folder Tahribat.com Forumları
linefolder Linux ve Diğer İşletim Sistemleri
linefolder Son Günlerde Forumda Linux‘E Olan İlgi Arttı



Son Günlerde Forumda Linux‘E Olan İlgi Arttı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    twilight_flame
    twilight_flame's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Şubat/2006
    Erkek

    Linux'e şans vermek isteyenlerden biride benim ama bazı sorunlarım var. Şu açıdan mesela ben bilgisayarı formatlayıp windows yüklediğimde ilk yükleyeceğim programlarım vardır. İşte kendime göre görüntü ayarları falan derken ayarlar yaparım. Winamp, winrar falan yüklerim mesela.

     

    Daha önce linuxla haşırneşir olmadığım için ince ayar ya da kendime göre düzenlemeyi bilmiyorum. Linux kullanıcıları kendilerine göre ayarları yazarlarsa mesela müzikçalar olarak ne kullanıyor ona göre neyi iyi. Temaları falan nasıl yüklüyorlar. Görüntüyü keyiflerine göre nasıl değiştiriyorlar (wallpaper değil pencere renkleri falan) bilgi verirlerse bu bilgide benim gibi ilk defa linux kullanacak ve ingilizce özürlü olanların anlayabileceği bir şekilde olursa benim gibi zorunluluk ve bilgisizlikten dolayı windows kullanmak zorunda kalanların linux kullanması için bir şans vermiş olursunuz

     

    NOT: Birde bu wine tam olarak nasıl çalışıyor sanırım belirli ayarlar yapılması gerekiyor ama ben sadece paket yöneticisinden seçip kurabiliyorum ayarlar konusunda yardımcı olabilecek var mı?


    Sevgimizin Bittiği yerde Nefretimiz Başlar...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Z-CHAN
    Z-CHAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    twilight_flame bunu yazdı:
    -----------------------------

    Linux'e şans vermek isteyenlerden biride benim ama bazı sorunlarım var. Şu açıdan mesela ben bilgisayarı formatlayıp windows yüklediğimde ilk yükleyeceğim programlarım vardır. İşte kendime göre görüntü ayarları falan derken ayarlar yaparım. Winamp, winrar falan yüklerim mesela.

     

    Daha önce linuxla haşırneşir olmadığım için ince ayar ya da kendime göre düzenlemeyi bilmiyorum. Linux kullanıcıları kendilerine göre ayarları yazarlarsa mesela müzikçalar olarak ne kullanıyor ona göre neyi iyi. Temaları falan nasıl yüklüyorlar. Görüntüyü keyiflerine göre nasıl değiştiriyorlar (wallpaper değil pencere renkleri falan) bilgi verirlerse bu bilgide benim gibi ilk defa linux kullanacak ve ingilizce özürlü olanların anlayabileceği bir şekilde olursa benim gibi zorunluluk ve bilgisizlikten dolayı windows kullanmak zorunda kalanların linux kullanması için bir şans vermiş olursunuz


    -----------------------------

    Ben de yeni başladığımda bunlardan şikayetçiydim. Çünkü linux te neyin nasıl yapılacağını bilmiyordum. Zamanla Windows'ta yaptıklarımı Linux'te yapacak bilgiye sahip oldum.

    Windows'una dokunma kalsın, eğer boş bir sürücün varsa oraya linuxü kur, iki işletim sistemli bir bilgisayarın olur. Zaman zaman kurcalarsın linux'ü.

    Yakında süper bir türkçe döküman yayınlayacağım zaten A-Z ye Ubuntu kurulum rehberi diye. Ama o ana kadar sorularını yanıtlamaya çalışırım.

     

    Edit: Wine windowstaki kütüphanelerin açık kaynaklı olarak tekrar yazılmış halidir. Zorunlu durumlarda kullanılmasından yanayım Windows lisansın varsa Windows yazılımlarını Windows'ta çalıştır.


