4+4+4 Yasalaştı
-
konpi bunu yazdı:
-----------------------------irwa bunu yazdı:
-----------------------------8 yıllık zorunlu eğitimi 4 yıla düşürüp sonra da neden doğu gelişmiyo neden insanlar cahil diyemezsin adam zaten cahilden oy alıyo nasılsa kendi çocukları en iyi yerlerde okudu ona giren çıkan bişe yok
ama bu adama oy werip de gelişmeyi bekleyenler yok mu onlar beni deli ediyo buyrun çocuk gelinlerle gelişn
-----------------------------İşte böyle atıp tutmak sizi ötekileştirdi. Boş laf ebeliği. Başka bişe değil
-----------------------------boş laf ebeliğimi :D söylesene bana askerini öldürten örgütün başına sayın derken hiç için sızlamadı mı? ya da kafası kesilerek öldürülen kızın ailesine ettiği lafla..ya da ülkenin gidişatına bir adım geri atarak kaç kere baktın.
kusura bakma ama bu adamlar başa geldikten sonra Atama bile edilen hakaretlerin oranına bak eskiden pkk lanetlenirken şimdi ben pkklıyım diyenler war meclsinde onların temsilcisi war ne konuşuyosun hoca sen! boş beleşmş git allasen
-
g2k bunu yazdı:
-----------------------------konpi bunu yazdı:
-----------------------------Akp kendi gençliğini falan yetiştirecek laflarını çok duyduk da şöyle adam gibi yasayı enine boyuna tartan açıklayan nedenleriyle eleştiren bi muhalif duymadık henüz.
İlk sekiz sene bir kayıptı. Bir düşünün liseye geçiyorsun. Sanki 0dan başlamış gibisin. Öğrendiğin onca gereksiz şey var ki başlıkları bile hatırlamıyorsun. 9da yeni bir sayfa açıyorsun. 4 sene de lisede boş boş şeylerle kafanı dolduruyorsun. Sonra öss. Sonra da unide zaten liseyle alakan kalmıyor. Liseden kalan adam gibi bir şey yok ortada.
Zaten düz lise diye bi bok çıkmıştı ortaya ki tam bi rezalet. Boş beleş elemanlar yetişiyordu. Ne bi meslek öğrenen ne de adam gibi bi uni kazanabilen insanlar. Hepsi demiyorum yanlış anlaşlmasın. Genel hali bu.
Ha sorsan herkes böyle sistemin ben ta diyordu ama ortaya bi fikir atılınca da eski sisteme sarıldılar. Herhalde mesele neyin önerildiği değil kimin önerdiği. 1+8+4 nedir amk taşak mı geçiyonuz :)
Lise bitmiş adam mektup yazmasını bilmez okumayı bilmez tartışmayı bilmez konuşmayı bilmez dünya coğrafyasını bilmez hayata dair hiç bişe bilmez ama sorsan en sik şeyleri bilir. Adam mühendis olacak hala bitkisel hormonlar kasıyor. Şunu da öğrenin sınavda çıkabilir ama şunu da bilin falan. Sokim böyle işe.
Bi de bunu deniyelim. Ne çıkar
-----------------------------bi de bunu deneyeleim ne çıkar anlayışıyla eğitim sistemi mi değişir hoca bi işine git ya! eğitim alanında uzman insanların oturup ölçüp biçip karar vermesi gereken konuları laps diye geçirdiler. sanki söylediğin şeylere 4+4+4 olunca çözülecek. alın okuyun öğrenin.
http://www.fed.boun.edu.tr/default.asp?MainId=18
http://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/rekduy/zorunlu_egitim_basin.pdf
-----------------------------verdiğini sen okudun mu hacı? Bana orada "bozulan uygun sistem" diye lanse edilen şey sanki başka bir Paralel evrendeki Türkiye gibi geldi. Kesinliklike hiç bir şeye karşı fanatizmim yok, oturup adam akıllı değerlindiriyorum fikirleri.
1. Amk zaten etraf 43 tane 1i olan çocukla kaynıyo, adam sırf ehliyet alayım diye lise bitiriyor. IQ 80 se bu adamı fizikçi yapmanın lüzumu yok, belki arkadaşlar 3 çuval taşırken o 5 taşıyabiliyordur, bir şekilde ondan ayrı bir yarar sağlanır.
