folder Tahribat.com Forumları
linefolder İş - Güç, E-Ticaret, Alışveriş
linefolder Tüketici Hakem Heyeti Kararı Sonrası



Tüketici Hakem Heyeti Kararı Sonrası

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akrepkral53
    akrepkral53's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Nisan/2007
    Erkek

    konuyu kısaca anlatmaya çalışayım. bir ana kart aldım. satıcı farklı model yolladı. görüşmelerimiz sonuç vermedi bende thh tine vermek zorunda kaldım.

    heyet kararını ekliyorum aşağıya.

    aklımdaki bazı sorulara cevap ve bilmediğim, kaçırdığım noktalar için bilgilendirme rica ediyorum.

    1- karar 15 gün içinde itiraz süremiz var.  yanlış gelen ürünü 15 gün sonra mı karşı tarafa kargolayayım?

    2- kargo ücretleri kime ait oluyor. ben ürünü alırken ücretsiz kargo diye almıştım.

    3- bana gelen yanlış anakartı hiç açmadım. kargo poşetinden çıkarttım. baktım yanlış, kargo poşetine koydum yine. ürünün kendi kutusunu hiç açmadım yani. yanlış ürünü geri gönderirken içini açıp video falan çekeyim mi? gerek olur mu?

    3- yanlış geleni geri yolladım ama satıcı doğru ürünü yollamazsa nasıl bir yol izlemeliyim. ücret iadesi etmek isterse vs. ben ücret iadesi istemiyorum. karar da o şekilde zaten.

    4- satıcı, elimde yok üründen diye savunma verdi. heyet kısaca piyasada bulunabilir demiş. buna rağmen temin edip ürünümü yollamazsa ne yapmam gerekiyor.

    5- başka yapmamız, dikkat etmemiz gereken şeyler nelerdir acaba?

     

    mod not: konu yanlış yerde ise affedin. ticaret ile ilgili olduğu için buraya açtım konuyu.

     

    25.08.20---

    arkadaşlar tüketici hakey heyeti ile görüştüm. kararda yazım hatası vardı düzelttiler. tebliğ karşı tarafa 06.08.20 tarihinde yapıldı. 15 gün süre geçti. e devletten bakınca konuyla ilgili herhangi dava vs. de görünmüyor.

    karşı tarafı aradım 10 gün kadar önce (15 gün itiraz süresi dolmadan önce) ürün stoklarda bitiyor. stoklarda olmaması durumunda bir üst modelini talep edeceğim, sonradan sorun çıkmasın bir daha dedim. seni arayacağız dediler 1 gün sonra ve aramadılar.

    bugün tekrar aradım orayı. tedarik etmeye çalışıyoruz, çalıştığımız firmalara bakıyoruz vs. dediler. 

    arayacağız dediniz aramadınız. 10 günden beri neyin stoğunu bakıyorsunuz dedim. internet de var kart. şuanda da var. kartımı yarın kargo yapmazsanız ben avukat arkadaşıma gideceğim dedim.

    ürünün para iadesini istemiyorum. satın aldığım doğru kartı istiyorum.  şimdi nasıl  bir yol izleyeyim dersiniz.

    aklıma şu yollar geliyor. 

    1- satın aldığım model karttan bir tane daha alayım internetten. faturası ve thh kararı ile icradan tahsilini isteyeyim. 

    2- aldığım kartın güncel fiyat bilgisi, ekran görüntüsü ve thh kararı ile icradan tahsilini isteyeyim.

    3- avukat arkadaşa vekalet verip gerisine bakmayıyım.

    akrepkral53 tarafından 25/Ağu/20 18:11 tarihinde düzenlenmiştir
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akrepkral53
    akrepkral53's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Nisan/2007
    Erkek

    karar raporunu ilk msj a ekeleyemedim burdadır.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    15 gün itiraz muhabbeti senin için değil firma için geçerli. 15 gün hiç sesini çıkarma bekle. Süreç dolunca firmaya kararı belirterek ürününü iste.

    Satıcıdan gelen ürünüde şubeye iste ve kargocunun önünde aç. Yine yanlış ürün çıkarsa tutanak tuttur ve hakem heyeti kararını icraya ver.

    Kargo ücretleri karşı tarafa ait oluyor. 

    Firmalar artık tüketici hakem heyeti kararlarını siklemiyor. Zira yapabileceğin tek şey icraya vermek. İcrada hastalıktan dolayı kapalıydı açıldı mı bilmiyorum.


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı amk.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akrepkral53
    akrepkral53's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Nisan/2007
    Erkek
    mkyb bunu yazdı

    15 gün itiraz muhabbeti senin için değil firma için geçerli. 15 gün hiç sesini çıkarma bekle. Süreç dolunca firmaya kararı belirterek ürününü iste.

    Satıcıdan gelen ürünüde şubeye iste ve kargocunun önünde aç. Yine yanlış ürün çıkarsa tutanak tuttur ve hakem heyeti kararını icraya ver.

    Kargo ücretleri karşı tarafa ait oluyor. 

