folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Sehirde Yasam Vs Kirsal/Koyde Yasam



Sehirde Yasam Vs Kirsal/Koyde Yasam

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HorbaDor
    HorbaDor's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2010
    Erkek

    On bin nüfuslu ilçede yaşıyorum.

    Doğalgaz var. 

    Kendi evimde oturuyorum. Ama kirada otursam da beni çok zorlamazdı diye düşünüyorum. Çünkü yeni yapılmış 3+1 evlerin kirası maximum 15 bin tl. 5-10 yıllık binalarda 10 bin tl ye ev bulunuyor. Arkadaşım bekar. Doğalgazlı eski bir 3+1 eve 3.500 tl kira veriyor. 

    A101, BİM, ŞOK, Migros, Tarım Kredi Kooperatif Marketi ve bunların yanı sıra bir sürü yerel market var. 

    Kamu kurumları tek bir bina içinde ve kimlik değişimi gibi resmi işlerim en fazla 10 dk sürüyor. Tapuda, Maliyede, Kaymakamlıkta, Noterde vs. sıra beklemiyorsunuz ve randevu almaya da gerek yok.

    Büyük AVM ler yok. Ama zaten ihtiyaç da duymuyorum çoğu zaman. İhtiyaç hasıl olduğu zaman araba ile 1 saat mesafede 3 tane büyük AVM var. (Novada, AHL park gibi)

    Evim ilçenin en dışındaki ev, çalıştığım kurum da ilçenin diğer ucunda olmasına rağmen araba ile maksimum 5 dk da iş yerime gidiyorum. Çoğu zaman işe gitmeden 15 dk önce uyanık olmam yetişmem için yeterli geliyor. 

    Çocuğun okulu gayet güzel. Herkesi tanıdığımız için öğretmenler ile de iletişimimiz oldukça iyi.

    Ev tam sınırda olduğu için okula kendimiz götürüp getiriyoruz. Bebeleri okuldan alırken bazen komşularımız alıyor bazen ben alıyorum. Aramızda bölüştük götürüp getirme işleri de bizim için yük teşkil etmiyor.

    Bütün esnafı tanıyorum. Çarşıda yürürken neredeyse elim havada geziyorum. Herkesle selamlaşıp ayaküstü muhabbet ediyorum. 

    Su ve yeşillik var. Deniz yok ama kocaman bir barajımız var.

    Trafik gibi dertlerimiz olmadığı için vakit bize kalıyor. Bu vakitlerde hafta içi bile mesai sonrası piknik yapacak zaman ayırabiliyorsunuz kendinize. Öyle ki gittiğiniz yerde kimsecikler olmuyor ve ailenizle çok rahat oyunlar oynayıp eğlenceli vakit geçirebiliyrsunuz.

    Hastane, giyim ve yemek konularında büyük şehirlerde ki kadar elimiz de bol seçenek mevcut değil. Ama yukarıda dediğim gibi eğer aracınız varsa bu dediklerimin hepsi en fazla bir saatlik mesafede. 

    Yazları mutlaka tatile çıkarız. Akrabaları ziyaret etmek için bazen İstanbul Ankara yaparız. Ne zaman buralara gitsem burada yaşayanlara hayret ederim. Bu kadar gürültü ve karmaşa ile nasıl başa çıktıklarına dair. O sebeple çok duramam. Hemen kaçarım.

    Bütün bunların yaşında köyde yaşamın çok zor olduğunu düşünüyorum. Ne il ne köy. İhtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz orta halli bir ilçe bence yaşanılabilir. Maaliyetler de düşünüldüğü zaman büyük şehirlerde yaşam çok zor.


    Ha Ha!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Velespit Kampçısı
    ruhi
    ruhi's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2011
    Erkek
    HorbaDor bunu yazdı

    On bin nüfuslu ilçede yaşıyorum.

    Doğalgaz var. 

    Kendi evimde oturuyorum. Ama kirada otursam da beni çok zorlamazdı diye düşünüyorum. Çünkü yeni yapılmış 3+1 evlerin kirası maximum 15 bin tl. 5-10 yıllık binalarda 10 bin tl ye ev bulunuyor. Arkadaşım bekar. Doğalgazlı eski bir 3+1 eve 3.500 tl kira veriyor. 

    A101, BİM, ŞOK, Migros, Tarım Kredi Kooperatif Marketi ve bunların yanı sıra bir sürü yerel market var. 

    Kamu kurumları tek bir bina içinde ve kimlik değişimi gibi resmi işlerim en fazla 10 dk sürüyor. Tapuda, Maliyede, Kaymakamlıkta, Noterde vs. sıra beklemiyorsunuz ve randevu almaya da gerek yok.

