folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Sehirde Yasam Vs Kirsal/Koyde Yasam



Sehirde Yasam Vs Kirsal/Koyde Yasam

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mutubilir
    Mutubilir's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2014
    Erkek
    C-force bunu yazdı

    Bunların hiç birine para harcama 

    Köy evi Kiralama yap baktin oluyorsa satın alırsın düzenini kurarsın 

    Ayrıca büyük sehire mutlak yakın ol 

    Her an ne olacağı belli olmaz 

    Büyük şehirde düzenini bozma yazları 3 ay takıl baktın oluyor devam edersin tabi kışın şartlar daha zor ve çetin 

    Hocaya takılıyorum. Göt ister sıfırdan köye yerleşmek köy görmemiş adama. 1 ay yaz bir ay kış olmak üzere 2 ay kirala evi. Baktın sarıyo öyle taşınırsın. 

    @Seminerist hocanın 1. maddedeki söylemlerinin aksine eğer hanımla eğleniyor kendi kendine bir hobi edinir takılırım diyorlar uzakta olmak daha iyi bile olabilir 


    Aslan bile atı görünce götünü saklar
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erebos
    erebos's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ocak/2010
    Erkek

    Her yerin kendine has problemleri var.

    Hiç bir yer genellenemez, İstanbul bok gibi ama 20 milyon da burada, bizim milletimiz şikayeti sever, mağduriyeti sever, eleştiriyi sever, dedikoduyu sever, bunlar en baskın özelliklerimiz. 

    Bir kaç değişkene bakmak lazım, nerede doğdun büyüdün nereye gideceksin.

    Paran var mı gidince mi kazanacaksın.

    Paran malın mülkün toprağın yoksa gitmek malesef pek akıllıca değil, gitme diyemem ama bilki bu durumda bile gidebilecek birisi olsan kimyseye sormazdın. şimdi bu mesele bitti gelelim paranın olduğu eşinin de istediği senaryoya.

    Eğer köyde-ilçede doğdun büyüdün ve aynı yere döneceksen, çok avantajlısın, tutunmaman için çok da bir sebep yok

    Eğer metrapolde doğdun büyüdün ve yabancı bir yere gidiyorsan çok ama çok riskli, iyi bir kaç seçenek belirle ve kesinlikle ama kesinlikle senin gibi insanların bulunduğu böyle entel köylere git, kesinlikle gitmeden önce birşey alıp satma, gittiğin yerde bir yer kirala ve bir kaç sene yaşa, toprak öyle cart diye alınır curt diye satılmıyor küçük yerlerde.

    Hayvancılık tarım felan korkma 4-5 senede işin kurdu olursun, boktan tozdan çekinmiyorsan kendini de geliştirmeye açıksındır yie düşnüyorum herkesten iyi yaparsın merak etme.

    gelelim son oalrak para konusuna, eğer parayı infuluencerlar gibi uzaktan internetten yazılımla felan kazanacaksan kendine max10 min 2 dönümük bir yer alsan sana fazlasıyla yeter, 

    Ha yok tarım ve havancılıktan kazanacağım dersen bulunduğun yere göre belki 2 belki 50 dönümden aşağısı bir evi geçindirmez. Örneğin seracılık yapacaksan antalyada 2 dönüm bir yerden bile geçinirsiniz ama bozkır biryere gidip ceviz dikicem zeytin dikicem dersen en az 30 hatta 50 dönüm. Bu yüzden iyi değerlendirmen lazım. Kısıtlı ise kombine şeyler yapabilirsin onlar da aşağıda.

    Şimdi senaryolar değişkenlere göre çok fazla olduğu için ben elimden geldiğince genellemeye çaışarak birşeyler söyliyeceğim.

    Kesinlikle büyükbaşa girme, küçük baş da zaten kapalı bakılmıyor.

    Tavuk bakıcam organik dersen yumurta alıcısını bul öyle başla.

