Sizce Felsefe Gereklimi ?
-
Lisedeyim ve felsefe dersi görüyorum.Aklıma takılan şey şu doğru bilgi yoktur diyen bişeyden ben ne öğrenirim ?
İnsanı düşündürtmesi "+" diyolar insanlar felsefe olmadan öncede düşünüyorlardı.Tüm bilimlerin çıkış noktası diyorlar onada pek katılmıyorum.Bi şeye ilginiz varsa ilerlersiniz felsede düşünsenizde matematiğğe ilginiz yoksa olmaz.BEnce
-
bence gerekli bir ders hocam adama ince düşünmeyi öğretiyo .. fm'lerede koysalar çok kıyak olurmuş :)
-
ders çalışmak istemeyen bir müridin taraftar arama kampanyasına hoş geldiniz.
felsefeden öss de soru geldiği için bence gereklidir.
ayrıca felsefe insana düşünme yolları açar, düşünülmeyeni düşünmeye teşfik eder. sonuna kadar gerekli.
-
felsefe doğru bilgi yoktur demiyo sanırım kendi başına doğru bilginin olmayacağını savunanlar vardı olur diyenler vs vs her neyse müfredatta var old için össde geliyo gerekli mesela mantık felsefe dersleri sözel bölümün alan derslerinden ama gel gör ki bu bölümlere ea2 puanla yerleşiyosun şimdi bu mantıklımı biri de bunu sölesin felsefe sonuca değil sürece odaklı derler hedefe varmak değil yolda olmaktır da derler neyse ne yazık ki sitemlerimiz bi halta yaramıyo onun için sen çalış felsefeye de
-
hajı felsefe aslında herşeyi açıklar insana fakat insan bunu gelişi güzel algılarsa sadece teorik bilgi gibi kalır felsefe biraz işin derinliğidir.
aslında felsefe sana bişeyler verir ve çözmeni ister çözemezsen kuyruğunu tutmaya çalışan gibi dolanır durursun söylenilen sözleri söylendiği gibi değilde farklı benzetmelere uyarlayarak bir anahtar gibi kullanabilirsen felsefe bir çok şeyi sana açıklar zaten farkedersen paradoxlarla karşılaşırsın genelde.
o matematik ve felsefe olayını bir tutma bence o açıdan yaklaşma farklı bir bakış açısından bakmalısın.
son söz felsefe kesinlikle gereklidir :)
-
felsefe gerekli...Mantık dahada gerekli 4. sınıfta anlarsın onuda insanın düşünme gücünü geliştiriyo böyle dersler...
-
aa aynı ben
Lise 3 te bende diyodum ,2 saatlik felsefenin ardından; ulan ne işe yarıyo ki öğretiyolar bize sokratesin bilmem kimin dandik düşüncelerini diye ...
Sonradan anladım felsefenin lise 3 te gördüğümüz şey olmadığını.
Felsefe düşünme soru sorma sanatıdır hacı felsefeyi bünyeye hakkıyla yedirebilirsen düşünür soru sorarsın mal şeylerin peşinden koşmazsın .
Birşeye biri diyor diye değil kendin onun öyle olduğunu düşünerek bulabildiğin için inanırsın. tabi sorabilirsin felsefeyle ilgili olmayan düşünemez sorgulayamaz
mı.sorgular ama felsefeyle ilgili biri kadar sorgulayamaz...
-
hocam bu soruna kendi felsefik cümlemle cevap veriyorum 'her şey olması gerektiği gibi olur ' ne alaka deme içimden geldi yazdım :|
-
MinervaL bunu yazdı:
-----------------------------Lisedeyim ve felsefe dersi görüyorum.Aklıma takılan şey şu doğru bilgi yoktur diyen bişeyden ben ne öğrenirim ?
İnsanı düşündürtmesi "+" diyolar insanlar felsefe olmadan öncede düşünüyorlardı.Tüm bilimlerin çıkış noktası diyorlar onada pek katılmıyorum.Bi şeye ilginiz varsa ilerlersiniz felsede düşünsenizde matematiğğe ilginiz yoksa olmaz.BEnce
-----------------------------mürid, bunları söylerken aslında ufak çaplı felsefe yapıyorsun. insanlar felsefeden önce düşünüyorladı ama felsefe yapmıyorlardı. felsefe yapmaya başlayınca diğer bilimler çıktı ortaya.+bendelisedeyim, bende felsefe görüyorum. keşke felsefik düşünceler yazdırsalar...
-
sonuna kadar gerekli lisede bende öle iyodum akımları isimler falan öretiyolardı ama sen konunun felsefesine bak kafayı çalıştırıp düşünmeye itiyo
-
gerekli veya gereksiz.
ama yaşamın bir parçası.
düşünsenize bunun tartışmasını yaparken bile felsefe yapmış oluyorsunuz (:
