folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder Otobüslerde Muavin, İkram Ve Numaralı Bilet Kalkıyor



Otobüslerde Muavin, İkram Ve Numaralı Bilet Kalkıyor

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek
    bykamu bunu yazdı

    Ben eğitimsiz insanlar değil dedim, üniversite mezunu vb. katmadım. Önce okuduğunu bir anlaman gerekli hoca.
    Yeterli bütçesi olan z kuşağı uçağı tercih ederken, bütçesinden ulaşım masraflarını kısmak isteyen aynı kuşağın ise tüketim hareketleri değişebiliyor. 
    FlixBus işletme maliyetlerini kısan ve bunu bilet fiyatlarına yansıtan bir firma. Adamlar cost-pricing rekabet stratejisi izliyorlar. Türkiye'nin ekonomik haline baktığınız zaman bu sistemin çalışmaması için hiç bir sebep yok.
    Siz istiyorsunuz ki hem en yüksek katma değerli hizmeti alayım da hem ucuz olsun. Öyle bir dünya yok.
    Dediğim gibi kamil koç kullanmazınız olur biter. 

    Excel tablosu mantığıyla şirket yönetilmez. Senin kafa yapın excel tablolarına bakıp ya bu işten iyi para kurtarırız diyen plaza insanı kafası. Excel tabloları sanal. 

    Ancak hayat gerçek. Her ülkenin düşünce yapısı, hayat işleyişi farklı. Sünger gibi Bim marketin kekinden bile dandik kekle, asgari maaşlı muavinin maaşından kırpılan paraya kaldıysa o şirket batsın zaten.

    Burası Türkiye. Belediye otobüsünde bile koltuk kavgası oluyorken şehirlerarası saatlerce gideceğin koltuklar için mi olmayacak ? Molada tuvalete gidip geliyorsun yerine başkası oturmuş ? Ne yapacaksın ?

    Eğitimsiz insanlar kısmında bence kendimi gayet güzel ifade ettim. Otobüse bilet satarken yazıhanede genel kültür testi mi yapıyorlar ? Diplomaya mı bakıyorlar ? Hayır. Parayı veriyorsun şak diye bileti kesiyor. Artık yanına gelen adam hırsız mı, katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı Allah bilir. O yüzden o kısmı geç. Kaldı ki kendin diyorsun ucuza satacaklar. Ucuza satınca çomar kesim daha çok hücum edecek. Cahillerle uğraşacaksın.


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı amk.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kumanaga
    Kumanaga's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Nisan/2004
    Erkek
    muavi
     
     
     
     
     

     

    Kumanaga tarafından 04/Oca/20 16:28 tarihinde düzenlenmiştir

    ⎝Her boku biliyorsun, "Herkes" yazmasını bilmiyorsun.⎠
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bykamu
    bykamu's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2008
    Erkek
    mkyb bunu yazdı
    bykamu bunu yazdı

    Ben eğitimsiz insanlar değil dedim, üniversite mezunu vb. katmadım. Önce okuduğunu bir anlaman gerekli hoca.
    Yeterli bütçesi olan z kuşağı uçağı tercih ederken, bütçesinden ulaşım masraflarını kısmak isteyen aynı kuşağın ise tüketim hareketleri değişebiliyor. 
    FlixBus işletme maliyetlerini kısan ve bunu bilet fiyatlarına yansıtan bir firma. Adamlar cost-pricing rekabet stratejisi izliyorlar. Türkiye'nin ekonomik haline baktığınız zaman bu sistemin çalışmaması için hiç bir sebep yok.
    Siz istiyorsunuz ki hem en yüksek katma değerli hizmeti alayım da hem ucuz olsun. Öyle bir dünya yok.
    Dediğim gibi kamil koç kullanmazınız olur biter. 

    Excel tablosu mantığıyla şirket yönetilmez. Senin kafa yapın excel tablolarına bakıp ya bu işten iyi para kurtarırız diyen plaza insanı kafası. Excel tabloları sanal. 

    Ancak hayat gerçek. Her ülkenin düşünce yapısı, hayat işleyişi farklı. Sünger gibi Bim marketin kekinden bile dandik kekle, asgari maaşlı muavinin maaşından kırpılan paraya kaldıysa o şirket batsın zaten.

    Burası Türkiye. Belediye otobüsünde bile koltuk kavgası oluyorken şehirlerarası saatlerce gideceğin koltuklar için mi olmayacak ? Molada tuvalete gidip geliyorsun yerine başkası oturmuş ? Ne yapacaksın ?

    Eğitimsiz insanlar kısmında bence kendimi gayet güzel ifade ettim. Otobüse bilet satarken yazıhanede genel kültür testi mi yapıyorlar ? Diplomaya mı bakıyorlar ? Hayır. Parayı veriyorsun şak diye bileti kesiyor. Artık yanına gelen adam hırsız mı, katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı Allah bilir. O yüzden o kısmı geç. Kaldı ki kendin diyorsun ucuza satacaklar. Ucuza satınca çomar kesim daha çok hücum edecek. Cahillerle uğraşacaksın.