    Büyük AVM ler yok. Ama zaten ihtiyaç da duymuyorum çoğu zaman. İhtiyaç hasıl olduğu zaman araba ile 1 saat mesafede 3 tane büyük AVM var. (Novada, AHL park gibi)

    Evim ilçenin en dışındaki ev, çalıştığım kurum da ilçenin diğer ucunda olmasına rağmen araba ile maksimum 5 dk da iş yerime gidiyorum. Çoğu zaman işe gitmeden 15 dk önce uyanık olmam yetişmem için yeterli geliyor. 

    Çocuğun okulu gayet güzel. Herkesi tanıdığımız için öğretmenler ile de iletişimimiz oldukça iyi.

    Ev tam sınırda olduğu için okula kendimiz götürüp getiriyoruz. Bebeleri okuldan alırken bazen komşularımız alıyor bazen ben alıyorum. Aramızda bölüştük götürüp getirme işleri de bizim için yük teşkil etmiyor.

    Bütün esnafı tanıyorum. Çarşıda yürürken neredeyse elim havada geziyorum. Herkesle selamlaşıp ayaküstü muhabbet ediyorum. 

    Su ve yeşillik var. Deniz yok ama kocaman bir barajımız var.

    Trafik gibi dertlerimiz olmadığı için vakit bize kalıyor. Bu vakitlerde hafta içi bile mesai sonrası piknik yapacak zaman ayırabiliyorsunuz kendinize. Öyle ki gittiğiniz yerde kimsecikler olmuyor ve ailenizle çok rahat oyunlar oynayıp eğlenceli vakit geçirebiliyrsunuz.

    Hastane, giyim ve yemek konularında büyük şehirlerde ki kadar elimiz de bol seçenek mevcut değil. Ama yukarıda dediğim gibi eğer aracınız varsa bu dediklerimin hepsi en fazla bir saatlik mesafede. 

    Yazları mutlaka tatile çıkarız. Akrabaları ziyaret etmek için bazen İstanbul Ankara yaparız. Ne zaman buralara gitsem burada yaşayanlara hayret ederim. Bu kadar gürültü ve karmaşa ile nasıl başa çıktıklarına dair. O sebeple çok duramam. Hemen kaçarım.

    Bütün bunların yaşında köyde yaşamın çok zor olduğunu düşünüyorum. Ne il ne köy. İhtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz orta halli bir ilçe bence yaşanılabilir. Maaliyetler de düşünüldüğü zaman büyük şehirlerde yaşam çok zor.

    hocam ne güzel yermiş orası. nerde yaşıyosun

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmiRReiS
    EmiRReiS's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2005
    Erkek
    ruhi bunu yazdı
    HorbaDor bunu yazdı

    hocam ne güzel yermiş orası. nerde yaşıyosun

    Bende merak ettim. Üstadın yazısını chatgpt yükledim, kendisine pm den paylaştım. Bakalım tutturabilecek mi : )


    .
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HorbaDor
    HorbaDor's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2010
    Erkek
    EmiRReiS bunu yazdı
    ruhi bunu yazdı
    HorbaDor bunu yazdı

    hocam ne güzel yermiş orası. nerde yaşıyosun

    Bende merak ettim. Üstadın yazısını chatgpt yükledim, kendisine pm den paylaştım. Bakalım tutturabilecek mi : )

    hocam yapay zeka ısrarla etrafından dolanıyor :D baraj anahtar kelimemiz olsun. epey büyük :D il iç anadolunun tam ortasında ama biz ilçe olarak karadenize giren tek ilçeyiz :D


    Ha Ha!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HorbaDor
    HorbaDor's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2010
    Erkek
    HorbaDor bunu yazdı

    On bin nüfuslu ilçede yaşıyorum.

    Doğalgaz var. 

    Kendi evimde oturuyorum. Ama kirada otursam da beni çok zorlamazdı diye düşünüyorum. Çünkü yeni yapılmış 3+1 evlerin kirası maximum 15 bin tl. 5-10 yıllık binalarda 10 bin tl ye ev bulunuyor. Arkadaşım bekar. Doğalgazlı eski bir 3+1 eve 3.500 tl kira veriyor. 

    A101, BİM, ŞOK, Migros, Tarım Kredi Kooperatif Marketi ve bunların yanı sıra bir sürü yerel market var. 

    Kamu kurumları tek bir bina içinde ve kimlik değişimi gibi resmi işlerim en fazla 10 dk sürüyor. Tapuda, Maliyede, Kaymakamlıkta, Noterde vs. sıra beklemiyorsunuz ve randevu almaya da gerek yok.

