folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Neden Yabancı Rumuz?



Neden Yabancı Rumuz?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PIROMANTANRI
    PIROMANTANRI's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Nisan/2007
    Erkek

    arkadaşlar benim merak ve nefret ettiğim bir konu internette yabancı rumuzun şart sanılma sorunsalıdır.

    neden sitedeki rumuzların yarısından çoğu yabancıdır mesela?

    yabancı rumuz daha mı kültürlü gösteriyor veya karizma mı? avrupai de olabilir.

    bunu tartışmak lazım bence çünkü dilimizi bu şekilde bozuyoruz.

    "Ülkesini yüksek istiklalini korumasını bilen Türk Milleti;dilini de yabancı diller boyunduruğunan kurtarmalıdır."

    Mustafa Kemal Atatürk


    Birgün yapacak fen şu siyah toprağı altın/Her şey olacak kudret-i irfan ile...inandım.(Tevfik Fikret/Haluk"un Amentüsü)
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YaRaMaZ
    YaRaMaZ's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2006
    Erkek

    abi bir KIZ rumuzunu cleopatta da yapar melek de yapar

    bu onun türkcesini bozdugu anlamina gelmiyor bence yani rumuz bir zevk meselesidir bence

    kaTIlmiyorum deidigine..


    the one and only yaramaz.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PIROMANTANRI
    PIROMANTANRI's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Nisan/2007
    Erkek

    kleopatra bir isimdir. melek de türkçedir.

    daha iyi örnejk verseydin keşke:D


    Birgün yapacak fen şu siyah toprağı altın/Her şey olacak kudret-i irfan ile...inandım.(Tevfik Fikret/Haluk"un Amentüsü)
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YaRaMaZ
    YaRaMaZ's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2006
    Erkek

    Mevzu verdigim örnekler deil anlatmak istedigim...

    Nickim Devil olsa ne Fark eder Seytan olsa ne fark eder

    bu neden turkcemizin bozuldugu anlamina gelsin  : ) Unutmaki Tahribat adminlerininde hepsinin nicki yabancı ;)


    the one and only yaramaz.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PIROMANTANRI
    PIROMANTANRI's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Nisan/2007
    Erkek

    ben de diyorum ki madem türkçede(kendi dilinde) karşılığı var şeytan diye neden devil olsun rumuzun?

     ayrıca adminleri örnek vermendeki amacı da anlayamadım.adminler tüm insdanlığa örnek olacak kişiler mi? onlar da sen ben gibi inbsan en nihayetinde...


    Birgün yapacak fen şu siyah toprağı altın/Her şey olacak kudret-i irfan ile...inandım.(Tevfik Fikret/Haluk"un Amentüsü)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YaRaMaZ
    YaRaMaZ's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2006
    Erkek

    Bende diyorumki rumuz bir zevk meselesidir , türkçemizle baglastirilmasi dogru deil

    ayrica senin rumuzununda anlamini desen bize bi ?:)


    the one and only yaramaz.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PIROMANTANRI
    PIROMANTANRI's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Nisan/2007
    Erkek

    rumuzların anlamını karıştırmayalım şimdi benim bahsettiğim dil.

    meselşa sen sanırım yabancı yerde yaşadığından bazı şeyleri aştığından "naughtyboy"felan yerine yaramaz demişsin rumuzuna.benim kızdığım az buçuk ingilizcesiyle kendi dilini yana atıp yabancı takma adlar kullananlar...


    Birgün yapacak fen şu siyah toprağı altın/Her şey olacak kudret-i irfan ile...inandım.(Tevfik Fikret/Haluk"un Amentüsü)
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tuna
    Tuna's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    nedeni yok

    keyif benim değilmi

    istediğim rumuzu alırım.

    buna bir anlam yüklemeye gerek yok. neden yabancı rumuz ? zevk meselesi

    kimisi vejeteryandır. kimisi değil. kimisi mantı sever kimi sevmez.

    kimi yan yatar kimi sırt üstü,

    kimse senin rumuzuna, nerden buldun o gırtırık rumuzu diyormu? nedeni yok işte

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PIROMANTANRI
    PIROMANTANRI's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Nisan/2007
    Erkek
    evet düz mantıklılığa çok güzel bir örnek teşkil ediyorsun teşekkürler.mümkünse bu konuda daha fazla da tartışmayalım seninle.konu kayar yoksa.uzatma yani iyi geceler...

    Birgün yapacak fen şu siyah toprağı altın/Her şey olacak kudret-i irfan ile...inandım.(Tevfik Fikret/Haluk"un Amentüsü)
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RockZs
    RockZs's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2002
    Erkek
    Dostum eskiden bilgisizdik bu konuda, neden diyorsan insan birşeyi ilk gördüğü zamanlarda Türkçe'yi düşünemez. Ben interneti ilk gördüğüm zamanlarda, mirc e girerken RockZoneStage kullanmaya başladım ve alışkanlık oldu.
    Ya bir de şu var, insanlar farklılaşma isteğinden dolayı da yapabiliyor.
    Tabi ki en önemlisi, o rumuzu benimsemek. Mesela ben yine yabancı (japonca) bir kelime olan "ichiroo" yu benimsedim ve kullanıyorum.
    RockZoneStage miş HolyOne mış bilmem ne imiş, bence bunları pek kafana takma, sen sadece bilgilen ve bilgilendir bence.
    Ben zamanında Türkçe konusunun üzerinde senin gibi çok durdum. Halen de Dokuz Eylül Üniversitesi Dil Kültür Topluluğunun Genel Sekreterliğini yapıyorum. Yani anlayacağın bir şekilde dil konusuyla ilgim var.
    Önemli olan niyettir dostum, biz insanlara öncelikle bunu düşünerek yaklaşmalıyız ki insanlar da bizim niyetimizi anlayabilsinler!

    Kolay gelsin...
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PIROMANTANRI
    PIROMANTANRI's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Nisan/2007
    Erkek
    sağol sonunda destekli yorum yapabilen biri çıkmasına sevindim.seninkine de bir şey diyemem tabi alışkanlık olmuşsa özdeşleşmişsen onunla lafım yok...

    Birgün yapacak fen şu siyah toprağı altın/Her şey olacak kudret-i irfan ile...inandım.(Tevfik Fikret/Haluk"un Amentüsü)
Toplam Hit: 8692 Toplam Mesaj: 62