2. İmam hatip önü açıldı diye üzülenin amına koyayım. Napıyo orada gulyabani, veremli insanlar yetiştirip mi salıyorlar amk etrafa. Gruplaşmaya kapılmayın.
benim gözümde iyi bir eğitim reformu. Şunuda söyliyeyim, bu sistem yerine "hepinizin anasını sikeyim" diye mektup yollasalar yine benim için reform olur çünkü hiçbirşey bu sistemden kötü değil.
Bu sistem şu. Beyni olan tahsil yapar, olmayan vakit kaybetmez hayata atılır, 2 sini ortak paydaya getirelim diye 2 tarafında beyni sikilmez, özetle budur, ben gayet beğendim. Yok kendi nesliymiş yok sikmiş börekmiş, senin imam hatipli diye dışladığın adam komşunun oğlu, fanatizme kapılırsanız yakında insanları müslümanlıkla suçlarsınız.
-
sanki çok bişi gösteriyorlarda okulda şimdi birde eğitim süresini arttırmışlar.yeni müfredat ne acaba :) millet hepten boş takılcak başka bişi değil.
-
Hocam tekrar hazırlanıyorum ben. Yeni müfredat görüyoruz. Güzel şeyler var. Bilim tarihi var mesela. Geçmişten günümüze maddeler var. Daha hayatın içinden şeyler. Ebesinin nikaa yok efendim falan organelin filan görevi gibi şeyler değil.
-
o değilde ben homeschooling olayını destekleyenlerdenim keşke türkiyede olsa...
ayrıca eski sistemde olsa yeni sistemde olsa ne değişecekki bu ülkede
bu zamana kadar bu ülkede devrim niteliğinde yeni bişey görmedim
ne zaman avrupa birliğine girer, vatandaşına avrupa ülkelerine vizesiz girip/çıkma hakkını verir o zaman tebrik ederim bu ülkeyi onun dışında kıçını yırtsa boş... -
ben yabancı dile 10. sınıfta başladım bırakın 4 ü 9 da başlasaydım bile belki şu an ingilizce seviyem çok farklı bir yerde olurdu. boşu boşuna 8 sene okuyup sonra bölüm seçmenin mantığı nedir?
-
melodeath bunu yazdı:
-----------------------------ben yabancı dile 10. sınıfta başladım bırakın 4 ü 9 da başlasaydım bile belki şu an ingilizce seviyem çok farklı bir yerde olurdu. boşu boşuna 8 sene okuyup sonra bölüm seçmenin mantığı nedir?
-----------------------------4. sınıftan başlanıyor yabancı dil eğitimine sen nerde okudun hocam ?
-
konpi bunu yazdı:
-----------------------------irwa bunu yazdı:
-----------------------------konpi bunu yazdı:
-----------------------------irwa bunu yazdı:
-----------------------------8 yıllık zorunlu eğitimi 4 yıla düşürüp sonra da neden doğu gelişmiyo neden insanlar cahil diyemezsin adam zaten cahilden oy alıyo nasılsa kendi çocukları en iyi yerlerde okudu ona giren çıkan bişe yok
ama bu adama oy werip de gelişmeyi bekleyenler yok mu onlar beni deli ediyo buyrun çocuk gelinlerle gelişn
-----------------------------İşte böyle atıp tutmak sizi ötekileştirdi. Boş laf ebeliği. Başka bişe değil
-----------------------------boş laf ebeliğimi :D söylesene bana askerini öldürten örgütün başına sayın derken hiç için sızlamadı mı? ya da kafası kesilerek öldürülen kızın ailesine ettiği lafla..ya da ülkenin gidişatına bir adım geri atarak kaç kere baktın.
kusura bakma ama bu adamlar başa geldikten sonra Atama bile edilen hakaretlerin oranına bak eskiden pkk lanetlenirken şimdi ben pkklıyım diyenler war meclsinde onların temsilcisi war ne konuşuyosun hoca sen! boş beleşmş git allasen
-----------------------------Hocam gördün mü kendi kendini belli ettin.
Tamam belki haklısın söylediklerinde ama mesele fikri ortaya atan değil fikrin kendisi. Böylece anlaşılmış oldu sizdeki sıkıntı. Adam zaten sayın dedi bi kere doğru şeyleri yapsa bile sktir et.