    Büyük AVM ler yok. Ama zaten ihtiyaç da duymuyorum çoğu zaman. İhtiyaç hasıl olduğu zaman araba ile 1 saat mesafede 3 tane büyük AVM var. (Novada, AHL park gibi)

    Evim ilçenin en dışındaki ev, çalıştığım kurum da ilçenin diğer ucunda olmasına rağmen araba ile maksimum 5 dk da iş yerime gidiyorum. Çoğu zaman işe gitmeden 15 dk önce uyanık olmam yetişmem için yeterli geliyor. 

    Çocuğun okulu gayet güzel. Herkesi tanıdığımız için öğretmenler ile de iletişimimiz oldukça iyi.

    Ev tam sınırda olduğu için okula kendimiz götürüp getiriyoruz. Bebeleri okuldan alırken bazen komşularımız alıyor bazen ben alıyorum. Aramızda bölüştük götürüp getirme işleri de bizim için yük teşkil etmiyor.

    Bütün esnafı tanıyorum. Çarşıda yürürken neredeyse elim havada geziyorum. Herkesle selamlaşıp ayaküstü muhabbet ediyorum. 

    Su ve yeşillik var. Deniz yok ama kocaman bir barajımız var.

    Trafik gibi dertlerimiz olmadığı için vakit bize kalıyor. Bu vakitlerde hafta içi bile mesai sonrası piknik yapacak zaman ayırabiliyorsunuz kendinize. Öyle ki gittiğiniz yerde kimsecikler olmuyor ve ailenizle çok rahat oyunlar oynayıp eğlenceli vakit geçirebiliyrsunuz.

    Hastane, giyim ve yemek konularında büyük şehirlerde ki kadar elimiz de bol seçenek mevcut değil. Ama yukarıda dediğim gibi eğer aracınız varsa bu dediklerimin hepsi en fazla bir saatlik mesafede. 

    Yazları mutlaka tatile çıkarız. Akrabaları ziyaret etmek için bazen İstanbul Ankara yaparız. Ne zaman buralara gitsem burada yaşayanlara hayret ederim. Bu kadar gürültü ve karmaşa ile nasıl başa çıktıklarına dair. O sebeple çok duramam. Hemen kaçarım.

    Bütün bunların yaşında köyde yaşamın çok zor olduğunu düşünüyorum. Ne il ne köy. İhtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz orta halli bir ilçe bence yaşanılabilir. Maaliyetler de düşünüldüğü zaman büyük şehirlerde yaşam çok zor.

    ekleme

    Avantaj: ilçemizde tam boy futbol sahası, tenis kortu, basketbol sahası var. Girişler ücretsiz ve halka açık. Ayrıca rafting parkurumuz ve dünyanın en büyük lavanta bahçelerinden birisi ilçemizde. Bunlar çok ilgimi çekmiyor ama meraklısı da az değil. Her yaz binlerce insan geliyor görmek için.

    Dezavantaj: Günlük taze deniz balığı yemek isterseniz pek seçenek yok. Genelde mevsiminde hamsi gelir. Daha fazla çeşit isterseniz 30 dk mesafedeki daha büyük ilçeye gitmeniz gerekmektedir. Ama bu bizim için sorun mu? kesinlikle değil. Başkası için olabilir diye aklıma geldi ekledim.

    İnternet alışverişlerinizin kapınıza gelmesi ortalama 4 günü buluyor. Şehirlerde bu durum tahminimce 1-2 gün falandır sanırım. 


    Ha Ha!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Pikacu
    Pikacu's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Temmuz/2009
    Erkek
    HorbaDor bunu yazdı
    EmiRReiS bunu yazdı
    ruhi bunu yazdı
    HorbaDor bunu yazdı

    hocam ne güzel yermiş orası. nerde yaşıyosun

    Bende merak ettim. Üstadın yazısını chatgpt yükledim, kendisine pm den paylaştım. Bakalım tutturabilecek mi : )

    hocam yapay zeka ısrarla etrafından dolanıyor :D baraj anahtar kelimemiz olsun. epey büyük :D il iç anadolunun tam ortasında ama biz ilçe olarak karadenize giren tek ilçeyiz :D

    Burada anahtar kelimeler AVMler ve nüfus. Çünkü barajlar her iki ilde de var. Anadolu'nun tam ortasında yer alması ve ilçenin de Karadeniz içinde olması, tahmin gönderdim.

    Hemen onun yaniymis.

    Pikacu tarafından 16/Haz/25 13:56 tarihinde düzenlenmiştir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    12 13klık bi ilçede yaşıyorum. 4 yıl istanbulda 20 yıl ankarada yaşadım. 4 5 sene önce döndüm memlekete. evim bahçeli. her yer yürüme mesafesinde. 

    sikiyim büyük şehiri.


