savuruyorsun saygili ol.Biri kuyuya tas atmis dedigin bizim inancimiza gore Dunyanin yaratilis amaci(Hz Muhammed s.a.v).
3.Bana hala aciklayamiyorsun iki maddenin ortama uyum saglamasi icin evrim gecirerek birlestigini.
-
oldwolf bunu yazdı:
-----------------------------
Cevaplarını kesin olarak bilmediğiniz ve kanıtlayamayacağınız şeyler üzerinde gereksiz tartışıp birbirinize kerkiniyosunuz gibi, fikir alış verişi iyi hoş da bu başka bi şey. Evrim'e inanmıyorsun ve bunu o kadar profesörün bilim adamı'nın vs'nin yıllarca çalışıp kanıtlama veya çökertme çabasını bi yana bırakıp odunla matkapla basit örneklerle kanıtlamaya çalışıyorsun. Ondan sonra millet yok o bence öyle değil diyip başka bi görüş dile getirince nasıl olmaz, bu kesin böyle diyerek karşındakini salak yerine koyuyorsun bence. Çünkü bu evrim teorisi ya da kanunu artık neyse, bu kadar basit bi şekilde çökertilebilecek bi şey olsa ve yıllarca bu kadar tartışılıyosa, üzerinde çalışılıyorsa bu kadar emek veren adamların hepsi salak. Bi postta hücrenin beyni mi var nasıl ortam koşullarına göre değişecek falan demiş biri, var diyen yok zaten, kimyasal olaylarla falan değişim gösterir yanılmıyorsam hücre... Bir de uzaylı konusuna gelirsek, SSC oraya birkaç uçuk örnek sayıp bunlar da birer olasılık değil mi diyor, birkaç kişi çıkmış sanki o adam uzaylılar tarafından yaratıldığımıza inanıyormuş gibi olur mu öyle şey diyor, o adam zaten uzaylılar tarafından yaratıldık dememiş ki, bunlar da birer olasılık değil mi diyor, ama postun tamamını okuyan kim. Karşıt görüş mü var, hemen kerkineyim... Normalde böyle bu tarz konulara girip bütün postları(içinde tartışma vs. geçen) okumam aslında ama sabah sabah can sıkıntısı bakındım öyle, neden bütün postları okumadığımı tekrar hatırladım hadi kalın sağlıcakla.
-----------------------------
hocam daha kanun olmadı darwinin evrim teorisi olarak geçer teori hala araştırılmakta daha doğrusu geliştirilmekte... aksi ispat edilemediği için hala var olan ve derslerde gösterilen bir teoridir... seninde dediğin gibi bunca bilim adamı mal hiçbişi bilmiyor bir biz zekiyiz zaten... din din diyorsunuz da bunun için ne yapıyorsunuz? bizim dinimizi yabancılar bizden daha çok araştırıyorlar...Allah bize kitap yollamış ama akılda vermiş ama aklımız din konusuna gelince aman kutsal aman şöyle aman böyle diyip sürekli katıksız kabul etmişiz hatta din konusunda o kadar gözümüzü kapamışızki arada hurafeler girmiş farkına bile varmamışız... hala da körü körüne gitmeye devam ediyoruz... araştırma birşeyi bulmak için ya da aksini ispat etmek için yapılmaz biz bunun farkına varamıyoruz! yaradanı daha iyi anlamak için araştır ya boş adam olma (kimseye boş dediğim yok genel anlamda söylüyorum)... gelelim şu hücrenin beynimi var şusumu var busumu var diyen arkadaşa! kusura bakma biraz ağır konuşcam ya da boşver kusura bak... daha hücrenin ne olduğundan haberin yok gelmişsin burada ahkam kesiyorsun! hücre kimyasal ya da fiziksel yollarla dış ortam ile ilişkilerini sürdürür. bişeyi yapmak için beyne ihtiyac yoktur! bazı şeyler otonom olarak çalışır (umarım otonomun ne olduğunu biliyorsundur...)