PARDUS 2009 İçin Son Gün

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Yeah
    Yeah's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    merak ettim bir indirip inceleyeyim, ama o kde yok mu o kde, soğutuyor insanı :P ...

    pardus fluxbox ile gelsin =)))


    herşeyin kısası makbuldur; ulaşmak isteyen yesterfox_55@hotmail.com a mail atabilir...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Z-CHAN
    Z-CHAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Duyduğuma göre yakında 64 bit desteği de gelecekmiş.

    >Çanakkale 18 Mart Üniversitesi projeyi üstlenmiş.

    Fakat Pardus'un sevmediğim yanları diğer Linux dağıtımlarından daha fazla.

    Ubuntu'mu Pardus'mu diye sorarsak...

     

    Pardus:

    Kodekti, sun javaydı, driverdı ne kadar kapalı kaynak kodlu program varsa size sormadan kurar. (-)

    Sisteme dahil ettikleri (Pisi, Kaptan vs.) alabildiğine yüksek seviyeli programlama dilleriyle yazılmıştır. Kıt sistem kaynaklarını harcar durur. (-)

    *Not: Bu durumun olumlu tarafı ise kullanıcıların daha rahat katkıda bulunabilmesidir (+)

    Yakın zamana kadar "ULUSAL" dağıtım olduğunu iddia etmekteydi.Bu yaklaşımı yüzünden Türk kullanıcılar dışında pek kullananı bulunmuyor. Umarız ileride bu tutumları değişir. Buna da bir eksi verelim (-)

    Tek arayüze (KDE) tek mimari (32 bit) desteği. (-)

    *Not: 64 bit desteği yakında geliyormuş.

    *Not2: Kısıtlı olarak XFCE ve GNOME desteği var.

    Adam akıllı bir IRC desteği veremiyorlar. (Çift -)

    ozgurlukicin.com gibi harika bir platformları var. (Çift +)

    *Not: Kullanıcılarının bi tarafı çok kalkık :P (Yarım -)

    Paket depolarındaki program sayısı çok az (-)

    Güncelleme yayınlamakta sorun yaşıyorlar (-)

    Yakın zamanda parasal destekleri dört katına çıktı. Umarım faydasını görürler. (+)

    Geliştirici sayısı az. (-)

    *Not: Duyduğum kadarıyla çekirdek kadrosu 19 kişiymiş.

    Pardus'un simge temalarını MacOS'de geliştiriyorlar :P (Çift -)

     

    Ubuntu:

    Daha başlar başlamaz felsefesini ortaya koyar: "Sen sen olduğun için ben benim." (Çift +)

    Parasal desteğinin zayıf olduğunu söylemek saçmalıktan ibarettir. Dağıtımı destekleyen Canonical şirketinin başındaki adam dünyanın 2. uzay turisti olan büyük bir dolar milyarderidir. Tabi bunun birçok katkısı oluyor. (Çift +)

    *Not: Canonical'ın 400 kişilik bir kadroyla Ubuntu'yu geliştirdiği biliniyor. (Çekirdek Kadro)

    Çekirdeğinde kapalı kaynak kodlu driver'lar barındırır ama bak şöyle de bir açık kaynak kodlu sürümünü yaptık denemek ister misin diye sorar. (+)

    Aklınıza gelebilecek hemen hemen her masaüstü ortamınını (GNOME, KDE,  XFCE, Enlightment) resmi ve gayri resmi olarak destekler. (+)

    Kullanıcı sayısı bir hayli fazladır ve çok ulusludur. (+)

    *Not: Pardus kullanıcılarının aksine şovenizm peşinde koşup insanlara artislik tarslamazlar. (+)

    **NotNot: Arada çürük elmalar çıkıyor :) (-)

    Altı ayda bir güncelleme yayınlarlar. (+)

    64 bit desteği var (+)

    Yeni Macintosh laptoplara artık destek vermiyormuş sanırım (-)

    Basit ve Türkçe arayüz (+)

    Not: Pardus'un Türkçe desteğinin taş çatlasa %5-10 gerisindedir. (Hadi - diyelim.)

    Derya deniz apt paket sistemini kullanıyorlar (+)

    Destek seviyesi maksimum düzeyde (+)

    Yakın zamanda tartışmalı MONO teknolojilerine ağırlık vereceklerini duydum (-)

    *Not: Sanırım Windows programlarının sorun yaşamadan Ubuntu'da kurulabilmesini istiyorlar.