    Tarım yaparsan sakın ürettğin an satman gereken bir ürün yapma zeytin ceviz fındık badem elma gibi şeylere bak öyle lavantaymış yok mantarmış yok ejderha meyvesiymiş yok avakadoymuş yok efendim kudret narı yapıcam insanlara şifa dağıdıcam deme. Ürettiğin malın pahalılığı kalitesi bile öenli değil alıcı olması lazım.

    Küçük yerin varsa kombine işler yapman lazım, benim nacizane tavsiyem badem zeytin kurutacaksan cennetelması bunların arasına da sahlep kurufasülye tavuk az koyun veya hayvan yoncası(bunlar aynı anda ilkinden 1 ikincisinden 1-2 seçmelisin), yani mesela badem tarlası yaparsın içinede 150 tane tavuk salarsın kenarda 100m2 dede sahlep yaparsın gibi ya da bademin içine 5-10 tane kuzu salarsın gibi

    sen. milletin dediklerine bakma, gidip gitmeme kararını seref verecek, seref ne istiyor bunu sor kendine, seref ne olmak istiyor ve bunu nerede olabilir bunu sor. Sonra kararın kalmaksa nasıl kalınır gitmekse nereye nasıl gidilir diye araştır. Hryerin kendine has zorlukları ve güzellikleri var


    Zira Kalemler kaldırılmış,sayfalar kurumuştur.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LaNCeLoT
    LaNCeLoT's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Mart/2003
    Erkek
    korkarabatak bunu yazdı
    Seminerist bunu yazdı

    1. Az nüfuslu yerden toprak/ev alma . Yalnızlıktan kafayı yersin. Şizofreni , paranoya olursun.Tv dizilerindeki gibi köy kahvesi olan ,  önden kahküllü şapkalı amcaların olduğu yerler bulman lazım. Kahveye gider , insan görürsün.Onlarda deniz kıyılarında ya da şehrin batı kısımlarında olur. Oralarında fiyatları uçuk olur.
    2. Köylü halkı önemli , artık uyuşturucu köylere kadar indi. O tv lerde gördüğün nesil ölmek üzere , yeni nesilde dibine dibine vuruyor. Biz yer aldığımızda bir ton zarar verdiler. Hortumlarımızı kestiler , ağaçların dibine asit döktüler. Muhtara cami yardımı yaptık öyle kurtardık. 
    3. Toprak alıp Ev felan yapmayı düşünüyorsan yola yakın biyerden al , 5 dönüm üzeri olsun. 5 dönüm altına imar yaptıramazsın. Mutlaka içinde büyük Ağaç olsun.
    4. Köylüle ufak tefek işler yaptır para ver. Psikolojik olarak üstün gözükürsün , yoksa ezmeye kalkarlar. Büyük iş yaptırma , her sikimi biliyoz diyolar , işi alıp başkasına yaptırıyolar. Mesala git köye bana traktör lazım de , gübre lazım de . Cuma ya git , bağış yap . Cuma ya gitmezsen eğer adın kafire çıkar.
    5. Yeri aldığın gibi direk dalma çok dikkat çekersin. Köylünün sana alışması lazım .
    6. Tarla alırsan eğer Çeşmeye yakın bir yerden alırsan daha iyi olur. Akşamları küründen hortum çekersin. Akan suyu tarlaya verirsin.
    7. Güneş paneli tesisatını kendin al , kendin kur. Zor birşey değil . 
    8. Pickup benzeri kasalı araban mutlaka olması lazım.
    9. Yere yakın , küçük tekerli araban varsa direk satıyorsun. Yoksa karteli patlatırsın.Hiç anlamadığın yerde çıkıntılar oluyor.80-100 binden aşşağı kurtamazsın. 
    10. Köye gittiğin zaman beni sevsinler diye şirinlik yapma , çok sert de yapma . Olduğun gibi görün.
    11. Bağ bahçe , ev malzemesi vs.. hepsini ikinci el al. Sıfır alma . İlk zamanlar kanın deli akaacak bir ton şey alıcan , sonra bir bakmışsın kart patlamış

    aklıma geldikçe yazarım.

