ÖSS De Birinci Olmanın Zeka İle İlişkisi
-
sadece ezberleyerek öss de çok iyi puan almış kişileri tanıyorum. belki ezber yapmakta zekayla ilgilidir ama sonuçta verilen verileri işleyip yeni bişey çıkarmıyorsun ne veriyorsalar aynen geri veriyorsun. çok saçma bir sistem insanları düşünmeye zorlamaları gerekiyor yoksa s.kmişim böyle eğitmi.
-
ÖSS De Birinci Olmanın Zeka İle İlişkisi olmadığının en büyük kanıtı benim aq
-
GUS bunu yazdı
konu ile çok yakından ilgisi yok ama yigenim geçen bana 1 tane hoca bütün dersleri anlatamıyosa niye bizden bütün derslerde başarılı olmamızı bekliyolar dedi :D
bende çok yoruluyolar yogun programları var demek zorunda kaldım ama cevabım beni bile tatmin etmedi :D
işte ben bundan bahsediyorum usta :)
"Yanlış ya da doğru, kendilerine ait düşünceleri, fikirleri var."
-
kafkafkaf bunu yazdı
usta her soru tipinin çözümünü ezberlersen zekaya gerek yok ancak pratikte bunu yapmak mümkün değildir, sebepleri
1- birçok konu var, gelebilecek soru tipi çok fazla hepsi ezberlenemez
2- çözüm yollarını kavrayabilmek bile bazı konularda ortalamanın üstünde bir işlemsel zeka gerektiriyor
3- %100 yorum gerektiren, kavrama gücü gerektiren sorular var
somut örnek istiyorsan pragraf sorularını ele al, bazı yorumlu fizik-kimya sorularını ele al, geometri sorularını düşün,
bu tip sorularda bilgi verilip yorum yapılması istenir, bu da illaki yüksek konsantrasyon, ortalama zekaya ve yüksek kavrama-algılama yorumlama gücü gerektirir.
Bu yorum beni tatmin etti açıkcası.
Kendimde bu özgüveni görüyorum. Yani o dediğin şeyleri üstün zekalı olmasamda kafalı bir adam olarak hala yapabilirim.
Ama çoğu insanın neden yapamadığının zekayla bağlantısı bunlardır diye düşünüyorum.
Tabi imkansız diye bir şey yok. İstense yine yapılır ama yorucu bir şekilde.
-
Evet hacı genel olarak katılıyorum sana.
Yetenekten daha önemli olan şey istenilen hedefe ulaşmak için yapılan çalışma ve tekrarlardır.
Tabi ki geri zekalı biri ne kadar çalışssa da istenilen seviyeye ulaşamaz. Burada fiziksel eksikliği kast ediyorum.
Yoksa herkeste var aynı kafa 3 aşağı 5 yukarı. Algı, farkındalık farkı var.
Sınavda çıkabilecek binlerce kombinasyon var, çalışmanla sen bunların yüzde doksanını öngördüğün şekilde absorbe ediyorsun yani rahatça yapabiliyorsun.
Seninle eşdeğer çalışan binlerce rakibin de yüzde doksanını yapabiliyor diye düşünürsen geri kalan yüzde onluk kısımda ayırt edici noktalarda rakiplerinle yarışıyorsun işte. Orada da hayat birikimin, yaşanmışlıklar, algılama kapasiten, çabuk karar verme vs. gibi özelliklerinle bir noktaya geliyorsun.
Yani disiplinli ve sürekli bir çalışma süreciyle ilklerde yer alacağın kesindir yalnız illa birinci olacaksın kısmı biraz ütopik.
Az da olsa şans faktörü var.
Şans derken rasgele hazırlanmış 300 soruda 1 milyon kişiden 1. olan kişi, yine rasgele hazırlanmış eşdeğer bir başka 300 soruda da 1. gelme olasılığı zayıftır ama ilk 100 de ya da ilk 1000 de mutlaka olur. Bunu kast ediyorum, yani gelen sorulara yatkınlık şansını.
