Okullardaki Son Durum (Gözlemlerim)
-
İnsanlar istediklerini giyerler, düşünürler ama bunu ufacık çocuklara empoze etmeye çalışmaları hoşuma gitmiyor. Bırakın zamanı gelince kararı onlar versin.
# Eskiden okullara girince el emeğiyle yapılmış güzel, süslü ürünler okulun bir köşesinde sergilenirdi. Geçen dönem gittiğim bir okulda bu köşede kabenin maketleri vardı.
# Belki görmüşsünüzdür okullarda bilgilendirme afişleri var; bunlardan biri "tehlike anında yüksek sesle yardım isterim" gibi bir şeydi. Çizilen karikatürün baloncuğuna dini terimler yazılmıştı (bunu öğrencilerin yaptığını düşünmüyorum).
# 4+4+4 sisteminin getirilme sebebinin imam hatip ortaokulları olarak görüyorum. 4. sınıftan sonra da türbanın serbest bırakılmak istenmesi kısmına değinmiyorum bile.
# Özellikle cemaatle bağlantılı öğretmenler ev ziyaretlerine çok önem veriyor.
# 4. sınıftaki din kültürü dersine alan öğretmeninin girmesini doğru bulmuyorum, diğer branşları sınıf öğretmeni yapabiliyorsa haliyle bunu da yapabilir.
# Öğrencilere istedikleri seçmeli dersleri alma hakkı verilmiyor. Seçilebilecek dersler kısıtlanıyor. Ama nedense seçmeli Kuran-ı Kerim olmazsa olmaz.
# Ve son olarak yaşadığım durum, matematik olimpiyatlarına hazırladığım birkaç öğrenci var. 8. sınıfa gidip kız olanlara "haftasonunda sizi kampa götüreceğiz" diyorlar. Giden üç öğrencimde 2 gün içerisinde başlarını örtüyor. Bu öğrencilerden biri sınava çalışması gerekirken parmağına taktığı zikirmatikle gününü geçiriyor.Yaşın özelliklerini, bu körpe beyinlere nasıl yaklaşılacağını iyi biliyorlar.
Allah kabul etsin. :(
İşin sağcısında, solcusunda, dincisinde, ateistinde... değilim.
Bu güzel çocukları kendi pis çıkarları için kullanan herkesin Allah belasını versin. -
yahu % 90 ı müslüman bi ülkede yaşıyoruz çocuklara dini bilgilerin verilmesi neden bu kadar zorunuza gider anlamıyorum.
Sırf bizim ülkemize mi özgü sanıyorsunuz bu din eğitimi.
Gidin dünyayı araştırın adamlar inandıkları din için yemin ediyorlar resmi kurumlarda, cocuklarını tapınaklara kiliselere camilere gönderip dini eğitim almalarını saglıyorlar.
İnançlı olmak kötü birşey değil yıkın kafanızdaki şu kulaktan dolma sagdan soldan duydugunuz bilgileri.
İslama inanın Hrıstiyanlığa inanın budizme inanın farketmez.Ama din kötü değildir hiç bir din insanlara kötü şeyleri öğütlemez.He inanmıyorsanız onada saygım var inanmayın benim için zararı yok ama insanları dine inanmanın kötü birşey olduğunu kanıtlamaya anlatmaya çalışmayın.Bırakın inana inansın inanmayan inanmasın.
İnsanlara zorlama yoksa bırak basını örten örtsün açan açsın..Nasıl dekolte giyen mini etek giyen kişileri, Travestileri küpe takan erkekleri burada kötülemiyorsan başını örteni sakal bıranı da kötüleme..Bırak insanlar kendi secimlerini yapsın.
Gariptir birisi saç sakal uzatsın 1 karış modern giyinsin kimse sacına sakalına karışmaz.ama 1 karış saçı sakalı olan cübbe giymiş birisine karsı hemen tavır alır insanlar.
Arada ki fark ne inandıkları şey mi ?
swordfish tarafından 09/Şub/14 00:05 tarihinde düzenlenmiştir -
swordfish bunu yazdı
yahu % 90 ı müslüman bi ülkede yaşıyoruz çocuklara dini bilgilerin verilmesi neden bu kadar zorunuza gider anlamıyorum.
Sırf bizim ülkemize mi özgü sanıyorsunuz bu din eğitimi.
Gidin dünyayı araştırın adamlar inandıkları din için yemin ediyorlar resmi kurumlarda, cocuklarını
Hocam dini bilgilerin verilmesinde problem yok ama bunun zorunlu ve islam dini ile sınırlı olarak öğretilmesi yanlış. Sonuçta şeriatla yönetilen bir ülke değliz, ülkenin resmi dini de yok. Yani şimdi semavi dinlerden herhangi birine mensup bir çocuk kendi din bilgisini istese nasıl bir çözüm var?