    Hocam sen birebir tecrübe etmissin işte, köylüler hayatı darliyor insana diye.

    En makul olanı köyden 500-1000mt uzakta yol üstünde olanı bence.

    İftiraci dedikocu haset cahil piçlere yaranmaya çalışmak, onlarin içinde yer edinmeye çalışmak ne demek. 

    1. Maddeye katılmıyorum köyden uzakta ev kurun köylülere selam dahi vermeyin her hafta şehirden arkadaslarinizin gelmek isteyecegi guzel bir ortam yaratın yeter.

    Cumaya gitmessek ismimiz kafire çıkarmış.. bu sene bende kırsala yerlesecem. Deseler ya bana öyle.

    Onların cumasini pazarini sikerim. 

    Taşranın kanunu serttir hocam, adamı cumartesi sikerler.

    Medeniyet cocugunu taşra yoksunluğunda yerler.

     

    Kulağını çekerler, En önde elinde kabe desenli seccaden katilim gösterirsin.


    Kurtlar tasma takmaz....
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    saatci
    muaythaist
    muaythaist's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Şubat/2012
    Erkek
    LaNCeLoT bunu yazdı
    korkarabatak bunu yazdı
    Seminerist bunu yazdı

    1. Az nüfuslu yerden toprak/ev alma . Yalnızlıktan kafayı yersin. Şizofreni , paranoya olursun.Tv dizilerindeki gibi köy kahvesi olan ,  önden kahküllü şapkalı amcaların olduğu yerler bulman lazım. Kahveye gider , insan görürsün.Onlarda deniz kıyılarında ya da şehrin batı kısımlarında olur. Oralarında fiyatları uçuk olur.
    2. Köylü halkı önemli , artık uyuşturucu köylere kadar indi. O tv lerde gördüğün nesil ölmek üzere , yeni nesilde dibine dibine vuruyor. Biz yer aldığımızda bir ton zarar verdiler. Hortumlarımızı kestiler , ağaçların dibine asit döktüler. Muhtara cami yardımı yaptık öyle kurtardık. 
    3. Toprak alıp Ev felan yapmayı düşünüyorsan yola yakın biyerden al , 5 dönüm üzeri olsun. 5 dönüm altına imar yaptıramazsın. Mutlaka içinde büyük Ağaç olsun.
    4. Köylüle ufak tefek işler yaptır para ver. Psikolojik olarak üstün gözükürsün , yoksa ezmeye kalkarlar. Büyük iş yaptırma , her sikimi biliyoz diyolar , işi alıp başkasına yaptırıyolar. Mesala git köye bana traktör lazım de , gübre lazım de . Cuma ya git , bağış yap . Cuma ya gitmezsen eğer adın kafire çıkar.
    5. Yeri aldığın gibi direk dalma çok dikkat çekersin. Köylünün sana alışması lazım .
    6. Tarla alırsan eğer Çeşmeye yakın bir yerden alırsan daha iyi olur. Akşamları küründen hortum çekersin. Akan suyu tarlaya verirsin.
    7. Güneş paneli tesisatını kendin al , kendin kur. Zor birşey değil . 
    8. Pickup benzeri kasalı araban mutlaka olması lazım.
    9. Yere yakın , küçük tekerli araban varsa direk satıyorsun. Yoksa karteli patlatırsın.Hiç anlamadığın yerde çıkıntılar oluyor.80-100 binden aşşağı kurtamazsın. 
    10. Köye gittiğin zaman beni sevsinler diye şirinlik yapma , çok sert de yapma . Olduğun gibi görün.
    11. Bağ bahçe , ev malzemesi vs.. hepsini ikinci el al. Sıfır alma . İlk zamanlar kanın deli akaacak bir ton şey alıcan , sonra bir bakmışsın kart patlamış

    aklıma geldikçe yazarım.

