Nükleer Destekçileri Derneği Arıyorum
-
pcdoktor636 bunu yazdı:
-----------------------------firex yazmıştı önceki mesajlarda napılacağını :)
-----------------------------
okudum
Aslına bakılırsa nükleer santraller uçağa benzer. Bakımı yapılır ve düzgün işletilirse en güvenli, en temiz ve en verimli şekilde size geri döner. Fakat yapılan büyük hatalar ölümcül olabilir. Yüzyıllarca koca bir şehri yaşanmaz hale getirebilir. Onbinlerce hayatını kaybedebilir.
Bunlarıda Yazmış...
Peki Ben Sana şunu soruyorum sen bu riski alabilirmisin? Ülkemize baktığında bir boğaz köptüsü yenileme çalışmasında bile elimize yüzümüze bulaştırıyoruz...
TOKİ leri dera yatağına yağıyoruz...
KPSS LYG sınavlarında kaçını düzgün yapıyoruz?
Yenilenebilir enerji kaynakları varken Sence Bu riski almaya değer mi ?
Şöyle Bir durum var birde Bütün dünya nükler enerjiyi terketmeye başladı Yenilenebilir enerji kaynaklarına Yönelmeye başladı bu sefer biz başlayalım diyoruz...
Neden Acaba?
Japonya nükleer santrali kapatıyor
Mesaj 19 Temmuz 2012 (Persembe) Saat: 19:51'da blackmir tarafından düzenlendi. -
blackmir hocam seni bu konun dışına alalım :) nükleer enerjinin faydalarını zararlarını tartışmıyoruz
zaten çoktandır nükleer enerjiyi canı gönülden kabul etmiş arkadaşlarla bir arayış içindeyiz
zaten her zaman konularda baltalayan elemanlar olur
-
HighElf bunu yazdı:
-----------------------------blackmir hocam seni bu konun dışına alalım :) nükleer enerjinin faydalarını zararlarını tartışmıyoruz
zaten çoktandır nükleer enerjiyi canı gönülden kabul etmiş arkadaşlarla bir arayış içindeyiz
zaten her zaman konularda baltalayan elemanlar olur
-----------------------------Senn ilk mesajında yazdığın Her fırsatta onlarla bilimsel tartışmaya girip yetersiz olduklarını gördüğümde basit birer muhalefet olduklarını görüyorum.
Cümlen Aklıma Geldi... Ben Sadece görüşümü belirttim Saygılar -
firexin yazısı çok uzundu oyüzden okumadım ama bu atıklar yok edilemez tekrar kullanılabilir evet bukonuda çalışmalar devam ediyor demiş bir arkadaş aslında
şuanda zaten kullanılmış yakıt çubuklarını tekrar kullana bilen tesisler var ama bu onları yok etmiyor en nihayetinde kullanılamaz seviyeye gelince gene nükleer atık
ozaman 3 ihtimal kalıyor bir götümüze sokucaz 2bilmem kaç yıl güvende olucak saklama havuzlarında saklayıp ondan sonra götümüze sokucaz 3 tesisi kuran ruslar
alıcak bunu afrikadaki adı bilinmeyen ülkelere sokucak yani dünyaya yani gene bize giricek kaldıki artık kablosuz elektirik aktarımı yapılabiliyor ileride bu teknoloji
dahada gelişicek sizin ogamede gördüğünüz sonar uydular piyasaya çıkınca bu tesisler kaldırmak ayrı bir soruna dönüşücek
Mesaj 19 Temmuz 2012 (Persembe) Saat: 19:56'da dead_march tarafından düzenlendi.
Mesaj 19 Temmuz 2012 (Persembe) Saat: 19:57'da dead_march tarafından düzenlendi. -
ilk 2 sayfayı aşağı yukarı okudum birsi rüzgar enerjisi filan demiş arkadaşta çok güzel soylemiş toplu kuş ölümleri filan aynen öyle rüzgar trübünleri doganın en büyük düşmanlarındandır. Bu tribünler dünyanın sürekli rüzgar alanlarına kuruluyo ve 1 tane 10 tane değil 100lerce 1000lerce kuruluyor. Hem kuş sürülerini yok ediyor hemde sürekli rüzgarları kestiği için okyanusunda dengesini bozuyor bunu sonucunda okyanus canlıalrıda tehlikeye giriyor.