     

    Pardus: -7,5

    Ubuntu: +10 (Daha da arttırılabilir)

     


    .
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kerim
    kerim's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mayıs/2008
    Erkek

    Pardus_2009_International_RC2.iso

    Pardus_2009_RC2.iso

     

    hangisi ?

     

     


    (:
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Z-CHAN
    Z-CHAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    kerim bunu yazdı:
    -----------------------------

    Pardus_2009_International_RC2.iso

    Pardus_2009_RC2.iso

     

    hangisi ?

    -----------------------------

     

    Alın beyler kaçırmayın sürüm yayınlanmadan sızdırıldı elime geçti:

     

    Pardus 2009 Hızlıca Kimse Çakmadan İndir


    .
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Robinson_Crusoe
    Robinson_Crusoe's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    Z-CHAN bunu yazdı:
    -----------------------------

    kerim bunu yazdı:
    -----------------------------

    Pardus_2009_International_RC2.iso

    Pardus_2009_RC2.iso

     

    hangisi ?

    -----------------------------

     

    Alın beyler kaçırmayın sürüm yayınlanmadan sızdırıldı elime geçti:

     

    Pardus 2009 Hızlıca Kimse Çakmadan İndir


    -----------------------------

    Ubuntuyu pardus diye yuttuyor millete


    Gençliğimden bu yana et yenilmesine karşıyım. Bir gün insanların hayvanları öldürmeyi tıpkı insan öldürmek gibi cinayet kabul edeceğine inanıyorum,
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Erkek

    Z-CHAN bunu yazdı:
    -----------------------------

     

    Alın beyler kaçırmayın sürüm yayınlanmadan sızdırıldı elime geçti:

     

    Pardus 2009 Hızlıca Kimse Çakmadan İndir


    -----------------------------

     

     

    =D naptın sen ya =D


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ★★★★★
    Genki
    Genki's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek

    kerim bunu yazdı:
    -----------------------------

    Pardus_2009_International_RC2.iso

    Pardus_2009_RC2.iso

     

    hangisi ?

     

     


    -----------------------------

    ben gece yatacakken indirim bari pardusu bakim nası olmş dedim. Gittim  Pardus_2009_International_RC2.iso indirdim mecbur ing kullanıorum ahah

     

    ayrıca güzel olmuş yav ancak ff de 8-9 tane tab acınca kasmaya başlıo makine.

     Bide lanet olası intel wifi 5100ü airodumpa tanıtamadım gitti

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    ubuntu ve pardus kurdum

    hala anlamadınız birşey var windows formatlarının mac e linux a ve diğer işletim sistemlerine fark atması 

    linux tabanına dahili tüm windows formatlarını 0 hiç bişi yüklemeden tanıyacak şeyler eklemedikleri sürece 

    pardus 3

    ubuntu 0 

    benim için 

     

    pardus linux un windows u olarak görülüyor ki öyle zaten kullanımı daha rahat kolay ve zevkli 

    ubuntu ubuntu dediniz kurdum iğrençti bok gibiydi zaten silerken zorluk çıkarttı çünki adam gibi kurmadı C ye windows un yanına kurdu 2saat tüm ayarlarına bakmamarağmen normal kurulumunu göremedim (KÖR DEĞİLİM)

     

    msn i kurmadı linux için yapılan a msn i kurayim dedim onu da kurmadı birde ne hitmetse zaten program olan birşeyi program diye belirtmek gerekiyor

     

    iphone un kullandı mac mobile da bile çok daha fazla oyun program desteği var artık 

     

    ANTI LİNUX
    LİNUX = BAŞ AĞRISI

     

     wista varken linux a çok baktım çünki artık xp eskidi ama şu varki win7 tüm hepsinin canını okuycak

     

    en büyük zaafları 

     

    windows u tek bir firma tüm çalışanları ile geliştiriyor

    linux da ise kendi kendine taş atarak işte yok programcı için Blinux türkler için Pardus bilmemne için Clinux onun için ubuntu

     

    windows gibi herkezin kullanabileceği bir işletim sistemi yapsınlar önce

     

    Windows 4EVER 

     

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kerim
    kerim's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mayıs/2008
    Erkek
    international ingilizcemi :|  hay anasını  %66 olmustu durdurdum.

    (:
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Yeah
    Yeah's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    daha yayınlanmadı mı lan, adamlara da laf atmak istemiyorum ama çok kötü hizmet yav =))

    @panxer 

    cahillikte sınır tanımıyorsun, kutlarım =))


    herşeyin kısası makbuldur; ulaşmak isteyen yesterfox_55@hotmail.com a mail atabilir...
Toplam Hit: 10412 Toplam Mesaj: 58