

Son Günlerde Forumda Linux‘E Olan İlgi Arttı
-
Hocam ağır tahrik var ama:)Anladığım kadarıyla sen annenin karnından kod yazarak çıkmışsın:)Yeni başlıyan birinden ne bekliyosun anlamıyorum,amacın linuxtan soğutmak galiba ama boş yere uğraşma özgür yazılımı sevmeyen ölsün.
-
Robinson_Crusoe bunu yazdı:
-----------------------------
Çift tıklamacılar uzatmayın sözlerim anlaşışan ağır geldi evet sizlerde windows cular gibisiniz çift tıklamacısınız, :))))
-----------------------------Sen nesin , hamal mı ? :D
( Buradan hamal sözcüğünü lütfen meslek anlamında anlamayın , o şekilde bi şey ifade etmediğim kesin ve net. )
-
Z-CHAN bunu yazdı:
-----------------------------
Ben de yeni başladığımda bunlardan şikayetçiydim. Çünkü linux te neyin nasıl yapılacağını bilmiyordum. Zamanla Windows'ta yaptıklarımı Linux'te yapacak bilgiye sahip oldum.
Windows'una dokunma kalsın, eğer boş bir sürücün varsa oraya linuxü kur, iki işletim sistemli bir bilgisayarın olur. Zaman zaman kurcalarsın linux'ü.
Yakında süper bir türkçe döküman yayınlayacağım zaten A-Z ye Ubuntu kurulum rehberi diye. Ama o ana kadar sorularını yanıtlamaya çalışırım.
Edit: Wine windowstaki kütüphanelerin açık kaynaklı olarak tekrar yazılmış halidir. Zorunlu durumlarda kullanılmasından yanayım Windows lisansın varsa Windows yazılımlarını Windows'ta çalıştır.
-----------------------------Hocam şuanda 250 gblık hddin birinde windows 7 diğerinde linux var. Linux için çok büyük bir alan ama buraya film arşivimden beğendiğim filmleri ve müzikleri atıyorum. Bir ara linuxta nasıl becerdim bilmiyorum ama 16 gblık müzik arşivimi silince :) Öteki hddleri söküp sadece linuxu bağlıyorum. Bu test verilmiş onu yaptım linux mint çıktı. Linux minti kullanmış olan var mı? Şu an ubuntu 10.04 yüklü öteki hdd de.
Birde hocam müzik çalar ve film izlemek için hangi programları kullanıyorsun linux filmler mkv formatında.
-
twilight_flame bunu yazdı:
-----------------------------
Z-CHAN bunu yazdı:
-----------------------------
Ben de yeni başladığımda bunlardan şikayetçiydim. Çünkü linux te neyin nasıl yapılacağını bilmiyordum. Zamanla Windows'ta yaptıklarımı Linux'te yapacak bilgiye sahip oldum.
Windows'una dokunma kalsın, eğer boş bir sürücün varsa oraya linuxü kur, iki işletim sistemli bir bilgisayarın olur. Zaman zaman kurcalarsın linux'ü.
Yakında süper bir türkçe döküman yayınlayacağım zaten A-Z ye Ubuntu kurulum rehberi diye. Ama o ana kadar sorularını yanıtlamaya çalışırım.
Edit: Wine windowstaki kütüphanelerin açık kaynaklı olarak tekrar yazılmış halidir. Zorunlu durumlarda kullanılmasından yanayım Windows lisansın varsa Windows yazılımlarını Windows'ta çalıştır.
-----------------------------Hocam şuanda 250 gblık hddin birinde windows 7 diğerinde linux var. Linux için çok büyük bir alan ama buraya film arşivimden beğendiğim filmleri ve müzikleri atıyorum. Bir ara linuxta nasıl becerdim bilmiyorum ama 16 gblık müzik arşivimi silince :) Öteki hddleri söküp sadece linuxu bağlıyorum. Bu test verilmiş onu yaptım linux mint çıktı. Linux minti kullanmış olan var mı? Şu an ubuntu 10.04 yüklü öteki hdd de.
Birde hocam müzik çalar ve film izlemek için hangi programları kullanıyorsun linux filmler mkv formatında.
-----------------------------vlc player, mplayer, kaffeine güzel şeyler bunlar.müzik için tam aradığımı ben de bulamadım şimdilik rhytimbox kullanıyorum
-
Video için vlc.
Müzik için amarok :)
-
NmC bunu yazdı:
-----------------------------
Video için vlc.
Müzik için amarok :)
-----------------------------
hocam yanlış hatırlamıyorsam amaroktu :D 16 gblık arşivi silen (düzeltiyorum bendim de amaroku kurcalarken silmiştim) Nasıl becerdin derseniz valla bende bilmiyorum :)Linux mint kullanan ya da deneyen biri varsa görsel olarak ubuntuya göre nasıl kullanım olarak nasıl bilgi verebilir mi?
Edit : Video da vlc playerın altyazısına bir türlü alışamadım. Bs playerda falan gözü rahatsız etmeyecek şekilde görünüyor ama vlcde çok kötü bir görünüm sergiliyor. Gerçi düzeltmeyi denedin mi deseniz hayır :)
-
Rythimbox ve film oynatıcı yı kullanıyorum.açmadığı desteklemediği tür yok.media playerda anca media player classic ile anca izleyebiliyosun.türkçe altyazı sorunu oluyo bazen bir keresinde banshee ile bunu deniyordum bende bir kısım mp3 ve film kaybettim o yüzden sadece film oynatıcı ve rythimbox bana yetiyor.linux ta en güzel olay kasadaki sistemde en iyi sonucu vermesi,çok hızlı çalışması işlem hızı farkı.bunu windows aksine kasarak veriyo bunu 4 tane bilgisayarı yanyana koyarak denedik bizzat 2 ubuntu ve windows kurulu sistemlerde farkı gördük.HTML ve Flash işlemler esnasında bu farkı çok açık farkedersiniz.
-
müzik player için qmmp tavsiye ederim hafif ve kullanışlı j kısayol tuşuyla istediğin şarkıya anında buluyosun
-
bırakın bunları yahu heyecan falan aramayın.
xp ile 3 sene daha devam..
-
2 ay önce ben de linux tayfasına katıldım. Ubuntu 10.04 ile başladım. İlk 1 ayda kalp hastası oldum. O çıkan hatalar varya bezdirdi yav. Ama internette hepsinin çözümü olduğu için düzeltmek zor olmadı. Ama open office yerine hala microsoft office kullanıyorum powerpoint hazırlarken.