

Son Günlerde Forumda Linux‘E Olan İlgi Arttı
-
Linux'e şans vermek isteyenlerden biride benim ama bazı sorunlarım var. Şu açıdan mesela ben bilgisayarı formatlayıp windows yüklediğimde ilk yükleyeceğim programlarım vardır. İşte kendime göre görüntü ayarları falan derken ayarlar yaparım. Winamp, winrar falan yüklerim mesela.
Daha önce linuxla haşırneşir olmadığım için ince ayar ya da kendime göre düzenlemeyi bilmiyorum. Linux kullanıcıları kendilerine göre ayarları yazarlarsa mesela müzikçalar olarak ne kullanıyor ona göre neyi iyi. Temaları falan nasıl yüklüyorlar. Görüntüyü keyiflerine göre nasıl değiştiriyorlar (wallpaper değil pencere renkleri falan) bilgi verirlerse bu bilgide benim gibi ilk defa linux kullanacak ve ingilizce özürlü olanların anlayabileceği bir şekilde olursa benim gibi zorunluluk ve bilgisizlikten dolayı windows kullanmak zorunda kalanların linux kullanması için bir şans vermiş olursunuz
NOT: Birde bu wine tam olarak nasıl çalışıyor sanırım belirli ayarlar yapılması gerekiyor ama ben sadece paket yöneticisinden seçip kurabiliyorum ayarlar konusunda yardımcı olabilecek var mı?
-
twilight_flame bunu yazdı:
-----------------------------
Linux'e şans vermek isteyenlerden biride benim ama bazı sorunlarım var. Şu açıdan mesela ben bilgisayarı formatlayıp windows yüklediğimde ilk yükleyeceğim programlarım vardır. İşte kendime göre görüntü ayarları falan derken ayarlar yaparım. Winamp, winrar falan yüklerim mesela.
Daha önce linuxla haşırneşir olmadığım için ince ayar ya da kendime göre düzenlemeyi bilmiyorum. Linux kullanıcıları kendilerine göre ayarları yazarlarsa mesela müzikçalar olarak ne kullanıyor ona göre neyi iyi. Temaları falan nasıl yüklüyorlar. Görüntüyü keyiflerine göre nasıl değiştiriyorlar (wallpaper değil pencere renkleri falan) bilgi verirlerse bu bilgide benim gibi ilk defa linux kullanacak ve ingilizce özürlü olanların anlayabileceği bir şekilde olursa benim gibi zorunluluk ve bilgisizlikten dolayı windows kullanmak zorunda kalanların linux kullanması için bir şans vermiş olursunuz
-----------------------------Ben de yeni başladığımda bunlardan şikayetçiydim. Çünkü linux te neyin nasıl yapılacağını bilmiyordum. Zamanla Windows'ta yaptıklarımı Linux'te yapacak bilgiye sahip oldum.
Windows'una dokunma kalsın, eğer boş bir sürücün varsa oraya linuxü kur, iki işletim sistemli bir bilgisayarın olur. Zaman zaman kurcalarsın linux'ü.
Yakında süper bir türkçe döküman yayınlayacağım zaten A-Z ye Ubuntu kurulum rehberi diye. Ama o ana kadar sorularını yanıtlamaya çalışırım.
Edit: Wine windowstaki kütüphanelerin açık kaynaklı olarak tekrar yazılmış halidir. Zorunlu durumlarda kullanılmasından yanayım Windows lisansın varsa Windows yazılımlarını Windows'ta çalıştır.
-
Son yorumunda bahsettiğin konuyu soracaktım bende. xp yi kurdum makinaya. 20gb lık da bir alan ayırdım. oraya linux kurucam. bu makinamı yavaşlatır mı ya da hard diskime zarar verir mi?
Bayağıdır girmiyordum tbt'ye. Önceki konulardan biraz habersizim. Gerekirse link atın okuyup bakarım. 20 gb lık alan yeterli olur mu?
-
Tarantula bunu yazdı:
-----------------------------
Son yorumunda bahsettiğin konuyu soracaktım bende. xp yi kurdum makinaya. 20gb lık da bir alan ayırdım. oraya linux kurucam. bu makinamı yavaşlatır mı ya da hard diskime zarar verir mi?
Bayağıdır girmiyordum tbt'ye. Önceki konulardan biraz habersizim. Gerekirse link atın okuyup bakarım. 20 gb lık alan yeterli olur mu?
-----------------------------Hayır bunun bir zararı yok. Windows kurarken makinen ne kadar zarar görüyorsa Linux kurarken de o kadar görecektir :P
Windows'tayken linux alanını görebilmek zor (programla falan görülüyor) ona göre alan ayırmalısın. Çünkü Linux farklı dosya sistemleri kullanıyor (ext4, reiserfs gibi...) Ama linuxten Windows alanlarına erişebilirsin.
Fotoğrafını, müziğini başka bir sürücüde tutacaksan 15gb yeterli.
-
ben de 1 haftalık taze bir linuxcuyum.
ubuntu lucid kurdum (10.04) kurulum hızıyla, tüm donanımımı anında tanımasıyla, çalışma hızıyla, görselliğiyle beni kendine çok beğendirdi (görsellik yok diyodu birileri yahu)
windows kurulu bilgisayarıma zaten format atacaktım dur bi şunu kurayım dedim ama dönüşü olmayan bi yola girdim sanırım.araştırmak, kurcalamak, kullanabilmeye çalışmak oldukça zevkli.açıkcası tek sıkıntım oyun.ben oyun oynayan biriyim mesela call of duty black ops geliyor çıktığı gün kurup oynamazsam deliririm, wine pek verimli birşey değil o nedenle yalnızca oyun için bir bölümüme windows kuracam sanırım, keşke oyun sıkıntısı olmasa.
yukarda bi arkadaş ingilizcesinin yeterli olmadığından bahsetti ama bildiğim çoğu dağıtımda türkçe var, terimleri orjinal isimleriyle bilmek kullanmak amacıyla ben ingilizce kullanıyorum ama türkçesi de eminim gayet başarılıdır.
gözünüz korkmasın linuxtan, yeni başlayacaklar gnome kullanan bir dağıtımı bir denesinler (ubuntuyu öneririm güzel) kurulumu çok kolay ve çok kısa sürüyor.
-

-
linux guzel sey.

-
bu ubuntuyu flash diske kurabiliyormuyuz ?
yada harici harddiskin bi bölümüne :| fat o var çünkü
-
yuklersin hocam,
usb takiliyken live cd'le baslat ve kurulum esnasinda nereye kuracagini sordugunda usb'ni sec hepsi bu.
-
Ayrıntılar işe yariyor diyelim