! örneğin kalp otonom çalışır beyin tarafından kontrol edilmez basit yapılı hücrelerde de buna benzer şekilde bir sistem mevcuttur! basit yapılı hücrelerde beyin denen obje karşımıza DNA olarak çıkar. sana en güzel örnek komplex yapılı maddeler hücre içine nasıl giriyor zannediyorsun hücre zarından gecemeyenler dış ortama enzimlerin aktarılması, komplex maddenin dış ortamda parçalanarak hücre zarından geçebilir hale gelmesi daha sonra hücre içine alınması ile sağlanır. tabi her zaman durum böyle değil bazı durumlarda hücre zarı cep oluşturur bu daha sonra içe kıvrılarak hücre zarı koparılır ve madde hücre içerisine geçiş yaptırılır. canlılarda üreme ve gelişme yöntemlerinden biri olarak kabul edilen stoplazma köprüsü denen bir ollay vardır. iki hücre yan yana gelir ve hücre zarlarından bir köprü oluşturur dnalar birbirlerini eşlerler ve iki hücrede de dna dizilişleri farklılaşır. her ne kadar üreme denince akla çoğalma gelse de buda bir üreme yöntemidir... konu hakkında zerre kadar bilgi sahibi olmayan adamlar yorum yapmasın! daha çok bilenlerden bişeyler öğrenmeye calışsınlar! evrim teorisine kimse inanmak zorunda değildir! ancak bunu çürütmek istiyorsan önce biyolojinin ne olduğunu öğren araştırma yap ondan sonra çürütmek için gel karşımıza konuşun da bizde haklısınız biz yanılmışız diyelim! ama böle yok hücrenin beynimi var şusumu var busumu var diye karşımıza gelmeyin sadece kendinizi komik duruma düşürürsünüz... -
Esconda
sen allahın varlığını kanıtlıyorsun da benden kanıt istiyorsun ?
ben hala sizin gibiler le boşu boşuna konuşuyorum BAĞNAZ SINIZ
kör sünüz tek taraflı düşünüyorsunuz.. bir tanrı olduğunu var sayalım herşeyi yaradan bişi var diyelim o zaman o tanrıyıda birşey yaratması gerek
+ olarak sizinki inanç yani karşılıksız olmayan şeylere inanmak
niyE? size o doğru geliyor diye
cevabı henüz bulunamamış şeylere sadece din ezbere cevap verir
merak etmeyin dinlerin ömrü uzun deil GELECEK ÇOK HIZLI GELECEK diye bi laf var o zaman apışıp kalırsınız görecek ömrünüz olursa...
diğer arkadaş demiş hücrenin beynimi var ?
ula ne alakası var EVRiM deniyor odeğiğşmeye CANLI bulunduğu ortama uyum sağlar
basit örnekler verdik
afrikalıların veya soylarının zenci ( koyu teni ) olması
yan yana bulunan adalarda aynı tür kuşların farklı gaga tiplerine sahip olması ( farklı şeyler yedikleri için farkli şekilde evrim geçirmişler)
bunun gibi bir sürü şey war 2sayfa yazarım avrupada darwin müzeleri kurulur türkiye de bu kendini bilime kapatmış dine adamış insanlar yüzünden geri kalmışlık müzesi kurulur artık
açın diyorum gözünüzü açın AÇIN boş yere konuşuyorsunuz ,
not o şeytan beni değil sizleri kandırır ancak ,,, ben kendi hür iradem ile hareket ederim ne oldu belli olmayan şeylere göre deil (o lafı söyleyen için yazdım bunu )
ki kendinizi özgür sanıyorsunuz özgür bile değilsiniz din etkisi altında kalan bir kişi nin özgürlüğü söz konusu değildir
içinden geleni yapmak başkadır başka şeylere inanmak başkadır...
Uzatmayın haksızsınız kabullenin bıktım 2 günde bi sizin gibi insanların gelip böle bilmeden konuşmasından
dininiz sizin istediğinizi yapın ama gerçekler değişmez..
