Tüketici Hakem Heyeti Kararı Sonrası
-
mavii bunu yazdı
bende bir soru sorayım. thh başvuru yaptım savunması istendi deniliyor yaklaşık 20 gün oldu. savunma süresi kaç gün? eğer savunma vermezse ne olacak bilen var mı?
30 gün yasal savunma verme süreleri var. Savunma gelmezse heyet senin beyanına göre kanun ne diyorsa ona göre karar veriyor. Ancak bazı heyetler karşı taraf savunma göndermedi o yüzden şikayetin reddine karar verdik diyebiliyor.
Özetle heyet isterse seni vezirde eder rezilde eder.
-
mkyb bunu yazdımavii bunu yazdı
bende bir soru sorayım. thh başvuru yaptım savunması istendi deniliyor yaklaşık 20 gün oldu. savunma süresi kaç gün? eğer savunma vermezse ne olacak bilen var mı?
30 gün yasal savunma verme süreleri var. Savunma gelmezse heyet senin beyanına göre kanun ne diyorsa ona göre karar veriyor. Ancak bazı heyetler karşı taraf savunma göndermedi o yüzden şikayetin reddine karar verdik diyebiliyor.
Özetle heyet isterse seni vezirde eder rezilde eder.
Böyle saçmalık mı olur ya o zaman haksız olduğumda savunma vermeyeyim haklı olayım. Savunma vermiyorsa savunacak bir şeyi yok demektir o kararı yazanın elini s2m. Sağ ol hoca cevabın için az daha bekleyelim bakalım :)
-
mavii bunu yazdımkyb bunu yazdımavii bunu yazdı
bende bir soru sorayım. thh başvuru yaptım savunması istendi deniliyor yaklaşık 20 gün oldu. savunma süresi kaç gün? eğer savunma vermezse ne olacak bilen var mı?
30 gün yasal savunma verme süreleri var. Savunma gelmezse heyet senin beyanına göre kanun ne diyorsa ona göre karar veriyor. Ancak bazı heyetler karşı taraf savunma göndermedi o yüzden şikayetin reddine karar verdik diyebiliyor.
Özetle heyet isterse seni vezirde eder rezilde eder.
Böyle saçmalık mı olur ya o zaman haksız olduğumda savunma vermeyeyim haklı olayım. Savunma vermiyorsa savunacak bir şeyi yok demektir o kararı yazanın elini s2m. Sağ ol hoca cevabın için az daha bekleyelim bakalım :)
savunma vermediği için değil, kanunda belirtilen satıştan kaçınma ile ilgili firmanın haklı bir sebebi olduğu (stok kalmamış) için şikayetin reddine karar verilmiş.
karar tartışılır ayrı konu ama yanlış yorumluyorsunuz.
-
Parasiyla milleti rezil ediyorlar , uzeride bir de git , gel , mahkeme bir ton emrivaki is , masraf.
Stok kalmamissa, stok gelene kadar siparisi askiya alacak yahut parani iade edecek , gayet nizami ve basit bir yol var iken nedir bu dolambac ?
-
Yerse yapmış adam , yememişsin , süründür pezevengi
-
LynXMaSTeR bunu yazdımavii bunu yazdımkyb bunu yazdımavii bunu yazdı
bende bir soru sorayım. thh başvuru yaptım savunması istendi deniliyor yaklaşık 20 gün oldu. savunma süresi kaç gün? eğer savunma vermezse ne olacak bilen var mı?
30 gün yasal savunma verme süreleri var. Savunma gelmezse heyet senin beyanına göre kanun ne diyorsa ona göre karar veriyor. Ancak bazı heyetler karşı taraf savunma göndermedi o yüzden şikayetin reddine karar verdik diyebiliyor.
Özetle heyet isterse seni vezirde eder rezilde eder.
Böyle saçmalık mı olur ya o zaman haksız olduğumda savunma vermeyeyim haklı olayım. Savunma vermiyorsa savunacak bir şeyi yok demektir o kararı yazanın elini s2m. Sağ ol hoca cevabın için az daha bekleyelim bakalım :)
savunma vermediği için değil, kanunda belirtilen satıştan kaçınma ile ilgili firmanın haklı bir sebebi olduğu (stok kalmamış) için şikayetin reddine karar verilmiş.
karar tartışılır ayrı konu ama yanlış yorumluyorsunuz.
İnternetten satışta ürün sitede satıştaysa stokta var demektir. Müşteriyi alakadar etmez. Müşteri siparişi verip parasını ödedi mi ? Ödedi. Firma sike sike ürünü göndermek zorunda. Yok öyle stokta yok diye satmıyorum demek. Öyle olsaydı hatalı fiyat girilen satışlarda firma hemen stokta yok bahanesine sığınırdı.
