Otobüslerde Muavin, İkram Ve Numaralı Bilet Kalkıyor
-
turkz bunu yazdı
Hocam bazı firmalar muavin kullanmıyor örnek Sabiha Gökçenden Kalkan bbbus görevliler sadece bagaja yerleştiriyor ve içeride ücretsiz bardak su var zaten az durak var ve yol 2 saat sürüyor şimdi bunu Kamil Koç da bazı hatlarında 3-4 aydık denemeye başladı kısa hatlarında, bugün bindiğim otobüslerinde ikram ve muavin mevcut:
İkramsız otobüslerine de bindim kısa mesafe hat ve bilet fiyatı diğer firmalara göre çok uygun .,.
Söz konusu otobüsler 2 saatlik yol otobüsü değil. Bayağı saatlerce Türkiye'nin öbür ucuna giden otobüsler.
Yoksa 2 saatlik otobüste muavin olsa ne olur olmasa ne olur.
-
daha önce muavinsiz otobüsleri yurtdisinda görmüstüm, sadece sehir degil, farkli ülkelere de gidiyorlar.. Valizlerimizi ya kendimiz yerlestirmistik ya da soför tam hatirlayamadim ama o sekil bi yolculuk yapmistim, fiyat da baya uygundu. Alternatif firmasi da biraz daha pahaliydi ve muavini vardi (bayan) ama valizleri durakta bekleyen sorumlu yerlestiriyordu. Otobosün icinde sicak süt ve kahve haric hepsi ücretliydi. Yani suyu, cayi, kek vs ücretli satiyorlardi.. Bu gayet normal, sanirim almanlar da böyle bi sistem getirmek istiyorlar..
cocukken hatirliyorum da o otobosüler neydi öyle.. Kücük cocuktum, millet sigara iciyordu hareket halindeki otobüste.. Nerden nereye.. :)
-
Bence kavga çıkar, Cam tarafı benim olsun diyenler olur, ben en önde oturacaadım diyenler olur, illa sıkıntı çıkar, bizim millet öyle ince medeniyetten anlamaz yani. :)
-
Pamukkale AŞTİ'de Jumbo duyurusu yapıyor uzun zamandır. Oylar Pamukkale'ye.
-
unbalanced bunu yazdı
daha önce muavinsiz otobüsleri yurtdisinda görmüstüm, sadece sehir degil, farkli ülkelere de gidiyorlar.. Valizlerimizi ya kendimiz yerlestirmistik ya da soför tam hatirlayamadim ama o sekil bi yolculuk yapmistim, fiyat da baya uygundu. Alternatif firmasi da biraz daha pahaliydi ve muavini vardi (bayan) ama valizleri durakta bekleyen sorumlu yerlestiriyordu. Otobosün icinde sicak süt ve kahve haric hepsi ücretliydi. Yani suyu, cayi, kek vs ücretli satiyorlardi.. Bu gayet normal, sanirim almanlar da böyle bi sistem getirmek istiyorlar..
cocukken hatirliyorum da o otobosüler neydi öyle.. Kücük cocuktum, millet sigara iciyordu hareket halindeki otobüste.. Nerden nereye.. :)
Uzun yol şoförleri sağlam maaş alır. İşin raconu gereği meslekte ne kadar eskiysen o kadar çok kıdemin ve maaşın artar. Sen şoföre bundan sonra muavin gibi bagaj yerleştireceksin dersen şoförün kıdemini sarsarsın. Zira adamın görevi belli. Otobüsü sürmek.
Usta şoförler diğer firmalara kaçacak ki zaten direksiyonu iyiyse her türlü iş bulur. Onlardan boşalan yere ise ne iş olsa yaparım abi, hallderiz abi modundaki acemiler gelecek. Sonrasında akşam haberlerinde görürürüz otobüs şarampole uçtu diye.
mkyb tarafından 01/Oca/20 14:57 tarihinde düzenlenmiştir -
Beyler bunu yapıyorlarsa bundan sonra ne olur binmeyin bu firmaya da batıp rahat etsinler ya.
