Kaliteli Ev Bıçağı Ve Bileme
-
zeybekustasi bunu yazdıRobinson_Crusoe bunu yazdı
Victorinox marka kullanıyoruz evde harkulade,
Ben isviçreden aldım bence segment segment farkediyor herhalde ucuzunu mu aldım anlamadım ama memnun değilim öneri model vs var mı?
Tipi böyle üstadım jilet gibi valla,
https://www.trendyol.com/victorinox/2-ad-6-7833-11-cm-celilk-tirtikli-bicak-p-89204326
Robinson_Crusoe tarafından 26/Haz/25 16:22 tarihinde düzenlenmiştir -
bıçak için değil ama bileylemek için taş alacaksın. renkli renkli taşlardan. temudan aldım ben deri de verdiler. gayet iyi çıktı. tabi elmas bileyleme taşı değil bunlar. japon bileyleme ustları elmas taşlar kullanıyorlar bilemek için ama onlarında fiyatları çok uçuk. temudan alabilirsin, grid değerleri binden başlasın 8binde bitsin yeter diye düşünüyorum.
bıçağın ne kadar keskin kalacağı 2 şeye bağlı. birincisi bıçağının kalitesi(yani kaç kere ısıtılıp soğutuldu sertleştirildi vs ve bileyleme açın. çok düşük açılar fazla keskinlik sağlar fakat daha çabuk körelir.)
-
zeybekustasi bunu yazdıCastaway bunu yazdı
zwilling den al, kafan rahat etsin.
Eğer yerli malı diyorsan da Pirge.
Bıçağı diğer metallerle temas ettirmezsen, bulaşık makinasına atmazsan, hiç bir şey olmaz
https://www.amazon.com.tr/Zwilling-Kendinden-Bilemeli-B%C4%B1%C3%A7ak-Bloklu/dp/B07C1SBHTF
yukarıda ki set güzel ama makasa gerek yok diyorsan makassız setleri de var.
ama bence aşağıdakini al geç, yukarıda ki kendinden bilemeliymiş. nasıl olur bilmiyorum
https://www.amazon.com.tr/Zwilling-Prof-Par%C3%A7a-Blok-B%C4%B1%C3%A7ak/dp/B0000ACOV1/
Kendinden bilemeli diyor. Ne demek anlamadım biraz baktım ama.
Bileme için de tavsiye bekleniyor.
En iyisi şuan buysa alıp geçeceğim şu Zwilling seti.
bazı bıçakları kokdukları standların içine bileme aparatı koyuyorlar bıçağı her koyup çıkardığında biliyor
-
Robinson_Crusoe bunu yazdızeybekustasi bunu yazdıRobinson_Crusoe bunu yazdı
Victorinox marka kullanıyoruz evde harkulade,
Ben isviçreden aldım bence segment segment farkediyor herhalde ucuzunu mu aldım anlamadım ama memnun değilim öneri model vs var mı?
Tipi böyle üstadım jilet gibi valla,
https://www.trendyol.com/victorinox/2-ad-6-7833-11-cm-celilk-tirtikli-bicak-p-89204326
katlananı var bende kamplarda kullanıyorum. Mutfak için set olanını arıyorum...
zeybekustasi tarafından 26/Haz/25 17:54 tarihinde düzenlenmiştir -
Hocam pirge Al geç, bıçağı güzel kullanırsan uzun süre gider. Sonra bileleme ile devam edeceksin.
-
wüsthof veya ziwiling al kullan onlarında düzgününü al
uzak doğu bıçakları merak ediyorsan miyabi ve ya kai
bende pirge nin elite serisi santoku ve avrupa profili var sanki çeliğini sevemedim
karacanın damascus olanındanda var santoku ve avrupa profili bunu pirgeden daha çok sevdim
bir ara zaikayı niyetlendiydim ama alamamadım onundaki sanki kiritsuke modelini alacaktım stokta bulamadıydım
yerlilerde isminde bisa geçenler nedense ilgilimi çekmedi hiç nedense kalitelide gözükmüyor
birde bileme işine gireceksen böyle saçma sapan aaparatlar yerine
taşlardan kullan elle bile keyfi oarada ben birde yeşil polisaj macunu ve deri alıp masatta yapmıştım kendime
birde çekik gözlü bir elemanda vardıda bulamadım
https://www.youtube.com/watch?v=tahaaHxhbsA&t=12s
ahanda burada da bileme-grid-parlatma vs nin bıçak üzerindeki etkilerinin elektron mikroskobu görüntüleri vs var
wert tarafından 26/Haz/25 21:28 tarihinde düzenlenmiştir -
Robinson_Crusoe bunu yazdızeybekustasi bunu yazdıRobinson_Crusoe bunu yazdı
Victorinox marka kullanıyoruz evde harkulade,
Ben isviçreden aldım bence segment segment farkediyor herhalde ucuzunu mu aldım anlamadım ama memnun değilim öneri model vs var mı?