    Firmalar artık tüketici hakem heyeti kararlarını siklemiyor. Zira yapabileceğin tek şey icraya vermek. İcrada hastalıktan dolayı kapalıydı açıldı mı bilmiyorum.

    hocam thh ile birlikte cimer den maliye bakanlığına ve ticaret bakanlığına da şikayette bulundum.
    ticaret bakanlığı bana bilgilendirme yaptı saolsunlar. tekrardan şikayet ettim ticaret bakanlığına. bilerek, kasten farklı ürün yolluyorlar. kanunlara uygunmudur diye sordum özellikle. daha cevap gelmedi.

    ayrıca adana vergi dairelerine de durumu mail ile bildirdim. birşey çıkar mı bilmiyorum.

    müşteri aleyhine olunca kanunda şöyle böyle deyip geçiyorlar. müşterinin lehine olunca da geçiştiriyorlar. kanun varsa herkese var. kızdığım nokta burası.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LynXMaSTeR
    LynXMaSTeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Temmuz/2003
    Erkek

    İki taraf da itiraz etmezse tebliğ tarihinden 15 gün sonra karar kesinleşir. Ondan sonra kargoyu yollarsınız, karşı tarafa da yollamasını söylersiniz, aksi takdirde icraya vereceğinizi de belirtin.

     

    LynXMaSTeR tarafından 02/Tem/20 18:08 tarihinde düzenlenmiştir

    goo.gl/qBNZmW
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    Senin kargoyu önce yollamana gerek yok hocam. Hatta elindeki kararı 15 gün sonra kesinleştikten sonra direk icrayada verebilirsin. Bırak onlar peşinden koşsun.


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı amk.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Liquid
    Liquid's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2005
    Erkek

    Aynisindan yok parani iade edicem derse aynisindan temin etmek zorundasin etmezsen icraya veririm. istersen parasini gonder ben baska yerden alirim icraya kalirsa avukata da para odersin zararin katlanir de sallamazsa ver icraya ugrassin pezevenk tabi icralar aciksa

    baska anakart gonderen karsisindakini enayi yerine koymaya calisiyordur batsa da acimam


    İmzalamazsam ne olcak?
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    engin01288
    engin01288's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Haziran/2015
    Erkek

    Ben telefon yasal süre için vermiştim. THH yi kazandım ama arayan soran yok icraya vermiştim. İcra dosyası açıldı yine ses yok sonra icra dairesine gitmiştim firmanın hesaplarına direk haciz yapmıyoruz beklemeniz lazım demişlerdi.

    Firma gerçi ödemişti icra parası dahil olmak üzere

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    67Impala
    67Impala's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2015
    Erkek

    Hocam konunuzu baltalamak gibi olmazsa benimde bu konularda pek fikrim yok ama başımdaki olayı anlatıp bilen hocalarımdan fikir almak istiyorum.

    -------

    Laptop(ideapad-510)2 kez teknik servise gitti.2.gidişinde üst kasa değişti.Sonra Alt kasada menteşelerin power tuşunun olduğu yerden(sol üst kısım)üst kasa ve alt kasa ayrılmaya başladı bu kullanıcı hatasıymış.Cihaz gitti geldi ama okuldan dolayı lazımdı mecbur yolladım tekrar.(Bu arada şikayet ettim)Para verip yaptırdım garantinin son 10 günüydü.

    2 hafta önce bilir kişi cihazı inceledi raporumu yazacağım dedi.Bu arada servisin dediği söyledim güldü bana servis parça için laptopun kaç gün garantisi kaldıysa o kadar garantiye girer demişti.Bilir kişi böyle bir şey yok dedi.Bu doğru mu?

    cihazın elime gelişi:alt kasada güzel bir çizik,cd sürücüsünün kablosunu takmayı unutmuşlar.vidalardan biri üst kasayı tutmuyordu muhtemelen içteki vidayı tutan yeri kırdılar.

    Son olarak bu durumdan bir şey çıkma ihtimali var mı?

     

     

    67Impala tarafından 02/Tem/20 23:01 tarihinde düzenlenmiştir
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek
    67Impala bunu yazdı

    Hocam konunuzu baltalamak gibi olmazsa benimde bu konularda pek fikrim yok ama başımdaki olayı anlatıp bilen hocalarımdan fikir almak istiyorum.

    -------

    Laptop(ideapad-510)2 kez teknik servise gitti.2.gidişinde üst kasa değişti.Sonra Alt kasada menteşelerin power tuşunun olduğu yerden(sol üst kısım)üst kasa ve alt kasa ayrılmaya başladı bu tüketici sorunuymuş.Cihaz gitti geldi ama okuldan dolayı lazımdı mecbur yolladım tekrar.(Bu arada şikayet ettim)Para verip yaptırdım garantinin son 10 günüydü.

    2 hafta önce bilir kişi cihazı inceledi raporumu yazacağım dedi.Bu arada servisin dediği söyledim güldü bana servis parça için laptopun kaç gün garantisi kaldıysa o kadar garantiye girer demişti.Bilir kişi böyle bir şey yok dedi.Bu doğru mu?

    cihazın elime gelişi:alt kasada güzel bir çizik,cd sürücüsünün kablosunu takmayı unutmuşlar.vidalardan biri üst kasayı tutmuyordu muhtemelen içteki vidayı tutan yeri kırdılar.

    Son olarak bu durumdan bir şey çıkma ihtimali var mı?

    Bilirkişi cahilliğinden gülmüş. Garantide geçen süre garantiye eklenir. Cahil olupta ukalalık yapan tiplere çok uyuz oluyorum.

    http://www.tuketicihaklari.org.tr/yazilarimiz/makaleler.2006.12.02.html#:~:text=Mal%C4%B1n%20ar%C4%B1zalanmas%C4%B1%20durumunda%2C%20tamirde%20ge%C3%A7en%20s%C3%BCre%20garanti%20s%C3%BCresine%20eklenir.&text=Mal%C4%B1n%20ar%C4%B1zas%C4%B1n%C4%B1n%2015%20i%C5%9F%20g%C3%BCn%C3%BC,t%C3%BCketicinin%20kullan%C4%B1m%C4%B1na%20tahsis%20etmek%20zorundad%C4%B1r.


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı amk.