Hani semavi olmayan dinleri (Türkiye'de fazla yok) veya ateistliğe hiç girmedim.
Bide hangi ülkelerde bu şekilde din bilgisi dersi var hocam örnek verirsen araştırırım.
-
torpedo_XL bunu yazdıswordfish bunu yazdı
yahu % 90 ı müslüman bi ülkede yaşıyoruz çocuklara dini bilgilerin verilmesi neden bu kadar zorunuza gider anlamıyorum.
Sırf bizim ülkemize mi özgü sanıyorsunuz bu din eğitimi.
Gidin dünyayı araştırın adamlar inandıkları din için yemin ediyorlar resmi kurumlarda, cocuklarını
Hocam dini bilgilerin verilmesinde problem yok ama bunun zorunlu ve islam dini ile sınırlı olarak öğretilmesi yanlış. Sonuçta şeriatla yönetilen bir ülke değliz, ülkenin resmi dini de yok. Yani şimdi semavi dinlerden herhangi birine mensup bir çocuk kendi din bilgisini istese nasıl bir çözüm var?
Hani semavi olmayan dinleri (Türkiye'de fazla yok) veya ateistliğe hiç girmedim.
Bide hangi ülkelerde bu şekilde din bilgisi dersi var hocam örnek verirsen araştırırım.
Hocam özellikle taylanda ve çinde çocukların tapınaklarda aldığı din eğitimlerini araştır.Ben kendim sürekli çin ve taylanda gidiyorum kalıyorum ordan biliyorum..
İnan benim inancımı senin yargıladığın kadar diğer dinlere inan insanlar yargılamıyor.
ayrıca amerikada resmi görev alan kişiler bayragını vatanını milletini koruyacağı üzerine tanrının huzurunda yemin ediyor ve kimse bunu yargılamıyor.buna benzer bir and ıda okullarda okuyorlar
Düşünsene türkiyede resmi bir kurum da görev alan bir vali bir bakan vatanımı milletimi koryacağıma allah kitap üzerine yemin ederim dese
yada okullarda çocuklar andımızda allaha kitap üzerine yemin etse ne olur ?
ne olacak yer yerinden oynar aman şeriat geliyor söyle oluyor boyle oluyor diye dünyayı kopartırlar.
Ki zaten şeriat denince aklınıza gelen şeylerin şeriat ile yaında uzaktan alakası yoktur o ayrı konu o konuya girersek hepten savaş çıkar
swordfish tarafından 09/Şub/14 00:12 tarihinde düzenlenmiştir -
ilim çinde de olsa alın.
ilimi yok sayan zaten dinede karşı demektir.
bazı kısımlarına katılıyorum. hem dindar olup hem okuyada bilinir.
ama bazı kesinler tercih yapmaya zorluyor.
-
torpedo_XL bunu yazdıswordfish bunu yazdı
yahu % 90 ı müslüman bi ülkede yaşıyoruz çocuklara dini bilgilerin verilmesi neden bu kadar zorunuza gider anlamıyorum.
Sırf bizim ülkemize mi özgü sanıyorsunuz bu din eğitimi.
Gidin dünyayı araştırın adamlar inandıkları din için yemin ediyorlar resmi kurumlarda, cocuklarını
Hocam dini bilgilerin verilmesinde problem yok ama bunun zorunlu ve islam dini ile sınırlı olarak öğretilmesi yanlış. Sonuçta şeriatla yönetilen bir ülke değliz, ülkenin resmi dini de yok. Yani şimdi semavi dinlerden herhangi birine mensup bir çocuk kendi din bilgisini istese nasıl bir çözüm var?
Hani semavi olmayan dinleri (Türkiye'de fazla yok) veya ateistliğe hiç girmedim.
Bide hangi ülkelerde bu şekilde din bilgisi dersi var hocam örnek verirsen araştırırım.
Sen bana bi sınıfta çoğunluğu başka dinden olan öğrencilerin olduğu bi yer gösterirsen ben de araştırırım ama ikisi de yok
Yalnız din öğretiliyor çok iyi hoş da.
Öğretilen din değil said nursi. Veya cemaat ayakları bu konuda hiç katılmıyorum. Din saf din öğretilmeli. Adamlar javascript nedir anlatmadan jquery yardırıyorlar resmen
Bi de mesela benim mezun olduğum ilköğretimde (o körpecik zavallı kuzular :(:() nerdeyse yarısı patlaktı hocam ayıp da bişi.
