Sizce Felsefe Gereklimi ?
-
:D amk ne kadar filozof varmış :P , Gerekli ki herkez felsefe yapıyor burda :d zuhahaha ( evet olmalı, olmak zorunda)
-
MaDFiuS bunu yazdı:
-----------------------------
dostum bu konuyu açmakla bile felsefe yapmış oluyoz. gördüğün gibi gerekli:)))
-----------------------------Bu söz üzerinden alıntı yapıyorum ama,böyle düşünen arkadaşların düştüğü temel bir yanılgı var,o da,her düşünce her eleştiri felsefe değildir,felsefi düşüncede soyutlamalar olmalı,bu soyutlamalardan yola çıkarak genellemelere varılması,ya da genellemelere varılma isteği olmalıdır..
Yani bu manita yapmak gibi bir şey değil ki,düşünüyorum o halde felsefe yapıyorum gibi bir şey yok!
Nisan'ın 15'inde açtığın konuyla ilgili bir yazı yazmıştım, c/p yapmıyorum,felsefe veya özellikle hukuk felsefesi ile ilgilenen varsa buradan okuyabilir
- -
gereksiz bi ders olarak buluyorm :S bende ticaret meslek lisesinde okuyorum lise 3 ve ilk defa felsefe v.s böyle şeyleri gördüm saçma bişi düşün düşün deli olur insan
-
edit:
-
Herkeze yorumlşarı için teşekkürler ama yorum yapanlaruın yarısı saçmalamış :)
Birisi bu konuda bile felsefe yaptığımı söylemiş :D
Öbürü öss de çıkıyosa gerekli demiş hayatı öss e bağlamış belli :D
bi başkası felsefe ilk insanla başladı demiş havva ve adem felsefe yapmışlar mı ? :D
konudaki yorumların çogu çer çöp bilen yazsın lütfen :)
-
MinervaL bunu yazdı:
-----------------------------Herkeze yorumlşarı için teşekkürler ama yorum yapanlaruın yarısı saçmalamış :)
Birisi bu konuda bile felsefe yaptığımı söylemiş :D
Öbürü öss de çıkıyosa gerekli demiş hayatı öss e bağlamış belli :D
bi başkası felsefe ilk insanla başladı demiş havva ve adem felsefe yapmışlar mı ? :D
konudaki yorumların çogu çer çöp bilen yazsın lütfen :)
-----------------------------
senin felsefe kelimesinden anladığın nedir onu yazarsan sevinirim. -
tarihteki bir filozofun hayatına bakarakta felsefenin önemini kavrayabiliriz.
felsefe tartışma kabiliyetini arttırır .
felsefe bir olayın farklı yönlerini araştırmaya yönelten bir kavramdır.
felsefe kimileri için "DÜŞÜNÜYORUM ÖYLEYSE VARIM"
kimileri için "VAR OLDUĞUM İÇİN DÜŞÜNÜYORUM"
kimileri içinse "ONU BUNU BİLMEM BEN VURUR GEÇERİM" dir.
-
gerekli mi değil mi bilmiorumda..
biz genelde felsefe dersinde iddaa yapıyoruz..
millet uçuyor biz kupon yapıyoz :D -
MinervaL bunu yazdı:
-----------------------------Herkeze yorumlşarı için teşekkürler ama yorum yapanlaruın yarısı saçmalamış :)
Birisi bu konuda bile felsefe yaptığımı söylemiş :D
Öbürü öss de çıkıyosa gerekli demiş hayatı öss e bağlamış belli :D
bi başkası felsefe ilk insanla başladı demiş havva ve adem felsefe yapmışlar mı ? :D
konudaki yorumların çogu çer çöp bilen yazsın lütfen :)
-----------------------------TDK sitesinden
1 . Varlığın ve bilginin bilimsel olarak araştırılması:
"Felsefe diliyle söylersek her ozan bir fenomendir yani olgudur."- N. Cumalı.2 . Bir bilimin veya bilgi alanının temelini oluşturan ilkeler bütünü:
"Tarih felsefesi. Hukuk felsefesi."- .3 . Bir filozofun, bir felsefe okulunun, bir çağın öğretisi:
"Sokrates felsefesi."- .4 . Dünya görüşü:
"Yargılarınızı, felsefenizi kendinize saklayıp oyununuza tek özdeyiş katmayacaksınız."- H. Taner.5 . Bir konuda soyut düşünüş:
"Uzun felsefelerden sonra Mediha'yı benden çok sevdiğini anlatıyor."- H. E. Adıvar.bak dördüncü madde dünya görüşü diyor. yani yapılan tüm yorumlar kişinin felsefesi. bu durumda hiç biri çerçöp değil.
-
MinervaL bunu yazdı:
-----------------------------Herkeze yorumlşarı için teşekkürler ama yorum yapanlaruın yarısı saçmalamış :)
Birisi bu konuda bile felsefe yaptığımı söylemiş :D
Öbürü öss de çıkıyosa gerekli demiş hayatı öss e bağlamış belli :D
bi başkası felsefe ilk insanla başladı demiş havva ve adem felsefe yapmışlar mı ? :D
konudaki yorumların çogu çer çöp bilen yazsın lütfen :)
-----------------------------Herkesin söylediklerinin sana saçma gelmesinin sebebi senin kendini felsefeye kaptırmış olman lisedeyken bende böyledim.Ama aradan 2-3 sene geçtikten sonra felsefenin ne olduğunu unutmuş olucaksın o yüzden fazla kafana takma 2 sene sonra bu eleman dedi dersin. :)