    Hocam sen birebir tecrübe etmissin işte, köylüler hayatı darliyor insana diye.

    En makul olanı köyden 500-1000mt uzakta yol üstünde olanı bence.

    İftiraci dedikocu haset cahil piçlere yaranmaya çalışmak, onlarin içinde yer edinmeye çalışmak ne demek. 

    1. Maddeye katılmıyorum köyden uzakta ev kurun köylülere selam dahi vermeyin her hafta şehirden arkadaslarinizin gelmek isteyecegi guzel bir ortam yaratın yeter.

    Cumaya gitmessek ismimiz kafire çıkarmış.. bu sene bende kırsala yerlesecem. Deseler ya bana öyle.

    Onların cumasini pazarini sikerim. 

    Taşranın kanunu serttir hocam, adamı cumartesi sikerler.

    Medeniyet cocugunu taşra yoksunluğunda yerler.

    Kulağını çekerler, En önde elinde kabe desenli seccaden katilim gösterirsin.

    samsun-çarşamba'dan bildiriyorum:

    istediginiz kadar racon olun, demir bilek olun, gozu kara olun, tetigi cekmede tereddutsuz olun, yenilgisiz şampiyon olun, ne bileyim ne olursaniz olun..

    artistliğe gelmez, ölürsünüz.

    eskisi gibi mertlik falan da yok.

    15 yaşında çocuk abicim babacım çeker, arkanı döndüğün an şarşör boşaltır cesedine.

    ölürsünüz. yapmayın yani. ölürsünüz :)


    Ali Asaf & Elif Dua & Zeynep Sena & Ayşe Zehra'nın Babası
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erdem358
    erdem358's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    Daha önce kırsalda yaşadı isen hayvancılık tarım yaptıysan sorun olmaz, siktir et konu komşuyu, elimden iş geliyormu asıl önemlisi o tarlaya tel  çekebilirmisin acil bir durum da koyunu ineği kesebilirmisin. Ya benim işim olmaz bana bir ew olsun bilgisayarım yeter diyorsan yerleş. Ben Sivas lıyım yerim yurdum var arılarımız büyük baş hayvan tavuk vs var. Arazi desen oda var ama hanımı ikna edemiyorum. Yoksa s... İstanbul u


    Yav he he
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NaZi_
    NaZi_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Şubat/2010
    Erkek
    muaythaist bunu yazdı
    LaNCeLoT bunu yazdı
    korkarabatak bunu yazdı
    Seminerist bunu yazdı

    1. Az nüfuslu yerden toprak/ev alma . Yalnızlıktan kafayı yersin. Şizofreni , paranoya olursun.Tv dizilerindeki gibi köy kahvesi olan ,  önden kahküllü şapkalı amcaların olduğu yerler bulman lazım. Kahveye gider , insan görürsün.Onlarda deniz kıyılarında ya da şehrin batı kısımlarında olur. Oralarında fiyatları uçuk olur.
    2. Köylü halkı önemli , artık uyuşturucu köylere kadar indi. O tv lerde gördüğün nesil ölmek üzere , yeni nesilde dibine dibine vuruyor. Biz yer aldığımızda bir ton zarar verdiler. Hortumlarımızı kestiler , ağaçların dibine asit döktüler. Muhtara cami yardımı yaptık öyle kurtardık. 
    3. Toprak alıp Ev felan yapmayı düşünüyorsan yola yakın biyerden al , 5 dönüm üzeri olsun. 5 dönüm altına imar yaptıramazsın. Mutlaka içinde büyük Ağaç olsun.
    4. Köylüle ufak tefek işler yaptır para ver. Psikolojik olarak üstün gözükürsün , yoksa ezmeye kalkarlar. Büyük iş yaptırma , her sikimi biliyoz diyolar , işi alıp başkasına yaptırıyolar. Mesala git köye bana traktör lazım de , gübre lazım de . Cuma ya git , bağış yap . Cuma ya gitmezsen eğer adın kafire çıkar.
    5. Yeri aldığın gibi direk dalma çok dikkat çekersin. Köylünün sana alışması lazım .
    6. Tarla alırsan eğer Çeşmeye yakın bir yerden alırsan daha iyi olur. Akşamları küründen hortum çekersin. Akan suyu tarlaya verirsin.
    7. Güneş paneli tesisatını kendin al , kendin kur. Zor birşey değil . 
    8. Pickup benzeri kasalı araban mutlaka olması lazım.
    9. Yere yakın , küçük tekerli araban varsa direk satıyorsun. Yoksa karteli patlatırsın.Hiç anlamadığın yerde çıkıntılar oluyor.80-100 binden aşşağı kurtamazsın. 
    10. Köye gittiğin zaman beni sevsinler diye şirinlik yapma , çok sert de yapma . Olduğun gibi görün.
    11. Bağ bahçe , ev malzemesi vs.. hepsini ikinci el al. Sıfır alma . İlk zamanlar kanın deli akaacak bir ton şey alıcan , sonra bir bakmışsın kart patlamış