Tipi böyle üstadım jilet gibi valla,
https://www.trendyol.com/victorinox/2-ad-6-7833-11-cm-celilk-tirtikli-bicak-p-89204326
Ekmek bıçağı değil mi hocam bu? Tırtıklı bıçakla ne yapıyosunuz
-
bıçak alıcaksan parlak çelilklerden hiöbir halt olmaz sertleştirilmiştir demiri filan keser ama ne bilemeye nede adamgibi kesme işine gelir
bıçak karbon çelikten imal edilmelidir suyu tavında verilmiş olması işin ehlinden çıkması mühimdir. ama en temel nokta karbon çeliktir . jilet gibi keser zamanla kararmada yapar özellikle domates karartmada baş düşmanıdır ama benim için işini dogru düzgün yapsın diyorsanbir adet karbon çelik bıcak alıcak sın bir adette adamakıllı mıknatıslı masat alıcaksın tmm dır
https://www.hawkknife.com/collections/karbon-celi%CC%87k-bicaklar?country=TR
-
zeybekustasi bunu yazdıCastaway bunu yazdı
zwilling den al, kafan rahat etsin.
Eğer yerli malı diyorsan da Pirge.
Bıçağı diğer metallerle temas ettirmezsen, bulaşık makinasına atmazsan, hiç bir şey olmaz
https://www.amazon.com.tr/Zwilling-Kendinden-Bilemeli-B%C4%B1%C3%A7ak-Bloklu/dp/B07C1SBHTF
yukarıda ki set güzel ama makasa gerek yok diyorsan makassız setleri de var.
ama bence aşağıdakini al geç, yukarıda ki kendinden bilemeliymiş. nasıl olur bilmiyorum
https://www.amazon.com.tr/Zwilling-Prof-Par%C3%A7a-Blok-B%C4%B1%C3%A7ak/dp/B0000ACOV1/
Kendinden bilemeli diyor. Ne demek anlamadım biraz baktım ama.
Bileme için de tavsiye bekleniyor.
En iyisi şuan buysa alıp geçeceğim şu Zwilling seti.
Abi sen bilemeye takmış durumdasın da, mutfak bıçaklarını düzgün kullanırsan öyle bileme taşı ile bileme yapmana gerek kalmaz. sadece setten çıkan masata 2-3 sürtsen yeter.
Dediğim gibi, bulaşık makinasına atma, diğer bıçaklarla çatallarla felan temas ettirme, her gördüğün şeyi kesmek için o setteki bıçakları kullanma, bıçağı kirli bırakma, zaten 3-4 ayda bir masat kullansan sadece yeter.
Et kes, sebze kes bitti zaten. Başka bir şeye ihtiyacın yok. Buzlu şeyi parçalamak için mesela bu bıçakları tepesine çekiçle vura vura kullanma.
4-5 senedir evde hanım kullanıyor bu bıçakları, hala ilk gün ki gibi keskin.
Senin dediğin bileyleme taşları felan kamp bıçaklarına, hardcore kullanılan bıçaklara lazım. Mutfak bıçağına masat yeter çeliği iyiyse.
Robinsonun dediği bıçaktanda var bize. O bıçak tekli ve set olarak muhafaza edebileceğin bir yeri olmadığı için çekmeceye konuyor. Çekmeyece giren bıçakta köreliyor. Daha dikkatli ve özenli kullanmak lazım o bıçakları da.
Çok detaylara girip bokunu çıkartıp kafanı karıştırma. Yolladığım ikinci seti al, memnun kalacaksın emin ol. Bıçağın çelikten gelen sesi bile farklı, kaliteyi hissedeceksin.
Biley taşına girince işin içine kum girer, açı girer, yapayım derken çizeceksin, özeniyorsan canın sıkılacak felan. Masatla devam et vur geç
Yerli markalardan alabileceğin en iyi bıçaklardan birisi de pirge dir. Ama ben memnun kalmadım.
Castaway tarafından 27/Haz/25 12:11 tarihinde düzenlenmiştir -
Mutubilir bunu yazdıRobinson_Crusoe bunu yazdızeybekustasi bunu yazdıRobinson_Crusoe bunu yazdı
Victorinox marka kullanıyoruz evde harkulade,
Ben isviçreden aldım bence segment segment farkediyor herhalde ucuzunu mu aldım anlamadım ama memnun değilim öneri model vs var mı?
Tipi böyle üstadım jilet gibi valla,
https://www.trendyol.com/victorinox/2-ad-6-7833-11-cm-celilk-tirtikli-bicak-p-89204326
Ekmek bıçağı değil mi hocam bu? Tırtıklı bıçakla ne yapıyosunuz
Bu bıçaklar sebze bıçağı olarak geçer. Bunu büyüğü ve diş aralığı biraz daha açık olan ekmek bıçağı olur. Mutfak setlerinde bulunan ekmek bıçağıdır genellikle.
