Fizikte Merak Ettiğim Bir Olay
-
Neden evrende soğukluk 0 kelvine(-273 santigrat dereceye) kadar gelebılıyorken sıcaklık neden Mılyon derecelere ulasabılıyor ?
Genleşme falan onlar geldi aklıma fakat yinede tam bişiler oturtamadım kafamda.
Düşüncelerinizi almak istedim.
-
sebebi güneşteki patlamalar..sıcagı oluşturan etmenler fazla ama sogugu olusturan etmenler az..bu yuzden sıcaklık miktarı daha fazla degerlere ulaşabiliyor
-
ne yani koskoca evrenin hiç bir köşesinde -273 den daha düşük bir sıcaklık yokmu -350 gibi
-
1 kelvin sıcaklık bulunmuş fakat 0 kelvin bulunamış hocam yani -272 derece var -273 yok dediğim gibi bende işin içinden çıkmaya çalışıyorum
-
Isı iletimi her zaman sıcaktan soğuya doğru olur bunun tersi doğal yollardan mümkün değildir. Yani birşeyi ısıtmak onu soğutmaktan daha kolaydır ve mutlak sıfır derecesi dedikleri şeyide deneylerle en çok bu olarak bulmuşlardır. Entropiyle de bi alakası vardı sanırım ama şimdi hatırlayamıyorum..
Edit: bu arada benimde merak ettiğim birşey var ; Kütle kütleyi nasıl çekiyor ? -
Isı dediğimiz şey atomik boyutta kinetik enerjidir. 0 kelvin'de tamamen durgun hale geçilir. Bu sebeple 0 kelvin'in altı yoktur.
-
FireX bunu yazdı:
-----------------------------Isı dediğimiz şey atomik boyutta kinetik enerjidir. 0 kelvin'de tamamen durgun hale geçilir. Bu sebeple 0 kelvinin altı yoktur.
-----------------------------Ama bildiğim kadarıyla Einstein in fizik kuramlarına görede 0 kelvinde olsada atom parçacıkları hareket eder burda iş sıkıntıya biniyor hocam.
-
ısı titreşim sonucu oluşur
yani hersey bi anlamda titreşim halinde
-273 derecede de tirreşim durduğu için yaşam yoktur.
yani mutlak 0 noktası.
-
rushOut bunu yazdı:
-----------------------------FireX bunu yazdı:
-----------------------------Isı dediğimiz şey atomik boyutta kinetik enerjidir. 0 kelvin'de tamamen durgun hale geçilir. Bu sebeple 0 kelvinin altı yoktur.
-----------------------------Ama bildiğim kadarıyla Einstein in fizik kuramlarına görede 0 kelvinde olsada atom parçacıkları hareket eder burda iş sıkıntıya biniyor hocam.
-----------------------------
Bose-einstein yoğunlaşmasından mı bahsediyorsun? Şu ana kadar zaten 0 kelvin'e çok yaklaşılmış ancak tam olarak 0 kelvin'e ulaşılamamıştır. Hareket varsa zaten istenilen sonuç elde edilememiştir. Bu da 0 kelvin olmadığını gösterir.
-
rushOut bunu yazdı:
-----------------------------FireX bunu yazdı:
-----------------------------Isı dediğimiz şey atomik boyutta kinetik enerjidir. 0 kelvin'de tamamen durgun hale geçilir. Bu sebeple 0 kelvinin altı yoktur.
-----------------------------Ama bildiğim kadarıyla Einstein in fizik kuramlarına görede 0 kelvinde olsada atom parçacıkları hareket eder burda iş sıkıntıya biniyor hocam.
-----------------------------
0 kelvinde olan madde yok zaten evrende, olması şu anki fizik birikimiyle olanaksız görülüyor
-
Yani kabaca -273 mutlak 0 değeridir. Şuan a kadar ulaşılan budur diyorsunuz arkadaşlar teşekkür ederim. Zorlamaya gerek yok kafayı gece gece :)