    aklıma geldikçe yazarım.

    Hocam sen birebir tecrübe etmissin işte, köylüler hayatı darliyor insana diye.

    En makul olanı köyden 500-1000mt uzakta yol üstünde olanı bence.

    İftiraci dedikocu haset cahil piçlere yaranmaya çalışmak, onlarin içinde yer edinmeye çalışmak ne demek. 

    1. Maddeye katılmıyorum köyden uzakta ev kurun köylülere selam dahi vermeyin her hafta şehirden arkadaslarinizin gelmek isteyecegi guzel bir ortam yaratın yeter.

    Cumaya gitmessek ismimiz kafire çıkarmış.. bu sene bende kırsala yerlesecem. Deseler ya bana öyle.

    Onların cumasini pazarini sikerim. 

    Taşranın kanunu serttir hocam, adamı cumartesi sikerler.

    Medeniyet cocugunu taşra yoksunluğunda yerler.

    Kulağını çekerler, En önde elinde kabe desenli seccaden katilim gösterirsin.

    samsun-çarşamba'dan bildiriyorum:

    istediginiz kadar racon olun, demir bilek olun, gozu kara olun, tetigi cekmede tereddutsuz olun, yenilgisiz şampiyon olun, ne bileyim ne olursaniz olun..

    artistliğe gelmez, ölürsünüz.

    eskisi gibi mertlik falan da yok.

    15 yaşında çocuk abicim babacım çeker, arkanı döndüğün an şarşör boşaltır cesedine.

    ölürsünüz. yapmayın yani. ölürsünüz :)

    Sen Çarşamba'lı mısın hocam ? :)


    Kendimi bir akşam toplumun ete kemiğe bürünmüş hali ile yemeğe çıkarken hayal ediyorum şimdi; yemekler gelmiş ve çiğnemeye devam ediyoruz. Tam o sırada topluma doğru bakıyorum, ben aseksüel olmaya karar verdim, diyorum ve toplumun yüzü düşüyor. Başlıyor neden ve sonuçlarını sorgulamaya, felaket senaryoları anlatmaya ve yer yer yaftalamaya. Hayal ediyorum, yerimden kalkıyorum ve masanın etrafında bir yarım tur atıyorum, artık toplumun yanı başında, tabiri caizse ensesindeyim. Bir kolumu masaya dayıyorum ve kısa kollu tişörtümden uzanan kollarım yılların emeği sonucu bir kas yığını şeklinde, tam da toplumun bakacağı yerde duruyor. Kulağına doğru eğiliyorum ve şöyle diyorum; desene sen her bi sikimi çok iyi biliyorsun lan ?!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    futurist
    futurist's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Ocak/2014
    Dişi

    6 ay boyunca hergün Müge Anlı izlemeyen köye gitmesin :)

    ben izlemiyorum.  anlatiyorlar da neler oluyor lan oralarda diyor insan  :)


    Arkadaş uğruna ölmek kolaydır, ama uğruna ölünecek arkadaş bulmak çok zordur
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    futurist
    futurist's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Ocak/2014
    Dişi

    Atatürk "köylü milletin efendisi"  derken aslinda köylülerin sehirleri besledigini vurgulamış.çok büyük adammıs . ama onun zamaninda köylüler saf temizmis...

