Kaliteli Ev Bıçağı Ve Bileme

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Robinson_Crusoe
    Robinson_Crusoe's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı
    Robinson_Crusoe bunu yazdı

    Victorinox marka kullanıyoruz evde harkulade,

    Ben isviçreden aldım bence segment segment farkediyor herhalde ucuzunu mu aldım anlamadım ama memnun değilim öneri model vs var mı?

     

    Tipi böyle üstadım jilet gibi valla,

    https://www.trendyol.com/victorinox/2-ad-6-7833-11-cm-celilk-tirtikli-bicak-p-89204326

     

    Robinson_Crusoe tarafından 26/Haz/25 16:22 tarihinde düzenlenmiştir

    Gençliğimden bu yana et yenilmesine karşıyım. Bir gün insanların hayvanları öldürmeyi tıpkı insan öldürmek gibi cinayet kabul edeceğine inanıyorum,
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ekerci
    Ekerci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ocak/2010
    Erkek

    bıçak için değil ama bileylemek için taş alacaksın. renkli renkli taşlardan. temudan aldım ben deri de verdiler. gayet iyi çıktı. tabi elmas bileyleme taşı değil bunlar. japon bileyleme ustları elmas taşlar kullanıyorlar bilemek için ama onlarında fiyatları çok uçuk. temudan alabilirsin, grid değerleri binden başlasın 8binde bitsin yeter diye düşünüyorum.

    bıçağın ne kadar keskin kalacağı 2 şeye bağlı. birincisi bıçağının kalitesi(yani kaç kere ısıtılıp soğutuldu sertleştirildi vs ve bileyleme açın. çok düşük açılar fazla keskinlik sağlar fakat daha çabuk körelir.)


    Konu ID: 112846 Konuyu Acan : Ekerci Konu Başlığı : Tahribatın en sevdiği adam ? Silinme Sebebi : 3 sayfadır takip ediyorum beni seven kimse çıkmadı. alacağınız olsun müridler
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erdem358
    erdem358's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı
    Castaway bunu yazdı

    zwilling den al, kafan rahat etsin.

    Eğer yerli malı diyorsan da Pirge.

    Bıçağı diğer metallerle temas ettirmezsen, bulaşık makinasına atmazsan, hiç bir şey olmaz

    https://www.amazon.com.tr/Zwilling-Kendinden-Bilemeli-B%C4%B1%C3%A7ak-Bloklu/dp/B07C1SBHTF

    yukarıda ki set güzel ama makasa gerek yok diyorsan makassız setleri de var.

    ama bence aşağıdakini al geç, yukarıda ki kendinden bilemeliymiş. nasıl olur bilmiyorum

    https://www.amazon.com.tr/Zwilling-Prof-Par%C3%A7a-Blok-B%C4%B1%C3%A7ak/dp/B0000ACOV1/

    Kendinden bilemeli diyor. Ne demek anlamadım biraz baktım ama.

    Bileme için de tavsiye bekleniyor.

    En iyisi şuan buysa alıp geçeceğim şu Zwilling seti.

    bazı bıçakları kokdukları standların içine bileme aparatı koyuyorlar bıçağı her koyup çıkardığında biliyor 


    Yav he he
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    Robinson_Crusoe bunu yazdı
    zeybekustasi bunu yazdı
    Robinson_Crusoe bunu yazdı

    Victorinox marka kullanıyoruz evde harkulade,

    Ben isviçreden aldım bence segment segment farkediyor herhalde ucuzunu mu aldım anlamadım ama memnun değilim öneri model vs var mı?

     

    Tipi böyle üstadım jilet gibi valla,

    https://www.trendyol.com/victorinox/2-ad-6-7833-11-cm-celilk-tirtikli-bicak-p-89204326

     

    katlananı var bende kamplarda kullanıyorum. Mutfak için set olanını arıyorum...