-
PanxeR bunu yazdı:
-----------------------------Esconda
sen allahın varlığını kanıtlıyorsun da benden kanıt istiyorsun ?
ben hala sizin gibiler le boşu boşuna konuşuyorum BAĞNAZ SINIZ
kör sünüz tek taraflı düşünüyorsunuz.. bir tanrı olduğunu var sayalım herşeyi yaradan bişi var diyelim o zaman o tanrıyıda birşey yaratması gerek
+ olarak sizinki inanç yani karşılıksız olmayan şeylere inanmak
niyE? size o doğru geliyor diye
cevabı henüz bulunamamış şeylere sadece din ezbere cevap verir
merak etmeyin dinlerin ömrü uzun deil GELECEK ÇOK HIZLI GELECEK diye bi laf var o zaman apışıp kalırsınız görecek ömrünüz olursa...
diğer arkadaş demiş hücrenin beynimi var ?
ula ne alakası var EVRiM deniyor odeğiğşmeye CANLI bulunduğu ortama uyum sağlar
basit örnekler verdik
afrikalıların veya soylarının zenci ( koyu teni ) olması
yan yana bulunan adalarda aynı tür kuşların farklı gaga tiplerine sahip olması ( farklı şeyler yedikleri için farkli şekilde evrim geçirmişler)
bunun gibi bir sürü şey war 2sayfa yazarım avrupada darwin müzeleri kurulur türkiye de bu kendini bilime kapatmış dine adamış insanlar yüzünden geri kalmışlık müzesi kurulur artık
açın diyorum gözünüzü açın AÇIN boş yere konuşuyorsunuz ,
not o şeytan beni değil sizleri kandırır ancak ,,, ben kendi hür iradem ile hareket ederim ne oldu belli olmayan şeylere göre deil (o lafı söyleyen için yazdım bunu )
ki kendinizi özgür sanıyorsunuz özgür bile değilsiniz din etkisi altında kalan bir kişi nin özgürlüğü söz konusu değildir
içinden geleni yapmak başkadır başka şeylere inanmak başkadır...
Uzatmayın haksızsınız kabullenin bıktım 2 günde bi sizin gibi insanların gelip böle bilmeden konuşmasından
dininiz sizin istediğinizi yapın ama gerçekler değişmez..
-----------------------------Tamam birseye inanmiyorsun, tamam ben bagnazim.Ama hic gucune gitmiyormu öldügünde topraga karisarak yok olup gitmek.Ayrica dinde zorlama yoktur. Ahlaksizlik ve belli kurallar haricinde kisitlamada yoktur.Ve evrim disinda seninle her turlu felsefe ve bilim konusunda tartisabilirim.
-
Bütün cevapları okuyamadım inşallah yazılmamıştır. evrime de inanan bi insan değilim yalnız şöyle bi durum var. bir yılda böyle bir olayın oluşma ihtimali 10000de 1 se demek ki 10000 yılda bir kere bu olay gerçekleşecek. e dünyanın milyonlarca yıldır varolduğunu düşünürsek aslında bu olayın olması hiç de imkansız gibi değil.
-
Yiğit Bulut'un 150 yıllık kilise kökenli argümanlarla aklınca evrimi çürütmeye çalıştığı 2 yazısının analiz edildiği 2 yazı için buyrun;
http://hayvanyasar.blogspot.com/2009/05/kosesi-olan-konusuyor.html
http://hayvanyasar.blogspot.com/2009/05/dansoz-yigit-bulut.html -
boşluktan geldik öldüğümüzde de boşluğa gidicez işte siz bunu hazmedemiyorsunuz en başta =)
evrim raslantı değil oluşumdur bugun benim yolda para bulma ihtimalim oldu gibi o parayi yere bir insan bilerek de atmış olabilir
bazı şeyler kendi kendine ilerler şansa bala değil = )
-
PanxeR bunu yazdı:
-----------------------------boşluktan geldik öldüğümüzde de boşluğa gidicez işte siz bunu hazmedemiyorsunuz en başta =)
evrim raslantı değil oluşumdur bugun benim yolda para bulma ihtimalim oldu gibi o parayi yere bir insan bilerek de atmış olabilir
bazı şeyler kendi kendine ilerler şansa bala değil = )
-----------------------------bi tarafıma sürülcek aklın yok sende sanırsam piramatların son örneğisin ama zamanla gelişcen o zaman :)
