folder Tahribat.com Forumları
linefolder Programlama Genel
linefolder Programlama Dili Öğrenmek İstiyorum Ama Nereden Başlayacağımı Bilemiyorum



Programlama Dili Öğrenmek İstiyorum Ama Nereden Başlayacağımı Bilemiyorum

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    mamii bunu yazdı:
    -----------------------------
    Esconda bu yazışmalardan ne anladın bilmem ama C# ya da vB öneririm gerçekten. Sharp'a da sorsan öyle der herhalde ?

    -----------------------------

    evet doğru


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Hiç uzun uzadıya yazmıcam Sharpa laf atmak için girdim :)

    Modern bir dille başla python ruby java C# hiç fark etmez önemli olan nesneye dayalı programlamayı kavrıyabilmektir.Bunun yanında programlama malesef tek başına yetmemektedirde.Sistem bilgisinin yanında veritabanlarınıda tasarlıyabilmeli ve yönetebilmelisin.Çünkü ihtiyaclar gelişiyor amaclar degişiyor.

    Benim tavsiyem ufak çaplı projeler yapıcaksan Delphi yada .Net ailesinden bir dil uygundur.Hızlı bir şekilde ara yüzü tasarlıyabilir aynı zamanda kolay ve esnek yapıları sayesinde de işini çabuk bitirebilirsin.Herşeyi geçtim internette gayet geniş dökümanlarda mevcut.Özellikle .Net bu konuda 1 numara msdn gördügüm en derli toplu kütüphanelerden biri .En kolayı demişsin amabu işin kolayı zoru kalmadı birazdan kişiye göre amaca göre dil seciliyor.Bence sen git C# ögren ilerde bakarsın Web programlamaya girmek istersen yeni dil ögrenmekle başın agrımaz.

     

    @Sharp .Net sınırlıda olsa memory yönetimine izin verir Garbage collecter her ne kadar işini iyi yapsada "unsafe"  ile pointer tanımlanır:P


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    sandman bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hiç uzun uzadıya yazmıcam Sharpa laf atmak için girdim :)

    Modern bir dille başla python ruby java C# hiç fark etmez önemli olan nesneye dayalı programlamayı kavrıyabilmektir.Bunun yanında programlama malesef tek başına yetmemektedirde.Sistem bilgisinin yanında veritabanlarınıda tasarlıyabilmeli ve yönetebilmelisin.Çünkü ihtiyaclar gelişiyor amaclar degişiyor.

    Benim tavsiyem ufak çaplı projeler yapıcaksan Delphi yada .Net ailesinden bir dil uygundur.Hızlı bir şekilde ara yüzü tasarlıyabilir aynı zamanda kolay ve esnek yapıları sayesinde de işini çabuk bitirebilirsin.Herşeyi geçtim internette gayet geniş dökümanlarda mevcut.Özellikle .Net bu konuda 1 numara msdn gördügüm en derli toplu kütüphanelerden biri .En kolayı demişsin amabu işin kolayı zoru kalmadı birazdan kişiye göre amaca göre dil seciliyor.Bence sen git C# ögren ilerde bakarsın Web programlamaya girmek istersen yeni dil ögrenmekle başın agrımaz.

    @Sharp .Net sınırlıda olsa memory yönetimine izin verir Garbage collecter her ne kadar işini iyi yapsada "unsafe"  ile pointer tanımlanır:


    -----------------------------

    saygılar abi :))


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Esconda
    Esconda's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Erkek
    Tesekkurler gayet aciklayici oldu.

    https://t.me/pump_upp
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nazmanya
    nazmanya's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ağustos/2005
    Erkek
    hacı en kolay olan vb6 ile başla. zamanla veri tabanlarına alışırsın neleri yapıp yapamacağını görürsün. işin mantığını kaparsın bir yerde. yetmemeye başlayacınca işin mantığını öğrendiğin için alakası olmayan bir dile bile geçişin kolay olur. bu işi ilkokula benzet vb6 okuma yazma gibidir temelini sağlam alırsan gerisi gelir. yalnız vb6 öğreneceksen programın arayüzünü hakim olman lazım iş kodda bitmiyor. hangi dili öğreneceksen bunun için al bir kitap iyice oku nettteki dökümanları boşver, önce  kitabı eline al. sonra netteki dökümanlara yönel

    http://www.speedtest.net/result/926625321.png
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Branxian
    Branxian's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mart/2009
    Erkek