Ayrıca şikayet formuna dikkat edin. Satıcı stok yok deyip iptal ediyor ama 3 gün sonra tekrardan satışa koyuyor aynı ürünü. Şimdi bu çakallık değilde nedir ?
Savunma verilmeyince evrak eksikliği denilerek çok sefer tüketiciye red kararı verildiğini görmüştüm Donanımhaber'de. Denk gelirsem atarım o kararlardan.
mkyb tarafından 04/Tem/20 17:43 tarihinde düzenlenmiştir -
mkyb bunu yazdıLynXMaSTeR bunu yazdımavii bunu yazdımkyb bunu yazdımavii bunu yazdı
bende bir soru sorayım. thh başvuru yaptım savunması istendi deniliyor yaklaşık 20 gün oldu. savunma süresi kaç gün? eğer savunma vermezse ne olacak bilen var mı?
30 gün yasal savunma verme süreleri var. Savunma gelmezse heyet senin beyanına göre kanun ne diyorsa ona göre karar veriyor. Ancak bazı heyetler karşı taraf savunma göndermedi o yüzden şikayetin reddine karar verdik diyebiliyor.
Özetle heyet isterse seni vezirde eder rezilde eder.
Böyle saçmalık mı olur ya o zaman haksız olduğumda savunma vermeyeyim haklı olayım. Savunma vermiyorsa savunacak bir şeyi yok demektir o kararı yazanın elini s2m. Sağ ol hoca cevabın için az daha bekleyelim bakalım :)
savunma vermediği için değil, kanunda belirtilen satıştan kaçınma ile ilgili firmanın haklı bir sebebi olduğu (stok kalmamış) için şikayetin reddine karar verilmiş.
karar tartışılır ayrı konu ama yanlış yorumluyorsunuz.
İnternetten satışta ürün sitede satıştaysa stokta var demektir. Müşteriyi alakadar etmez. Müşteri siparişi verip parasını ödedi mi ? Ödedi. Firma sike sike ürünü göndermek zorunda. Yok öyle stokta yok diye satmıyorum demek. Öyle olsaydı hatalı fiyat girilen satışlarda firma hemen stokta yok bahanesine sığınırdı.
Ayrıca şikayet formuna dikkat edin. Satıcı stok yok deyip iptal ediyor ama 3 gün sonra tekrardan satışa koyuyor aynı ürünü. Şimdi bu çakallık değilde nedir ?
Savunma verilmeyince evrak eksikliği denilerek çok sefer tüketiciye red kararı verildiğini görmüştüm Donanımhaber'de. Denk gelirsem atarım o kararlardan.
Kanundaki açığı kullanıyor. Stokta yok deyip haklı gerekçesini sunuyor. 3 gün sonra stoğa girdi ama fiyat değişti, bu fiyattan satarım diyebiliyor.
-
LynXMaSTeR bunu yazdı
Kanundaki açığı kullanıyor. Stokta yok deyip haklı gerekçesini sunuyor. 3 gün sonra stoğa girdi ama fiyat değişti, bu fiyattan satarım diyebiliyor.
Alışveriş yaparken onay kutusuna okunmadan tık atıp geçilen mesafeli satış sözleşmesi der ki ;
''Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.''
Yönetmeliğe göre imkansız durumlar nedir ? Malın ülkeye girişinin yasaklanması, piyasadan toplatılması, üretici firmanın üretimi durdurması gibi satıcının bir şey yapamayacağı durumlar.
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141127-6.htm
EK : Kaldı ki firmada ne bok yediğinin farkındaymış ki kendini savunmakla bile uğraşmamış. Ama şansına heyet onu haklı bulmuş.
Genel olarak ortaya yazıyorum kanunlar internetten satışta hep müşteriden yana. Haklarınızı kullanmayı bilin hakkınızı yedirmeyin.
mkyb tarafından 04/Tem/20 20:26 tarihinde düzenlenmiştir -
hocam şöyle bir hatan var. ürün hatalı geldiyse ve kesilen fatura ürünün koduyla tutuyorsa internette alınan ürünlerde hiçbir gerekçe belirtmeksizin 15 gün içerisinde iade hakkın var.
-
yunusdogan bunu yazdı
hocam şöyle bir hatan var. ürün hatalı geldiyse ve kesilen fatura ürünün koduyla tutuyorsa internette alınan ürünlerde hiçbir gerekçe belirtmeksizin 15 gün içerisinde iade hakkın var.
Uygun fiyata alınca iade etmek istemiyor insanlar :)
hakem heyeti hakem heyeti karar karar sonrası hakem heyeti karar sonrası thh tüketici