Bilim Teknik Teknoloji
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
-
tüm içten yanmalı motorlar ölecek
motor benzin dizel diye gitme de daha ucuz elektrik nasıl üretirim onun peşinden git
-
sLeymN bunu yazdıLhaNeT bunu yazdısLeymN bunu yazdı
aslında ilk karşına çıkacak olan sorun kavitasyon ve korozyon. videoyu bulabilirsem paylaşacam ama bulamadım hocam. Araştırıp bulursan buradan yeşillendirir misin?
Bahsedilen video şu olsa gerek
yok abi bu değil :| mazda skyactive x motor sanıyordum ama buraya yazmadan önce izledim tekrar o da değilmiş.
piston kafalarını soğutmak ve sıkıştırma oranını arttırmak için su püskürtüyorlardı, oturup baştan izleyecem tüm videoları :D
Tamam hocam sen kesin bunu diyorsun:
https://www.youtube.com/watch?v=rG41fc0CBuk -
RitmFarbRacourci bunu yazdıtrooper bunu yazdı.
...
Edit:pistonu hareket ettiren kuvvet yanma reaksiyonunun kendisidir. Yanma sonucu açığa çıkan gazlar değil. Ortamı boğarsan reaksiyon gerçekleşmez
Nasıl gaz'lar değil ya @@,)
Hızla genişleyen, odanın duvarlarına ve birbirine itme uygulayan Gaz'ların olması gerekli, değil mi şimdi?
hatta, bu olayın aniden değil de, böyle fitil'in yanması şeklinde gerçekleşmesi gerekmiyor mu?
Setan veya Petan kavramları nedir?
~@~
O zaman sıkıltırılmış gaz gönderelim. Ne diye yanmayla uğraşıyoruz. O reaksiyonu o odada gerçekleştirmek zorundayız.
-
özür. Çift gitmiş
trooper tarafından 24/Mar/20 18:40 tarihinde düzenlenmiştir -
Bence içten yanmalı motorların tasarruf konusu sadece lpg ve doğalgaz ile münkün (fiyatı diğer yakıtlardan daha ucuz olduğu için)
Elektrikli araç, hybrid araç ? Tamam bunlar tasarruflu ama uzun vadede batarya masrafı var, şarj dolum süresi uzun olduğu için kayıp zaman var ve sonuç yine bir içten yanmalı motora sahip araba kullanmak ile aynı şey oluyor.
Bana göre tüm bu saydıklarım bir yana / %100 hidrojen ile çalışan arabalar bir yana.. Ancak bu teknoloji ile arabalar çok ucuza gidiyor ve bu nedenle o arabaları uzun yıllar boyunca geliştirmez ve yaygınlaştırmazlar. -
trooper bunu yazdıRitmFarbRacourci bunu yazdıtrooper bunu yazdı.
...
Edit:pistonu hareket ettiren kuvvet yanma reaksiyonunun kendisidir. Yanma sonucu açığa çıkan gazlar değil. Ortamı boğarsan reaksiyon gerçekleşmez
Nasıl gaz'lar değil ya @@,)
Hızla genişleyen, odanın duvarlarına ve birbirine itme uygulayan Gaz'ların olması gerekli, değil mi şimdi?
hatta, bu olayın aniden değil de, böyle fitil'in yanması şeklinde gerçekleşmesi gerekmiyor mu?
Setan veya Petan kavramları nedir?
O zaman Sıkıltırılmış Gaz gönderelim. Ne diye yanmayla uğraşıyoruz. O reaksiyonu o odada gerçekleştirmek zorundayız.
o da olur, yani normalde olması gereken o değil mi?
Düşük hacim'de, yoğun maddeyi, yanmayla beraber ortaya çıkan Sıcaklık ve Çok! !Tanecik(ve bunların hızları) vasıtasıyla, yanma odasının silindirik yanal yüzeyi ,subap'lar, piston üst yüzeyi arasındaki hacmin bu oluşturulan basınçla artırılması değil mi olay.