    Bir yatırım yapılmadan önce beğenmediğiniz o excel tablolarındaki veriler referans alınır, getirisi ve götürüsü hesaplanarak o iş alanına girilip girilmeyeceğine karar verilir. Flixbus örneğinde olduğu gibi denenmiş ve başarıyla işleyen bir sistemi Türkiye'ye taşıyarak iş modelini değiştiriyorlar. Tabi bunun yanında dediğiniz gibi toplumsal yapı ve toplum dinamikleri bir iş alanı giriş yapma veya iş modelini değiştirme konusunda büyük bir etkiye sahip, bunu es geçmediğimi belirtmek isterim. Bu hizmeti beğenmeyen insanlar veya şikayet edenler muadiline yönelicekler. Bu iş modelinin Türkiye'de tutmaması için hiç bir sebep yok. 

    Kafanızdaki burası Türkiye söylemi değişmesi gerek hocam. Ne var yani? Burası Türkiye o olmaz, burası Türkiye bu olmaz. Olur, oluyor ve olacak. Oturacağın yere çok önem veriyorsan en baştan o firmayı tercih etme, sorunun böylece ortadan kalkmış olur. Zorla bilet satmıyorlar değil mi? Adamlar biletleri arz ediyor, sen talep etmezsen bu sorunlu yüzleşmezsin. Yüzleşenler olursa pratikte neler olacağını görürüz ve firma da ona göre bir strateji belirler ki hali hazırda belirlemişlerdir ancak daha şahit olunmadığı için bilmiyoruz. Bu arada gerçekten ne yapman gerektiğini merak ediyorsan ilk önce orada oturduğunu belirtsin, kalkmamakta diretirse "yer kavgası yapmayacak kadar medeni olabilirsin." 

    Hocam son kısımda güzel demişsin, benim hatam düşünmeden yazmışım eğitimsiz kısmını. Yalnız eklemek istediğim bir şey var; otobüste yanında hırsız mı katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı olur bilemeyeceksin demişsin. Hırsız veya katilin yanında oturması sadece senin başına gelebilecek olayın ihtimalini artırır. Otobüste bulunması başlı başına bir olay. O halde taşımacılık firmaları GBT yaparak herkesi otobüse almalı değil mi? Bugüne kadar ben Türkiye'de böyle bir olaya şahit olmadım. Ancak yol üzerindeki rasgele polis kontrollerinde GBT yapıyorlar varsa o şekilde ayıklıyorlar. Yani bu zaten hali hazırda denetlenemeyen bir şey.

    Cahilse eğitmek bizim işimiz. Eğiteceğiz hocam.




  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    angels_demos
    angels_demos's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2006
    Erkek
    bykamu bunu yazdı
    mkyb bunu yazdı
    bykamu bunu yazdı

    Ben eğitimsiz insanlar değil dedim, üniversite mezunu vb. katmadım. Önce okuduğunu bir anlaman gerekli hoca.
    Yeterli bütçesi olan z kuşağı uçağı tercih ederken, bütçesinden ulaşım masraflarını kısmak isteyen aynı kuşağın ise tüketim hareketleri değişebiliyor. 
    FlixBus işletme maliyetlerini kısan ve bunu bilet fiyatlarına yansıtan bir firma. Adamlar cost-pricing rekabet stratejisi izliyorlar. Türkiye'nin ekonomik haline baktığınız zaman bu sistemin çalışmaması için hiç bir sebep yok.
    Siz istiyorsunuz ki hem en yüksek katma değerli hizmeti alayım da hem ucuz olsun. Öyle bir dünya yok.
    Dediğim gibi kamil koç kullanmazınız olur biter. 

    Excel tablosu mantığıyla şirket yönetilmez. Senin kafa yapın excel tablolarına bakıp ya bu işten iyi para kurtarırız diyen plaza insanı kafası. Excel tabloları sanal. 

    Ancak hayat gerçek. Her ülkenin düşünce yapısı, hayat işleyişi farklı. Sünger gibi Bim marketin kekinden bile dandik kekle, asgari maaşlı muavinin maaşından kırpılan paraya kaldıysa o şirket batsın zaten.

    Burası Türkiye. Belediye otobüsünde bile koltuk kavgası oluyorken şehirlerarası saatlerce gideceğin koltuklar için mi olmayacak ? Molada tuvalete gidip geliyorsun yerine başkası oturmuş ? Ne yapacaksın ?

    Eğitimsiz insanlar kısmında bence kendimi gayet güzel ifade ettim. Otobüse bilet satarken yazıhanede genel kültür testi mi yapıyorlar ? Diplomaya mı bakıyorlar ? Hayır. Parayı veriyorsun şak diye bileti kesiyor. Artık yanına gelen adam hırsız mı, katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı Allah bilir. O yüzden o kısmı geç. Kaldı ki kendin diyorsun ucuza satacaklar. Ucuza satınca çomar kesim daha çok hücum edecek. Cahillerle uğraşacaksın.

