Neden Yabancı Rumuz?
-
arkadaşlar benim merak ve nefret ettiğim bir konu internette yabancı rumuzun şart sanılma sorunsalıdır.
neden sitedeki rumuzların yarısından çoğu yabancıdır mesela?
yabancı rumuz daha mı kültürlü gösteriyor veya karizma mı? avrupai de olabilir.
bunu tartışmak lazım bence çünkü dilimizi bu şekilde bozuyoruz.
"Ülkesini yüksek istiklalini korumasını bilen Türk Milleti;dilini de yabancı diller boyunduruğunan kurtarmalıdır."
Mustafa Kemal Atatürk
-
abi bir KIZ rumuzunu cleopatta da yapar melek de yapar
bu onun türkcesini bozdugu anlamina gelmiyor bence yani rumuz bir zevk meselesidir bence
kaTIlmiyorum deidigine..
-
kleopatra bir isimdir. melek de türkçedir.
daha iyi örnejk verseydin keşke:D
-
Mevzu verdigim örnekler deil anlatmak istedigim...
Nickim Devil olsa ne Fark eder Seytan olsa ne fark eder
bu neden turkcemizin bozuldugu anlamina gelsin : ) Unutmaki Tahribat adminlerininde hepsinin nicki yabancı ;)
-
ben de diyorum ki madem türkçede(kendi dilinde) karşılığı var şeytan diye neden devil olsun rumuzun?
ayrıca adminleri örnek vermendeki amacı da anlayamadım.adminler tüm insdanlığa örnek olacak kişiler mi? onlar da sen ben gibi inbsan en nihayetinde...
-
Bende diyorumki rumuz bir zevk meselesidir , türkçemizle baglastirilmasi dogru deil
ayrica senin rumuzununda anlamini desen bize bi ?:)
-
rumuzların anlamını karıştırmayalım şimdi benim bahsettiğim dil.
meselşa sen sanırım yabancı yerde yaşadığından bazı şeyleri aştığından "naughtyboy"felan yerine yaramaz demişsin rumuzuna.benim kızdığım az buçuk ingilizcesiyle kendi dilini yana atıp yabancı takma adlar kullananlar...
-
nedeni yok
keyif benim değilmi
istediğim rumuzu alırım.
buna bir anlam yüklemeye gerek yok. neden yabancı rumuz ? zevk meselesi
kimisi vejeteryandır. kimisi değil. kimisi mantı sever kimi sevmez.
kimi yan yatar kimi sırt üstü,
kimse senin rumuzuna, nerden buldun o gırtırık rumuzu diyormu? nedeni yok işte
-
evet düz mantıklılığa çok güzel bir örnek teşkil ediyorsun teşekkürler.mümkünse bu konuda daha fazla da tartışmayalım seninle.konu kayar yoksa.uzatma yani iyi geceler...
-
Dostum eskiden bilgisizdik bu konuda, neden diyorsan insan birşeyi ilk gördüğü zamanlarda Türkçe'yi düşünemez. Ben interneti ilk gördüğüm zamanlarda, mirc e girerken RockZoneStage kullanmaya başladım ve alışkanlık oldu.
Ya bir de şu var, insanlar farklılaşma isteğinden dolayı da yapabiliyor.
Tabi ki en önemlisi, o rumuzu benimsemek. Mesela ben yine yabancı (japonca) bir kelime olan "ichiroo" yu benimsedim ve kullanıyorum.
RockZoneStage miş HolyOne mış bilmem ne imiş, bence bunları pek kafana takma, sen sadece bilgilen ve bilgilendir bence.
Ben zamanında Türkçe konusunun üzerinde senin gibi çok durdum. Halen de Dokuz Eylül Üniversitesi Dil Kültür Topluluğunun Genel Sekreterliğini yapıyorum. Yani anlayacağın bir şekilde dil konusuyla ilgim var.
Önemli olan niyettir dostum, biz insanlara öncelikle bunu düşünerek yaklaşmalıyız ki insanlar da bizim niyetimizi anlayabilsinler!
Kolay gelsin... -
sağol sonunda destekli yorum yapabilen biri çıkmasına sevindim.seninkine de bir şey diyemem tabi alışkanlık olmuşsa özdeşleşmişsen onunla lafım yok...