    .
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarantula
    Tarantula's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2006
    Erkek

    Son yorumunda bahsettiğin konuyu soracaktım bende. xp yi kurdum makinaya. 20gb lık da bir alan ayırdım. oraya linux kurucam. bu makinamı yavaşlatır mı ya da hard diskime zarar verir mi?

    Bayağıdır girmiyordum tbt'ye. Önceki konulardan biraz habersizim. Gerekirse link atın okuyup bakarım. 20 gb lık alan yeterli olur mu?


    Olmayacak şeyler tasarlıyorum, işim bu..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Z-CHAN
    Z-CHAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Tarantula bunu yazdı:
    -----------------------------

    Son yorumunda bahsettiğin konuyu soracaktım bende. xp yi kurdum makinaya. 20gb lık da bir alan ayırdım. oraya linux kurucam. bu makinamı yavaşlatır mı ya da hard diskime zarar verir mi?

    Bayağıdır girmiyordum tbt'ye. Önceki konulardan biraz habersizim. Gerekirse link atın okuyup bakarım. 20 gb lık alan yeterli olur mu?


    -----------------------------

    Hayır bunun bir zararı yok. Windows kurarken makinen ne kadar zarar görüyorsa Linux kurarken de o kadar görecektir :P

    Windows'tayken linux alanını görebilmek zor (programla falan görülüyor) ona göre alan ayırmalısın. Çünkü Linux farklı dosya sistemleri kullanıyor (ext4, reiserfs gibi...) Ama linuxten Windows alanlarına erişebilirsin.

    Fotoğrafını, müziğini başka bir sürücüde tutacaksan 15gb yeterli.


    .
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    o6u2
    o6u2's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2008
    Erkek

    ben de 1 haftalık taze bir linuxcuyum.

    ubuntu lucid kurdum (10.04) kurulum hızıyla, tüm donanımımı anında tanımasıyla, çalışma hızıyla, görselliğiyle beni kendine çok beğendirdi (görsellik yok diyodu birileri yahu)

    windows kurulu bilgisayarıma zaten format atacaktım dur bi şunu kurayım dedim ama dönüşü olmayan bi yola girdim sanırım.araştırmak, kurcalamak, kullanabilmeye çalışmak oldukça zevkli.

    açıkcası tek sıkıntım oyun.ben oyun oynayan biriyim mesela call of duty black ops geliyor çıktığı gün kurup oynamazsam deliririm, wine pek verimli birşey değil o nedenle yalnızca oyun için bir bölümüme windows kuracam sanırım, keşke oyun sıkıntısı olmasa.

    yukarda bi arkadaş ingilizcesinin yeterli olmadığından bahsetti ama bildiğim çoğu dağıtımda türkçe var, terimleri orjinal isimleriyle bilmek kullanmak amacıyla ben ingilizce kullanıyorum ama türkçesi de eminim gayet başarılıdır.

    gözünüz korkmasın linuxtan, yeni başlayacaklar gnome kullanan bir dağıtımı bir denesinler (ubuntuyu öneririm güzel) kurulumu çok kolay ve çok kısa sürüyor.

     


    http://kocaer.me
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    celoron
    celoron's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2008
    Erkek

    http://www.ubuntu-pics.de/bild/63011/tbt_55w8ZP.jpg


    Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. Linus Torvalds
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    7-19
    7-19's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2007
    Erkek

    linux guzel sey.

     


    la liberte ne meurt jamais.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FOXXLY
    FOXXLY's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2006
    Erkek

    bu ubuntuyu flash diske kurabiliyormuyuz ?

    yada harici harddiskin bi bölümüne :| fat o var çünkü


    kelimeler albayım bazı anlamlara gelmiyor.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    7-19
    7-19's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 26/Haziran/2007
    Erkek

    yuklersin hocam,

    usb takiliyken live cd'le baslat ve kurulum esnasinda nereye kuracagini sordugunda usb'ni sec hepsi bu.


    la liberte ne meurt jamais.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mx0TBT
    Mx0TBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2007
    Erkek
    Ayrıntılar işe yariyor diyelim

    Ölümlü dünya. Yasin 38. Ayet
Toplam Hit: 9204 Toplam Mesaj: 67