Bilim Teknik Teknoloji
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
-
Merak ediyorum, su buharı ve dizelyakıtı (belki biraz da solvent katkılı) yanma odasına gönderip kızdırma bujisiyle dizeli yaksak, patlamayla oluşacak su buharındaki genleşme pistonu itecek gücü oluşturamaz mı? motor ısısı gibi bir sorun da çıkmayacaktır böylece... Saçma gibi geliyor ama bir yandan da olabilir gibi geliyor, düşünsenize 1 depo mazotla 1000 yerine 2000 km gittiğinizi... Siz ne düşünüyorsunuz sizce oluru var mı?
-
Birim yanan yakıtın ürettiği enerjinin suyun hacmini arttırışı, aynı enerjinin havanın hacmini arttırışından daha fazla olacağını düşünüyorsun yani.
Deneyen biri vardı da videoyu bulamadım.
Başka bi manyağın denemesi.
https://youtu.be/BtoxWPapl-8
-
https://www.google.com/url?q=http://www.saujs.sakarya.edu.tr/tr/download/article-file/236502&sa=U&ved=2ahUKEwjhiNzxobLoAhUMycQBHeJUB04QFjABegQIARAB&usg=AOvVaw0xG0o8w9Bj6bLxdLrw-wDo
-
Bu projen dizel motorda işe yaramaz motoru kısa sürede elimize alırız ama Mazda'nın benzinli skyactiv-x motorunda işe yarayabilir. Aslında mantıken bakınca turbolu araç motoru işlevi görüyor gibi.
-
suyu mazotla ısıtıp basıncı pistona göndermen ile, su ile mazotu aynı anda pistona gönderip buhar destekli güç elde etmeye çalışmak aslında aynı şeydir.
bunun yanında bir ara şey vardı. sudan hidrojen gazı üretip direk araç emme manifoltuna göndermek vardı.
ama anlaşıldı ki buda kayıptan başka birşey değil. çünkü altörnatör araçtan güç çekip yine fazla yaktırıyordu araca.
yani zaten birsürü derdi olan motora fazladan yükten başka birşey değil.
hatta bir hesaplama yapmıştım sadece hidrojenle bir aracı çalıştırmak için 1kw dan fazla güç gerekli.
1kw oksijen ayrıştırmasına harcanan güçü hidrojenle çalışan motor karşılayamıyor bile. sikindirik 4 ampülü bile yaktığında arabanın devri düşüyor.
genelde prono başında mastürbasyon yapmaktan sıkılan ergenlerin aklına gelir bu sorular. oysa tanrı kızları yarattı, sen ise kadınları.
-
Hocam mazot sıkışarak ısınır ve patlar bu şekilde enerjisini pistonlara iletir.Ancak suyu patlamadan önce verirsen bu sıkıştırma odasında oluşacak ısı mazotun tutuşma ısısına ulaşmasını engelleyeceği için patlamalarda gecikmeler olur o da performans kaybina sebep olur.
Yakıt tasarrufu için ancak karşılıklı pistonlu motorlar kullanılabilir.
-
Efsane MAN mühendisi Rudolf Diesel eminim kömür solvent buhar vs deneyleri sırasında burdaki soruları sormuş ve yanıt almaya çalışmıştır.Mazda ilintili çalışmalarda en ileri sıkıştıırma oranlarının da ilerisine geçerek deha motor yapmayı başarmıştır (mazda sağlamlığına vurgu)
-
Tayga bunu yazdı
Hocam mazot sıkışarak ısınır ve patlar bu şekilde enerjisini pistonlara iletir.Ancak suyu patlamadan önce verirsen bu sıkıştırma odasında oluşacak ısı mazotun tutuşma ısısına ulaşmasını engelleyeceği için patlamalarda gecikmeler olur o da performans kaybina sebep olur.
Yakıt tasarrufu için ancak karşılıklı pistonlu motorlar kullanılabilir.
Suyu piston yatağına buhar olarak vermeyi düşünüyorum, mazotu da solvent ile bir tık yanıcı hale getirmeyi düşünüyorum. Mazotun nasıl yandığını biliyorum bu prensipte bir değişiklik yok. Piston su buharının çok daha fazla genleşmesiyle hareket edecek. Kurcalayacağım bu konuyu.