Dengesiz bir kültürsüzleşme ahlahsızlaşma dinsizleşme ve dengesiz bir kültürlenme ahlaklanma dindarlaşma hakim
-
swordfish bunu yazdıtorpedo_XL bunu yazdıswordfish bunu yazdı
yahu % 90 ı müslüman bi ülkede yaşıyoruz çocuklara dini bilgilerin verilmesi neden bu kadar zorunuza gider anlamıyorum.
Sırf bizim ülkemize mi özgü sanıyorsunuz bu din eğitimi.
Gidin dünyayı araştırın adamlar inandıkları din için yemin ediyorlar resmi kurumlarda, cocuklarını
Hocam dini bilgilerin verilmesinde problem yok ama bunun zorunlu ve islam dini ile sınırlı olarak öğretilmesi yanlış. Sonuçta şeriatla yönetilen bir ülke değliz, ülkenin resmi dini de yok. Yani şimdi semavi dinlerden herhangi birine mensup bir çocuk kendi din bilgisini istese nasıl bir çözüm var?
Hani semavi olmayan dinleri (Türkiye'de fazla yok) veya ateistliğe hiç girmedim.
Bide hangi ülkelerde bu şekilde din bilgisi dersi var hocam örnek verirsen araştırırım.
Hocam özellikle taylanda ve çinde çocukların tapınaklarda aldığı din eğitimlerini araştır.Ben kendim sürekli çin ve taylanda gidiyorum kalıyorum ordan biliyorum..
İnan benim inancımı senin yargıladığın kadar diğer dinlere inan insanlar yargılamıyor.
Çin ve taylandda doğrudur çünkü onlar biraz daha kapalı toplumlar ve değişik bir dine mensuplar.
Hocam ben kimsenin dini inancını yargılamıyorum zaten sende yurtdışına gittiysen en büyük kabalıklardan biri birinin dini inancını sorup onun hakkında yorum yapmandır. Ama bence bir ülkenin de kimsenin dini inancına karışmaması lazım. Yapılan şey doğru din bilgisi verilebilir ama bu herkese ve seçenek olarak verilmeli. Yani isteyen almalı isteyen kendi dini bilgisii almalı. Ha eğer bunları sağlayamıyorsan hiç verme daha iyi.
-
by_Tet bunu yazdıtorpedo_XL bunu yazdıswordfish bunu yazdı
yahu % 90 ı müslüman bi ülkede yaşıyoruz çocuklara dini bilgilerin verilmesi neden bu kadar zorunuza gider anlamıyorum.
Sırf bizim ülkemize mi özgü sanıyorsunuz bu din eğitimi.
Gidin dünyayı araştırın adamlar inandıkları din için yemin ediyorlar resmi kurumlarda, cocuklarını
Hocam dini bilgilerin verilmesinde problem yok ama bunun zorunlu ve islam dini ile sınırlı olarak öğretilmesi yanlış. Sonuçta şeriatla yönetilen bir ülke değliz, ülkenin resmi dini de yok. Yani şimdi semavi dinlerden herhangi birine mensup bir çocuk kendi din bilgisini istese nasıl bir çözüm var?
Hani semavi olmayan dinleri (Türkiye'de fazla yok) veya ateistliğe hiç girmedim.
Bide hangi ülkelerde bu şekilde din bilgisi dersi var hocam örnek verirsen araştırırım.
Sen bana bi sınıfta çoğunluğu başka dinden olan öğrencilerin olduğu bi yer gösterirsen ben de araştırırım ama ikisi de yok
Yalnız din öğretiliyor çok iyi hoş da.
Öğretilen din değil said nursi. Veya cemaat ayakları bu konuda hiç katılmıyorum. Din saf din öğretilmeli. Adamlar javascript nedir anlatmadan jquery yardırıyorlar resmen
Bi de mesela benim mezun olduğum ilköğretimde (o körpecik zavallı kuzular :(:() nerdeyse yarısı patlaktı hocam ayıp da bişi.
Dengesiz bir kültürsüzleşme ahlahsızlaşma dinsizleşme ve dengesiz bir kültürlenme ahlaklanma dindarlaşma hakim
hocam dediklerinin % 80 ına katılıyorum.
Çogu zaman bu cemmat ayaklarına öğretilen şeylerin dinle yakından uzaktan alakası yok
-
torpedo_XL bunu yazdıswordfish bunu yazdı
yahu % 90 ı müslüman bi ülkede yaşıyoruz çocuklara dini bilgilerin verilmesi neden bu kadar zorunuza gider anlamıyorum.
