Yeni Kimlik Kartları Dağıtılmaya Başlıyor
-
pahali bulanlar çipini götürtüp doldurtabilse gene bir bahane bulurlar. la pasaport harcina gram laf etmezsiniz pasaport işlemi görecek şuncacik karta 18 liraya demediğinizi bırakmıyorsunuz.
-
Ben Kıbrıs ta okuyorum şimdi bu yeni kimlik pasaport yerine geçerse ben avrupa ülkelerine giriş yapamayacak mıyım bir daha
Bilgisi olan açıklayabilir mi yoksa çok saçma bir sistem olmuş lan. Geçişlerde hep izin kağıdı kullandım bu uygulama yüzünden şuana kadar -
yNsr bunu yazdı
pahali bulanlar çipini götürtüp doldurtabilse gene bir bahane bulurlar. la pasaport harcina gram laf etmezsiniz pasaport işlemi görecek şuncacik karta 18 liraya demediğinizi bırakmıyorsunuz.
peki kartın maliyeti ne? 18tl ye veriliyorsa bu kart satılıyor ve birileride bundan acayip para kazanıyor demektir. ki satmak nedemek lan kaybedene ceza olarak sat ancak yeni kimliğe geçireceksin diye vatandaştan para talep etmek saçmalıktır ki emin olun birşeyler eksiktir yine 2 3 sene sonra yok onu bunu eklemedik, güvenlik açığı çıktı, manyetik alandan etkileniyor, belli bir süre sonra bozuluyor gibi bir sebeple 2. bir vurgun yapacaklarına emin olabilirsiniz. elime geçer geçmez itinayla da üzerinde çalışacağım :)
birde özel firmaya bastırıyorlarmış saçmalığa bak parayıda verin özel firmalar bassın ozaman, gitti datacıklarımız birilerinin ellerine, yarın manşetlerde görürüz artık maralel örgüt firması sahte kimlikler üretti diye.
caagroup tarafından 18/Eki/14 15:26 tarihinde düzenlenmiştir -
yeni kimlik çıktı diye eski mavi kimlikler geçerliliğini yitirmez sanırım.
ama yeni kimlik almak istersen (kaybedersen vs) kart alman gerekir onun içinde 18 lira istiyolar. bu uygulamayı haklı bulmuyorum ama şu anda da varolan bişey.kimliğinizi değiştirmek isterseniz 6 lira ödüyosunuz kaybederseniz 80 lira falan (normal mavi kimliğin maliyeti 10 kuruş falandır heralde devlete)
ayrıca, dünyadaki bütün kimlikler, kartlar vs 8,5x5,5 cm boyutundayken bu kimlikleri (şu anki mavi kimlikler) 9,5x10 cm boyunda üreten amına koduğumun gerizekalı beyinsiz salaklarının ağzına sıçayım. dünyada bi tek bizde vardır bu. çinden cüzdan söyleyince bile standart kredi kartı boyutunda oluyo gözleri başka hiçbi ülkede yok bu muhabbetler
-
Lambo bunu yazdı
Ben Kıbrıs ta okuyorum şimdi bu yeni kimlik pasaport yerine geçerse ben avrupa ülkelerine giriş yapamayacak mıyım bir daha
Bilgisi olan açıklayabilir mi yoksa çok saçma bir sistem olmuş lan. Geçişlerde hep izin kağıdı kullandım bu uygulama yüzünden şuana kadarpasaportunu etkilemeyecek hocam, sadece vize istemeyen ulkelere pasaportsuz direk bu kartla girebilirsin anlasma saglanirsa.
-
Mustafa bunu yazdı
Bari bir şey yapıyorlar tam olsun, ehliyeti olanların ehliyet bilgileride o karta yazılsa ölürler sanki.
hacı artı olarak e devlete girerken sms doğrulamasıda yok mk. biri şifreyi bilse tırrığı yedik.
yapmışken sadece ehliyeti değil herşeyi içine koysnlar cidden. mesela iban numarası sistemi yapsınlar maaşlar içine yatsın.
-
kartın basımını da kesin yandaşlardan biri almıştır.
-
Türk vatandaşı olarak vergimi oduyorsam, bu hizmeti ücretsiz vermek zorunda.
-
trampfd bunu yazdı
Dünyada kendi vatandaşına kimlik kartı satan ilk ve tek ülke olacağız BİÎZNİLLAH.
hocam yanlışın var :) şimdi isviçreli arkadaşa sordum 10 yıllık kimlik için ödüyor 75 frank yani 175 tl civarı..
ben ise 1 yıllık kimlik için ilk yıl 400 lira civarı para ödedim, bu yıl 250 tl para ödedim. türkiyedeki kimlikler bildiğim kadarıyla 10 yıllık geçerliliği olacak kimlikler. ve ab kimlikleriyle karşılaştırıldığında çok daha gelişmiş olduğunu görüyorum. Ben bu kimlik işini 3 yıl önce derinlemesine araştırmıştım, tubitakla iletişime geçip yazılımlarına v.s. bakmıştım. Adamlar ciddi anlamda gelişmiş bir şey yapıyorlar.
18 tl kart masrafı, posta masrafıdır :) yani kart satan ilk ve tek ülke değiliz.. Ben çek cumhuriyetinde'de 250 tl para ödedim 2 kere hem de.. Hatırladığım kadarıyla çek kız arkadaşım da kimliğe para veriyor yeni aldığında..
Biraz araştırmak lazım yani..
ayrıca ben de vergi ödedim iki ülkede de.. :)
unbalanced tarafından 18/Eki/14 15:57 tarihinde düzenlenmiştir -
nurulmac11 bunu yazdı
yeni kimlik çıktı diye eski mavi kimlikler geçerliliğini yitirmez sanırım.
ama yeni kimlik almak istersen (kaybedersen vs) kart alman gerekir onun içinde 18 lira istiyolar. bu uygulamayı haklı bulmuyorum ama şu anda da varolan bişey.kimliğinizi değiştirmek isterseniz 6 lira ödüyosunuz kaybederseniz 80 lira falan (normal mavi kimliğin maliyeti 10 kuruş falandır heralde devlete)
ayrıca, dünyadaki bütün kimlikler, kartlar vs 8,5x5,5 cm boyutundayken bu kimlikleri (şu anki mavi kimlikler) 9,5x10 cm boyunda üreten amına koduğumun gerizekalı beyinsiz salaklarının ağzına sıçayım. dünyada bi tek bizde vardır bu. çinden cüzdan söyleyince bile standart kredi kartı boyutunda oluyo gözleri başka hiçbi ülkede yok bu muhabbetler
kredi kartı boyutlarında tasarlandı.
diyor her yerde o boyut lar nerdee yazıyoor .
mq ole bişey varsa harbi eşeklik etmişler
samaccc tarafından 18/Eki/14 16:16 tarihinde düzenlenmiştir