    Bir yatırım yapılmadan önce beğenmediğiniz o excel tablolarındaki veriler referans alınır, getirisi ve götürüsü hesaplanarak o iş alanına girilip girilmeyeceğine karar verilir. Flixbus örneğinde olduğu gibi denenmiş ve başarıyla işleyen bir sistemi Türkiye'ye taşıyarak iş modelini değiştiriyorlar. Tabi bunun yanında dediğiniz gibi toplumsal yapı ve toplum dinamikleri bir iş alanı giriş yapma veya iş modelini değiştirme konusunda büyük bir etkiye sahip, bunu es geçmediğimi belirtmek isterim. Bu hizmeti beğenmeyen insanlar veya şikayet edenler muadiline yönelicekler. Bu iş modelinin Türkiye'de tutmaması için hiç bir sebep yok. 

    Kafanızdaki burası Türkiye söylemi değişmesi gerek hocam. Ne var yani? Burası Türkiye o olmaz, burası Türkiye bu olmaz. Olur, oluyor ve olacak. Oturacağın yere çok önem veriyorsan en baştan o firmayı tercih etme, sorunun böylece ortadan kalkmış olur. Zorla bilet satmıyorlar değil mi? Adamlar biletleri arz ediyor, sen talep etmezsen bu sorunlu yüzleşmezsin. Yüzleşenler olursa pratikte neler olacağını görürüz ve firma da ona göre bir strateji belirler ki hali hazırda belirlemişlerdir ancak daha şahit olunmadığı için bilmiyoruz. Bu arada gerçekten ne yapman gerektiğini merak ediyorsan ilk önce orada oturduğunu belirtsin, kalkmamakta diretirse "yer kavgası yapmayacak kadar medeni olabilirsin." 

    Hocam son kısımda güzel demişsin, benim hatam düşünmeden yazmışım eğitimsiz kısmını. Yalnız eklemek istediğim bir şey var; otobüste yanında hırsız mı katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı olur bilemeyeceksin demişsin. Hırsız veya katilin yanında oturması sadece senin başına gelebilecek olayın ihtimalini artırır. Otobüste bulunması başlı başına bir olay. O halde taşımacılık firmaları GBT yaparak herkesi otobüse almalı değil mi? Bugüne kadar ben Türkiye'de böyle bir olaya şahit olmadım. Ancak yol üzerindeki rasgele polis kontrollerinde GBT yapıyorlar varsa o şekilde ayıklıyorlar. Yani bu zaten hali hazırda denetlenemeyen bir şey.

    Cahilse eğitmek bizim işimiz. Eğiteceğiz hocam.




    açıkcası ucuz olup servis, yer gibi hizmetlerin kalmasını anlamlı bulmuyorum. avrupa ve amerika'da da mantıklı değil bana kalırsa. balkanlardaki ülkelerde ve diğer başka ülkelerde muavin olmasa dahi en azından yerimiz belli ki bana kalırsa olması gereken bir özellik. bakalım göreceğiz nasıl olacağını.

    boeing'in başına sadece excel tablolarına bakan kar'ı arttırmayı amaçlayan bir takım insanlar geçtiler. üst düzey mühendis - yönetici ekip çıkarıldı. süreci uzunca anlatmayayım ancak max olayı ile şirket kar yerine daha fazla zararda ve itibarı da söz konusu. 2-3 uçakları geçtiğimiz yılda kaza yaşadı. arkadaşın dediği excel tablolarına bu yönten katılıyorum. şirket kalitesini korumalı. değişim olabilir ve olmalı tabii ancak bu kaliteden ödün verme anlamına gelmemeli.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    turkz
    turkz's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Aralık/2009
    Erkek

    Kamil koç bu sistemi 3-4 aydır uyguluyor (numarasız bilet olayı hariç ve büyük ihtimal bu olaya girmezler girmelerine gerek de yok şirkete kazancı olmaz) Bursadan istanbula gelirken 7 tl daha ucuz diye kamil koçu kullandım benim gibi vatandaşlar kullanır.:D


    Dünyayı iyiler kurtaracak.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AnaMuhalefet
    AnaMuhalefet's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek
    bykamu bunu yazdı
    mkyb bunu yazdı
    bykamu bunu yazdı

    Ben eğitimsiz insanlar değil dedim, üniversite mezunu vb. katmadım. Önce okuduğunu bir anlaman gerekli hoca.
    Yeterli bütçesi olan z kuşağı uçağı tercih ederken, bütçesinden ulaşım masraflarını kısmak isteyen aynı kuşağın ise tüketim hareketleri değişebiliyor. 
    FlixBus işletme maliyetlerini kısan ve bunu bilet fiyatlarına yansıtan bir firma. Adamlar cost-pricing rekabet stratejisi izliyorlar. Türkiye'nin ekonomik haline baktığınız zaman bu sistemin çalışmaması için hiç bir sebep yok.
    Siz istiyorsunuz ki hem en yüksek katma değerli hizmeti alayım da hem ucuz olsun. Öyle bir dünya yok.
    Dediğim gibi kamil koç kullanmazınız olur biter. 