-
fazla düşünen adamların ömrü pek kısa oluyor.çok tehlikeli bir konu acmissin.valla öldürüyorlar.dediğin bi tutsa varya petrol ofislerinde benzin satanlar is yapamamaktan senin düşmanın olur.düşmanların çok olur
mantık olarak düşündüğünde su buharı da buharda olsa molekül yapısı H2O dur. 2 mol hidrojen birde bir mol oksijen içermektedir. Hidrojen yanıcıdır. Oksijen ise yakicidir.su buharını versen yanma odasına dizel yakıt bujinin kizmasiyla ateşlenmiş olacak su buharı içerisindeki hidrojen molekulude yanmis olacak ama bir sonuç alınmaz su buharı içerisindeki oksijen molekülü ise bu ateşlenmiş olanı söndüreceği için hic bir sonuç alınmaz.dizel yakıtların dibinde su tahliye delikleride mevcut.oluşan su buharı damlamayla gitmesi için bu tahliye delikleri açılmış.
su buharını suyun elektrolizi yöntemiyle moleküler yapısını ayirabilirsin.hidrojen gazi ile mazotu yanma odasında birlikte bujinin kizdirmasiyla ateşleyerek yanma odasinda oluşan yuksek derecede basincin motorun piston itme gücünü biraz daha artiracagini dusundum
-
Yav bir laf vardır.. ".. senin.. kadar benim şeytanskmişliğim var " diye.. BU motorları icat eden elin gavuru düşünmemiş midir?
Mühendislikte şu an içtenyanmalı ( can-ı gönülden ) iki tür motor var
1 Otto motor ( Benzinli )
2 Diesel motor ( Motorinli )
Diesel motorun yakıtının verimli çalışabilmesi için yüksek basınç gereklidir.. Basınçla beraber sıcaklık da artar ve piston üst noktaya gelirken ateşleme kendiliğinden oluşur.
Bu motora benzin koyarsanız , piston üst noktaya gelmeden yanar ve fazla ters kuvvet oluşur ( krankı düz yöne çeviren kuvvet azalır çünkü erken yanmıştır ) hem verimden düşürür
hem de yataklra zarar verir vs.
Otto motora hadi bi şekilde Diesel yakıt verdiniz.. ( benim arkadaşın arabasına dingil pompacı mazot koymuştu :D bir hafta çıkmadı tamirden )
Otto ( Benzini ) çevriminde sıkıştırma oranı Diesel motora göre çok düşüktür. Yakıt kendiliğinden tutuşma sıcaklığına gelmez / gelmesi de istenmez .kendiliğinden yanma eğilimini düzeltmek için eskiden kurşun katılırdı benzine .
(Dünyanın anasını skmiştir bu kurşun zaten. Bunu ispat eden bilim adamını yok etmeye bile çalışmıştı petrol tröstleri.. Belgesel Cozmos ta anlatılmıştı bu olay izleyin . Dünyanın yaşını hesaplamaya çalışırken %0 kurşunsuz bir ortam gerekiyordu (radyo aktif elementler eninde sonunda Kurşuna dönüştüğü için )Bu yüzden buji yanma odasında yeterli basınç ve sıcaklık oluşmadığı için mazot verimli yanmaz veya hiç yanmaz
Tüm yakıtların yanmasından zaten iki ana ürün çıkar CO2 ve H2O ( su buharı )
https://www.sekizsilindir.com/2016/07/sikistirma-orani-benzin-dizel-motor.html
https://www.ceyrekmuhendis.com/otto-cevrimi-benzin-ve-dizel-cevrimi/
https://www.slideshare.net/nac94/otto-ve-dizel
Büdüt : Soruyu biraz yanlış anlamışım ama son deiğime geliyoruz : HC tabanlı tüm yakıtlardan CO2 ve H2O çıkar
Yanma hacmine su ayrıca gönderirsen hem güç hem verim düşer
ltcelik tarafından 27/Mar/20 23:39 tarihinde düzenlenmiştir -
ltcelik bunu yazdı
Yav bir laf vardır.. ".. senin.. kadar benim şeytanskmişliğim var " diye.. BU motorları icat eden elin gavuru düşünmemiş midir?
