folder Tahribat.com Forumları
linefolder İş - Güç, E-Ticaret, Alışveriş
linefolder Satılık - Ortaklık E-Ticaret Girişimi



Satılık - Ortaklık E-Ticaret Girişimi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Easx
    Easx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Arkadaşlar konu günceldir. Büyük bir mucize olmazsa yaklaşık 14 gün içersinde cezaevine gireceğim. O yüzden sitenin satışı ortağıma yük olmamak istememden ötürü tekrar gündemde.

    %50 hisse için 30 bin + ücret verildi. Bu akşam ortaklada konuşup kafamızdaki fiyatı yazacağım. Bu şartlar altında bu kadar büyük bir işletme bana fazla geldi.

     

    Bundan birkaç hafta önce bir girişim satın aldım. Hatta sosyal medya hesapları ile alakalı yaşadığım sıkıntı konusuda mevcut.

    Ancak önümü görmeden mantıksız bir girişim yaptığımı düşündüğümden hatta emin olduğumdan malesef üzerinde çok büyük planlarım olan bu siteyi satışa çıkartıyorum.

    Siteyle alakalı yaşadığım sorunlar:

    1- Siteyi şerefsizin birinden satın almamdan ötürü tedarikçi paralarını hesaba katmadan iş yapmak. Tedarikçi sözleşmeli ve kontür hesabıyla çalıştığından beni daha vergi levham çıkmadan batışa sürükledi.

    2- Sosyal medya hesapları ve webmaster tools mailleri yine bu gerizekalı yüzünden marka tescile kadar bekleyecek. Bunun içinde bir miktar para gerekli ancak buda bende yok. 

    3- Reklam bütçem sıfır.

    4- Ne kadar umutlu bir şekilde devam edip para beklersem o kadar müşteri kaybedeceğim.

    5- İmaj kaybetmemem için telefonlara bakmam gerek ama gelin görün ki kendi telefonumu bile tedarikçi için sattım zaten :)

    6- Şu anda kış sezonu olduğundan elimde ciddi bir para olmadığı sürece güvenilirlik sarsacağım

    7- Şu anki hedefim yine giyim yada ayakkabı sektöründe daha ufak bir girişim yapıp adım adım ilerlemek.

     

    Sitenin organik olarak 1k hiti vardır. E- Ticaret sektöründe olan birisi varsa bunun ne demek olduğunu anlayacaktır zaten. Bunların %24'ü direk geri kalanı google üzerinden gelmekte.

    İşleyiş: Ürün siparişi size gelir. Tedarikçiden siparişinizi kendi adresinize istetirsiniz. Sitenin kutusu ve promosyonları ile yollarsınız. İstanbulda yaşayanlar aynı gün kargo yapabilir. Bu yüzden istanbula 1 iş gününde kargo yapamayacak kişiler yada eleman tutamayacak kişiler hiç düşünmesin bana kalırsa.

    Tedarikçi sözleşmeli çalışan kurumsal bir firma. 70 büyük markanın tedariğini yapıyor. Aynı zamanda 2 tedarikçi var ben para ayarayamadığımdan sadece 1 tanesi ile çalışıyorum. Çalışmaya çalışıyorum daha doğrusu.

    Sistem basit. Affiliate marketing tarzında. XML Kurulu dünkü sorunu hallettim otomatik güncelleniyor stok ve fotoğraflar.

    - Domain 3 senelik.

    - Alan kişi sosyal medya hesaplarını almayı düşünürse 400 binlik organik facebook sayfası var. 30 binlikte instagram sayfası.

    - Sitenin Aylık cirosu 20000 lira civarında. haziran 17'de yeni sisteme geçmişler. Sadece haziran 17'de işi bilmeyen sahibiyle dahi 150 bin liraya yakın sipariş almış. Eftler, sosyal medyadan gelenler hariç sadece siteden bahsediyorum. Bunun 100.000 lira civarındaki siparişleri başarılı olmuş. Yani Haziran 20'den ekim 20'ye kadar 4 ayda bunu yapmış.  

    - Sitenin bir ayda en yüksek yaptığı ciro 5000 liralık reklam ile 140 küsür bin liradır. 

    - Sitenin müşterilerinin ciddi bir kısmı yurtdışındandır. Yani ihracatta yapacaksınız. 

     

    Benim amacım 1 senelik süreçte sitenin aylık getirisini 5 yada 6 haneli rakamlara getirip hayvani bir ticari sicil sağlayıp hem okurken rahat etmek hemde ardından daha büyük bir girişim yapmaktı. Anladım ki bu dünyada paran yoksa para kazanamıyorsun. Biraz realist olmak gerekiyormuş. Tedarikçi ve eski sahibiyle zaten sürekli iletişim halindeyim. Her hafta 20 25 bin lira düzenli olarak yatırıyormuş bu adam eskiden. Tamamen bunlara güvenip girdik. Aldığımız lavuk bizi biraz sekteye uğrattı anlayacağınız. Öğrenci adamın yapacağı iş değil.