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    legion_of_doom bunu yazdı:
    -----------------------------
    c++ ile de yapabilrisn donanım kontrolü ama bu onu makine dili yada makine tabanlı bir dil yapmaz. Ayrıca c++ ı tavsiye eden yok sanırm. Basit birşey istiyorsa vb den başlasın demiştim. neyse gereksiz bir tartışma
    -----------------------------

    tartışma değil, tartışma için 2 tarafında farklı şeyler savunması lazım

    hocam ona bakarsan dillerde insana yakın, insana uzak olarak 2 ye ayrılamaz

    çok yakın

    yakın

    orta

    uzak

    çok uzak

    c++ için ben çok alt demedim, sen en alt assembly i karıştırdın vs  :)))


    -----------------------------

     

    Hocam valla benim meslek otomasyon. Meslek dersi olarak Mikroişlemci gördük ve assembly dilinin temelini ögrettiler. Sınıfta çoğu kişi anlamasada mantıgını anlayınca kolay gibi geliyor. Ancak profesyonel bir assembly dili kodlayıcısı olmadıgımdan dolayı belki bana kolay gelebiliyordur.

    Ama tek başına öğrenmesi zor bir dil bence.


    Kurtla sevişen mazoşist koyun
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Allura
    Allura's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2009
    Erkek

    hocam biyerde okumustum, microsoft visual basici ev kullanıcıları için oluşturmuş, kullanıcıların kendi programlarını yazmaları için.
    Diyosanki ben kendim program yazıcam fazla kasmadan ama her türlü işi yapabilicegim bir programlama dili dersen visual basic derim.

    visual basicle neler yapabilirsin?

    keylogger, trojan , botnet (biraz kasmak lazım ) 

    sxe injection tarzı programlar,  aklına gelebilicek her türlü şeyi yazabilirsin . hemde basit ama diyosanki ben dogrudan işlemciye atlıcam ki bu dili ögrenmek her yigidin harcı deilmiş ben bilmiyorum bilenler anlatıyor asm.

    ha bi arkadaşa sordum eski programcılardan, html php, asp den basla C++ VB asm git dedi.


    "
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mamii
    mamii's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Haziran/2008
    Erkek

    Allura bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam biyerde okumustum, microsoft visual basici ev kullanıcıları için oluşturmuş, kullanıcıların kendi programlarını yazmaları için.
    Diyosanki ben kendim program yazıcam fazla kasmadan ama her türlü işi yapabilicegim bir programlama dili dersen visual basic derim.

    visual basicle neler yapabilirsin?

    keylogger, trojan , botnet (biraz kasmak lazım ) 

    sxe injection tarzı programlar,  aklına gelebilicek her türlü şeyi yazabilirsin . hemde basit ama diyosanki ben dogrudan işlemciye atlıcam ki bu dili ögrenmek her yigidin harcı deilmiş ben bilmiyorum bilenler anlatıyor asm.

    "ha bi arkadaşa sordum eski programcılardan, html php, asp den basla C++ VB asm git dedi."


    -----------------------------

    Bu kadar çok dil öğrenmesine ne gerek var ki ? Bir tane öğrenip onda profesyonelleşsin (:


    ÖSS maratonu başlıyor. Dershane de başladı. Bir süre TBT"de yokum. Seneye kaldığım yerden devam =)
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Allura
    Allura's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2009
    Erkek

    ne bileyim sordugum kişi uçak mühendisi oyuzden öle demiştir :p

     öle hobi olarak ögrenecekse vb ögrensin kafi 


    "
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sivil
    sivil's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Temmuz/2008
    Erkek
    bir dil bir insan, iki dil iki insan
Toplam Hit: 14203 Toplam Mesaj: 53