    Excel tablosu mantığıyla şirket yönetilmez. Senin kafa yapın excel tablolarına bakıp ya bu işten iyi para kurtarırız diyen plaza insanı kafası. Excel tabloları sanal. 

    Ancak hayat gerçek. Her ülkenin düşünce yapısı, hayat işleyişi farklı. Sünger gibi Bim marketin kekinden bile dandik kekle, asgari maaşlı muavinin maaşından kırpılan paraya kaldıysa o şirket batsın zaten.

    Burası Türkiye. Belediye otobüsünde bile koltuk kavgası oluyorken şehirlerarası saatlerce gideceğin koltuklar için mi olmayacak ? Molada tuvalete gidip geliyorsun yerine başkası oturmuş ? Ne yapacaksın ?

    Eğitimsiz insanlar kısmında bence kendimi gayet güzel ifade ettim. Otobüse bilet satarken yazıhanede genel kültür testi mi yapıyorlar ? Diplomaya mı bakıyorlar ? Hayır. Parayı veriyorsun şak diye bileti kesiyor. Artık yanına gelen adam hırsız mı, katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı Allah bilir. O yüzden o kısmı geç. Kaldı ki kendin diyorsun ucuza satacaklar. Ucuza satınca çomar kesim daha çok hücum edecek. Cahillerle uğraşacaksın.

    Bir yatırım yapılmadan önce beğenmediğiniz o excel tablolarındaki veriler referans alınır, getirisi ve götürüsü hesaplanarak o iş alanına girilip girilmeyeceğine karar verilir. Flixbus örneğinde olduğu gibi denenmiş ve başarıyla işleyen bir sistemi Türkiye'ye taşıyarak iş modelini değiştiriyorlar. Tabi bunun yanında dediğiniz gibi toplumsal yapı ve toplum dinamikleri bir iş alanı giriş yapma veya iş modelini değiştirme konusunda büyük bir etkiye sahip, bunu es geçmediğimi belirtmek isterim. Bu hizmeti beğenmeyen insanlar veya şikayet edenler muadiline yönelicekler. Bu iş modelinin Türkiye'de tutmaması için hiç bir sebep yok. 

    Kafanızdaki burası Türkiye söylemi değişmesi gerek hocam. Ne var yani? Burası Türkiye o olmaz, burası Türkiye bu olmaz. Olur, oluyor ve olacak. Oturacağın yere çok önem veriyorsan en baştan o firmayı tercih etme, sorunun böylece ortadan kalkmış olur. Zorla bilet satmıyorlar değil mi? Adamlar biletleri arz ediyor, sen talep etmezsen bu sorunlu yüzleşmezsin. Yüzleşenler olursa pratikte neler olacağını görürüz ve firma da ona göre bir strateji belirler ki hali hazırda belirlemişlerdir ancak daha şahit olunmadığı için bilmiyoruz. Bu arada gerçekten ne yapman gerektiğini merak ediyorsan ilk önce orada oturduğunu belirtsin, kalkmamakta diretirse "yer kavgası yapmayacak kadar medeni olabilirsin." 

    Hocam son kısımda güzel demişsin, benim hatam düşünmeden yazmışım eğitimsiz kısmını. Yalnız eklemek istediğim bir şey var; otobüste yanında hırsız mı katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı olur bilemeyeceksin demişsin. Hırsız veya katilin yanında oturması sadece senin başına gelebilecek olayın ihtimalini artırır. Otobüste bulunması başlı başına bir olay. O halde taşımacılık firmaları GBT yaparak herkesi otobüse almalı değil mi? Bugüne kadar ben Türkiye'de böyle bir olaya şahit olmadım. Ancak yol üzerindeki rasgele polis kontrollerinde GBT yapıyorlar varsa o şekilde ayıklıyorlar. Yani bu zaten hali hazırda denetlenemeyen bir şey.

    Cahilse eğitmek bizim işimiz. Eğiteceğiz hocam.




    Anladık laf kalabalığı yapmayı seviyorsun ve illa senin dediğini destekleyelim istiyorsun. Çok fazla tarafa çekilmiş konu lastik gibi olmuş.

    a) "İnsan" odaklı olsun, kaliteli olsun, insanlara kolaylıklar sağlasın, iki kuruş fazla olsun.

    b) Sinekten yağ çıkartacak kadar "Ekonomi" odaklı, her açıdan kalitesiz, ne olduğu belirsiz her yerden problem çıkartabilen bir sistem olsun, yeter ki iki kuruş ucuz olsun.

