Okullardaki Son Durum (Gözlemlerim)
-
@swordfish:
olay dini bilgilerin verilip verilmemesi değil birirleri dinin öğretme adı altında siyasi amaçlarını rantlarını tarikatlerin kendi niyelteriyle gütmesi vs vs
valla kızacaksın belki ama Bu ülke demokratik laik bir ülkedir Din dersinin zorunlu olması bile bence yanlış seçmeli olması gerekir diğer tüm dinlerinde dahil seçmeli olmalıydı sonuçta din bir seçimdir kimseye dayatamazsın ve her koyunda kendi bacağından asılır
imam hatip orta okuluda saçmalık o yaş bence müsit bir yaş değil sadece lise yeterliydi -
SeRDaR bunu yazdı
@swordfish:
olay dini bilgilerin verilip verilmemesi değil birirleri dinin öğretme adı altında siyasi amaçlarını rantlarını tarikatlerin kendi niyelteriyle gütmesi vs vs
valla kızacaksın belki ama Bu ülke demokratik laik bir ülkedir Din dersinin zorunlu olması bile bence yanlış seçmeli olması gerekir diğer tüm dinlerinde dahil seçmeli olmalıydı sonuçta din bir seçimdir kimseye dayatamazsın ve her koyunda kendi bacağından asılır
imam hatip orta okuluda saçmalık o yaş bence müsit bir yaş değil sadece lise yeterliydiçok fena kızdım sinirden köüpürğyorum şu anda :)
-
cemnet bunu yazdı
+ dersimiz zorunlu din dersi
- konu dinde zorlama yoktur
Temiz özet.
Muaf olan bir eleman vardı lisede hiç unutmam, Hristiyandı çocuk. Okulda duymayan kalmamıştı durumu, ciddi zorluklar çekmişti önüne gelen soruyordu elemana "ne ayaksın sen" diye. :D
O değil diğer dinleri de anlatıyor din kitapları, kuzenin kitaptan gördüm birkaç yıl önce putperestlik gibi terimler kullanıyorlar, gülüyorum sadece ironiye. -
okuldaki durumları v.s. bilmiyorum hocam, senin garibine giden olay şu, 1000 yıllık islam geleneği ile gelen bir ülkedeki vatandaşlar zaten dini eğitimler ile diğer eğitimleri bir arada alıyorlardı. bu olay 100 yıldır değişti, şimdi olay aslına dönüyor, bunlar daha başlangıç.. :))
yanlıl doğru insanlar dinlerini daha çok öğreniyorlar, ama günümüzdeki insanlara bakınca din adına boş bilgilerle donatılmışlar, bazen sorulara bakıyorum da, sakız orucu bozar mı, tükürmek bozar mı gibi saçma sapan şeyler soruyorlar..
senin ya da toplumun belirli bir kesimin kabullenediği şey,insanların müslümanlığa yaklaşmasıdır. ben demiyorum ki öğretenler mümindir.. ama toplum olarak yanlışı ile eksiği ile islam'a doğru gidiyoruz. birazcık tarihi gelişmelere bakarsan siyasi idarenin bu yönde evrildiğini görürsün..
benim şahsi düşüncem daha farklı ama var olan gerçekler bu yönde ve bunu değiştirmeye ne senin ne fetullah ın ne kemal kılıçtaroğlunun ne tayyip in gücü yeter.. mutlak bir gerçek olarak görüyorum sadece..
-
unbalanced bunu yazdı
okuldaki durumları v.s. bilmiyorum hocam, senin garibine giden olay şu, 1000 yıllık islam geleneği ile gelen bir ülkedeki vatandaşlar zaten dini eğitimler ile diğer eğitimleri bir arada alıyorlardı. bu olay 100 yıldır değişti, şimdi olay aslına dönüyor, bunlar daha başlangıç.. :))
yanlıl doğru insanlar dinlerini daha çok öğreniyorlar, ama günümüzdeki insanlara bakınca din adına boş bilgilerle donatılmışlar, bazen sorulara bakıyorum da, sakız orucu bozar mı, tükürmek bozar mı gibi saçma sapan şeyler soruyorlar..
senin ya da toplumun belirli bir kesimin kabullenediği şey,insanların müslümanlığa yaklaşmasıdır. ben demiyorum ki öğretenler mümindir.. ama toplum olarak yanlışı ile eksiği ile islam'a doğru gidiyoruz. birazcık tarihi gelişmelere bakarsan siyasi idarenin bu yönde evrildiğini görürsün..
benim şahsi düşüncem daha farklı ama var olan gerçekler bu yönde ve bunu değiştirmeye ne senin ne fetullah ın ne kemal kılıçtaroğlunun ne tayyip in gücü yeter.. mutlak bir gerçek olarak görüyorum sadece..
hocam konunun en kilit ve can alıcı mesajı bu bana kalırsa.