    Almak yada ortak olmak isteyen olursa kesinlikle bir şirket sahibi olması gerektiğini bilsin. Rastgele yapılacak bir iş değil. 1.5 haftadır ne yapsam diye düşünüyorum. Şu andada kararsızım açıkcası. 

    Siteyle birlikte:

    IP Telefon ve NETGSM üzerindeki numara.

    Sitenin paneli, marka tescili, domaini, ve içeride tedarikçiye yatırdığım 2000 liralık kontür devredilecek. 

    Sitenin promosyonları ve 1000 adet logolu kutusuda dahil edilecek. 

     

     

    Rica edeceğim tek şey lütfen merak ettiğiniz için bana yazmayın tüm maillerim ortak her mesaj geldiğinde bakmak gibi bir takıntım var. Ciddi manada düşünen olursa aklındaki fiyatla birlikte oturur konuşuruz. 

    Tüm işi ben halledip sadece %lik olarak kar ortağı olmak isteyen olursa bunada varım. Hatta aklımdakide bu. Ancak bu hakkımı belirli insanlar dışında saklı tutuyorum. Tanımadığım bilmediğim sevmediğim adamla ortak olmam. Bir kere ağzım yandı bu konuda. 

    Belirli bir miktar nakit + vadeli şekildede verebilirim. benim buna yetecek param yok ama işi yaparım diyenlerde yazabilir. 

    Şu anda telefonum olmadığından Skype üzerinden nickinizle eklerseniz konuşabiliriz. Skype adresim : Sgunow

     

    Başarısızlar dahil bir foto ekliyorum. 

     

    Son 3 aylık (yukarıda belirttiğim sorunlardan ötürü) satış bilgisi.

    Yazılımcı firma sayesinde son birkaç aydır belirli ürünler dışında satış yapamıyoruz. Daha yeni yeni düzeltiyorlar. Sorun konusunda zaten konuda açmıştım xml ile ilgili. Alacak arkadaşa başka bir firmaya geçmesini tavsiye ederim. Bunu söylememin sebebi aylık 30k civarı kışın 100 150k civarı yaz aylarında satış yapan bi sitenin hatasını 2 ayda çözememiş olmaları. Bu şekilde dahi site aylık 4 5 bin lira bırakacak şekilde satış gerçekleştirmekte. Şu anda sorunlardan ötürü sürekli irtibat halindeyiz. Benim kısıtlı zamanım kaldığından çözüm yolu olarak satış düşündük.

    Easx tarafından 15/Şub/17 17:40 tarihinde düzenlenmiştir

    www.kriptopedi.com
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    absconder
    absconder's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Temmuz/2015
    Erkek

    Geçmiş olsun hocam, baya bir zor durumda kalmışsın. Umarım en kısa sürede satabilir veya ortak bulursun.


    ”Tanrım, değiştiremeyeceklerim için sabır, değiştirebileceklerimi değiştirmek için cesaret, aradaki farkı anlamam için akıl ver.”
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Easx
    Easx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek
    absconder bunu yazdı

    Geçmiş olsun hocam, baya bir zor durumda kalmışsın. Umarım en kısa sürede satabilir veya ortak bulursun.

    Teşekkür ederim hocam inan pek hoş bir tecrübe olmadı ama en azından tecrübe oldu :)


    www.kriptopedi.com
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    S-E-R-H-A-T
    S-E-R-H-A-T's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    hocam 2 tane net sorum var,

    satın alsak;

     

    - cebmimizden ne çıkar komple devir.

     

    - aylık ne kadar para gerekir. tedarik ve reklam daiş


    şeyini şeyettiğimin şeyi
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Easx
    Easx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek
    S-E-R-H-A-T bunu yazdı

    hocam 2 tane net sorum var,

    satın alsak;

     

    - cebmimizden ne çıkar komple devir.

     

    - aylık ne kadar para gerekir. tedarik ve reklam daiş

    Satın alma dışında şirketi kurarken cebinden cıkacak pek bır para yok hocam. İmza sirküsü ıvır zıvır muhasebeci ücreti 500  lira filan cıkar. fatura filan bastıracaksın. ticari banka hesabı acmak ıstersen esnaf odasına kayıdı var bu ısın. yanı hadı olsun olsun 1000 lira. 

    Şu anda tedarikçiye giriş yapmak için 6500 lira civari lazım orta pakette sanırım. ama onu ben tolere ederım o yuzden ıcerdekı 2000 lirayıda vereceğim dedim.

    Aylık bir hosting vs masrafı yok projesoft'ta senelik uzman paket alınmış. haziran 2017ye kadar bir gideri yok yani sitenin.

