Bilim Teknik Teknoloji
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
Su Buharı Ve Mazot Aynı Aynı Yanma Odasında Nasıl Bir Tepki Verir?
-
Şöyle birşey görmüştüm ama işin sonu nereye vardı bilmiyorum, normalde 650 km giderken şimdi 2000 km gideceğiz inş diyor :D asdasd
https://www.youtube.com/watch?v=KRR2yNDBifcBana göre yüksek verimlilik için motor yapısının kökten değişmesi gerekir. Wankel motor gibi dönerek çalışan ve yüksek devirlere rahatlıkla ulaşabilen bir yapı olmalı ancak wankel motor yağ yakar, sürtünme ve buna bağlı aşınma problemleri vardır, sıkıştırma oranı değiştirilemez durumdadır ve bu sorunlar nedeni ile kullanılmaz. Yıllardır bu konuda ciddi kafa yordum ve işin sonunda tıpkı wankel motor mantığı ile çalışan ancak wankeldeki sorunların hiç birinin olmadığı yeni bir düzenek projesi geliştirdim. Bu anlattıklarım hobi amaçlı yapılmış işler ama üzerine gitme imkanına sahip olsam belkide bu proje ile yeni bir çağ başlayabilir. Bir dönem google patents sayfasının içinde yaşıyordum ama oradan çıktığımda Türkiye'de yaşıyorum.. Bir ara üzerine gitmeyi düşündüm hatta forumda bir kaç arkadaş ile görüştüm, sağolsunlar çok yardımcı oldular ama projeyi gerçek hali ile hiç kimseye açıklama cesaretinde bulunamadım.. Projeyi çaldırmaktan korkuyorum dahası ise sahtekar ilan edilmeye kadar bir sürü olur olmaz iş var bide zaten memleket insanının çoğu bilime ve üretime karşı cephe almış.. Bende ne motoru ne bilimi amk dedim ve konuyu kapattım ama belki yakında bahsettiğim projenin turşusunu kurabilirim :)
-
weskeyy bunu yazdı
Efsane MAN mühendisi Rudolf Diesel eminim kömür solvent buhar vs deneyleri sırasında burdaki soruları sormuş ve yanıt almaya çalışmıştır.Mazda ilintili çalışmalarda en ileri sıkıştıırma oranlarının da ilerisine geçerek deha motor yapmayı başarmıştır (mazda sağlamlığına vurgu)
Hocam bu bing çevirisi mi olay nedir tam olarak?
-
cx yapılmışı var :D şaka bir yana hocam mazotlu değil ama benzinli hali var senin bahsettiğinin :D lakin bulamadım videosunu anlatan adamlar çekmişlerdi :|
-
sLeymN bunu yazdı
cx yapılmışı var :D şaka bir yana hocam mazotlu değil ama benzinli hali var senin bahsettiğinin :D lakin bulamadım videosunu anlatan adamlar çekmişlerdi :|
mazotu solventle zenginleştirebilirsem (solvent cidden ucuz imalatı) vuruntulu bir sistem de olsa traktör ve tırlarda kullanılabilir düşüncesindeyim (iddiasızım) daha önce çok iddialı olup da başarmadığım şeyler oldu :)) ama olmaz denmemesi bir umut bence. bakalım.
-
aslında ilk karşına çıkacak olan sorun kavitasyon ve korozyon. videoyu bulabilirsem paylaşacam ama bulamadım hocam. Araştırıp bulursan buradan yeşillendirir misin?
-
RETRET bunu yazdısLeymN bunu yazdı
cx yapılmışı var :D şaka bir yana hocam mazotlu değil ama benzinli hali var senin bahsettiğinin :D lakin bulamadım videosunu anlatan adamlar çekmişlerdi :|
mazotu solventle zenginleştirebilirsem (solvent cidden ucuz imalatı) vuruntulu bir sistem de olsa traktör ve tırlarda kullanılabilir düşüncesindeyim (iddiasızım) daha önce çok iddialı olup da başarmadığım şeyler oldu :)) ama olmaz denmemesi bir umut bence. bakalım.
Solvent ne olacak amonyak mı .)
10 numara yağ da olabilir otobüsçüler kamyonlar hep kullanıyorlardı .
-
sLeymN bunu yazdı
aslında ilk karşına çıkacak olan sorun kavitasyon ve korozyon. videoyu bulabilirsem paylaşacam ama bulamadım hocam. Araştırıp bulursan buradan yeşillendirir misin?
Bahsedilen video şu olsa gerek
https://www.youtube.com/watch?v=GQC9yCwTYvo -
RETRET bunu yazdı
Merak ediyorum, su buharı ve dizelyakıtı (belki biraz da solvent katkılı) yanma odasına gönderip kızdırma bujisiyle dizeli yaksak, patlamayla oluşacak su buharındaki genleşme pistonu itecek gücü oluşturamaz mı? motor ısısı gibi bir sorun da çıkmayacaktır böylece... Saçma gibi geliyor ama bir yandan da olabilir gibi geliyor, düşünsenize 1 depo mazotla 1000 yerine 2000 km gittiğinizi... Siz ne düşünüyorsunuz sizce oluru var mı?
Ben yapmaya çalıştığını anlamadım. Suyu yakmaya mı çalışıyorsun?
Her ne kadar su buharı desende içeriği H2O. Yakamazsın.
Ha piston-gömlek hacmini su buharı ile kandırmak istiyor olabilirsin ama piston itilmeden önce su buharı tanecikleri sıkışır.
Astarı yüzünü geçer hocam.Edit:pistonu hareket ettiren kuvvet yanma reaksiyonunun kendisidir. Yanma sonucu açığa çıkan gazlar değil. Ortamı boğarsan reaksiyon gerçekleşmez
trooper tarafından 24/Mar/20 17:51 tarihinde düzenlenmiştir -
LhaNeT bunu yazdısLeymN bunu yazdı
aslında ilk karşına çıkacak olan sorun kavitasyon ve korozyon. videoyu bulabilirsem paylaşacam ama bulamadım hocam. Araştırıp bulursan buradan yeşillendirir misin?
Bahsedilen video şu olsa gerek
https://www.youtube.com/watch?v=GQC9yCwTYvoyok abi bu değil :| mazda skyactive x motor sanıyordum ama buraya yazmadan önce izledim tekrar o da değilmiş.
piston kafalarını soğutmak ve sıkıştırma oranını arttırmak için su püskürtüyorlardı, oturup baştan izleyecem tüm videoları :D
-
trooper bunu yazdı.
...
Edit:pistonu hareket ettiren kuvvet yanma reaksiyonunun kendisidir. Yanma sonucu açığa çıkan gazlar değil. Ortamı boğarsan reaksiyon gerçekleşmez
Nasıl gaz'lar değil ya @@,)
Hızla genişleyen, odanın duvarlarına ve birbirine itme uygulayan Gaz'ların olması gerekli, değil mi şimdi?
hatta, bu olayın aniden değil de, böyle fitil'in yanması şeklinde gerçekleşmesi gerekmiyor mu?
Setan veya Petan kavramları nedir?
~@~
sLeymN bunu yazdıyok abi bu değil :| mazda skyactive x motor sanıyordum ama buraya yazmadan önce izledim tekrar o da değilmiş.
***piston kafalarını soğutmak ve sıkıştırma oranını arttırmak için su püskürtüyorlardı, oturup baştan izleyecem tüm videoları :D
*** Vuuooee @@,)