şuanda en güvenli ve en tehlikesiz enerji üretimi nükleerdir. 6 metrelik bir beton yada 1 metrelik kurşun levha radyasyon yayılımının 0 a indirir. Birisi demişki depremde fukuşimayı gördük fukuşimaya deprem bir şey yapmadı onu yıkan tsunami oldu adamların santrali zaten 9 büyüklüğünde depreme ve 10 metrelik dalgalara dayanıklı inşa edilmiş ama dalgalar 30 metreyi geçtiği için bu önlem bir anda saf dışı kalmıştırki o dalgalarda bir daha zor görülür zaten.
bu güne kadar dünyada 3 tane büyük nükleer santrala kazası olmuştur birini yuakrda söyledim diğeri korede ama kore kapalı bir kutu olduğu için nedeni bilinmiyor diğeri ise malum çernobil ama çernobile kaza demek biraz aptallık olur . Çernobil santralinin kurulma amacı bir kaza deneyidir. kontrollu olarak bütün güvenlik önlemleri kapatılıp reaktör gücü yükseltilmiş bunun sonuncunda oluşan zincirleme olaylar kontrol altına alınamamış sonucunda malum kaza meydana gelmiştir. Yani burayı patlatmak için inşa ettiler denebilir.
bunların dışında nükleer kazası yokmu tabiki var ama onlarda 1 yada 2 ölü sayısı onların nedenide radyoaktif alana korumasız girmek cubukları elle değiştirmek vs vs gibi insan hataları
-
o değilde türkiye çok geç kaldı bu nükleer santralde daha hizmete geçmesine 5 yıldan fazla zaman var sanırım.Bazı avrupa ülkelerinde yasaklanmaya başladı yavaştan.Keşke şu anda türkiyede 20 tane falan nükleer santral olsaydı o zaman bu kadar enerjide dışa bağımlı olmazdık.Varmı böyle saçmalık doğalgaz ihracatının %50 den fazlası elektrik üretmeye gidiyor.Matbaya günah diyen zihniyet türkiyeyede nükleer santral kurdurmadımı acaba :D araştırmak lazım yobazların işimi acap
-
Almanya endüstriyel doygunluğa ulaşmış bir ülkedir. Nüfussal istatistikleri göz önüne aldığımzıda Alman nüfusu ciddi anlamda bir küçülme evresine girmiştir. Nükleer enerji gibi sanayide süper itici bir güç taşıyan bir etkene artık ihtiyaç duymamaktadır. Çünkü bundan sonra zaten doygunluğa ulaşmış olan endüstrisine yapacağı daha fazla yatırım daha fazla göç demektir bunun yerine diğer ülkelere yatırım yapıp diğer ülkeleri işçi-ülke konumuna getirmek ana endüstriyel politikası haline gelmiştir. Almanya nükleer enerjiyi terk etmesinin bir diğer etkenide komşusu Fransadan ihraç etmesi durumda işletmesi halindeki daha ucuz maliyettir. Enerjisinin %80 ini nükleer güçten karşılayan canavar Fransa, Almanya'nın bu kararından ellerini ovuşturanların başında gelir. Almanya'nın nükleerden vazgeçişine azıcık değinmek gerekirse bu şekildedir.
Japonya'nın nükleer enerji santrallerini filan kapattığı yok, bütün santralleri Amerikan baskısından ötürü nesillerini yenileyecek! UAEK in şartlarına uymayanları seve seve kapatacak
-----
bunlar bilimsel tartışma değil hocam bunlar popüler konular.
haydi hoşçakalın ben kocaeline gidiyorum
-
http://www.trntp.org/index.php?option=com_comprofiler&task=registers&Itemid=71
Bunu buldum arkadaşlar kocaelinden gelince ciddi anlamda iletişime geçeceğim
İletişim

Balaturka Binası, Akçin Sokak, Nu.3, Fener-Balat, 34087 İstanbul Türkiye

info@tasam.org 
+90 212 635 6151 
+90 212 532 5882 -
nükleer enerjiye tamamen karşıyım, 3. köprüye de karşıyım. bence elektriksiz, petrolsüz dünya daha güzel olur.
-
Buremba bunu yazdı:
-----------------------------nükleer enerjiye tamamen karşıyım, 3. köprüye de karşıyım. bence elektriksiz, petrolsüz dünya daha güzel olur.
-----------------------------tutanmı var git ormanda yaşa