    Ne yapalım ille de senin gibi b ciler var ise Saygı duyacağız ama temennim b cilerin %10 u geçmemesi ya da mümkünse %0 olması.

    Olay bu, daha önemli olan ise ilgili şirketin b seçeneğini seçmeden de hizmet vermesi halinde bir dünya para kazanabilmesi. İlle de b olsun, insancıklar biraz sürünsün, hak etmiyorlar zaten azıcık paralarıyla, onlar alt tabaka-kalite sevmeyen dünyanın insanları. Zamanla bu döngü çoğalsın daha fazla insan sürünsün, onların üzerinden daha az sayıda ve oranda insan tüm insanlardan çoooooooook daha fazla para kazansın. ( Kapitalizm'in yansımaları )

     

     


    Bir işi: " BİLMEYEN " ELEŞTİRİR, " AZ BİLEN " AKIL VERİR, " YAPAMAYAN " ÇAMUR ATAR, " BİLEN " YAPAR.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bykamu
    bykamu's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mart/2008
    Erkek
    AnaMuhalefet bunu yazdı
    bykamu bunu yazdı
    mkyb bunu yazdı
    bykamu bunu yazdı

    Ben eğitimsiz insanlar değil dedim, üniversite mezunu vb. katmadım. Önce okuduğunu bir anlaman gerekli hoca.
    Yeterli bütçesi olan z kuşağı uçağı tercih ederken, bütçesinden ulaşım masraflarını kısmak isteyen aynı kuşağın ise tüketim hareketleri değişebiliyor. 
    FlixBus işletme maliyetlerini kısan ve bunu bilet fiyatlarına yansıtan bir firma. Adamlar cost-pricing rekabet stratejisi izliyorlar. Türkiye'nin ekonomik haline baktığınız zaman bu sistemin çalışmaması için hiç bir sebep yok.
    Siz istiyorsunuz ki hem en yüksek katma değerli hizmeti alayım da hem ucuz olsun. Öyle bir dünya yok.
    Dediğim gibi kamil koç kullanmazınız olur biter. 

    Excel tablosu mantığıyla şirket yönetilmez. Senin kafa yapın excel tablolarına bakıp ya bu işten iyi para kurtarırız diyen plaza insanı kafası. Excel tabloları sanal. 

    Ancak hayat gerçek. Her ülkenin düşünce yapısı, hayat işleyişi farklı. Sünger gibi Bim marketin kekinden bile dandik kekle, asgari maaşlı muavinin maaşından kırpılan paraya kaldıysa o şirket batsın zaten.

    Burası Türkiye. Belediye otobüsünde bile koltuk kavgası oluyorken şehirlerarası saatlerce gideceğin koltuklar için mi olmayacak ? Molada tuvalete gidip geliyorsun yerine başkası oturmuş ? Ne yapacaksın ?

    Eğitimsiz insanlar kısmında bence kendimi gayet güzel ifade ettim. Otobüse bilet satarken yazıhanede genel kültür testi mi yapıyorlar ? Diplomaya mı bakıyorlar ? Hayır. Parayı veriyorsun şak diye bileti kesiyor. Artık yanına gelen adam hırsız mı, katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı Allah bilir. O yüzden o kısmı geç. Kaldı ki kendin diyorsun ucuza satacaklar. Ucuza satınca çomar kesim daha çok hücum edecek. Cahillerle uğraşacaksın.

    Bir yatırım yapılmadan önce beğenmediğiniz o excel tablolarındaki veriler referans alınır, getirisi ve götürüsü hesaplanarak o iş alanına girilip girilmeyeceğine karar verilir. Flixbus örneğinde olduğu gibi denenmiş ve başarıyla işleyen bir sistemi Türkiye'ye taşıyarak iş modelini değiştiriyorlar. Tabi bunun yanında dediğiniz gibi toplumsal yapı ve toplum dinamikleri bir iş alanı giriş yapma veya iş modelini değiştirme konusunda büyük bir etkiye sahip, bunu es geçmediğimi belirtmek isterim. Bu hizmeti beğenmeyen insanlar veya şikayet edenler muadiline yönelicekler. Bu iş modelinin Türkiye'de tutmaması için hiç bir sebep yok. 

    Kafanızdaki burası Türkiye söylemi değişmesi gerek hocam. Ne var yani? Burası Türkiye o olmaz, burası Türkiye bu olmaz. Olur, oluyor ve olacak. Oturacağın yere çok önem veriyorsan en baştan o firmayı tercih etme, sorunun böylece ortadan kalkmış olur. Zorla bilet satmıyorlar değil mi? Adamlar biletleri arz ediyor, sen talep etmezsen bu sorunlu yüzleşmezsin. Yüzleşenler olursa pratikte neler olacağını görürüz ve firma da ona göre bir strateji belirler ki hali hazırda belirlemişlerdir ancak daha şahit olunmadığı için bilmiyoruz. Bu arada gerçekten ne yapman gerektiğini merak ediyorsan ilk önce orada oturduğunu belirtsin, kalkmamakta diretirse "yer kavgası yapmayacak kadar medeni olabilirsin." 

