folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Tüm Kötülüğün Kökü Tanrı Yanılgısı R.Dawkins



Tüm Kötülüğün Kökü Tanrı Yanılgısı R.Dawkins

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Leonidas
    Leonidas's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Nisan/2009
    Erkek
    şintoizme hinduizme kimse ses çıkarmaz güzel ahlak olan islama sosyal yapının bozulmamasını amac eden islama dil uzatılır yazık çok yazık

    Bugünlerde tuhafım içimden aşık olmak geliyor.ne oluyor bana.(FBI bu işin içinde olmasın)
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Leonidas
    Leonidas's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Nisan/2009
    Erkek

    xz bunu yazdı:
    -----------------------------

    -----------------------------

    hmmmm yani diyorsun ki efendi efendi evinde yada meyhanede içki içen birine saldırmışlar öle mi :)sonra ben bu ülkede başı açık çoooooook kadın gördüm yüzünde kezzap izi yoktu :)devlet devirmek müslümanlara has bi özellik gibi lanse etmişsin bu bence her dinden olan insanların yaptıgı bir girişimdir :)ben oruçluysam karşımda yemek yemek onun ayıbıdır acizligidir hastanelik etmişsem kendi insiyatifimle etmişimdir islamla alakası yok :)evde kocası varken(bu sen olabilirsin ben olabilirim) dışarda erkekle yatan kadının (eşinin) sen kafasına sıkarsın onlar taşlayarak öldürür degişen bişey var mı?

     


    Bugünlerde tuhafım içimden aşık olmak geliyor.ne oluyor bana.(FBI bu işin içinde olmasın)
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pante
    pante's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2009
    Erkek
    Leonidas bunu yazdı:
    -----------------------------

    xz bunu yazdı:
    -----------------------------

    -----------------------------

    hmmmm yani diyorsun ki efendi efendi evinde yada meyhanede içki içen birine saldırmışlar öle mi :)sonra ben bu ülkede başı açık çoooooook kadın gördüm yüzünde kezzap izi yoktu :)devlet devirmek müslümanlara has bi özellik gibi lanse etmişsin bu bence her dinden olan insanların yaptıgı bir girişimdir :)ben oruçluysam karşımda yemek yemek onun ayıbıdır acizligidir hastanelik etmişsem kendi insiyatifimle etmişimdir islamla alakası yok :)evde kocası varken(bu sen olabilirsin ben olabilirim) dışarda erkekle yatan kadının (eşinin) sen kafasına sıkarsın onlar taşlayarak öldürür degişen bişey var mı?

     


    -----------------------------
    peki kadını dövün diyen bir allah nasıl bir allahdır.  yada muhammedin 4 kadın la evlenmesi ve bir sürü cariye edinmesi ayşe ile 9 yaşında evlenmesi. evlatlığı ile evlenmesi. köle liği kaldırmaması bunlarda islamın güzellikleri olsa gerek.

     Bilimde epeyce yol katedilmiş bir dönemde, göklerin yedi kat olduğunu, direksiz yıkılmadan durabildiğini, güneşin bir balçıkta battığını, kıyamet zamanında yıldızların döküleceğini söyleyen kişi elbette ki cahildir. Bunu tartışmak bile abestir..

    Fakat muhammed 'in zeki olduğunu söyleyebiliriz. Zaten cahil olmak zekayı engellemez..

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Cia
    Cia's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2008
    Erkek

    @pante

    hoşgeldin...Allah kadını dövün dememiştir uyarın yine yaparsa yataklarınızı ayırın demiştir...kadın islamda kutsaldır...onun kendini savunması iffetini koruması için uyarılmıştır...aileyi kuran kadındır... kadının kutsallıgı hakkında söylenmiş onca hadis var iken neden sen öküz altında buzağı arıyorsun huh? o hadisleri ayetleri okumadın mı?

    kölelik mevzuu:hz.peygamber köleligi kaldırmıştır...islam tarihi okumadan araştırmadan tamamen uydurmuşsun..