     

    zeybekustasi tarafından 26/Haz/25 17:54 tarihinde düzenlenmiştir

    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cuneyd
    cuneyd's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2007
    Erkek

    Hocam pirge Al geç, bıçağı güzel kullanırsan uzun süre gider. Sonra bileleme ile devam edeceksin. 


    Siz cebit"e gidin Tayyip sizi yakalicak :B adama o kadar laf sölediniz,küfrettiniz :P sizi tahribat.com t-shirtleri ile yakalicak,böle kıcınıza kıcınıza sopaylan vuracak :B Tayyip sizi ağaca vurduracak :B sonra da cemil cicek"e vericek :B / yeah Cemil cicekkk :B
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    wüsthof veya ziwiling al kullan onlarında düzgününü al 

    uzak doğu bıçakları merak ediyorsan miyabi ve ya kai

    bende pirge nin elite serisi santoku ve avrupa profili var sanki çeliğini sevemedim

    karacanın damascus olanındanda var santoku ve avrupa profili bunu pirgeden daha çok sevdim 

    bir ara zaikayı niyetlendiydim ama alamamadım onundaki sanki kiritsuke modelini alacaktım stokta bulamadıydım

    yerlilerde isminde bisa geçenler nedense ilgilimi çekmedi hiç nedense kalitelide gözükmüyor

     

    birde bileme işine gireceksen böyle saçma sapan aaparatlar yerine 

    taşlardan kullan elle bile keyfi oarada ben birde yeşil polisaj macunu ve deri alıp masatta yapmıştım kendime

     

    birde çekik gözlü bir elemanda vardıda bulamadım 

    https://www.youtube.com/watch?v=tahaaHxhbsA&t=12s

     

    ahanda burada da bileme-grid-parlatma vs nin bıçak üzerindeki etkilerinin elektron mikroskobu görüntüleri vs  var 

    https://scienceofsharp.com/

     

    wert tarafından 26/Haz/25 21:28 tarihinde düzenlenmiştir

    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mutubilir
    Mutubilir's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2014
    Erkek
    Robinson_Crusoe bunu yazdı
    zeybekustasi bunu yazdı
    Robinson_Crusoe bunu yazdı

    Victorinox marka kullanıyoruz evde harkulade,

    Ben isviçreden aldım bence segment segment farkediyor herhalde ucuzunu mu aldım anlamadım ama memnun değilim öneri model vs var mı?

     

    Tipi böyle üstadım jilet gibi valla,

    https://www.trendyol.com/victorinox/2-ad-6-7833-11-cm-celilk-tirtikli-bicak-p-89204326

     

    Ekmek bıçağı değil mi hocam bu? Tırtıklı bıçakla ne yapıyosunuz


    Aslan bile atı görünce götünü saklar
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    taekwondo
    taekwondo's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2008
    Erkek

    bıçak alıcaksan parlak çelilklerden hiöbir halt olmaz sertleştirilmiştir demiri filan keser ama ne bilemeye nede adamgibi kesme işine gelir

    bıçak karbon çelikten imal edilmelidir suyu tavında verilmiş olması işin ehlinden çıkması mühimdir. ama en temel nokta karbon çeliktir . jilet gibi keser zamanla kararmada yapar özellikle domates karartmada baş düşmanıdır ama benim için işini dogru düzgün yapsın diyorsanbir adet karbon çelik bıcak alıcak sın bir adette adamakıllı mıknatıslı masat alıcaksın tmm dır

    https://www.hawkknife.com/collections/karbon-celi%CC%87k-bicaklar?country=TR


    Belamı bulmusum bulduqum kadar..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Castaway
    Castaway's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Mayıs/2012
    Homo
    zeybekustasi bunu yazdı
    Castaway bunu yazdı

    zwilling den al, kafan rahat etsin.

    Eğer yerli malı diyorsan da Pirge.