    1980 lerde köydeki nufus, şehir nufusunun %80 iken

    her yıl bu oran düserek simdiki haliyle %20 oldu...

    ve bu herseyin hizla yapay sanayi tipi  olmasi ve beraberinde kanser basta olmak üzere dünya hastalik getirdi. 

    köy hayatı demek bastan asagi kendi kendini cevirebilen hatta fazlasini satarak para bile kazanacağınız bir sistem

    tarlayi ekip sebze,   agac ekip meyve alirsin. agacin dallari kozalaklar ceviz kabuklari yakacak olur.

    tavuk yetistirip tavuk yumurta alirsin. 

    inekten süt et alirsin . kemiklerinden bile tarak sanat yapiyorlar

    koyundan sut et yün elde edersin.

    tarlaya gübre bedava .. 

     

    gelelim acı gerçeklere... 

    köylülerden düzgün insan pek görmedim. ahlakli olur cahil olur. kulturlu olur ahlaksiz olur.

    hepsi kurnazdir. meraklidir, mahrem özel nedir bilmiyorlar. kapi aciksa dank diye dalarlar.

    dedikoducudur, kolay satarlar, çıkarcılar  ve pek utanmalari yok. birbirlerine ana avrat sövdükden  3 gün sonra piknige gidebilecek kadar pişkinler...

    aziz nesinin yazdigi o köylü tipleri var ya hepsi gercek 

    bu yüzden köy icinde yasamayı tasnif etmiyorum

    beldeye cok yakin ana otoyola sıfır en az 10 dönüm arsa all.

    ne samimi ne sert ol. kolay gelsin..

     

     9


    Arkadaş uğruna ölmek kolaydır, ama uğruna ölünecek arkadaş bulmak çok zordur
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmiRReiS
    EmiRReiS's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2005
    Erkek

    İstanbul gibi büyük şehirde yaşıyorsanız genellikle ev-iş derken zamanınızın büyük bir bölümünü iş ve trafikte harcarsınız. Hayat pahalı olduğu içinde yaşamak için çalışırsınız. Tabi büyük şehirlerde hizmet ve ürüne ulaşmak daha kolaydır.

    Ayrıca etkinlik adı altında kültürel etkileşimler bu yerlerde daha kolaydır. Birde çocuklu aileyseniz AVM denilen oluşum hafta sonlarınız için bulunmaz nimettir.

    Ama köy/kırsal kavramını da doğru betimlemek lazım. Anadoluda araştırmadan gittiğiniz köyde hayatınız zindan olabilir. Ürün hizmete erişimi ayrı dert, insanları ayrı dert olur. 

    O yüzden, gideceğin yeri iyi araştırmanı öneririm. Birde tam köy değilde, merkeze yakın mahalleler daha iyidir. Ürün/hizmete erişim daha kolay olur. İnsanlar köy insanlarından daha medeni olabiliyor.

    Birde, genellikle ege insanı güzellemesi yapılır. Ben zaman zaman egenin bir çok kasabasına ziyarete gidiyorum. Oradaki insanlar anadolu insanından daha yobaz ve sorunlu olabiliyor.


    .
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    Köyde yaşamamış insanların sonradan köye dönmesi bence biraz zor olur. Hayatım köylerde geçti. Yılan ezebilir misin solucanla oynayabilir misin akrebi tutup fırlatabilir misin domuz görünce sakin kalabilir misin :)

    Daha da fazlası köy hayatında var. 


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
Toplam Hit: 3333 Toplam Mesaj: 45
dunya yasami gecen giden omur