    Hocam son kısımda güzel demişsin, benim hatam düşünmeden yazmışım eğitimsiz kısmını. Yalnız eklemek istediğim bir şey var; otobüste yanında hırsız mı katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı olur bilemeyeceksin demişsin. Hırsız veya katilin yanında oturması sadece senin başına gelebilecek olayın ihtimalini artırır. Otobüste bulunması başlı başına bir olay. O halde taşımacılık firmaları GBT yaparak herkesi otobüse almalı değil mi? Bugüne kadar ben Türkiye'de böyle bir olaya şahit olmadım. Ancak yol üzerindeki rasgele polis kontrollerinde GBT yapıyorlar varsa o şekilde ayıklıyorlar. Yani bu zaten hali hazırda denetlenemeyen bir şey.

    Cahilse eğitmek bizim işimiz. Eğiteceğiz hocam.




    Anladık laf kalabalığı yapmayı seviyorsun ve illa senin dediğini destekleyelim istiyorsun. Çok fazla tarafa çekilmiş konu lastik gibi olmuş.

    a) "İnsan" odaklı olsun, kaliteli olsun, insanlara kolaylıklar sağlasın, iki kuruş fazla olsun.

    b) Sinekten yağ çıkartacak kadar "Ekonomi" odaklı, her açıdan kalitesiz, ne olduğu belirsiz her yerden problem çıkartabilen bir sistem olsun, yeter ki iki kuruş ucuz olsun.

    Ne yapalım ille de senin gibi b ciler var ise Saygı duyacağız ama temennim b cilerin %10 u geçmemesi ya da mümkünse %0 olması.

    Olay bu, daha önemli olan ise ilgili şirketin b seçeneğini seçmeden de hizmet vermesi halinde bir dünya para kazanabilmesi. İlle de b olsun, insancıklar biraz sürünsün, hak etmiyorlar zaten azıcık paralarıyla, onlar alt tabaka-kalite sevmeyen dünyanın insanları. Zamanla bu döngü çoğalsın daha fazla insan sürünsün, onların üzerinden daha az sayıda ve oranda insan tüm insanlardan çoooooooook daha fazla para kazansın. ( Kapitalizm'in yansımaları )

     

     

    Yo hocam. Benim dediğimin desteklenmesi umurumda değil açıkcası. Fikir paylaşmayı laf kalabalığı olarak görüyorsan tahammülsüzlüğünü başka bir yere kusabilirsin.

    Ben sistemin neden çalışabileceğinden bahsettim, arkadaş neden çalışamayacağından bahsetti. Farklı gerekçeler öne sürdü, ben de bir şeyler öğrendim.

    Kamil Koç sistemi değiştirmeden önce de, senin tabirinle, ekonomi odaklı ve kalitesiz hizmet sunan firmalar vardı, hep var olacaklar. Bu yeni bir gelişme değil.

    İnsanları a'cı veya b'ci diye ayırmak yerine anlatılan ve tartışılan olaylardan bir çıkarım yap. Bunlar gelip geçici, fikirler değişebilir.  İlerleyen zamanlarda sistemin çalışmadığını görürsem fikrimi değiştiririm. Sonuç olarak bir şey kanıtlamaya çalışmıyorum.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AnaMuhalefet
    AnaMuhalefet's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Kasım/2007
    Erkek
    bykamu bunu yazdı
    AnaMuhalefet bunu yazdı
    bykamu bunu yazdı
    mkyb bunu yazdı
    bykamu bunu yazdı

    Ben eğitimsiz insanlar değil dedim, üniversite mezunu vb. katmadım. Önce okuduğunu bir anlaman gerekli hoca.
    Yeterli bütçesi olan z kuşağı uçağı tercih ederken, bütçesinden ulaşım masraflarını kısmak isteyen aynı kuşağın ise tüketim hareketleri değişebiliyor. 
    FlixBus işletme maliyetlerini kısan ve bunu bilet fiyatlarına yansıtan bir firma. Adamlar cost-pricing rekabet stratejisi izliyorlar. Türkiye'nin ekonomik haline baktığınız zaman bu sistemin çalışmaması için hiç bir sebep yok.
    Siz istiyorsunuz ki hem en yüksek katma değerli hizmeti alayım da hem ucuz olsun. Öyle bir dünya yok.
    Dediğim gibi kamil koç kullanmazınız olur biter. 

    Excel tablosu mantığıyla şirket yönetilmez. Senin kafa yapın excel tablolarına bakıp ya bu işten iyi para kurtarırız diyen plaza insanı kafası. Excel tabloları sanal. 

    Ancak hayat gerçek. Her ülkenin düşünce yapısı, hayat işleyişi farklı. Sünger gibi Bim marketin kekinden bile dandik kekle, asgari maaşlı muavinin maaşından kırpılan paraya kaldıysa o şirket batsın zaten.