    Bıçağı diğer metallerle temas ettirmezsen, bulaşık makinasına atmazsan, hiç bir şey olmaz

    https://www.amazon.com.tr/Zwilling-Kendinden-Bilemeli-B%C4%B1%C3%A7ak-Bloklu/dp/B07C1SBHTF

    yukarıda ki set güzel ama makasa gerek yok diyorsan makassız setleri de var.

    ama bence aşağıdakini al geç, yukarıda ki kendinden bilemeliymiş. nasıl olur bilmiyorum

    https://www.amazon.com.tr/Zwilling-Prof-Par%C3%A7a-Blok-B%C4%B1%C3%A7ak/dp/B0000ACOV1/

    Kendinden bilemeli diyor. Ne demek anlamadım biraz baktım ama.

    Bileme için de tavsiye bekleniyor.

    En iyisi şuan buysa alıp geçeceğim şu Zwilling seti.

    Abi sen bilemeye takmış durumdasın da, mutfak bıçaklarını düzgün kullanırsan öyle bileme taşı ile bileme yapmana gerek kalmaz. sadece setten çıkan masata 2-3 sürtsen yeter.

    Dediğim gibi, bulaşık makinasına atma, diğer bıçaklarla çatallarla felan temas ettirme, her gördüğün şeyi kesmek için o setteki bıçakları kullanma, bıçağı kirli bırakma, zaten 3-4 ayda bir masat kullansan sadece yeter.

    Et kes, sebze kes bitti zaten. Başka bir şeye ihtiyacın yok. Buzlu şeyi parçalamak için mesela bu bıçakları tepesine çekiçle vura vura kullanma.

    4-5 senedir evde hanım kullanıyor bu bıçakları, hala ilk gün ki gibi keskin. 

    Senin dediğin bileyleme taşları felan kamp bıçaklarına, hardcore kullanılan bıçaklara lazım. Mutfak bıçağına masat yeter çeliği iyiyse. 

    Robinsonun dediği bıçaktanda var bize. O bıçak tekli ve set olarak muhafaza edebileceğin bir yeri olmadığı için çekmeceye konuyor. Çekmeyece giren bıçakta köreliyor. Daha dikkatli ve özenli kullanmak lazım o bıçakları da.

    Çok detaylara girip bokunu çıkartıp kafanı karıştırma. Yolladığım ikinci seti al, memnun kalacaksın emin ol. Bıçağın çelikten gelen sesi bile farklı, kaliteyi hissedeceksin. 

    Biley taşına girince işin içine kum girer, açı girer, yapayım derken çizeceksin, özeniyorsan canın sıkılacak felan. Masatla devam et vur geç

    Yerli markalardan alabileceğin en iyi bıçaklardan birisi de pirge dir. Ama ben memnun kalmadım.

     

    Castaway tarafından 27/Haz/25 12:11 tarihinde düzenlenmiştir

    ...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Castaway
    Castaway's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Mayıs/2012
    Homo
    Mutubilir bunu yazdı
    Robinson_Crusoe bunu yazdı
    zeybekustasi bunu yazdı
    Robinson_Crusoe bunu yazdı

    Victorinox marka kullanıyoruz evde harkulade,

    Ben isviçreden aldım bence segment segment farkediyor herhalde ucuzunu mu aldım anlamadım ama memnun değilim öneri model vs var mı?

     

    Tipi böyle üstadım jilet gibi valla,

    https://www.trendyol.com/victorinox/2-ad-6-7833-11-cm-celilk-tirtikli-bicak-p-89204326

     

    Ekmek bıçağı değil mi hocam bu? Tırtıklı bıçakla ne yapıyosunuz

    Bu bıçaklar sebze bıçağı olarak geçer. Bunu büyüğü ve diş aralığı biraz daha açık olan ekmek bıçağı olur. Mutfak setlerinde bulunan ekmek bıçağıdır genellikle.


    ...
Toplam Hit: 2837 Toplam Mesaj: 50
bıçak