

Programlama Dili Öğrenmek İstiyorum Ama Nereden Başlayacağımı Bilemiyorum
-
mamii bunu yazdı:
-----------------------------
Esconda bu yazışmalardan ne anladın bilmem ama C# ya da vB öneririm gerçekten. Sharp'a da sorsan öyle der herhalde ?
-----------------------------evet doğru
-
Hiç uzun uzadıya yazmıcam Sharpa laf atmak için girdim :)
Modern bir dille başla python ruby java C# hiç fark etmez önemli olan nesneye dayalı programlamayı kavrıyabilmektir.Bunun yanında programlama malesef tek başına yetmemektedirde.Sistem bilgisinin yanında veritabanlarınıda tasarlıyabilmeli ve yönetebilmelisin.Çünkü ihtiyaclar gelişiyor amaclar degişiyor.
Benim tavsiyem ufak çaplı projeler yapıcaksan Delphi yada .Net ailesinden bir dil uygundur.Hızlı bir şekilde ara yüzü tasarlıyabilir aynı zamanda kolay ve esnek yapıları sayesinde de işini çabuk bitirebilirsin.Herşeyi geçtim internette gayet geniş dökümanlarda mevcut.Özellikle .Net bu konuda 1 numara msdn gördügüm en derli toplu kütüphanelerden biri .En kolayı demişsin amabu işin kolayı zoru kalmadı birazdan kişiye göre amaca göre dil seciliyor.Bence sen git C# ögren ilerde bakarsın Web programlamaya girmek istersen yeni dil ögrenmekle başın agrımaz.
@Sharp .Net sınırlıda olsa memory yönetimine izin verir Garbage collecter her ne kadar işini iyi yapsada "unsafe" ile pointer tanımlanır:P
-
sandman bunu yazdı:
-----------------------------Hiç uzun uzadıya yazmıcam Sharpa laf atmak için girdim :)
Modern bir dille başla python ruby java C# hiç fark etmez önemli olan nesneye dayalı programlamayı kavrıyabilmektir.Bunun yanında programlama malesef tek başına yetmemektedirde.Sistem bilgisinin yanında veritabanlarınıda tasarlıyabilmeli ve yönetebilmelisin.Çünkü ihtiyaclar gelişiyor amaclar degişiyor.
Benim tavsiyem ufak çaplı projeler yapıcaksan Delphi yada .Net ailesinden bir dil uygundur.Hızlı bir şekilde ara yüzü tasarlıyabilir aynı zamanda kolay ve esnek yapıları sayesinde de işini çabuk bitirebilirsin.Herşeyi geçtim internette gayet geniş dökümanlarda mevcut.Özellikle .Net bu konuda 1 numara msdn gördügüm en derli toplu kütüphanelerden biri .En kolayı demişsin amabu işin kolayı zoru kalmadı birazdan kişiye göre amaca göre dil seciliyor.Bence sen git C# ögren ilerde bakarsın Web programlamaya girmek istersen yeni dil ögrenmekle başın agrımaz.
@Sharp .Net sınırlıda olsa memory yönetimine izin verir Garbage collecter her ne kadar işini iyi yapsada "unsafe" ile pointer tanımlanır:
-----------------------------saygılar abi :))
-
Tesekkurler gayet aciklayici oldu.
-
hacı en kolay olan vb6 ile başla. zamanla veri tabanlarına alışırsın neleri yapıp yapamacağını görürsün. işin mantığını kaparsın bir yerde. yetmemeye başlayacınca işin mantığını öğrendiğin için alakası olmayan bir dile bile geçişin kolay olur. bu işi ilkokula benzet vb6 okuma yazma gibidir temelini sağlam alırsan gerisi gelir. yalnız vb6 öğreneceksen programın arayüzünü hakim olman lazım iş kodda bitmiyor. hangi dili öğreneceksen bunun için al bir kitap iyice oku nettteki dökümanları boşver, önce kitabı eline al. sonra netteki dökümanlara yönel
-
SharpShooter bunu yazdı:
-----------------------------legion_of_doom bunu yazdı:
-----------------------------
c++ ile de yapabilrisn donanım kontrolü ama bu onu makine dili yada makine tabanlı bir dil yapmaz. Ayrıca c++ ı tavsiye eden yok sanırm. Basit birşey istiyorsa vb den başlasın demiştim. neyse gereksiz bir tartışma
-----------------------------tartışma değil, tartışma için 2 tarafında farklı şeyler savunması lazım
hocam ona bakarsan dillerde insana yakın, insana uzak olarak 2 ye ayrılamaz
çok yakın
yakın
orta
uzak
çok uzak
c++ için ben çok alt demedim, sen en alt assembly i karıştırdın vs :)))
-----------------------------Hocam valla benim meslek otomasyon. Meslek dersi olarak Mikroişlemci gördük ve assembly dilinin temelini ögrettiler. Sınıfta çoğu kişi anlamasada mantıgını anlayınca kolay gibi geliyor. Ancak profesyonel bir assembly dili kodlayıcısı olmadıgımdan dolayı belki bana kolay gelebiliyordur.
Ama tek başına öğrenmesi zor bir dil bence.
-
hocam biyerde okumustum, microsoft visual basici ev kullanıcıları için oluşturmuş, kullanıcıların kendi programlarını yazmaları için.
Diyosanki ben kendim program yazıcam fazla kasmadan ama her türlü işi yapabilicegim bir programlama dili dersen visual basic derim.
visual basicle neler yapabilirsin?keylogger, trojan , botnet (biraz kasmak lazım )
sxe injection tarzı programlar, aklına gelebilicek her türlü şeyi yazabilirsin . hemde basit ama diyosanki ben dogrudan işlemciye atlıcam ki bu dili ögrenmek her yigidin harcı deilmiş ben bilmiyorum bilenler anlatıyor asm.
ha bi arkadaşa sordum eski programcılardan, html php, asp den basla C++ VB asm git dedi. -
Allura bunu yazdı:
-----------------------------hocam biyerde okumustum, microsoft visual basici ev kullanıcıları için oluşturmuş, kullanıcıların kendi programlarını yazmaları için.
Diyosanki ben kendim program yazıcam fazla kasmadan ama her türlü işi yapabilicegim bir programlama dili dersen visual basic derim.
visual basicle neler yapabilirsin?keylogger, trojan , botnet (biraz kasmak lazım )
sxe injection tarzı programlar, aklına gelebilicek her türlü şeyi yazabilirsin . hemde basit ama diyosanki ben dogrudan işlemciye atlıcam ki bu dili ögrenmek her yigidin harcı deilmiş ben bilmiyorum bilenler anlatıyor asm.
"ha bi arkadaşa sordum eski programcılardan, html php, asp den basla C++ VB asm git dedi."
-----------------------------Bu kadar çok dil öğrenmesine ne gerek var ki ? Bir tane öğrenip onda profesyonelleşsin (:
-
ne bileyim sordugum kişi uçak mühendisi oyuzden öle demiştir :p
öle hobi olarak ögrenecekse vb ögrensin kafi
-
bir dil bir insan, iki dil iki insan