    Senin olayın şu olur reklam. Reklamdada istersen 100 bin liralık ver o bütçe sana kalmış. Hadi grafik işleri falan fistan desen tedarikçiyi saymazsak marka tescil dahil 3000 civarına hallolur diye düşünüyorum. Belki o kadar bile tutmaz sana bağlı yani


    www.kriptopedi.com
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kutengri
    Kutengri's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mart/2008
    Erkek

    20-25 haftalık yatırıyormuş dediğin maliyetler mi hocam? Değilse aylık maliyeti nedir, biliyorum siparişlere göre maliyeti değişir ama bir ortalama vermen gerekirse?

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Easx
    Easx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek
    Kutengri bunu yazdı

    20-25 haftalık yatırıyormuş dediğin maliyetler mi hocam? Değilse aylık maliyeti nedir, biliyorum siparişlere göre maliyeti değişir ama bir ortalama vermen gerekirse?

    Yok hocam maliyetler değil  . Şimdi şöyle düşün Tedarikçi ön ödemeli çalışıyor.

    İçeriye 2000 lira attın diyelim. 1000 liralık satışın olduğunda tedarikçi bunu sana ücretsiz şekilde yolluyor. Senin içerideki parandan 500- 700 lira arasında kesiyor. Buda aldığın pakete bağlı. En düşük kar marjı %28 . İstersen daha pahalıda satabilirsin site bunu kaldıracak müşteri oranına sahip.

     

    Ek olarak bunlar N11 GİTTİGİDİYOR gibi alışveriş sitelerine entegrasyon yapılmamış satışlar.


    www.kriptopedi.com
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    hacım şu an ortaklık için kaç tl istersin? ve aylık olarak ortalama ortağına ne kadar masraf düşüyor.

    tam net rakam veremezsin de en azından ortalama bişeyler söyleyebilirsen ona göre biz de yorgana göre ayağımızı uzatırız :)

    şu an için biraz yatırım yapma düşüncem var. lakin şöyle bir durum var. maddi destek dışında haziran sonuna kadar zerre faydam olacağını düşünmüyorum. vaktim yok.

    hani az buz bişeyler desteklerim iş olarak(net üzerinden) onun haricinde bi faydam olmaz.

    bu şekidle sana uyarsa ve maddi miktar kaldırabileceksem düşünürüm..

    PM beklerim.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Easx
    Easx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek
    joe_black bunu yazdı

    hacım şu an ortaklık için kaç tl istersin? ve aylık olarak ortalama ortağına ne kadar masraf düşüyor.

    tam net rakam veremezsin de en azından ortalama bişeyler söyleyebilirsen ona göre biz de yorgana göre ayağımızı uzatırız :)

    şu an için biraz yatırım yapma düşüncem var. lakin şöyle bir durum var. maddi destek dışında haziran sonuna kadar zerre faydam olacağını düşünmüyorum. vaktim yok.

    hani az buz bişeyler desteklerim iş olarak(net üzerinden) onun haricinde bi faydam olmaz.

    bu şekidle sana uyarsa ve maddi miktar kaldırabileceksem düşünürüm..

    PM beklerim.

    Mesaj attım hocam sana


    www.kriptopedi.com
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GUS
    GUS's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Şubat/2013
    Erkek

    Ciro degilde bu işin net karı nedir ciro isterse 100 trilyon olsun fark etmez bu yazdıgın rakamlar bişey ifade etmiyo hocam sipariş adedi falan yazmıssın ama sisteme aylık ne kadar para yediricez cebimize ne kadar giricek sen bunun hesabını yapmıştırsın zaten onları konuyada yazsana


  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Easx
    Easx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek
    GUS bunu yazdı

    Ciro degilde bu işin net karı nedir ciro isterse 100 trilyon olsun fark etmez bu yazdıgın rakamlar bişey ifade etmiyo hocam sipariş adedi falan yazmıssın ama sisteme aylık ne kadar para yediricez cebimize ne kadar giricek sen bunun hesabını yapmıştırsın zaten onları konuyada yazsana

    Hocam yukarıda en düşük karın %28 olduğunu yazdım zaten. Ek olarak ciro ticari sicil açısından kardan daha önemlidir. 1000 liradan değil 100 bin liradan bahsediyoruz . Alacak kişi 2 tedarikçiylede çalışmak isterse yada kazancı katlamak için çanta ayakkabı takı eklemek isterseniz bunun için her yeni tedarikçinin ayrı fiyatı var. Kimi hiç para istemezken xml için kimi senelik 1000 lira kimiyse senelik 5000 lira alıyor. Şu anda tek tedarikçiyle anlaşmam var zaten içerde bakiyemde var .  Sitenin herhangi bir sabit gideri yok, projesoftta ve senelik ödemesi yapılalı 3 ay oluyor.  Üstüne alacak kişinin şirketi olması ve marka tescil dahil herşeyi alması fazla bir miktar tutmuyor marka tescili almak 1000 lira. Şirket açmakta bir o kadar tutsun sanal posuydu faturasıydı grafiğiydi . 

     


    www.kriptopedi.com
Toplam Hit: 8678 Toplam Mesaj: 77
eticaret