Sonunda şu içinizdekini döktünüz.
edit: @solstice hocam tekrar hazırlanıyorum ben. Yeni müfredat görüyoruz. Güzel şeyler var. Bilim tarihi var mesela. Geçmişten günümüze maddeler var. Daha hayatın içinden şeyler. Ebesinin nikaa yok efendim falan organelin filan görevi gibi şeyler değil.
-----------------------------şimdi çok basit bir kelime gibi gelebilir. ama bilim tarihi okutana kadar yaşam mücadelesinin tarihini okutsalar daha iyi olabilir. :)
bilim tarihi ünidede var hocam :) gönderimi slidelarını bak istersen :) anlamadın beni, hep aynı terane hep aynı döngü ve artık döngünün de içine edilmeye başlandı.
- yani müfredat olayından kastım;
okul yılını uzatmak, herhangibir ülkenin eğitim için ders programını almak felan değil. Zaten müfredat denilen muabbeti üniversitede toplam 4 yıldır görüyorum. hersene değişiyor bizi mahvediyor sadece. inanki bir bok olduğu yok. sadece hangi dersin kitabı veya slide ı alıncaksa o alınıyor veya güncelleniyor. Hoca 2 3 zırvalıyor.
- imamahatip meslek düz lise vs. kişi, hangi alanda ilerlicekse ilerlesin o kişiyi ilgilendirir. ama o alanda önü açık olmalıdır. Yani ileride parasını kazanabilmeli.
Yani yani kişi örneğin düz liseye gidince en fazla ofisboy veya supervisor olcağını bilmesi gibi.
- Eğitim hayatı boyunca gösterilenler sana yemin ediyorum ki 6 senede dolu dolu gösterilebilir.
+ ögrenci liseyi bitiricek üniye başlıyacak halen babasından 5 10 lira harçlık dilencek eli kolu baglı olcak. işte o an seni veya bir başkasını bilim tarihi okumak mutlu edicekse. Saygı duyarım. Ama ben daha staj yeri bile ayarlayamadığım için bu sene bilim tarihi dersine girmek yerine 2 cms site yapıp kredi kartı ödeme derdine düştüm. yani o bilim tarihi dersini bende alıyorum gerçekten ne alakaysa artık :)
sonuç olarak,
noldu benim eğitimim ?
noldu benim her gün ön sırada saygıyla boyun eğdiğim hocama ?
noldu bana işverecek patronlara ?
yok moruk hepsi uçmaya başladı şimdiden :)
lanet olsun amk. şurda yaşıcağımız ömür ne ? kaç sene ? nelerle uğraşıyoruz. Kötü bişi değil tabiki uğraştıklarımız ama herşey etiket olmuş herkese bir etiket. pazardaki salatalıktan farkımız yok.
o yüzden kardeşim sende okuldaki eğitim ile kalma farklı eğitimler dene yararlı olanları lazım. umarım bu eğitim yararlı olur :P
-
PyramiD bunu yazdı:
-----------------------------melodeath bunu yazdı:
-----------------------------ben yabancı dile 10. sınıfta başladım bırakın 4 ü 9 da başlasaydım bile belki şu an ingilizce seviyem çok farklı bir yerde olurdu. boşu boşuna 8 sene okuyup sonra bölüm seçmenin mantığı nedir?
-----------------------------4. sınıftan başlanıyor yabancı dil eğitimine sen nerde okudun hocam ?
-----------------------------düz lise 10. sınıfta yabancı dil bölümüne girdim ben
-
melodeath bunu yazdı:
-----------------------------PyramiD bunu yazdı:
-----------------------------melodeath bunu yazdı:
-----------------------------ben yabancı dile 10. sınıfta başladım bırakın 4 ü 9 da başlasaydım bile belki şu an ingilizce seviyem çok farklı bir yerde olurdu. boşu boşuna 8 sene okuyup sonra bölüm seçmenin mantığı nedir?
-----------------------------4. sınıftan başlanıyor yabancı dil eğitimine sen nerde okudun hocam ?
-----------------------------düz lise 10. sınıfta yabancı dil bölümüne girdim ben
-----------------------------ilk öğretim 4. sınıfta ing görmedinmi ?