İnsanların hayatını kolaylaştıran ne varsa kaldırmak istiyorsun. Neden??? !!!!!
Rekabet demeyin, her yere giden metro-pamukkale-kamilkoç var zaten sadece, müşterisi hazır.
Hemen popüler rotalardan olan İzmir-Ankara maliyet-kar analizi çıkaralım size.
40 Kişi binse bir arabaya 100 TL den = 4000 TL Bir seferde kazanıyor giderler düşülmeden. 2 Sefer de yapabilir bir günde ama biz bir sefer sayalım.
Muavine 2500 TL; Şöfore 4000-4500 TL verse işçilik gideri ayda 7000 TL.
Yakıt gideri bir seferde 600 km x ( 30-35 lt / 100 km ) = 180 - 210 litre motorin = Motorinin litresi 6,6 TL * 180-210 = 1188 - 1386 TL arası bir seferde.
4000 - 1400 = 2600 kar marjı bir seferde. Aylık 78 000 TL kar getirir. Aylık 7000 şofore muavine + 8000 bakıma-onarıma + 3000 ıvır zıvıra + 10 000 de her tür işletme gideri yazsan 50 000 TL kazanç kalır. 2 sefer yapılırsa 100 000 Tl yapar.
Sen gel bu kazancın yanında kek parası-muavin parası hesabı yap ayıp...
-
AnaMuhalefet bunu yazdı
Beyler bunu yapıyorlarsa bundan sonra ne olur binmeyin bu firmaya da batıp rahat etsinler ya.
İnsanların hayatını kolaylaştıran ne varsa kaldırmak istiyorsun. Neden??? !!!!!
Rekabet demeyin, her yere giden metro-pamukkale-kamilkoç var zaten sadece, müşterisi hazır.
Hemen popüler rotalardan olan İzmir-Ankara maliyet-kar analizi çıkaralım size.
40 Kişi binse bir arabaya 100 TL den = 4000 TL Bir seferde kazanıyor giderler düşülmeden. 2 Sefer de yapabilir bir günde ama biz bir sefer sayalım.
Muavine 2500 TL; Şöfore 4000-4500 TL verse işçilik gideri ayda 7000 TL.
Yakıt gideri bir seferde 600 km x ( 30-35 lt / 100 km ) = 180 - 210 litre motorin = Motorinin litresi 6,6 TL * 180-210 = 1188 - 1386 TL arası bir seferde.
4000 - 1400 = 2600 kar marjı bir seferde. Aylık 78 000 TL kar getirir. Aylık 7000 şofore muavine + 8000 bakıma-onarıma + 3000 ıvır zıvıra + 10 000 de her tür işletme gideri yazsan 50 000 TL kazanç kalır. 2 sefer yapılırsa 100 000 Tl yapar.
Sen gel bu kazancın yanında kek parası-muavin parası hesabı yap ayıp...
Hocam bu kadar göçmenin olduğu memlekette her türlü kâr ederler. Koltuk No falan kalkarsa isim soyisim tc dalgası da kalkabilir. Öyle olunca da sinema biletine döner iş. Normal vatandaş kullanmaz ama diğerleri her türlü biner.
-
Doğru demiş bencede millet birbirini yer muavinsiz. Halkın çıkarına,rahatına olan ne varsa bir bir azalıyor memlekette.
-
Kaçak göçek binenler de artar gibi geliyor.
-
10-15 tl daha ucuz olunca burda itiraz eden herkes koşa koşa biletini alıcak. 1-2 tl'lik ikram için mi bu kadar gürültü anlamış değilim.
FlixBus satın almıştı zaten Kamil Koç'u. Bu şekilde olacağı belliydi, adamlar Avrupa'da bu şekilde çalıştırıyorlar otobüslerine.