PARDUS 2009 İçin Son Gün
-
merak ettim bir indirip inceleyeyim, ama o kde yok mu o kde, soğutuyor insanı :P ...
pardus fluxbox ile gelsin =)))
-
Duyduğuma göre yakında 64 bit desteği de gelecekmiş.
>Çanakkale 18 Mart Üniversitesi projeyi üstlenmiş.
Fakat Pardus'un sevmediğim yanları diğer Linux dağıtımlarından daha fazla.
Ubuntu'mu Pardus'mu diye sorarsak...
Pardus:
Kodekti, sun javaydı, driverdı ne kadar kapalı kaynak kodlu program varsa size sormadan kurar. (-)
Sisteme dahil ettikleri (Pisi, Kaptan vs.) alabildiğine yüksek seviyeli programlama dilleriyle yazılmıştır. Kıt sistem kaynaklarını harcar durur. (-)
*Not: Bu durumun olumlu tarafı ise kullanıcıların daha rahat katkıda bulunabilmesidir (+)
Yakın zamana kadar "ULUSAL" dağıtım olduğunu iddia etmekteydi.Bu yaklaşımı yüzünden Türk kullanıcılar dışında pek kullananı bulunmuyor. Umarız ileride bu tutumları değişir. Buna da bir eksi verelim (-)
Tek arayüze (KDE) tek mimari (32 bit) desteği. (-)
*Not: 64 bit desteği yakında geliyormuş.
*Not2: Kısıtlı olarak XFCE ve GNOME desteği var.
Adam akıllı bir IRC desteği veremiyorlar. (Çift -)
ozgurlukicin.com gibi harika bir platformları var. (Çift +)
*Not: Kullanıcılarının bi tarafı çok kalkık :P (Yarım -)
Paket depolarındaki program sayısı çok az (-)
Güncelleme yayınlamakta sorun yaşıyorlar (-)
Yakın zamanda parasal destekleri dört katına çıktı. Umarım faydasını görürler. (+)
Geliştirici sayısı az. (-)
*Not: Duyduğum kadarıyla çekirdek kadrosu 19 kişiymiş.
Pardus'un simge temalarını MacOS'de geliştiriyorlar :P (Çift -)
Ubuntu:
Daha başlar başlamaz felsefesini ortaya koyar: "Sen sen olduğun için ben benim." (Çift +)
Parasal desteğinin zayıf olduğunu söylemek saçmalıktan ibarettir. Dağıtımı destekleyen Canonical şirketinin başındaki adam dünyanın 2. uzay turisti olan büyük bir dolar milyarderidir. Tabi bunun birçok katkısı oluyor. (Çift +)
*Not: Canonical'ın 400 kişilik bir kadroyla Ubuntu'yu geliştirdiği biliniyor. (Çekirdek Kadro)
Çekirdeğinde kapalı kaynak kodlu driver'lar barındırır ama bak şöyle de bir açık kaynak kodlu sürümünü yaptık denemek ister misin diye sorar. (+)
Aklınıza gelebilecek hemen hemen her masaüstü ortamınını (GNOME, KDE, XFCE, Enlightment) resmi ve gayri resmi olarak destekler. (+)
Kullanıcı sayısı bir hayli fazladır ve çok ulusludur. (+)
*Not: Pardus kullanıcılarının aksine şovenizm peşinde koşup insanlara artislik tarslamazlar. (+)
**NotNot: Arada çürük elmalar çıkıyor :) (-)
Altı ayda bir güncelleme yayınlarlar. (+)
64 bit desteği var (+)
Yeni Macintosh laptoplara artık destek vermiyormuş sanırım (-)
Basit ve Türkçe arayüz (+)
Not: Pardus'un Türkçe desteğinin taş çatlasa %5-10 gerisindedir. (Hadi - diyelim.)
Derya deniz apt paket sistemini kullanıyorlar (+)
Destek seviyesi maksimum düzeyde (+)
Yakın zamanda tartışmalı MONO teknolojilerine ağırlık vereceklerini duydum (-)
*Not: Sanırım Windows programlarının sorun yaşamadan Ubuntu'da kurulabilmesini istiyorlar.
Pardus: -7,5
Ubuntu: +10 (Daha da arttırılabilir)
-
Pardus_2009_International_RC2.iso
Pardus_2009_RC2.iso
hangisi ?
-
kerim bunu yazdı:
-----------------------------Pardus_2009_International_RC2.iso
Pardus_2009_RC2.iso
hangisi ?
-----------------------------Alın beyler kaçırmayın sürüm yayınlanmadan sızdırıldı elime geçti:
-
Z-CHAN bunu yazdı:
-----------------------------kerim bunu yazdı:
-----------------------------Pardus_2009_International_RC2.iso
Pardus_2009_RC2.iso
hangisi ?
-----------------------------Alın beyler kaçırmayın sürüm yayınlanmadan sızdırıldı elime geçti:
Pardus 2009 Hızlıca Kimse Çakmadan İndir
-----------------------------Ubuntuyu pardus diye yuttuyor millete
-
Z-CHAN bunu yazdı:
-----------------------------Alın beyler kaçırmayın sürüm yayınlanmadan sızdırıldı elime geçti:
Pardus 2009 Hızlıca Kimse Çakmadan İndir
-----------------------------=D naptın sen ya =D
-
kerim bunu yazdı:
-----------------------------Pardus_2009_International_RC2.iso
Pardus_2009_RC2.iso
hangisi ?
-----------------------------ben gece yatacakken indirim bari pardusu bakim nası olmş dedim. Gittim Pardus_2009_International_RC2.iso indirdim mecbur ing kullanıorum ahah
ayrıca güzel olmuş yav ancak ff de 8-9 tane tab acınca kasmaya başlıo makine.
Bide lanet olası intel wifi 5100ü airodumpa tanıtamadım gitti
-
ubuntu ve pardus kurdum
hala anlamadınız birşey var windows formatlarının mac e linux a ve diğer işletim sistemlerine fark atması
linux tabanına dahili tüm windows formatlarını 0 hiç bişi yüklemeden tanıyacak şeyler eklemedikleri sürece
pardus 3
ubuntu 0
benim için
pardus linux un windows u olarak görülüyor ki öyle zaten kullanımı daha rahat kolay ve zevkli
ubuntu ubuntu dediniz kurdum iğrençti bok gibiydi zaten silerken zorluk çıkarttı çünki adam gibi kurmadı C ye windows un yanına kurdu 2saat tüm ayarlarına bakmamarağmen normal kurulumunu göremedim (KÖR DEĞİLİM)
msn i kurmadı linux için yapılan a msn i kurayim dedim onu da kurmadı birde ne hitmetse zaten program olan birşeyi program diye belirtmek gerekiyor
iphone un kullandı mac mobile da bile çok daha fazla oyun program desteği var artık
ANTI LİNUX
LİNUX = BAŞ AĞRISIwista varken linux a çok baktım çünki artık xp eskidi ama şu varki win7 tüm hepsinin canını okuycak
en büyük zaafları
windows u tek bir firma tüm çalışanları ile geliştiriyor
linux da ise kendi kendine taş atarak işte yok programcı için Blinux türkler için Pardus bilmemne için Clinux onun için ubuntu
windows gibi herkezin kullanabileceği bir işletim sistemi yapsınlar önce
Windows 4EVER
-
international ingilizcemi :| hay anasını %66 olmustu durdurdum.
-
daha yayınlanmadı mı lan, adamlara da laf atmak istemiyorum ama çok kötü hizmet yav =))
@panxer
cahillikte sınır tanımıyorsun, kutlarım =))