    çok eşlilik:savaşlara erkekler katılır bilirsiniz o dönem savaşlarda erkek kayıpları çok fazla oluyordu şehrin erkek nufüsü 30 iken kadın nufüsü 100lerde idi bu durumda nufüs artması dul kalan kadınların sahipsiz kalmaması için çok eşlilik serbest bırakılmıştır..

    bilim ve kıyamet sorusu:amazon nehri suyu tuzlu ve mavi renktedir kara nehrin suyu tatlı ve çay rengindedir bu iki nehir 22 km boyunca birbirine karışmaz...yer G.Amerika-Brezilya) amerika keşfi:1492 nasıl oluyorda m.s 600 lü yıllarda bu biliniyor zekayla olucak işmidir tabi ki hayır Allahın herşeyi iyi bilmesiyle mümkündür gaybıda Allahtan başkası bilemez o yıldızlar döküldek dağlar tuz buz olacak der ise mutlak olucaktır...

    furkan suresi 53.ayet: Birinin suyu tatlı ve susuzluğu giderici, diğerininki tuzlu ve acı iki denizi salıveren ve aralarına bir engel, aşılmaz bir serhat koyan O'dur.

    Not:seninle yeni yeni şeyler ögreniyorum çok saol varol sen :) 

     


    ..savrulurken raconun kırmızı pelerini o zarif öfkeye,zaman ki sana hasta olmuş,incelikli haytasın,raksederken mahallenin maşallahı-eyvallahı,güzelleş be oğlumm.!şimdilik,ölümüne kadar hayattasın..
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nihat
    nihat's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2009
    Erkek

    Cia bunu yazdı:
    -----------------------------

    çok eşlilik:savaşlara erkekler katılır bilirsiniz o dönem savaşlarda erkek kayıpları çok fazla oluyordu şehrin erkek nufüsü 30 iken kadın nufüsü 100lerde idi bu durumda nufüs artması dul kalan kadınların sahipsiz kalmaması için çok eşlilik serbest bırakılmıştır


    -----------------------------

    burda dörtte de birlik oranda olan erkekler hemen çoğalsın kadınlara yetişsin diye evlenilmiyor dikkat başı boş kalmasınlar diye bok atma durumu olabilir hocam ondan köşeli anlatmak gerek:)

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NmC
    NmC's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Kasım/2008
    Erkek

    pante

    şu 9 yaş mevzusu ile alakalı ayrıntılı bilgiyi de burdan alabilirsin ;)

    http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=show_qna&id=6211

    9 değil 16-17 yaş civarında evlendiğine dair bir sürü açıklama var burda..

    Ergenliğe girildikten sonra geçen seneyi yaş olarak rivayet eden insanlar var, bundan dolayı kaynaklanıyor bu yanlış ;)


    There are 10 types of people in the world. Those who knows binary and those who dont...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Otistiq
    Otistiq's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Ağustos/2005
    Erkek
    pante bunu yazdı:
    -----------------------------
    Leonidas bunu yazdı:
    -----------------------------

    xz bunu yazdı:
    -----------------------------

    -----------------------------

    hmmmm yani diyorsun ki efendi efendi evinde yada meyhanede içki içen birine saldırmışlar öle mi :)sonra ben bu ülkede başı açık çoooooook kadın gördüm yüzünde kezzap izi yoktu :)devlet devirmek müslümanlara has bi özellik gibi lanse etmişsin bu bence her dinden olan insanların yaptıgı bir girişimdir :)ben oruçluysam karşımda yemek yemek onun ayıbıdır acizligidir hastanelik etmişsem kendi insiyatifimle etmişimdir islamla alakası yok :)evde kocası varken(bu sen olabilirsin ben olabilirim) dışarda erkekle yatan kadının (eşinin) sen kafasına sıkarsın onlar taşlayarak öldürür degişen bişey var mı?