Mühendislikte şu an içtenyanmalı ( can-ı gönülden ) iki tür motor var
1 Otto motor ( Benzinli )
2 Diesel motor ( Motorinli )
Diesel motorun yakıtının verimli çalışabilmesi için yüksek basınç gereklidir.. Basınçla beraber sıcaklık da artar ve piston üst noktaya gelirken ateşleme kendiliğinden oluşur.
Bu motora benzin koyarsanız , piston üst noktaya gelmeden yanar ve fazla ters kuvvet oluşur ( krankı düz yöne çeviren kuvvet azalır çünkü erken yanmıştır ) hem verimden düşürür
hem de yataklra zarar verir vs.
Otto motora hadi bi şekilde Diesel yakıt verdiniz.. ( benim arkadaşın arabasına dingil pompacı mazot koymuştu :D bir hafta çıkmadı tamirden )
Otto ( Benzini ) çevriminde sıkıştırma oranı Diesel motora göre çok düşüktür. Yakıt kendiliğinden tutuşma sıcaklığına gelmez / gelmesi de istenmez .kendiliğinden yanma eğilimini düzeltmek için eskiden kurşun katılırdı benzine .
(Dünyanın anasını skmiştir bu kurşun zaten. Bunu ispat eden bilim adamını yok etmeye bile çalışmıştı petrol tröstleri.. Belgesel Cozmos ta anlatılmıştı bu olay izleyin . Dünyanın yaşını hesaplamaya çalışırken %0 kurşunsuz bir ortam gerekiyordu (radyo aktif elementler eninde sonunda Kurşuna dönüştüğü için )Bu yüzden buji yanma odasında yeterli basınç ve sıcaklık oluşmadığı için mazot verimli yanmaz veya hiç yanmaz
Tüm yakıtların yanmasından zaten iki ana ürün çıkar CO2 ve H2O ( su buharı )
https://www.sekizsilindir.com/2016/07/sikistirma-orani-benzin-dizel-motor.html
https://www.ceyrekmuhendis.com/otto-cevrimi-benzin-ve-dizel-cevrimi/
https://www.slideshare.net/nac94/otto-ve-dizel
Büdüt : Soruyu biraz yanlış anlamışım ama son deiğime geliyoruz : HC tabanlı tüm yakıtlardan CO2 ve H2O çıkar
Yanma hacmine su ayrıca gönderirsen hem güç hem verim düşer
Elin gavuru her şeyi düşünmüştür diye hareket etseydik yeni şeyler bulamazdık, korona nedeniyle bazı arkadaşlara ulaşamıyorum, benim düşüncem piston yatağının alt kısmında iyonize gönderilmiş suyu damlalaşmadan tutarken bir yandan dizeli patlatmak o patlamayla su buharının da genleşeceğini düşünüyorum. Oluru olmazı ayrı onu göreceğiz bir şey aklıma düşerse olmayacağı da varsa onu denemem simüle ettirmem görmem gerekiyor. Patlamalı yanmada yüksek bir ısı kaybı oluyor bir de o ısıyı soğutmak için soğutma sistemi kuruyoruz bunlara gerek olmayabilir de.
-
Dostum bunlar çok eski teknolojiler
Senin dediğne gelirsek
HC yani hidrokarbon yakıtlarda Hidrojen ve Karbon var , su zaten (suyun bileşenleri ) Hidrojen ve Oksijen olarak yanma odasına giriyor
ve Hidrojen yanınca oluşan su ulaşabileceği en üksek hacme ulaşıyor patlayarak , yanarak..
Sen ayrıca su verirsen yanma hacmine , hacme girecek yakıt miktarını azaltacaksın , verimini düşüreceksin
Su dediğin bir küldür yani..( yakıtın yandıktan sonraki hali ) külü yakarak enerji elde edemezsin.. Boş iş yani...
O profu da eşşekler kovalasın