Sırf bizim ülkemize mi özgü sanıyorsunuz bu din eğitimi.
Gidin dünyayı araştırın adamlar inandıkları din için yemin ediyorlar resmi kurumlarda, cocuklarını
Hocam dini bilgilerin verilmesinde problem yok ama bunun zorunlu ve islam dini ile sınırlı olarak öğretilmesi yanlış. Sonuçta şeriatla yönetilen bir ülke değliz, ülkenin resmi dini de yok. Yani şimdi semavi dinlerden herhangi birine mensup bir çocuk kendi din bilgisini istese nasıl bir çözüm var?
Hani semavi olmayan dinleri (Türkiye'de fazla yok) veya ateistliğe hiç girmedim.
Bide hangi ülkelerde bu şekilde din bilgisi dersi var hocam örnek verirsen araştırırım.
Dediklerine kısmen katılıyorum.Sen diyorsun ki ya her dine mensup insan inandığı dine ait eğitim ver ya da hiç kimseye din eiğitimi verme.Bunu doğru anladıysam eğer ülkenin% 90 ı müslüman. % 10 luk kısıma dini eiğitim verilemiyor diye %90 lık kısıma da mı verilmesin ? Bu sacma değil mi ?
Hem sen zaten islama yada baska bir dine de inansan oyle yada boyle ailen sana dini eğitimi dolaylı yada dolaysız yoldan veriyordur mutlaka.
Ben müslümanın ben ailemdemden gördüm sen baska bir dine inanıyorsan ailen de sana eminim o dinin eiğitimini veriyordur
-
swordfish bunu yazdı
yahu % 90 ı müslüman bi ülkede yaşıyoruz çocuklara dini bilgilerin verilmesi neden bu kadar zorunuza gider anlamıyorum.
Sırf bizim ülkemize mi özgü sanıyorsunuz bu din eğitimi.
Gidin dünyayı araştırın adamlar inandıkları din için yemin ediyorlar resmi kurumlarda, cocuklarını tapınaklara kiliselere camilere gönderip dini eğitim almalarını saglıyorlar.
İnançlı olmak kötü birşey değil yıkın kafanızdaki şu kulaktan dolma sagdan soldan duydugunuz bilgileri.
İslama inanın Hrıstiyanlığa inanın budizme inanın farketmez.Ama din kötü değildir hiç bir din insanlara kötü şeyleri öğütlemez.He inanmıyorsanız onada saygım var inanmayın benim için zararı yok ama insanları dine inanmanın kötü birşey olduğunu kanıtlamaya anlatmaya çalışmayın.Bırakın inana inansın inanmayan inanmasın.
İnsanlara zorlama yoksa bırak basını örten örtsün açan açsın..Nasıl dekolte giyen mini etek giyen kişileri, Travestileri küpe takan erkekleri burada kötülemiyorsan başını örteni sakal bıranı da kötüleme..Bırak insanlar kendi secimlerini yapsın.
Gariptir birisi saç sakal uzatsın 1 karış modern giyinsin kimse sacına sakalına karışmaz.ama 1 karış saçı sakalı olan cübbe giymiş birisine karsı hemen tavır alır insanlar.
Arada ki fark ne inandıkları şey mi ?
Hocam kimsenin inancına, giyinişine karışmıyorum. Ufacık çocuklara bu yaşta bu şekilde yaklaşılması hoşuma gitmiyor, onu belirttim.
Bak sende demişsin "Bırak insanlar kendi secimlerini yapsın" diye. İşte buna izin vermiyorlar, benimde demek istediğim bu.
İnsan kendisi de düşünebilir, bırak çocuk zaten zamanla yolunu çizer. Sen iyi şeyler yapıp, iyi örnek olursan seni örnek alır.
Yok illa şu şu adamın dedikleri doğru, başka kitapları okursan yoldan çıkarsın.
Birde başka ülkelerde de buna benzer durumların olması onların ya da bizim yaptığımızı doğru göstermez.
Eğer ayrım gözetmez tüm öğrencilere eşit davranırsan hak veririm ama tutupta sadece zeki öğrencileri yanına çekmeye çalışırsan bu ileride onlardan bir şeyler beklediğini gösterir.
Şu anki yaşananlar buna çok güzel örnek: zamanının badem bıyıklı abileri zeki çocukları yetiştirdi; bu çocuklar savcı, hakim, polis... oldular. Şimdi vefa borcunu ödeme vakti...by_Tet bunu yazdıDin saf din öğretilmeli. Adamlar javascript nedir anlatmadan jquery yardırıyorlar resmen
:) ++
-
+ dersimiz zorunlu din dersi
- konu dinde zorlama yoktur