     


    -----------------------------
    peki kadını dövün diyen bir allah nasıl bir allahdır.  yada muhammedin 4 kadın la evlenmesi ve bir sürü cariye edinmesi ayşe ile 9 yaşında evlenmesi. evlatlığı ile evlenmesi. köle liği kaldırmaması bunlarda islamın güzellikleri olsa gerek.

     Bilimde epeyce yol katedilmiş bir dönemde, göklerin yedi kat olduğunu, direksiz yıkılmadan durabildiğini, güneşin bir balçıkta battığını, kıyamet zamanında yıldızların döküleceğini söyleyen kişi elbette ki cahildir. Bunu tartışmak bile abestir..

    Fakat muhammed 'in zeki olduğunu söyleyebiliriz. Zaten cahil olmak zekayı engellemez..


    -----------------------------
    Kadını dövün ile ilgili açıklama

    Erkeklerin aile içindeki yetkileri, kadınların da bu yetki karşısındaki durum ve tutumları konusu şu âyetlerde açıklanmıştır:

    "Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılmasına bağlı olarak ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler, kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah'a itaatkârdır. Allah'ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara ögüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür. Eğer karı kocanın aralarının açılmasından korkarsanız, erkeğin ailesinden bir hakem ve kadının ailesinden bir hakem gönderin; düzeltmek isterlerse Allah aralarını bulur; şüphesiz Allah her şeyi bilen, her şeyden haberdar olandır" (Nisa: 4/34-35).
    Şimdi bu iki âyeti tefsir ederek konuyu anlamaya çalışalım:

    34. Âyette, yalnızca kocaların değil, bütün erkeklerin koruyucu ve yönetici (kavvâmûn) olmaları iki gerekçeye dayandırılmıştır: a) Allah insanların bir kısmına diğerlerinden üstün kabiliyetler vermiştir, bu cümleden olarak koruma ve yönetme bakımından erkekler, kadınlardan daha uygun özelliklerle donatılmışlardır. b) Erkekler aile geçimini ve diğer malî yükümlülükleri üslenmişlerdir. Bazı müfessirlere göre bu iki gerekçeden birincisi insan tabiatının değişmez özelliğidir; genel olarak erkeklerde akıl ve mantık ön plandadır, kadınlarda ise duygu öne çıkar. Koruma bakımından fizik güç önemlidir ve erkekler bu yönden daha güçlüdürler. İkinci gerekçe ise yaratılıştan değil, kültür ve medeniyet şartlarına bağlı alışkanlıklar, âdetler, tutumlardan kaynaklanmaktadır. İslâm'ın geldiği çağda daha yoğun, günümüzde ise önemli ölçüde olmak üzere erkeklerin bu fonksiyonları da devam etmektedir. İslâm hukuk kurallarına göre erkek hem -geniş mânada- ailenin geçiminden tek başına sorumludur, hem de mehir, diyet, cihad/askerlik gibi malî tarafı olan yükümlülükleri vardır.

    Erkeğin "kavvâm" olması hangi yetkileri ve vazifeleri ihtiva etmektedir? Bu soruya verilen cevaplar eskiden yeniye değişik olabilmiştir. Yalnızca âyet ve hadislerin lafızlarını değil, bunların yanında uygulamayı ve dolayısıyla örf ve âdeti de göz önüne alan müctehid ve müfessirler, sözlük mânası "bir şeyin üzerinde duran, hâkim olan, özen gösteren, onunla yakından ilgilenen" demek olan kavvamlığa, "reislik, yöneticilik, eğitim, koruma, savunma, ıslah, kazanma, üretme" mânalarını yüklemişlerdir. Tarih boyunca erkekler bu işleri ve sıfatları, fiilen kadınlardan daha ziyade yüklenmişlerdir. Çağımızda kelimeye yüklenen hâkim mâna ise "aile reisliği"dir.