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TrC
    TrC's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Ocak/2012
    Erkek

    Köyler eskisi gibi değil. Öyle gideyim bağlı bahçeli evim olsun tel çitle çeviririm, ekerim, biçerim kışın guzinemi yakar cam önünde kahvemi içer keyif yaparım düşünceniz olmasın.

    Köyler 50 yıl öncesinin İstanbul'u. (eski filmlerden gördüğüm kadarı ile) Ahmet şeytan takılır Mehmet'i ellemeye çalışır, Ayşe, Fadime'yle dedikodu peşinde koşar milletin karısını kızını oruspu ilan eder. (kulakların tıkalı değil ise katil olursun)

    Öyle şurada burada göründüğü gibi güllük gülistanlık yerler değil. En başta el becerinin olması lazım. Tornavida nedir, pense nasıl tutulur, matkap nasıl kullanılır ıvır zıvır bir çok konuda meziyetinin ve dolu bilginin olması lazım.

    İlle de köy diyenler için tek tavsiyem akrabaların olduğu köyden ziyade yabancıların içinde olmaları daha iyi olur, en azından millete kendinizi nasıl tanıtırsanız öyle gider. Başlarda kolay kolay ellemeye kalkmazlar. (köyler artık şeytan dolu, tokatçı dolu)

    Onun yerine ufak bir ilçe de yaşamak bence daha makul, daha sağlıklı. Marketin olur pazarın olur (her şeyi bahçemde yetiştiricem organik takılacağım diyenlere sevgilerle... hangi sebzenin yanına ne ekilir? ne kadar aralıklarla sulanır? hangi beslemeler yapılır bunların bilinmesi gerekli öyle toprağa ektim çıktı ile olmuyor)

    En önemlisi köyde yaşamak isteyen kişinin pasif geliri olması şart. Pasif gelir yoksa köylerde dahi geçim zor. 

    Çoluklu çocuklu olanlar için köylerde eğitim başlı başına dert. Her köyde okul yok. Binası varsa da içinde kimse yok bunun iyi araştırılması lazım. En kötü ihtimal servis ile ya da kendi aracı ile her gün ilçeye okula servis çekilir.

    Bunları neremden uyduruyorum;

    Karadeniz'liyim Balıkesir'de yaşıyorum. Ufak bir il olmasına rağmen darlandım, bunaldım, köyüme dönmek bağıma bahçeme bakmak istiyorum ama eşim ve çocuğum bana bakıyor.

    Eşim köyde büyümemiş yetimemiş, yetişse dahi Karadeniz'in yapısı farklıdır sonradan ayak uydurmak çok çok zordur. 

    Çocuk için köyde okul yok okul çağında her gün ilçeye git gel (bunun yazı var kışı var kar yağınca Merter'e yağdığı gibi 5 10 cm yağmıyor 1m civarı yağıyor yollar kapalı elektrik yok)

    Velhasıl ben köyde büyümeme yetişmeme rağmen köyüme gidemiyorum dönemiyorum.

    Köy işi zordur, bağım olsun bahçem olsun bakarım ekerim biçerim demekle bitmiyor. Önümüz fındık zamanı isteyene 1 ay köyde nasıl yaşanır stajı verilir :)



    Büyüdükçe mi fakirleşiyorsun, fakirleştikçe mi büyüyorsun?
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    317seref
    317seref's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ağustos/2005
    Erkek
    futurist bunu yazdı

    6 ay boyunca hergün Müge Anlı izlemeyen köye gitmesin :)

    ben izlemiyorum.  anlatiyorlar da neler oluyor lan oralarda diyor insan  :)

    Anlatilmayan cok sey var ozellikle anadolu ve koy taraflarinda.

    bu yuzden sehire yakin sikildigimda rahat gecebilecgim bir yer dusunuyorum hem sehir hem koy temali


    ''Abi ben suriyeden gelmişim Türkiye cennat, şok güsel şok''
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hellaven
    Hellaven's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Ocak/2011
    Erkek
    HorbaDor bunu yazdı
    EmiRReiS bunu yazdı
    ruhi bunu yazdı
    HorbaDor bunu yazdı

    hocam ne güzel yermiş orası. nerde yaşıyosun

    Bende merak ettim. Üstadın yazısını chatgpt yükledim, kendisine pm den paylaştım. Bakalım tutturabilecek mi : )

    hocam yapay zeka ısrarla etrafından dolanıyor :D baraj anahtar kelimemiz olsun. epey büyük :D il iç anadolunun tam ortasında ama biz ilçe olarak karadenize giren tek ilçeyiz :D

     

    Hocam Tokat Ortaören civarı bi yerdemisin ?

Toplam Hit: 3324 Toplam Mesaj: 45
dunya yasami gecen giden omur