folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Fizikte Merak Ettiğim Bir Olay



Fizikte Merak Ettiğim Bir Olay

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rushOut
    rushOut's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ekim/2009
    Erkek

    Neden evrende soğukluk 0 kelvine(-273 santigrat dereceye) kadar gelebılıyorken  sıcaklık neden Mılyon derecelere ulasabılıyor ?

    Genleşme falan onlar geldi aklıma fakat yinede tam bişiler oturtamadım kafamda. 

    Düşüncelerinizi almak istedim.


    Biz bizimle bizdeydik Biz bizimle bize geldik Biz bizimle bizdeyken Bizi bizden mi sorarlar
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cicosz
    cicosz's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ağustos/2005
    Erkek

    sebebi güneşteki patlamalar..sıcagı oluşturan etmenler fazla ama sogugu olusturan etmenler az..bu yuzden sıcaklık miktarı daha fazla degerlere ulaşabiliyor

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    swordfish
    swordfish's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

    ne yani koskoca evrenin hiç bir köşesinde -273 den daha düşük bir sıcaklık yokmu -350 gibi


    Eskişehirin göbeğinde tecavüze uğrayan Rapci gençler : http://www.youtube.com/watch?v=248MKazGlpo&feature=plcp
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rushOut
    rushOut's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ekim/2009
    Erkek

    1 kelvin sıcaklık bulunmuş fakat 0 kelvin bulunamış hocam yani -272 derece var -273 yok dediğim gibi bende işin içinden çıkmaya çalışıyorum


    Biz bizimle bizdeydik Biz bizimle bize geldik Biz bizimle bizdeyken Bizi bizden mi sorarlar
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nikoteen
    Nikoteen's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Temmuz/2005
    Erkek

    Isı iletimi her zaman sıcaktan soğuya doğru olur bunun tersi doğal yollardan mümkün değildir. Yani birşeyi ısıtmak onu soğutmaktan daha kolaydır ve mutlak sıfır derecesi dedikleri şeyide deneylerle en çok bu olarak bulmuşlardır. Entropiyle de bi alakası vardı sanırım ama şimdi hatırlayamıyorum..

    Edit: bu arada benimde merak ettiğim birşey var ; Kütle kütleyi nasıl çekiyor ?


    Troubles'll come & they'll pass
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek

    Isı dediğimiz şey atomik boyutta kinetik enerjidir. 0 kelvin'de tamamen durgun hale geçilir. Bu sebeple 0 kelvin'in altı yoktur. 


    λ
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rushOut
    rushOut's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ekim/2009
    Erkek

    FireX bunu yazdı:
    -----------------------------

    Isı dediğimiz şey atomik boyutta kinetik enerjidir. 0 kelvin'de tamamen durgun hale geçilir. Bu sebeple 0 kelvinin altı yoktur. 


    -----------------------------

     

    Ama bildiğim kadarıyla Einstein in fizik kuramlarına görede 0 kelvinde olsada atom parçacıkları hareket eder burda iş sıkıntıya biniyor hocam.


    Biz bizimle bizdeydik Biz bizimle bize geldik Biz bizimle bizdeyken Bizi bizden mi sorarlar
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackseaboy28
    blackseaboy28's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2011
    Erkek

    ısı titreşim sonucu oluşur 

    yani hersey bi anlamda titreşim halinde

    -273 derecede de tirreşim durduğu için yaşam yoktur.

    yani mutlak 0 noktası.


    Mobil uygulama geliştirilir.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek

    rushOut bunu yazdı:
    -----------------------------

    FireX bunu yazdı:
    -----------------------------

    Isı dediğimiz şey atomik boyutta kinetik enerjidir. 0 kelvin'de tamamen durgun hale geçilir. Bu sebeple 0 kelvinin altı yoktur. 


    -----------------------------

    Ama bildiğim kadarıyla Einstein in fizik kuramlarına görede 0 kelvinde olsada atom parçacıkları hareket eder burda iş sıkıntıya biniyor hocam.

    -----------------------------

    Bose-einstein yoğunlaşmasından mı bahsediyorsun? Şu ana kadar zaten 0 kelvin'e çok yaklaşılmış ancak tam olarak 0 kelvin'e ulaşılamamıştır. Hareket varsa zaten istenilen sonuç elde edilememiştir. Bu da 0 kelvin olmadığını gösterir.


    λ
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    X10n
    X10n's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek

    rushOut bunu yazdı:
    -----------------------------

    FireX bunu yazdı:
    -----------------------------

    Isı dediğimiz şey atomik boyutta kinetik enerjidir. 0 kelvin'de tamamen durgun hale geçilir. Bu sebeple 0 kelvinin altı yoktur. 


    -----------------------------

    Ama bildiğim kadarıyla Einstein in fizik kuramlarına görede 0 kelvinde olsada atom parçacıkları hareket eder burda iş sıkıntıya biniyor hocam.

    -----------------------------

    0 kelvinde olan madde yok zaten evrende, olması şu anki fizik birikimiyle olanaksız görülüyor

     

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rushOut
    rushOut's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ekim/2009
    Erkek

    Yani kabaca -273 mutlak 0 değeridir. Şuan a kadar ulaşılan budur diyorsunuz arkadaşlar teşekkür ederim. Zorlamaya gerek yok kafayı gece gece :)


    Biz bizimle bizdeydik Biz bizimle bize geldik Biz bizimle bizdeyken Bizi bizden mi sorarlar
Toplam Hit: 6660 Toplam Mesaj: 56