    Âyetten erkeklerin yönetim, savunma ve koruma bakımlarından genel olarak önde oldukları anlaşılmakla beraber, takip eden cümleler göz önüne alındığında burada, aile kurumunda hâkimiyet ve yöneticilik mânasının ağır bastığı görülecektir. Ailede kurucu unsur karı kocadır. Bu temel kurumu oluşturan, yöneten, yönlendiren dinî, ahlâkî, hukukî kurallar vardır. Kurallara uyulduğu müddetçe mesele yoktur. Taraflar kuralları bozar, hakları çiğnerse düzeni sağlamak ve adaleti gerçekleştirmek üzere çeşitli tedbirler ve müeyyideler devreye girecektir. Bu âyette karının, aynı sûrenin 128. âyetinde ise kocanın hukuku çiğnemesi ve düzene baş kaldırması (nüşûz) ele alınmıştır. Aile hayatı içinde kadın, kurallara göre rolünü ifa edip etmemesi yönünden iki sıfatla nitelendirilmiştir: Sâliha ve nâşize. Sâliha kadınlar hem kocalarının ve diğer aile fertlerinin yanında (açıkta, zâhirde) hem de onların bulunmadıklar yerlerde (gaybda) vazifelerini hakkıyla yerine getirir, Allah'ın koyduğu, toplumun benimsediği kuralların dışına çıkmaz, aileye ihanet etmez, şerefine leke sürmezler. Bazı davranış ve tavırları sebebiyle yoldan çıkma, hukuka baş kaldırma (nüşûz) belirtileri gösteren, böylece nâşize olması ihtimali beliren kadınlara karşı ne yaplacak, aile düzeni ve hukuku nasıl korunacaktır? İşte bu noktada Kur'ân-ı Kerîm vazifeyi ailenin reisi sıfatıyla önce kocaya vermektedir. Öngörülen tedbirlere başvurmasına rağmen koca düzeni sağlayamazsa ve ailenin dağılmasından korkulursa sıra hakemlere gelecektir. Âyette hukuka baş kaldıran, meşrû aile düzenini bozmaya kalkışan (nâşize) kadına karşı erkeğin yapabileceği şeyler: Öğüt vermek, yatakta yalnız bırakmak ve dövmek şeklinde sıralanmıştır. Öğüt vermek ve yatakta yalnız bırakmak, küsmek gibi tedbirler problem teşkil etmemiştir, ancak dövme tedbiri özellikle çağımızda, kadın hakları ve insanlık haysiyeti yönlerinden önemli bir tartışma konusu olmuştur. Esasen tefsir ve hadis kitaplarına bakıldığında kadının baş kaldırma durumunda bile kocası tarafından dövülmesini, eski tefsirciler arasında da farklı yorumlayanların, bunun câiz olmadığını ileri sürenlerin bulunduğu aşağıdaki alıntılarda görülmektedir.

    Dövme tedbiri ve hükmünün -bu âyet dışında- en önemli dayanağı ilgili hadislerdir. Bu hadislerin, aksini söyleyen rivayetlere nisbetle daha sahih ve sağlam olanlarında Peygamberimiz (s.a.) kadınların dövülmesini menetmekte, karılarını dövenlere "hayırsız" demekte, "Gündüz karısını köle gibi kırbaçlayan birisi akşam onunla aynı yatağa nasıl girecek?" diye sormaktadır (Buhârî, "Nikâh", 93; Ebû Dâvûd, "Nikâh", 60). Eski tefsircilerin, bu âyetin geliş sebebi olarak zikrettikleri bir vak'a, Araplar'da âdet haline gelmiş bulunan "kadını dövme" eylemine Hz. Peygamber'in bakışı ve bunu ortadan kaldırma iradesi bakımından ilgi çekicidir. Ensardan Sa'd b. Rebî', nâşize olan karısına bir tokat vurmuş, kayınpederi de damadını, Hz. Peygamber'e şikâyet etmişti. Peygamberimiz "Kadın da aynı şekilde kocasına vursun" buyurdu, fakat daha emir yerine getirilmeden açıklamakta olduğumuz âyet geldi, bu durumda kocanın karısına vurabileceği anlaşıldı ve emir geri alındı (Cessâs, 188; İbnü'l-Arabî, 415).