-
zalimadam bunu yazdı
suyu mazotla ısıtıp basıncı pistona göndermen ile, su ile mazotu aynı anda pistona gönderip buhar destekli güç elde etmeye çalışmak aslında aynı şeydir.
su ve mazot kalıntısını egzosgan atmış, motoru da suğuk tutmuş oluyorsun. Aynı şey değil.
bunun yanında bir ara şey vardı. sudan hidrojen gazı üretip direk araç emme manifoltuna göndermek vardı.
ama anlaşıldı ki buda kayıptan başka birşey değil. çünkü altörnatör araçtan güç çekip yine fazla yaktırıyordu araca.
yani zaten birsürü derdi olan motora fazladan yükten başka birşey değil.
hidrijen ve oksijeni yakma fikrine karşıyım. 1 litre su bile gezegen için önemli.
hatta bir hesaplama yapmıştım sadece hidrojenle bir aracı çalıştırmak için 1kw dan fazla güç gerekli.
1kw oksijen ayrıştırmasına harcanan güçü hidrojenle çalışan motor karşılayamıyor bile. sikindirik 4 ampülü bile yaktığında arabanın devri düşüyor.
genelde prono başında mastürbasyon yapmaktan sıkılan ergenlerin aklına gelir bu sorular. oysa tanrı kızları yarattı, sen ise kadınları.
bu teknolojinin u2 ve tigerlarda kullanılıp gömüldüğünü düşünüyorum. Elimde bazı resim ve kayıtlar var ama yetersiz. Düşüncemde haksız ve eksik olabilirim. Simülasyon aşamasına kadar olur yada olmaz dememekte fayda görüyorum.
-
RETRET bunu yazdıTayga bunu yazdı
Hocam mazot sıkışarak ısınır ve patlar bu şekilde enerjisini pistonlara iletir.Ancak suyu patlamadan önce verirsen bu sıkıştırma odasında oluşacak ısı mazotun tutuşma ısısına ulaşmasını engelleyeceği için patlamalarda gecikmeler olur o da performans kaybina sebep olur.
Yakıt tasarrufu için ancak karşılıklı pistonlu motorlar kullanılabilir.
Suyu piston yatağına buhar olarak vermeyi düşünüyorum, mazotu da solvent ile bir tık yanıcı hale getirmeyi düşünüyorum. Mazotun nasıl yandığını biliyorum bu prensipte bir değişiklik yok. Piston su buharının çok daha fazla genleşmesiyle hareket edecek. Kurcalayacağım bu konuyu.
Hocam boşuna yorma kendini.
Motorun verimini %0,1 arttırmak için bile firmalar konsorsiyum kurup ortak geliştirmeler yapmaya çalışıyorlar.
Şu anki mevcut durumda yanma odasının şeklini, pistonların açısını vs en verimli hale getirdiklerinden yapılacak tek şey olarak yanma odasının sıcaklığını arttırıp tam yanmaya yaklaşmaya çalışıyorlar.
Bu yönde de engel malzemelerin sıcaklık dayanımı olduğundan malzeme-kaplama biliminde ilerliyorlar.
Senin düşüncense yanma odası sıcaklığını düşürmek ki buda yanma verimini düşürecektir.
-
real_agabey bunu yazdıRETRET bunu yazdıTayga bunu yazdı
Hocam mazot sıkışarak ısınır ve patlar bu şekilde enerjisini pistonlara iletir.Ancak suyu patlamadan önce verirsen bu sıkıştırma odasında oluşacak ısı mazotun tutuşma ısısına ulaşmasını engelleyeceği için patlamalarda gecikmeler olur o da performans kaybina sebep olur.
Yakıt tasarrufu için ancak karşılıklı pistonlu motorlar kullanılabilir.
Suyu piston yatağına buhar olarak vermeyi düşünüyorum, mazotu da solvent ile bir tık yanıcı hale getirmeyi düşünüyorum. Mazotun nasıl yandığını biliyorum bu prensipte bir değişiklik yok. Piston su buharının çok daha fazla genleşmesiyle hareket edecek. Kurcalayacağım bu konuyu.
Hocam boşuna yorma kendini.
Motorun verimini %0,1 arttırmak için bile firmalar konsorsiyum kurup ortak geliştirmeler yapmaya çalışıyorlar.
Şu anki mevcut durumda yanma odasının şeklini, pistonların açısını vs en verimli hale getirdiklerinden yapılacak tek şey olarak yanma odasının sıcaklığını arttırıp tam yanmaya yaklaşmaya çalışıyorlar.
Bu yönde de engel malzemelerin sıcaklık dayanımı olduğundan malzeme-kaplama biliminde ilerliyorlar.
Senin düşüncense yanma odası sıcaklığını düşürmek ki buda yanma verimini düşürecektir.
Fizik profu birini buldum. Olmaz demeyelim de bakalım inceleyelim catia da simüle edelim gönlün olsun dedi. Olmaza getieiyor da olabilir ben kendi kafamı tatmin edeyim de daha fazla bızıklamayayım.