    Burası Türkiye. Belediye otobüsünde bile koltuk kavgası oluyorken şehirlerarası saatlerce gideceğin koltuklar için mi olmayacak ? Molada tuvalete gidip geliyorsun yerine başkası oturmuş ? Ne yapacaksın ?

    Eğitimsiz insanlar kısmında bence kendimi gayet güzel ifade ettim. Otobüse bilet satarken yazıhanede genel kültür testi mi yapıyorlar ? Diplomaya mı bakıyorlar ? Hayır. Parayı veriyorsun şak diye bileti kesiyor. Artık yanına gelen adam hırsız mı, katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı Allah bilir. O yüzden o kısmı geç. Kaldı ki kendin diyorsun ucuza satacaklar. Ucuza satınca çomar kesim daha çok hücum edecek. Cahillerle uğraşacaksın.

    Bir yatırım yapılmadan önce beğenmediğiniz o excel tablolarındaki veriler referans alınır, getirisi ve götürüsü hesaplanarak o iş alanına girilip girilmeyeceğine karar verilir. Flixbus örneğinde olduğu gibi denenmiş ve başarıyla işleyen bir sistemi Türkiye'ye taşıyarak iş modelini değiştiriyorlar. Tabi bunun yanında dediğiniz gibi toplumsal yapı ve toplum dinamikleri bir iş alanı giriş yapma veya iş modelini değiştirme konusunda büyük bir etkiye sahip, bunu es geçmediğimi belirtmek isterim. Bu hizmeti beğenmeyen insanlar veya şikayet edenler muadiline yönelicekler. Bu iş modelinin Türkiye'de tutmaması için hiç bir sebep yok. 

    Kafanızdaki burası Türkiye söylemi değişmesi gerek hocam. Ne var yani? Burası Türkiye o olmaz, burası Türkiye bu olmaz. Olur, oluyor ve olacak. Oturacağın yere çok önem veriyorsan en baştan o firmayı tercih etme, sorunun böylece ortadan kalkmış olur. Zorla bilet satmıyorlar değil mi? Adamlar biletleri arz ediyor, sen talep etmezsen bu sorunlu yüzleşmezsin. Yüzleşenler olursa pratikte neler olacağını görürüz ve firma da ona göre bir strateji belirler ki hali hazırda belirlemişlerdir ancak daha şahit olunmadığı için bilmiyoruz. Bu arada gerçekten ne yapman gerektiğini merak ediyorsan ilk önce orada oturduğunu belirtsin, kalkmamakta diretirse "yer kavgası yapmayacak kadar medeni olabilirsin." 

    Hocam son kısımda güzel demişsin, benim hatam düşünmeden yazmışım eğitimsiz kısmını. Yalnız eklemek istediğim bir şey var; otobüste yanında hırsız mı katil mi yoksa sıradan bir vatandaş mı olur bilemeyeceksin demişsin. Hırsız veya katilin yanında oturması sadece senin başına gelebilecek olayın ihtimalini artırır. Otobüste bulunması başlı başına bir olay. O halde taşımacılık firmaları GBT yaparak herkesi otobüse almalı değil mi? Bugüne kadar ben Türkiye'de böyle bir olaya şahit olmadım. Ancak yol üzerindeki rasgele polis kontrollerinde GBT yapıyorlar varsa o şekilde ayıklıyorlar. Yani bu zaten hali hazırda denetlenemeyen bir şey.

    Cahilse eğitmek bizim işimiz. Eğiteceğiz hocam.




    Anladık laf kalabalığı yapmayı seviyorsun ve illa senin dediğini destekleyelim istiyorsun. Çok fazla tarafa çekilmiş konu lastik gibi olmuş.

    a) "İnsan" odaklı olsun, kaliteli olsun, insanlara kolaylıklar sağlasın, iki kuruş fazla olsun.

    b) Sinekten yağ çıkartacak kadar "Ekonomi" odaklı, her açıdan kalitesiz, ne olduğu belirsiz her yerden problem çıkartabilen bir sistem olsun, yeter ki iki kuruş ucuz olsun.

    Ne yapalım ille de senin gibi b ciler var ise Saygı duyacağız ama temennim b cilerin %10 u geçmemesi ya da mümkünse %0 olması.

    Olay bu, daha önemli olan ise ilgili şirketin b seçeneğini seçmeden de hizmet vermesi halinde bir dünya para kazanabilmesi. İlle de b olsun, insancıklar biraz sürünsün, hak etmiyorlar zaten azıcık paralarıyla, onlar alt tabaka-kalite sevmeyen dünyanın insanları. Zamanla bu döngü çoğalsın daha fazla insan sürünsün, onların üzerinden daha az sayıda ve oranda insan tüm insanlardan çoooooooook daha fazla para kazansın. ( Kapitalizm'in yansımaları )

     

     

    Yo hocam. Benim dediğimin desteklenmesi umurumda değil açıkcası. Fikir paylaşmayı laf kalabalığı olarak görüyorsan tahammülsüzlüğünü başka bir yere kusabilirsin.