    Dövmenin şekli ve miktarı üzerinde durulmuş, kadına zarar vermemesi, iz bırakmaması, yüze vurulmaması genel olarak kaydedilmiştir. Bazı tefsircilere göre vurma tamamen semboliktir, meselâ müfessir Atâ'ya göre misvak (dişlerin temizlendiği, fırça büyüklüğündeki özel, yumuşak ağaç dalı) gibi bir şeyle yapılacaktır (Cessâs, 189; İbn Atıyye, 48).

    İkinci nesil âlimlerinden Atâ, hukuku çiğneyen kadına uygulanacak müeyyide ile genel olarak kadın dövme konusundaki hadisleri birlikte değerlendirmiş ve şu sonuca varmıştır: Erkek, namusu lekeleyecek bir davranışta (fahişe) bulunmayan, yalnızca nâşize olan karsını dövemez, ancak ona karşı öfkesini ortaya koyabilir. Atâ'nn bu anlayışını açıklayan -biri eski, diğeri çağdaş- iki tefsir âlimi farklı dayanaklardan hareket etmişlerdir. Bunlardan Ebû Bekir İbnü'l-Arabî'ye göre Atâ, âyette geçen dövmenin ibâha (serbest bırakma) ifade ettiğini, genel olarak karı dövmeyi yasaklayan hadislerin ise kerahet (mekruh ve çirkin görme) hükmü getirdiğini tesbit etmiş ve sonuç olarak "Koca, karısını dövemez" demiştir (Ahkâm, 420). Çağdaş tefsircilerden İbn Âşûr'a göre Atâ, âyet ve hadislerin farklı durumlara göre farklı hükümler getirdiğini anlamış, öğüt ve küsmenin kocaya, tecavüzün şiddetine göre sopa vb. müeyyide uygulamanın ise kısmen kocaya, genel olarak da yönetim ve yargıya (ülü'l-emre) ait bulunduğu sonucuna varmıştır. Koca iyi niyetle (ıslah etmek ve aileyi korumak maksadıyla) ve sınır aşmadan, kadına zarar vermeden -nâşize olan eşine- birkaç sopa vurursa buna izin verilecektir, sınır aşılır, bu izin kötüye kullanılırsa ülü'l-emr kocaların eşlerini sopalamasını kesin olarak yasaklayabilecektir (V, 43-44).

    Fuhuş sebebiyle değil de yalnızca kocasına baş kaldırdığı, aile hukukunu çiğnediği, uzun zaman sevdiği ve kabullendiği kocasını istemez olduğu için karının, kocası tarafından -belli ölçüler içinde- dövülebileceği hükmüne tarihîlik açısından da bakılmıştır. İbn Âşûr'a göre dövme izni bazı toplulukların veya toplum tabakalarının örf, âdet ve ruh hallerine riayet edilerek verilmiştir, her zamanda ve her durumda geçerli değildir. Nüşûz durumunda kocanın karısını dövebilmesi için aralarında yaşadıkları toplumda bu davranışın ayıp, anormal, aşağılayıcı, zarar verici, hukuka aykırı telakki edilmemesi, kocanın öfkesinin karısı tarafından ancak bu vasıta ile hissedilir olması gerekir, izin böyle topluluklar ve durumlar için geçerlidir. Hz. Ömer'in Mekke halkı ile Medine halkını, kadınlara hâkimiyet bakımından karşılaştırdığı şu sözleri de toplum değiştikçe ilişki ve davranışların da değişebileceğini göstermektedir: "Biz muhacirler kadınlarımıza hâkimdik, sözümüzden çıkmazlardı, Medine'ye gelince gördük ki, Medine'nin yerli kadınları kocalarına hâkim durumdalar, bu defa bizim kadınlarımız da onlara benzemeye, onlar gibi davranmaya başladılar." (Buhârî, "Nikâh", 83; İbn Âşûr, V, 412).