şu yazıyı daha sadeleştirir misin? :D
-
unbalanced bunu yazdı
okuldaki durumları v.s. bilmiyorum hocam, senin garibine giden olay şu, 1000 yıllık islam geleneği ile gelen bir ülkedeki vatandaşlar zaten dini eğitimler ile diğer eğitimleri bir arada alıyorlardı. bu olay 100 yıldır değişti, şimdi olay aslına dönüyor, bunlar daha başlangıç.. :))
yanlıl doğru insanlar dinlerini daha çok öğreniyorlar, ama günümüzdeki insanlara bakınca din adına boş bilgilerle donatılmışlar, bazen sorulara bakıyorum da, sakız orucu bozar mı, tükürmek bozar mı gibi saçma sapan şeyler soruyorlar..
senin ya da toplumun belirli bir kesimin kabullenediği şey,insanların müslümanlığa yaklaşmasıdır. ben demiyorum ki öğretenler mümindir.. ama toplum olarak yanlışı ile eksiği ile islam'a doğru gidiyoruz. birazcık tarihi gelişmelere bakarsan siyasi idarenin bu yönde evrildiğini görürsün..
benim şahsi düşüncem daha farklı ama var olan gerçekler bu yönde ve bunu değiştirmeye ne senin ne fetullah ın ne kemal kılıçtaroğlunun ne tayyip in gücü yeter.. mutlak bir gerçek olarak görüyorum sadece..
Abi senin bu direk dokuz köyden kovulası sözlerin düşüncelerin epey dikkatimi çekiyor. Haydi birlikte kovulalım:
Bu milletin yani anadoluyu yurt edinmiş bizlerin öteden beridir dini islamiyet. Ama bugün ama yarın zaten özümüze dönecektik burası kesin. Burada çok doğru bence.
Ancak artı olarak yine söylüyorum bu patlamayı tetikleyenler hiç tekin değiller. Hayır "sen heryerde kuranı okursun said nurs okuyalım ki burada anlayamayacağın şeyleri de anla" gibi düşünceye sahip abilerin elinde bu patlamalar olmamalıydı.
Öte yandan aşırı derecede bozuk benim dönemim. Ben buna birebir şahidim. Yani körpecik diyosun din eğitimi gereksiz diyorsunuz tamam hadi eyvallah olsun da 5. Sınıfta manitalarıyla gezen uşaklar 6. 7. Sınıfta milli olan paşalar sözde bacılar var. Buna itiraz etmeyip de dine gözümüze çarğıyor ya orasını da anlamıyorum.
Sİzler dışardan görüyorsunuz ben bu dönemdeyim gözlerimle görüyorum hocalar buraya da dikkat.
-
Daniel-Koo bunu yazdıhocam konunun en kilit ve can alıcı mesajı bu bana kalırsa.
şu yazıyı daha sadeleştirir misin? :D
sadesini de yazdım hocam..
şimdi bazı kesimler var (belki ben de içerisindeyim) müslüman olup, hristiyan gibi yaşamak istiyorlar. işte bu islam ile bağdaşmaz. dinde zorlama yoktur der Allah.. kimse müslüman olmak zorunda değil, ama müslüman isen islam'ın kurallarına uymak zorundasın. bunu da o anki siyasi idare kontrol eder. Çünkü islami idarede senin anayasan da ekonomin de ictimai kuralların da kaynağı islamdır o yüzden nasıl şimdi insanların kanunlara uymasını bekliyoruz, aksi halde suç işlemiş oluyorlarsa islami bir idare de kendine müslümanım diyip de aykırı iş yapan kişi kanun dışına çıkıyor (mecelle yi araştırabilirsiniz)
şimdi bir an da şeriat gelecek toplum yapısında değiliz o yüzden yavaş yavaş kaybedilen bu idare yavaş yavaş yerine geliyor. şuan da olan şey bunun sadece küçük bir adımı.. tayyip den sonra gelecek adam daha ileri götürecek bu işi.. bunu şahıs bazında bakmamak gerek.. seviye seviye buraya ilerliyoruz... doğru yanlış bu ayrı bir şey.. ben sadece geçmişe ve günümüze bakarak geleceği yorumlamaya çalışıyorum ve bunun ilahi bir kader olduğu görüşündeyim. yani baştaki adam kim olursa olsun su bi tarafa akıyorsa buna kimse engel olamaz
-
Din olgusu kullanılmaya çok müsait, dini bilgiler dogmatik oldukları için genelde sorgulanmıyor.
Mısır firavunu tanrı olduğunu söylemişti,
Hıristiyanlıkta haçlı seferlerine gidenlere papa cennetten arsa parselledi,
(Tamam hep başka milletlere laf atmayacağım)
Türk toplumunda hakanın kanı kutsaldı, Osmanlı hanedan ailesinin kanı kutsal olduğu için başkası tahta geçemezdi.
