İphone’A, İthal Laptop’A, Lcd Tv’Ye Vergi Geliyor
-
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türkiye’ye gelen cep telefonu, bilgisayar (PC) ve elektronik aletlere anti-damping vergisi getireceklerini açıkladı. Böylesine bir ek vergi uygulaması yerli üreticilerin pazar payını ciddi oranda artırabilir. Cep telefonu, PC, TV ve ev elektroniği işi yapan ithal markalar ise yerli ürüne karşı artacak fiyat hareketi sonrası pazar kaybı yaşayabilir. “Türkiye çok başarılı bir şekilde mobil telefon üretebiliyor, tablet üretebiliyor, laptop üretebiliyor” diyen Bakan Nihat Zeybekci, şöyle devam etti: “Yaptığımız çalışmalarda Türkiye’ye gönderilen bir telefon üzerinde, ‘5 dolar veya 2.5 dolarlık iki kişilik montaj ve diğer maliyetler’ diyor. İnandırıcı bulmuyorum.
Bunun üzerinde başka damping destek var. Gizli teşvik ve destekler var. Bunları araştırıyoruz. İçeride sanayicimizi korumak üzere yakında cep telefonuna tablet ve bilgisayarlara anti damping vergisi gelecek gibi görünüyor. Şu anda soruşturmalarda öyle bir gelişme var. Biz koyacağız. Soruşturmalarda somut verilere ulaşıldı. Dünya Ticaret Örgütüne tabi olan bir ülke olarak el aletlerinde ev aletlerine, elektronik ev aletleri cihazlarında inanılmaz haksız rekabet yaratıcı başka ülkelerin teşvikler var, destekleri var. Bunlarla ilgili bize düşen görev sektörlerimizi korumak.
http://www.milliyet.com.tr/iphone-a-ithal-laptop-a-lcd-tv-ye/ekonomi/detay/1988946/default.htm
-
-
vestel ebeni zikiyim
-
Türkiye çok başarılı bir şekilde mobil telefon üretebiliyor, tablet üretebiliyor, laptop üretebiliyor
Resmen taşak geçmişler amk. Sonra kaçak ürünlere yönelince ağlıyorlar. Bu arada Vestel senin taaaa ;) Anladın sen onu. Bundan sonra eve üstünde Vestel yazan çöp sokturmam. Vergilerle bir şeyleri çözebilecekleri sanıyorlar. Gidipte 2 sene öncesinin teknolojisiyle Çin'den telefon getirtip burada Samsung'un amiral gemilerinin fiyatına satarsan elinde kalır böyle. -
“
Türkiye çok başarılı bir şekilde mobil telefon üretebiliyor, tablet üretebiliyor, laptop üretebiliyor” bu ney lan. Bunu söyleyen kişi vestelin "akıllı" telefonunu görmüş mü acaba ASDFGHJKLŞ.
amınakoyim inadına gidip ithal alıcam. adam gibi tel yaptınız da almadık mı. bak oppa ya vesair bir sürü çin menşei telefonlara. yapın alalım. sırf yerli malı(!) - artık nasıl yerli malı onu da anlamadım- diye vestel mi alayım.
-
Valla artık dalge geçiyorlar
-
Lenovo,xiaomi,meizu gibi markaların tam da ülkemize geleceği zaman
-
-
lan ithal laptop almayacamda hangi laptopu alacam ? türk marka laptop mu var ? casper laptop mu ?
Ekerci tarafından 24/Ara/14 13:03 tarihinde düzenlenmiştir -
3 ay sonra Venüs'te zamlanır, 1000 liraya alınan karmanın karması Casper masaüstü bilgisayarlar da 1500 liraya çıkartılır. Nasılsa devlet yürü ya kulum diyor neden daha iyisini daha ucuza sunalım ki? 2 yılda bir güncelleme yaparız nasılsa Türk malı diye alacak enayi çok. Görün bakın bu olaydan sonra satışlar doğrudan artacak, ne kadar iyi bir iş yaptık diye övünülecek. Ama bir gıdım ilerleme olmayacak. Keşke yanıltsa da birkaç yıl içinde firmalarımız patlama yapabilse ama nerede burası Türkiye bunu hiçbir zaman unutmadan yorumlamak lazım.
Türkiye'de kaliteli üretim yapılıyor diyen bir ekonomi bakanımız olması ne güzel değil mi? Ülke idaresi işte bu muazzam bilgili insanların elinde. Ne şanslıyız, yüce rabbim bizlere bu alimleri gönderdi bizi kutsadı. Olmasalardı ne yapardık, iPhone sırası yerine tüp sırasında beklerdik: :/
-
Slothere bunu yazdı
3 ay sonra Venüs'te zamlanır, 1000 liraya alınan karmanın karması Casper masaüstü bilgisayarlar da 1500 liraya çıkartılır. Nasılsa devlet yürü ya kulum diyor neden daha iyisini daha ucuza sunalım ki? 2 yılda bir güncelleme yaparız nasılsa Türk malı diye alacak enayi çok. Görün bakın bu olaydan sonra satışlar doğrudan artacak, ne kadar iyi bir iş yaptık diye övünülecek. Ama bir gıdım ilerleme olmayacak. Keşke yanıltsa da birkaç yıl içinde firmalarımız patlama yapabilse ama nerede burası Türkiye bunu hiçbir zaman unutmadan yorumlamak lazım.
Türkiye'de kaliteli üretim yapılıyor diyen bir ekonomi bakanımız olması ne güzel değil mi? Ülke idaresi işte bu muazzam bilgili insanların elinde. Ne şanslıyız, yüce rabbim bizlere bu alimleri gönderdi bizi kutsadı. Olmasalardı ne yapardık, iPhone sırası yerine tüp sırasında beklerdik: :/
o değil de şu elektronik ve bilişimden dolayı devlete düşman edecekler adamı. her hatayı affederim ama bilişime dokunmucan aga. orda duracan agaa..