    Ben sistemin neden çalışabileceğinden bahsettim, arkadaş neden çalışamayacağından bahsetti. Farklı gerekçeler öne sürdü, ben de bir şeyler öğrendim.

    Kamil Koç sistemi değiştirmeden önce de, senin tabirinle, ekonomi odaklı ve kalitesiz hizmet sunan firmalar vardı, hep var olacaklar. Bu yeni bir gelişme değil.

    İnsanları a'cı veya b'ci diye ayırmak yerine anlatılan ve tartışılan olaylardan bir çıkarım yap. Bunlar gelip geçici, fikirler değişebilir.  İlerleyen zamanlarda sistemin çalışmadığını görürsem fikrimi değiştiririm. Sonuç olarak bir şey kanıtlamaya çalışmıyorum.

    İki Koltuk arası mesafesi daraltılmış uçaklar, ayaktayken nereye gittiğini göremediğin sehir içi minibüs-otobüsler;  motoru ısı ve gürültü yaydığı halde 2 koltuk fazla olsun diye motoru yolcu taşıma bölümünün içinde olan taşıtlar, hatta çok ileri boyutta bakarsan ayakta balık istifi yolcu taşıyan taşıtlar ( şehiriçi dolmuş ve otobüslerden bahsediyorum bir oturacak yer kadar değerimiz yok mu insan olarak ) , ranta kurban edilmiş hiçbir altyapısı-çevre düzenlemesi yapılmaksızın betonlaştırılıp haddinden fazla gökdelenleştirilen şehirler vs vs rahatsız olduğum noktalar burası. Bunların hepsi aynı bakış açısının mimarı olduğu şeyler. Sadece belirli azınlığın para kazanıp prim yapmasından ziyade İnsana değer katan, insanın kolay ve rahat yaşamasını sağlayan uygulamaların hakim olmasını istiyorum. Her insanın da mümkün olduğu kadar bu kolaylıklardan faydalanabilmesinden yanayım. Benim olayım bu yoksa a - b olayı değil.

    Yoksa biri çıksın KELLE KOLTUKTA SEYAHAT desin, serbest piyasa kabul edenler gitsin gelsin der geçersin. Bunu düşünen firma köklü(satın alınsa da) ve büyüklük olarak ilk 3 teki bir firma olunca sistem tutarsa diğerlerini de olumsuz etkileyebilir bu da insanların daha kötü koşullarda seyahat etmesine ve istenmeyen sonuçlara neden olur diye düşünüyorum. O yüzden de almayın batsın diyorum :)

    ( Maddi durumundan ötürü b seçeneğini seçmek zorunda kalan varsa niye seçtin diyemem, herkes için a seçeneğini, hatta çok daha iyilerini temenni ederim )

    ( Bir tane de ekstrem örnek atayım içimde kalmasın, gerçi Türkiye için gayet olası sonuçlar pek de uç sayılmaz. Bir bayan bindi otobüse, indi gece 2 de İzmir,İstanbul vs. bir otogara. Servisler de yok merkeze uzak bir yerdesin. Tek seçeneğin taksi kaç para verirsin? Ya da pardon taksiyi geçelim ekonomi yapıyoruz. Çıktı bakınıyor etrafa, yürüyeyim biraz ne var ne yok dedi bir baktı peşinden biri geliyor ne yapacak. Tecavüz, gasp, darp, cinayet vs. hepsi olası sonuçlar. Erkek için de olumsuz sonuçlar geçerli. Kimse merkeze uzak dağ başında bir yerde, ıssız bir ortamda geceleyin yalnız başına elinde valizle macera aramak istemez herhalde. Zayıf ihtimal de olsa gereksiz risk aldırdın yolcularına. Servis de bu ve buna benzer durumlar için önem arz ediyor, hiç olmasa ulaşım kolaylığı sağlıyor. )

    Neyse uzatmayayım biz söyleyebildiklerimizi söyledik, ihtimalleri-olası sonuçları belirttik, siz de kendinizinkileri söylediniz. Karar Türk Milletinin :)

     

     

     

     

    AnaMuhalefet tarafından 07/Oca/20 03:40 tarihinde düzenlenmiştir

    Bir işi: " BİLMEYEN " ELEŞTİRİR, " AZ BİLEN " AKIL VERİR, " YAPAMAYAN " ÇAMUR ATAR, " BİLEN " YAPAR.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mylitta
    Mylitta's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2008
    Erkek

    Başından belliydi. Burası Türkiye, farklı dinamikleri var.


    Ayılıp bayılıp ayılıyoruz, bütün sokakları ayıkıyoruz
Toplam Hit: 8099 Toplam Mesaj: 60
meyvelisinden verde vücudumuza vitamin girsin