Benim yorumum bu şekilde.
-
kısaca özetlemek gerekirse daha önce görmediğin bi soru tipini çözmek işin zeka kısmına giriyor,
-
Zeka neye gore zeka ornek adami ossye sok 0 ceker ama gayet iyi ticaret yapabilir simdi bu adam salakmi oluyor yada oss birincisini al karsina iki lafi bir araya getiremez bu zekimi oluyor ? oss akilla iliskili zeka cok farkli bi olay
-
Hocalar bakın şimdi.Öncelikle şunu bir anlayalım.Zeka ve bilgi sahibi olmak aynı şey değildir.Bir kişiyi düşünün ve bu kişi müzisyen olmak istiyor.Bu elemana müziğe dair her türlü bilgiyi veririr öğretirsiniz.Enstruman a göre parmak egzersizleridir,notadır,armonidir vesaire.Bu eleman bunları öğrendiğinde bilgi sahibi olur müziğe dair sorulan sorulara cevap verebilir.İşte bu bilgidir.Ama bu kişi bu bilgiyi aldıktan sonra bunu işleyebiliyor ve ortaya yeni eserler,armoniler ve pek çok farklı teknik vesaire çıkarıyorsa bu zekadır ve yetenektir. Şimdi Öss yi ele alacak olursak burda daha çok bilgi işe yarıyor,tabi zeka da aranmıyor mu çok az :D Kısacası eğitim sistemimiz çok yanlış çok. :)
karabuyucu tarafından 25/Nis/13 03:20 tarihinde düzenlenmiştir -
Çalışmayla alakalı daha çok. Ondan sonra da, zekadan öte dikkat ve hafıza önplanda iyi dereceler için.
-
Uzunca yazmıştım ama backup devreye girdiğinden ötürü yazdığım gönderilemedi. ÖSS 'de birinci olmanın üstün zeka olmakla pek alakası yok. Çünkü eşit koşullarda ve eşit isteklerle çalışan her birey 1-2 soru farkıyla zirveye yerleşir. Aksini iddia eden ya bu başarıyı yakalayamadığından dolayı kendini küçük görüyordur ya da bu başarıyı yakaladığı için kendisini oldukça zeki hissediyordur.
Evet gelelim şimdi zekanın tanımına: Zeka, zihnin muhakeme, planlama, problem çözme, somut düşünme, fikirleri idrak edebilme, dili kullanma ve öğrenme kapasiteleri gibi birçok ilişkili yeteneği kapsayan bir özelliği olarak tanımlanabilir.
Zeka, kişinin sahip olduğu bilgi birikimi veya uzmanlığı ile ilgili değildir; bilakis kişinin bilgiyi ve uzmanlığı ne kadar hızlı alabildiği ve aynı zamanda uzmanlık alanı olmayan görevleri ne kadar iyi yapabildiği ile ilgilidir.
Yani dediğimiz noktaya gelmiş olduk şu an. Peki zeki olmak seni % 100 başarıya ulaştırır mı? Cevabım tabii ki hayır. Bunu da yapılan geniş çaplı bir anketle cevap vereyim hatta.
Gördüğünüz gibi ABD nüfusunun % 25'ini oluşturan üstün zekalı insanların -ki üstün zeka IQ 110 ve üstüdür- % 8'i işsizken % 5 gibi bir kısmı yoksulluk içerisinde yaşıyor. Demin de dediğim gibi zeka demek ki başarıyı getirmiyor.
** Bu arada seneler öncesinde bir tv kanalı -demi baktım show tv'ymiş.- Türkiye geneli zeka ölçümü yapmıştı. Programın adını ya da senesini hatırlamıyorum şu an. Elinde oradaki sonuçları bulunduranlar konu içerisinde ya da başka bir başlıkta paylaşırlarsa sevinirim.
1049 tarafından 25/Nis/13 05:35 tarihinde düzenlenmiştir