Belki tepki çekecek ama müslümanlıkta da bir durum var.
He unutmadan birde Holy :p -
by_Tet bunu yazdıunbalanced bunu yazdı
okuldaki durumları v.s. bilmiyorum hocam, senin garibine giden olay şu, 1000 yıllık islam geleneği ile gelen bir ülkedeki vatandaşlar zaten dini eğitimler ile diğer eğitimleri bir arada alıyorlardı. bu olay 100 yıldır değişti, şimdi olay aslına dönüyor, bunlar daha başlangıç.. :))
yanlıl doğru insanlar dinlerini daha çok öğreniyorlar, ama günümüzdeki insanlara bakınca din adına boş bilgilerle donatılmışlar, bazen sorulara bakıyorum da, sakız orucu bozar mı, tükürmek bozar mı gibi saçma sapan şeyler soruyorlar..
senin ya da toplumun belirli bir kesimin kabullenediği şey,insanların müslümanlığa yaklaşmasıdır. ben demiyorum ki öğretenler mümindir.. ama toplum olarak yanlışı ile eksiği ile islam'a doğru gidiyoruz. birazcık tarihi gelişmelere bakarsan siyasi idarenin bu yönde evrildiğini görürsün..
benim şahsi düşüncem daha farklı ama var olan gerçekler bu yönde ve bunu değiştirmeye ne senin ne fetullah ın ne kemal kılıçtaroğlunun ne tayyip in gücü yeter.. mutlak bir gerçek olarak görüyorum sadece..
Abi senin bu direk dokuz köyden kovulası sözlerin düşüncelerin epey dikkatimi çekiyor. Haydi birlikte kovulalım:
Bu milletin yani anadoluyu yurt edinmiş bizlerin öteden beridir dini islamiyet. Ama bugün ama yarın zaten özümüze dönecektik burası kesin. Burada çok doğru bence.
Ancak artı olarak yine söylüyorum bu patlamayı tetikleyenler hiç tekin değiller. Hayır "sen heryerde kuranı okursun said nurs okuyalım ki burada anlayamayacağın şeyleri de anla" gibi düşünceye sahip abilerin elinde bu patlamalar olmamalıydı.
Öte yandan aşırı derecede bozuk benim dönemim. Ben buna birebir şahidim. Yani körpecik diyosun din eğitimi gereksiz diyorsunuz tamam hadi eyvallah olsun da 5. Sınıfta manitalarıyla gezen uşaklar 6. 7. Sınıfta milli olan paşalar sözde bacılar var. Buna itiraz etmeyip de dine gözümüze çarğıyor ya orasını da anlamıyorum.
Sİzler dışardan görüyorsunuz ben bu dönemdeyim gözlerimle görüyorum hocalar buraya da dikkat.
hocam yazdıklarımı azcık daha dikkatli okursan dediğimi anlayacaksın. ben demiyorum ki bunları yapan adamlar iyi şöyle böyle.. bunun o adamlarla da ilgisi yok,kim olursa olsun bunu engelleyemez sadece onu diyorum..
ha şahsi fikrimi söylüyorsan senin gibi düşünüyorum, ben bu partiye ve başındaki adama, samimiyetine güvenmiyorum, inanmıyorum. güvenmek de inanmak da zorunda değilim.. bana göre bir müslümana yakışmayacak itikatte işler yapıyor.. bu adama bir kere bile oy vermedim vermem de.. zaten siyasi partileri de particiliği de kabul etmiyorum..
sadece tespit yapıyorum ve baştakilerin çoğu da çürük adam.. çünkü baştakiler toplumun birer aynası.. toplumumuz ne kadar sağlam ki baştakiler düzgün olacak? toplum adam gibi ahlaklı, temiz, dürüst, saygılı olursa baştakiler de öyle olur..
yani ben çerçeveyi küçük tutmuyorum, baştakiler yolsuzluk yapıyorsa, bizim toplulumuz da bu şekilde bir idareyi hak ediyor demektir, çünkü dürüst insanlar değiliz..
-
abicim dünyada islam düşmanlığı asıl arttı islam terörle bir gösteriliyor gelişmemişlikten tutun da her şey islam coğrafyasında hristyanlar aldı yürüdü ki bakıldığında da zaten en çok inanılan din hristyanlık
adamlr islamın içinde bile ılımlı islam fikirleri vs vs ile hristyanlığa alıştırıyorlarken insanları nerede islama sevgi arttı yapmayın
sözde müslümanlık arttı ülkede gerçek islam öğrenilse ülkede bu kepazeliklerin yüzde biri olmaz CAhillik artıyor ülkede dini cahillik