    Bize göre kadının aile hukukunu çiğnemesi halinde bir ıslah tedbiri olarak ve içinde yaşanılan topluluğun örf ve âdetine uyularak serbest bırakılan "kocanın karısını dövmesi" eylemi, Hz. Peygamber (s.a.) tarafından toplum ıslah edilerek, insanın ve özellikle zevcenin dövülemeyeceği ifade ve telkin edilerek ortadan kaldırılmış, "iyi bir kocanın karısını dövemeyeceği" kaidesi bu yakışıksız davranışın önüne bir set olarak konmuştur. Burada sünnet (Resûlullah'ın sözleri ve uygulaması) âyeti neshetmemiş, tarihîliğini, yerelliğini ve kültürel bağlamını açıklamıştır.
    ---

    -9 yaşında olduğunu nerden biliyorsun ? Dini kaynaklara baktığın zaman en az  17-18 sonucuna varıyorsun araştırmadan gelişi güzel yazmak çözüm  değil

    BEN güncel bir haberi veriyim sana http://www.haberturk.com/haber.asp?id=142574&cat=200&dt=2009/04/24 buna inanmıyosan başka eklerde verebilirim...

    Kölelik hakkındada detaylı bir araştırma yapmadınız sanırım yapsaydınız nedne köleliğin kademe kademe kaldırılmaıs konusunda fikir sahibi olacaktınız.*

    Bilimde madem epeyce yol katedildi neden hala bazı şeyleri çözemiyor ? Bilimi inkar etmiyorum ama sen VAr olanı inkar ediyorsun belliki araştırma yok sadece kendi mantığınla hareket ediyorsun..


    Hayallerim ve Kendim.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    venom88
    venom88's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Haziran/2008
    Erkek

    Pante kendini çok zeki falan sanıyorsun anlaşılan ego falan almış başını gitmiş sende o egonla defolup olup gitsen bu forumdan nasıl olur ?

    O kadar bu dediklerini savunuyorsan çık üsküdar meydanına çık bağır bu çok savunduğun şeyleri insanlara anlat ama götün yemez ançak böle forumlarda atar tutar video linkleri verirsin sağdan soldan bulduğun yazıları copy paste edersin bunları dışarda arkadaşlarına bile anlataçak cesaretin oldunu sanmıyorum zavallısın kendi bokunda boğulmaya layıksın ...


    Venom88 burdaydı.[Cevapını duymak istemeyeçeğin soruları sorma,sormak istemiçeğin sorulara cevap arama]
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ozzzz
    Ozzzz's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2009
    Erkek
    Tam bir bölücü la bu mal adam seni... seni o inanmadığın Allah'a havale ediyorum...!

    Ben bu insanları anlamıyorum.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Otistiq
    Otistiq's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Ağustos/2005
    Erkek
    venom88 bunu yazdı:
    -----------------------------
    Pante kendini çok zeki falan sanıyorsun anlaşılan ego falan almış başını gitmiş sende o egonla siktir olup gitsen bu forumdan nasıl olur ?
    -----------------------------
    Onu kovmak belki birazdan inanacağı dinden kovmak gibi olr hocam.. YAni yanls anlama ama bir müddet bilgi verelim eğer kasten inkar ediyorsa zaten belli olur ve ozaman gerekeni bende sizin gibi isterim.

    Hayallerim ve Kendim.
Toplam Hit: 8146 Toplam Mesaj: 62